Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Vel ... å ta inn på suite på fem-stjerners hotell, hærta minibaren og gå amok med romservice-bestilling bare fordi man ikke orker å hjem fra en særdeles fuktig aften kan vel anses som sløsing. Jævlig surt å måtte betale ei femsifret regning bare fordi man ikke gadd å trø de der siste 700 meterne hjem.

Hadde så grusom fylleangst neste dag at jeg ikke engang spiste frokost på hotellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Vel ... å ta inn på suite på fem-stjerners hotell, hærta minibaren og gå amok med romservice-bestilling bare fordi man ikke orker å hjem fra en særdeles fuktig aften kan vel anses som sløsing. Jævlig surt å måtte betale ei femsifret regning bare fordi man ikke gadd å trø de der siste 700 meterne hjem.

Hadde så grusom fylleangst neste dag at jeg ikke engang spiste frokost på hotellet. 

Men hvis du har god råd, why not?

Anonymkode: 7ef8c...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2016 den 2.32, LadyAntebellum skrev:

Støttemedlemskap på treningssenter ja, uff! 550 kr i mnd blir litt over flere år. Ugh

allslags klær på impulskjøp som endte opp til fretex ubrukt.

alle slags duppeditter som liksom var så gøy og ha. Ikke gøy og betale ned.

røykingen jeg har bedrevet noen år!! Fyf.. så sløsing.

da jeg jobbet påsken på en flyplass, og begynte tiiidlig på jobb og kollektivtraffikken hadde tatt ferie. Måtte ta taxi 3 dager på rad. Idiotisk! 

Brukt utrolig mye penger på kiropraktorer/fysio oppigjennom pga ryggen. Nettopp funnet ut at jeg har en lidelse som må opereres i korsryggen, og jeg skulle aldri ha blitt knukket på hos kiro. Det kan ha gjort ting verre. Tenk og betale for og få det verre.

sykkelen til 5000 jeg aldri brukte

kjøretimene jeg tok for noen år siden men aldri bygget videre på

allslags sko jeg har kjøpt, men ikke har kunnet bruke fordi jeg har "vanskelige" bein som trenger gode sko

 

and the list probably goes on

Velkommen i klubben da 🙄 Jeg har brukt helt latterlig mye penger på behandling av nakken som har vist seg å gjøre den værre. Legen min insisterte på at det bare var muskulært da bildene ikke viste noe så dro til kiropraktor, fysioterapaut, osteopat and the list goes on i god tro. Etter fem år fikk jeg en ny lege som tok nye bilder (i en annen vinkel eller noe) og avdekket en massiv nakkeskade som aldri skulle vært trykket på! Den nye legen kunne også fortelle at de første bildene absolutt viste nakkeskade, og kunne ikke fatte og begripe hvordan den første legen ikke kunne se dette. Jippi

Kjøpte en hest på impuls en gang jeg. Slå den. Den gamle hesten min skadet seg stygt og dyrlegen mente at avlivning var eneste utveien. Vi skulle dog gi det 14 dager for å se hvilken vei skadet leget seg, men han sa at jeg 99% sikkert måtte avlive hesten. I desperasjon kjøpte jeg da en ny hest slik at jeg ikke skulle stå uten hest når jeg mistet den andre. Jeg trodde dette ville gjøre tapet lettere. 

Etter 14 dager kommer dyrlegen tilbake og konstanterer at den gamle hesten (mot alle odds) var frisk som en fisk! Den hadde helet seg selv og kunne snart settes igang igjen som ridehest uten begrensninger i bruken. Plutselig hadde jeg da to hester, to stall leier, to skoinger, to forsikringer og alt annet som følger med to hester - som student. I tillegg viste det seg at jeg ble griselurt når jeg impulskjøpte hest nummer 2 og det viste seg at det var masse galt med den. Det ble en dyr lærepenge da jeg måtte bruke en halv formue i dyrlege på å prøve og fikse den....

Anonymkode: 6aefb...636

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også melde meg inn i Brukt Unødvendig Mye Penger På Fysioterapi-klubben. Jeg gikk til manuellterapeut ukentlig i to år på grunn av spenninger i nakken, som igjen førte til en heftig hodepine. Ble noen tusenlapper på det. Det viste seg til slutt at spenningene i nakken kom fordi jeg så dårlig. Fikk meg et par briller, og har ikke hatt vondt i hodet siden. 

Anonymkode: 3beb7...78d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du har god råd, why not?

Anonymkode: 7ef8c...3e4

Hadde råd til det der og da. Resten av studieåret hadde jeg særdeles dårlig råd. Ble veldig mye havregraut og vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2016 den 13.32, Nasse Nøff ❤ skrev:

Nå sløser jeg ikke sånn sett, men det er et forbruk jeg angrer på i dag. 

Jeg har en stor DVD samling på over 700 dvd'er. Har samlet i ca 15 år, men sluttet å kjøpe for ca 5 år siden. 
De fleste DVD'ene kostet meg rundt 150-200 kr, men noen få var under 150 kr per stk. Så hvis jeg da regner ut 100 kr per DVD...
Det blir 70 000 kr som bare står å støver ned i et fuckings hjørne. I kveld skal jeg også pakke dem ned. Fordi det tar så himla stor plass. Det tar en evighet å finne den DVD'ene jeg leter etter, fordi det er null system i hyllene. Så nå de skal ned i kjelleren. Dessuten så ser jeg filmene på nett allikevel. 

Det å selge er uaktuelt, for jeg får maks 500 kr for hele samlingen. 

Jævlig surt.

Kjenner meg igjen i denne. Jeg kastet ca 200 cd’er i sommmer og noen dvd’er også. Prøver å ikke tenke på det, blir så irritert på meg selv:dry:

Anonymkode: 785ff...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen i denne. Jeg kastet ca 200 cd’er i sommmer og noen dvd’er også. Prøver å ikke tenke på det, blir så irritert på meg selv:dry:

Anonymkode: 785ff...9df

Men dere har da hatt glede av dem, dere har ikke betalt for ingen ting, men for å se film og høre musikk. Hadde dere ikke hatt dem kan det jo hende dere hadde dratt på kino eller gjort noe annet som koster. Ingen ting er gratis, skal man angre på alt man bruker penger på? :) 

Anonymkode: 26391...660

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2016 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Men dere har da hatt glede av dem, dere har ikke betalt for ingen ting, men for å se film og høre musikk. Hadde dere ikke hatt dem kan det jo hende dere hadde dratt på kino eller gjort noe annet som koster. Ingen ting er gratis, skal man angre på alt man bruker penger på? :) 

Anonymkode: 26391...660

Dypt ass

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2016 den 13.32, Nasse Nøff ❤ skrev:

Nå sløser jeg ikke sånn sett, men det er et forbruk jeg angrer på i dag. 

Jeg har en stor DVD samling på over 700 dvd'er. Har samlet i ca 15 år, men sluttet å kjøpe for ca 5 år siden. 
De fleste DVD'ene kostet meg rundt 150-200 kr, men noen få var under 150 kr per stk. Så hvis jeg da regner ut 100 kr per DVD...
Det blir 70 000 kr som bare står å støver ned i et fuckings hjørne. I kveld skal jeg også pakke dem ned. Fordi det tar så himla stor plass. Det tar en evighet å finne den DVD'ene jeg leter etter, fordi det er null system i hyllene. Så nå de skal ned i kjelleren. Dessuten så ser jeg filmene på nett allikevel. 

Det å selge er uaktuelt, for jeg får maks 500 kr for hele samlingen. 

Jævlig surt.

Sikker? Jeg tror du kan ta 20 for hver. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkehøgskole som ikke levde opp til forventningene, i tillegg til at jeg brukte en del penger som jeg egentlig skulle betale skolen til masse annet rart underveis. Førte til at all lønna fra sommerjobben etter folkehøgskolen gikk til å nedbetale resten av det jeg skyldte skolen. Begynte på en bachelorgrad og sluttet etter ett år, begynte på ny bachelorgrad på privathøgskole og sluttet etter ett år... Sitter med 300.000 kr i gjeld til lånekassen og ingen utdanning, synes det er bitre penger da jeg føler jeg ikke fikk noe ut av det, verken kunnskap eller venner. Håper virkelig studiet jeg vil begynne på til høsten er noe for meg.

Anonymkode: f5a6d...9c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Enorm DVD-samling. Det er ubrukelig å se på disse DVD-ene på moderne TV, bildet blir helt uklart.

En slik robotstøvsuger. Den har gått i stykker 3 ganger, den siste gangen har vi ikke giddi å reparere den. Så da står den som en 5000kroners snublefelle på gjesterommet istedet..

Dro på ferie, hadde forsåvidt spart opp nok penger til å kose oss på turen. Mannen min fridde til meg på turen, og min far sendte oss umiddelbart 10000 kroner i forlovelsesgave. Som ble brukt opp på mat, vin og shopping i løpet av 1 uke...Vi gikk helt amok! Dette er så flaut, tør ikke fortelle dette til fattern, haha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "nobrainer" på bil, kjøpte jeg bruktbilen min selv. MED bihulebetennelse. Trodde den var i bra stand, men viste seg å være en skraphaug.. Kjøpesum + utgifter til reparasjoner ut vinduet. Ca 50K. Solgte bilen ganske raskt til skrap da det stadig dunket om nye alvorlige feil..

Skulle en kjapp tur inn på Expert for å bytte et produkt. Ble stående å vurdere om jeg skulle velge høyttaleren til 500,- eller spare 200,- og gå for den billigste. Hadde glemt parkeringsbillett, og fordi jeg sto å lurte på om jeg skulle spare 200 kroner, endte jeg med å få bot på 750,-. 

 

Anonymkode: 62544...beb

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2016 den 2.19, Raiu skrev:

Skjønner helt klart hvorfor det var digg å klippe opp bunaden, men her så jeg virkelig tusenlappene fly bort med vinden :fnise:

Enig! Hun burde heller ha solgt den ;-)

Anonymkode: dec31...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt slalåmutstyr, spesielt designet for kvinner, til 4-5000. Jeg har brukt det et par ganger. Har søsken og venner som har lånt det litt da. Og får jo ikke i nærheten tilsvarende pris for det nå, 12 år senere, om jeg skulle solgt det. 

Flybilletter og visum til en reise som ikke ble noe av for min del, og ikke får tilbake på forsikringen.

Det var en ting til jeg tenkte på som jeg glemte..

Anonymkode: 3781a...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en veldig underholdene tråd, og jeg innser at det ikke står så verst til med mine pengesløsinger når jeg leser her.

Har likevel kastet en del penger ut glaset på ingenting, noe som er fryktelig irriterende. Dersom man begynner å tenke etter på hvor mye man har sløst så blir man jo irritert, spesielt på dager man sitter der og er ganske så blakk :P

1. Det dyreste må vel være at jeg betalte et depositum på 2500 kr fordi jeg skulle på utveksling til Argentina med språkstudier. Jeg var veldig gira og hadde tenkt til å reise, men noen mnd i forveien endret de plutselig reglene på språknivået som utvekslingen krevde. Valget var da å ta et nettstudium noen uker i forveien for å komme på det nivået, men dette ble selvsagt lagt midt i eksamenstida mi, så jeg så det ikke var mulig få gjennomført. Alternativt kunne jeg reise ned noen uker før jeg egentlig skulle for å ta forkurset, men dette gikk ikke da det ble både dyrere og jeg i tillegg ville tapt inntekt i sommerjobb. Derfor ble det ikke noe av. Riktignok fikk jeg beskjed om at depositumet gjaldt til senere dersom jeg fant ut at jeg ville ta utvekslingen en annen gang, men visste jo selvfølgelig at dette ikke kom til å skje. Jeg tror jeg egentlig lenge skjønte at denne utvekslingen ikke kom til å skje, men jeg var impulsiv sammen med en venninne da jeg meldte oss på (hun reiste selvfølgelig). 

2. Jeg var en stund overbevist om at jeg hadde cøliaki og var desperat etter å finne det ut. Jeg kunne jo velge å dra til legen, betale 200 kr og få tatt en blodprøve. I stedet tenkte jeg at jeg skulle være så smart å bestille en sånn hjemmetest til 200 kr, som jeg bestilte på nettet. Den ville indikere på om det kunne være det eller ikke, sånn at dersom den var negativ, så jeg ikke vitsen med å dra til legen. Så jeg bestilte testen og var veldig gira når den kom i posten, for nå skulle jeg få svar på det jeg lurte på. Hele testen gikk i vasken da jeg ikke fikk den pipetten med nål til å virke, tror jeg klarte å ødelegge den så da fikk jeg ikke testa meg. 200 kr rett ut glaset. Så endte jo med slutt med til at jeg gikk til legen likevel for å teste meg, da fikk jeg tatt en skikkelig test som de sendte til Oslo, og testen var selvfølgelig negativ. At jeg ikke gjorde det med en gang. Kommer aldri til å bestille sånne hjemmetester igjen, for jeg er tydeligvis alt for inkompetent til å klare å bruke sånne.

3. Har brukt uendelig mye penger ute på byen, og jeg synest egentlig ikke man trenger å ha dårlig samvittighet for å ha det litt gøy innimellom, men noen byturer er verre enn andre, og man blir jo virkelig flau over seg selv. Var en gang i høst jeg kjøpte sånn 8 øl ute!! (Sykt å melde). Heldigvis var ølen relativ billig (54 kr per). Men ikke nok med det. Når jeg skulle hjem var jeg selvfølgelig sykt sulten og måtte jo ha nattmat. Gikk først og kjøpte meg en dyr hamburger. Steike det var godt. Men når jeg hadde spist den opp, så var jeg enda sulten. Så jeg gikk søren meg til kebabsjakka og kjøpte meg en kebab også. Dagen etterpå var jeg relativ flau over å ha kjøpt så mye øl ute og 2 ganger nattmat. Klarte forøvrig ikke å spise opp kebaben, tok den med hjem og sovna med halva ved siden av senga :fnise:

 

Endret av lillsunshine
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers har jeg forøvrig brukt sykt mye penger på alternativ livsstil den gangen jeg overbevist at jeg måtte spise helt reint o.s.v. Kjøpte masse dyre bøker for å lese om det, alt fra superfood, til bok om juciing, yoga, blodtypedietten o.s.v., kjøpte til og med en dyr juicer som jeg omtrent ikke har brukt (er forsåvidt grei å ha men tar mye plass og er et helvete å rense, så den står ubrukt på loftet). Verst var all den alternative maten jeg bestilte fra nettet. Bestilte blant annet sånne dyre greens som jeg aldri klarte å bruke opp, hamppulver (som smaker blærk) og kjøpte utstyr til å lage egen sjokolade, former, kakaofett o.s.v, alt mulige slags rare kosttilskudd som jeg ikke brukte, kjøpte masse sunt godteri, blant anna sunne sjokoladebarer. Jeg var storhandler hos iherb. Var like før jeg kjøpte meg sånn filter til vasken også for å få "rent vann" og husker jeg en stund vurderte å kjøpe sånne "sølvdråper" eller hva det var, som liksom var naturens antibiotikum. (Ja var rimelig hjernevasket). Var sykt stress å prøve å leve sånn egentlig, og jeg er glad jeg ikke er så ekstrem lenger. Jobbet heldigvis det året, men skjønte fort at jeg ikke hadde råd å viderføre denne livsstilen når jeg ble student, så det dabba fort av da. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2016 den 9.42, AnonymBruker skrev:

En gang betalte jeg over 700kr for frimerker. Var på posten for å handle frimerker og spurte betjeningen om de hadde pakker med flere (kjekt å haaa). Han bak disken svarte at de hadde en 100-pakk liggende og uten å gjøre hoderegningen (100x 7,50 eller hva det nå var), så svarte jeg ja. 

Da jeg oppdaget totalsummen ble jeg så flau over å ikke ha hoderegnet på det at jeg bare betalte og stakk. 😳 Sender nesten aldri brev, så det var virkelig kjipe penger (ikke tjente jeg godt på den tiden heller)

Da jeg først begynte å jobbe etter mange år som student følte jeg meg akutt rik (bodde fortsatt i samme leilighet med samme utgifter som da jeg var student) og begynte å bruke masse penger uten å tenke meg om. 

Jeg hadde ikke kjøpt klær, interiørting eller skjønnhetspleie på ganske lenge og handlet inn mye. I tillegg begynte jeg å kjøpe mye mat og drikke på resturanter, cafeer etc. Drakk dyrere ting på byen og begynte å ta taxi. 

Siden jeg hadde hatt dårlig økonomi på forhånd hadde jeg ikke en buffer eller noe, så det endte med at jeg brukte mastercardet da lønna ikke strakk til for de dyre vanene og plutselig havnet jeg i en ond sirkel der jeg hver eneste måned betalte 10-12 000 til mastercardet bare for å bruke en tilsvarende sum med kortet igjen. Og fordi ikke alle steder tar MC ble det en del gebyrer for uttak og overføringer i tillegg. 

Havnet endelig ovenpå igjen og i dag har jeg en sunn økonomi, men jeg grøsser litt ved tanken på hvor ille det kunne blitt. Krysset heldigvis aldri den grensen hvor jeg ikke fikk betalt inn og rentene ville løpt - da ville nok problemene bare eskalert, men det er skummelt å tenke på hvor langt jeg lot det gå før jeg tok meg sammen. 

Nå har jeg lært at man må ha et budsjett og en oversikt samme hvor godt man tjener. 

Anonymkode: 8e8a5...f9d

Nå lo jeg så jeg begynte å gråte. Det verste er at jeg tror jeg hadde gjort det samme. Jeg er så konfliktsky at jeg aldri hadde turt å si i fra 😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. desember 2016 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Kjøpte dykkerutstyr for 30 k og dykket med det 3 ganger. Får ikke solgt det igjen.

Anonymkode: eb64b...419

HVorfor ikke? Dykkerutstyr er lett å selge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2016 den 14.05, Spiteful skrev:

Dette var for flere år siden da "Spør Adam" var populært. Jeg syns det var så vanvittig kult at Adam visste så mye om meg og vennene mine at jeg sendte flere mld. til telefontjenesten, og da for alle vennene min (8-10 stk). 1 mld kostet 50kr og da foreldra mine fikk tilbake en regning på nærmere 1000kr, ble de rinelig sinte fordi de selv hadde dårlig økonomi. De sørget for at jeg aldri kunne sende mld. til slike tjenester igjen. Ung og dum:fnise:

Dersom det er noen trøst så bodde jeg med en som jobbet i "Spør Adam", så du har nå i det minste vært med på å betale han lønn, og han er en skikkelig snill gutt altså. Jeg kan fortelle deg at framgangsmåten ikke var så avansert. De google seg fram til svarene, såg på Facebookprofilene til folk o.s.v, før de skrev svar. :fnise:

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...