Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra

Jeg er egentlig veldig fornuftig av meg, men har svidd av noen titusener på dumme ting opp gjennom livet. Her er min topp 5 liste: 

1. Brukte 24 000 kr på kjøretimer, og ga opp lappen. Så 24000 gikk rett ut av vinduet. 

2. Brukte 4000 kr på bestille en reise som det ikke ble noe av.

3. Har en del klær og vesker som er lite brukt. Dette er ting jeg kunne ha greid meg uten. Jeg er heldigvis mer fornuftig nå. 

4. Jeg har forsovet meg til jobb noen ganger og brukt noen hundrelapper på drosje på grunn av det. Dette skjer heldigvis svært sjeldent, men like surt hver gang. 

5. Jeg har vært støttemedlem på treningssenteret de siste to månedene. Det har til nå kostet meg 1000 kr. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nylig sagt opp det j*vla støttemedlemsskapet mitt hos treningssenteret.

Anonymkode: 98a04...0b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyAntebellum

Støttemedlemskap på treningssenter ja, uff! 550 kr i mnd blir litt over flere år. Ugh

allslags klær på impulskjøp som endte opp til fretex ubrukt.

alle slags duppeditter som liksom var så gøy og ha. Ikke gøy og betale ned.

røykingen jeg har bedrevet noen år!! Fyf.. så sløsing.

da jeg jobbet påsken på en flyplass, og begynte tiiidlig på jobb og kollektivtraffikken hadde tatt ferie. Måtte ta taxi 3 dager på rad. Idiotisk! 

Brukt utrolig mye penger på kiropraktorer/fysio oppigjennom pga ryggen. Nettopp funnet ut at jeg har en lidelse som må opereres i korsryggen, og jeg skulle aldri ha blitt knukket på hos kiro. Det kan ha gjort ting verre. Tenk og betale for og få det verre.

sykkelen til 5000 jeg aldri brukte

kjøretimene jeg tok for noen år siden men aldri bygget videre på

allslags sko jeg har kjøpt, men ikke har kunnet bruke fordi jeg har "vanskelige" bein som trenger gode sko

 

and the list probably goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god en for denne tråden...

Kjøpte en bil i september som jeg trodde jeg skulle tjene penger på. Tapte 40 000 kr, og i tillegg fikk jeg trafikkbøter på over 10 000 kr i samme periode. Så nå må jeg handle julegaver med kredittkortet og starter 2017 ordentlig rævkjørt. Selv Hallgeir fra Luksusfellen ville bare nikket og sagt "Good Luck With that...".

Endret av Aule
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Joda betalt rundt 30000 for å være deleier av bil og møbler med eksen. Det ble slutt like etterpå og nå eier jeg ingen av delene.. 

- Betalte reise for 5000 kr, men reiste ikke.. 

- Har brukt penger på å ta eksamener på BI men som ikke ble tatt.. 

Er blitt flinkere til å ikke kjøpe unødig med klær, sko og ting siden jeg ikke har plass..Men bruker masse penger på restauranter, takeaway.. Huff må bli bedre økonomisk Ja :phaedra: 

Anonymkode: 95457...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Nå sløser jeg ikke sånn sett, men det er et forbruk jeg angrer på i dag. 

Jeg har en stor DVD samling på over 700 dvd'er. Har samlet i ca 15 år, men sluttet å kjøpe for ca 5 år siden. 
De fleste DVD'ene kostet meg rundt 150-200 kr, men noen få var under 150 kr per stk. Så hvis jeg da regner ut 100 kr per DVD...
Det blir 70 000 kr som bare står å støver ned i et fuckings hjørne. I kveld skal jeg også pakke dem ned. Fordi det tar så himla stor plass. Det tar en evighet å finne den DVD'ene jeg leter etter, fordi det er null system i hyllene. Så nå de skal ned i kjelleren. Dessuten så ser jeg filmene på nett allikevel. 

Det å selge er uaktuelt, for jeg får maks 500 kr for hele samlingen. 

Jævlig surt.

Ligger jo arbeid og arbeidsplasser bak de, så det har jo ikke vært helt for ingenting.

Anonymkode: d6612...2c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største sløseriet jeg har gjort i hele mitt 49-årige liv, må være da jeg røyket i 24 år...! DET er penger bortkastet, det! 24 år.... jeg greide heldigvis å slutte i 2010, så nå går ikke penga opp i røyk lenger.

Hadde jeg røyket i dag, og samme dags-mengde som før (en tjue-pakning om dagen) hadde røykinga kostet meg hele 3000 i måneden nå!

Glad jeg ikke sløser bort de pengene lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var for flere år siden da "Spør Adam" var populært. Jeg syns det var så vanvittig kult at Adam visste så mye om meg og vennene mine at jeg sendte flere mld. til telefontjenesten, og da for alle vennene min (8-10 stk). 1 mld kostet 50kr og da foreldra mine fikk tilbake en regning på nærmere 1000kr, ble de rinelig sinte fordi de selv hadde dårlig økonomi. De sørget for at jeg aldri kunne sende mld. til slike tjenester igjen. Ung og dum:fnise:

Endret av Spiteful
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 16-åring var jeg sammen med en psykopat. Han var litt eldre og hadde liksom alt på stell. Likevel måtte jeg betale for alt mulig, til og med husleia hans innimellom, med sparepengene mine. Det tok et par år før jeg kom meg vekk fra han, tør ikke å tenke på hva han har kostet meg i verken tid, penger eller smerte.

Har også solgt bolig for 500 000 i pluss, som jeg svidde av på nye møbler, overprisa bil og sus og dus. ANGRER for at jeg ikke brukte alt som EK til neste bolig!

Ellers har jeg sendt ekstremt mye ubruktr klær og sko til Fretex, og jeg lærer visst aldri.

Anonymkode: 8ced9...c17

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alpinutstyr året før jeg ble kronisk syk. 5 år senere står det fortsatt i garasjen ubrukt bortsett fra den ene fjellturen før jeg ble syk.

Anonymkode: cec0a...7a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 tusen kroner på en helg i OSLO(!) sammen med det som da var samboeren min. Jeg spanderte hele turen og vi koste oss med shopping, taxi, alt for dyre viner og tull. Helgen etter slo han opp med meg. Har angret på de 20 tusen i 4 år nå, de hadde gjort seg godt på sparekontoen i stede... 

Anonymkode: 7dae1...0cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎12‎.‎2016 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Har angret på de 20 tusen i 4 år nå, de hadde gjort seg godt på sparekontoen i stede... 

Anonymkode: 7dae1...0cb

Seriøst, ikke bruk tiden på slik småtjafs. Livet er for kort til å angre/irritere seg over blåste penger, du må legge det bak deg og ned i skuffen merket "livserfaring".

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.12.2016 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Kjøpte alpinutstyr året før jeg ble kronisk syk. 5 år senere står det fortsatt i garasjen ubrukt bortsett fra den ene fjellturen før jeg ble syk.

Anonymkode: cec0a...7a9

 

Du kunne jo ikke vite at du kom til å bli syk :hug:  Hvordan går det med deg nå?

 

Anonymkode: b6adf...18f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre elendig økonomisk sans, så det har blitt en del sløsing opp gjennom ja. Har alltid hatt god arbeidsmoral og jobbet mye ved siden av skole/studier helt siden jeg begynte på vgs. Fikk noen tusenlapper utbetalt hver mnd, men på vgs brukte jeg opp alt i kantina og på shopping av billig klær og sko - ræl jeg ikke hadde trengt. Hadde jeg bare spart 1000 kr i mnd av de pengene jeg tjente på vgs på BSU eller annen sparekonto. Det angrer jeg på, at jeg brukte absolutt ALT på forbruk. Mens jeg tok bachelor bodde jeg hjemme og tok opp studielån. Planen var selvsagt å spare tilnærmet alt og ha det som bl.a EK og bufferkonto. Brukte LANGT mer enn jeg hadde tenkt og sitter igjen med kanskje 160 - 170 000 av snaut 300 000. Det er litt pinlig, og det eneste jeg kommer på at jeg brukte penger på som var "innafor" er pensumbøker og skolesaker, 1500 i årlig avgift til skolen og billetter for å besøke kjæresten som jeg var i et avstandsforhold med (bor sammen nå). 

Nå tar jeg master og har jobb ved siden av. Nå har jeg jo en hel del mer utgifter + at lånet blir gjort om til stipend på slutten av året siden jeg ikke bor hjemme lengre. Jobber deltid ved siden av, så får kanskje spart litt mtp at jeg er student. Har bl.a fylt opp BSU i år, og kommer til å gjøre det samme i 2017. I tillegg sparer jeg i aksjer og på sparekonto. Men kunne alltid spart mer, og jeg er fortsatt håpløs økonomisk. Kjøper meg alltid ting jeg vil ha og har alltid en unnskyldning for å kjøpe de ("åh, gikk så dårlig på eksamen, jeg fortjener en genser til 1500) + at jeg ofte går i nettshopping-fella. Hvis noen har gode tips for å forbedre økonomien, så er jeg veldig mottakelig :biggrin: 

Anonymkode: c8959...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min værste sløsing må være når jeg fortsatt bodde hjemme. Tjente sykt bra som selger og betalte 25 000 i mnd bare i billlån. Jeg hadde jo ikke bruk for en splitter ny porsche 911 turbo, men det føltes riktig der og da....

Anonymkode: b2774...273

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tar jeg anonym😁

Da jeg ble forlovet, kjøpte jeg brudekjolen min med en gang FØR vi i det hele tatt hadde noen dato klart. Også fikk jeg panikk 3mnd senere om kjolen var fin nok, så jeg reiste til London og kjøpte kjole nummer 2. Ny panikkrunde 6mnd senere og reiste til USA og fant ny kjole der. Rett før bryllupet fikk jeg skreddersydd enda en  kjole. 

Jeg har ikke turt å regne totalkostnaden, men det ble nok veldig mye. To av kjolene ga jeg bort til noen som ble lurt av selger, så noe godt har jo kommet ut av det. 

Anonymkode: b3e91...b6a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del skopar som...ehm...aldri har vært i bruk.

Har sluttet med slike tullekjøp :jepp:

Anonymkode: 98a04...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min værste sløsing må være når jeg fortsatt bodde hjemme. Tjente sykt bra som selger og betalte 25 000 i mnd bare i billlån.

Anonymkode: b2774...273

:haar::haar:

Anonymkode: d6612...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...