Gå til innhold

Hjelp vi har for mye huslån!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo? Er du helt i svima? Forbruket deres må jo være noe sinnsykt om dere bruker ca 200.000 i året på boliglån, og klarer å suse bort resten, 1.1 million i året. Alvorlig talt, selv om dere hadde hatt 9 barn burde dette gått meget bra. Hva i ALLE DAGER bruker du pengene på?

Anonymkode: 8ce34...d25

:opplyser::fnise: Takk for den!  TS ;)

Anonymkode: 640d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg er enig med dere som sier at vi burde ha råd til 17000 i mnd med 1,3 i inntekt... Vi har ca 30 000 i faste utgifter hver mnd uten boliglån og lommepenger (2 i barnehage 5100,- Bil 4000,- Studielån 2300 Annen utgift 2800 Komm.avgifter og strøm hus og fritidshus 3500,- Forsikringer 1600,- Trening 1000,- Alarm/lisens/tv/nett 1600,- Mat 8000,-)

Vi sparer 3200 kr i mnd.

Vi har 7500 kr hver i lommepenger da totalt 15000kr.  

Anonymkode: 640d6...2fa

7500 kr hver i lommepenger. Wow.... 7500 kr er mer enn min mor som er trygdet har igjen i mnd når husleie er betalt. Dette skal hun leve for og betale alle andre utgifter.

Anonymkode: d1f02...7d3

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:opplyser::fnise: Takk for den!  TS ;)

Anonymkode: 640d6...2fa

Hvorfor ikke svare/ta det til deg enn å le det bort? Du er jo bekymret, så da er det jo noe du burde tenke over

Anonymkode: 19609...7d1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For oss er det en nødlsning, vi føler oss ferdige med å leie ut rom til fremmede og dele kjøkken/bad. Men du snakker jo ikke om en nødløsning, du føler jo på det allerede nå, uten at renten har gått opp

Anonymkode: 19609...7d1

Nei nei. Per idag klarer vi oss fint med 4,6 i lån. Men jeg tenker om renta går opp til f.eks 5-7 % DA øker utgiftene med ca 10-12 tusen i mnd. Det er DA jeg tenker at det blir tøft. TS

Anonymkode: 640d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken gav oss jo lån prikk prikk prikk ..... Eh nei, man har selv ansvar for å betjene lånet, man kan ikke legge ansvaret på banken, i så tilfelle skal de ha handlet uvørent, og det har de ikke gjort i deres tilfelle. Det er forbruket deres som er altfor høyt, det kan ikke være annet. Ser nå at dere har 7500 hver i lommepenger pr mnd, 3500 i sparing pr mnd, det burde jo heller være omvendt. 7500 i mnd i lommepenger, hver eneste mnd?! Det høres veldig ut som dere sløser i stor stil og sparer for lite når dere tydeligvis har råd til å spare mer.

Jeg har ingen bekymringer om noen økende renter, jeg ble kronisk syk / ufør, solgte boligen og downsized, og er nå gjeldfri :) 

Anonymkode: e6a16...f79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bad so sad... tenk før du handler neste gang.

Anonymkode: 733c8...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei. Per idag klarer vi oss fint med 4,6 i lån. Men jeg tenker om renta går opp til f.eks 5-7 % DA øker utgiftene med ca 10-12 tusen i mnd. Det er DA jeg tenker at det blir tøft. TS

Anonymkode: 640d6...2fa

Du sier jo i HI at du i dag, med dagens rente går i minus. Så jeg kalrer ikke følge deg.

Anonymkode: 19609...7d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

7500 kr hver i lommepenger. Wow.... 7500 kr er mer enn min mor som er trygdet har igjen i mnd når husleie er betalt. Dette skal hun leve for og betale alle andre utgifter.

Anonymkode: d1f02...7d3

Er virkelig 7500 så mye om man har normal inntekt?( for en pensjonist /uføretrygdet ja.... så er 7500 mye) Jeg kjøper verken designer klær eller vesker eller dyre klær.Men kjøper klær for ca 1500 i mnd annen hver mnd. Handler det meste på salg og er meget prisbevisst, kjøper aldri duppeditter jeg går å ønsker meg( har ikke Ipad/iphone dyre klokker osv). Kjøper en latte i ny og ne og spiser ute med familien et par ganger i mnd kanskje. Er nesten aldri på konserter og ute på byen.... Men penga flyr- til linser, lege, forbruksprodukter ( hår hud) til litt lunsj på jobben, gaver til bursdager og til ditt og datt. Da må jeg seriøst sette meg ned å finne ut hvor sluket er hen! <For ikke kjøper jeg meg 4 cola light på bensinstasjon hver dag slik du ser i Luksusfellen.... JEg føler jeg kjøper mye mindre enn mange andre som jeg kjenner som er over gjennomsinttet normal. De kjøper middag via nettet, er ute på DE restaurantene og har masse dyre vaner. ( dyrere enn mine) 

Anonymkode: 640d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo et alt for høyt forbruk! 7500kr hver i lommepenger hver mnd??? Hva i sll verden bruker dere disse på?? Jeg ville kuttet kraftig der hvertfall!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke helt hvordan dere kan slite med dette lånet..! Vi tjener 1,2 mill tilsammen, har lån på 4,8 mill, og har låne- og fellesutgifter på ca 25.000 pr mnd. (Billånet er forresten også innbakt i boliglånet). Vi har to barn i barnehage, og selvsagt dertil utgifter, men vi sitter igjen med mellom 5 og 10.000 hver måned til sparing/fritt forbruk etter at absolutt alt er betalt. Kommer jo også til å gå opp i lønn i løpet av de neste årene, så renteoppgang bekymrer meg ikke det døyt.

Anonymkode: 47a8b...433

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om rentene går opp nevneverdig, så sliter de aller fleste med huslån, tenker jeg. Kan godt gå en fremtid i møte der folk går konkurs.

Anonymkode: a4ae6...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei. Per idag klarer vi oss fint med 4,6 i lån. Men jeg tenker om renta går opp til f.eks 5-7 % DA øker utgiftene med ca 10-12 tusen i mnd. Det er DA jeg tenker at det blir tøft. TS

Anonymkode: 640d6...2fa

Da får dere kutte lommepengene. Og hva er det dere sparer til? Har dere en buffer burde dere putte de pengene dere sparer rett inn på huslånet. Samt kutte i lommepengene å sette det inn på huslånet. Dere har et helt vanvittig forbruk. 

Anonymkode: 8447d...421

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt interessant at jeg blir satt i bås nå som den Luskusfella! For seriøst så er jeg det motsatte. Eier ingen dyre ting og har ikke overflod av noe. Jeg tror jeg må gå inn på utskriftene mine og se hva i pokker pengene går til, siden 7500 er så mye. Trodde ikke det var så mye jeg- når jeg ser folk rundt meg og hva de bruker penger på. Er jeg ute med venninner er jeg den som kjøper det billigste på menyen og sånn er jeg stort sett.... så nå blir jeg egentlig ikke helt klok her. Men fint å få høre hva andre mener og synes! Men en ting jeg synes er uhyggelig, det er at folk skal være så innmari frekke her inne og bare spy ut stygge setninger. Vær litt grei og hyggelig da. ( selv om dere synes jeg er /¤/&/)(/¤&#%)(/)( ) !!!

TS

Anonymkode: 640d6...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overskriften burde vært "hjelp, vi bruker alt for mye penger på oss selv!". Seriøst, 7500kr hver i lommepenger er MYE. Kjenner ingen som bruker på mye penger på seg selv i mnd. Løsningen på "problemet" er jo bare å sette lommepenger til 6000 i mnd i stedet. Det klarer dere helt fint å leve med, det forbruket er som sagt helt hinsides høyt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber folk med som har så mye inntekt.  Vi har tilsammen kunn 800 000 vi i året....

Anonymkode: 733c8...86b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt interessant at jeg blir satt i bås nå som den Luskusfella! For seriøst så er jeg det motsatte. Eier ingen dyre ting og har ikke overflod av noe. Jeg tror jeg må gå inn på utskriftene mine og se hva i pokker pengene går til, siden 7500 er så mye. Trodde ikke det var så mye jeg- når jeg ser folk rundt meg og hva de bruker penger på. Er jeg ute med venninner er jeg den som kjøper det billigste på menyen og sånn er jeg stort sett.... så nå blir jeg egentlig ikke helt klok her. Men fint å få høre hva andre mener og synes! Men en ting jeg synes er uhyggelig, det er at folk skal være så innmari frekke her inne og bare spy ut stygge setninger. Vær litt grei og hyggelig da. ( selv om dere synes jeg er /¤/&/)(/¤&#%)(/)( ) !!!

TS

Anonymkode: 640d6...2fa

Ikke fokuser på hva andre gjør, med mindre du har veldig god innsikt i deres økono,i. Kanskje de akkurat får huslånet til å gå rundt selv om de bruker masse penger utad. 

Anonymkode: 19609...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke fokuser på hva andre gjør, med mindre du har veldig god innsikt i deres økono,i. Kanskje de akkurat får huslånet til å gå rundt selv om de bruker masse penger utad. 

Anonymkode: 19609...7d1

Sant nok. Men jeg blir veldig undrende over hvordan folk har råd til ting når ALLE her synes 7500 er mye!! Det er Godt levert på døra, sydenturer 2 ganger i året, gourmetmiddager, ut på div eventer her og der, velger ikke billigst ute på restaurant..... 

 

Anonymkode: 640d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber folk med som har så mye inntekt.  Vi har tilsammen kunn 800 000 vi i året....

Anonymkode: 733c8...86b

Vi jobber i leder og mellomlederstilling- privat. TS

Anonymkode: 640d6...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er virkelig 7500 så mye om man har normal inntekt?( for en pensjonist /uføretrygdet ja.... så er 7500 mye) Jeg kjøper verken designer klær eller vesker eller dyre klær.Men kjøper klær for ca 1500 i mnd annen hver mnd. Handler det meste på salg og er meget prisbevisst, kjøper aldri duppeditter jeg går å ønsker meg( har ikke Ipad/iphone dyre klokker osv). Kjøper en latte i ny og ne og spiser ute med familien et par ganger i mnd kanskje. Er nesten aldri på konserter og ute på byen.... Men penga flyr- til linser, lege, forbruksprodukter ( hår hud) til litt lunsj på jobben, gaver til bursdager og til ditt og datt. Da må jeg seriøst sette meg ned å finne ut hvor sluket er hen! <For ikke kjøper jeg meg 4 cola light på bensinstasjon hver dag slik du ser i Luksusfellen.... JEg føler jeg kjøper mye mindre enn mange andre som jeg kjenner som er over gjennomsinttet normal. De kjøper middag via nettet, er ute på DE restaurantene og har masse dyre vaner. ( dyrere enn mine) 

Anonymkode: 640d6...2fa

Som jeg skulle sagt det selv...synes ikke 7500 er mer i lommepenger enn man trenger for å leve greit 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok. Men jeg blir veldig undrende over hvordan folk har råd til ting når ALLE her synes 7500 er mye!! Det er Godt levert på døra, sydenturer 2 ganger i året, gourmetmiddager, ut på div eventer her og der, velger ikke billigst ute på restaurant..... 

 

Anonymkode: 640d6...2fa

Nå er ikke mat på døren nødvenigvis syrere enn det hadde vært om de kjøpte utenom. Kjenner flere som fikk ned forbruket av det.

Anonymkode: 19609...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...