ops2 Skrevet 28. august 2016 #101 Skrevet 28. august 2016 (endret) Den 25.8.2016 at 23.08, AnonymBruker skrev: Hijab var først et symbol brukt av Det muslimske brorskap, og Brorskapet var ikke ensidig negativt. De gjorde mye bra i Egypt da de ble etablert, spesielt for å bringe folk ut av fattigdom og gi dem utdanning (inkludert jenter). I dag er det sikkert noen som bruker det for å vise tilhørighet til brorskapet, men det har også endret innhold som annen mote. Anonymkode: baaa5...bd0 Hvem i alle dager har fortalt deg at Det muslimske brorskap gjorde mye bra? Det er som å si at nazistene brakte folk ut av fattigdom og ga jødiske jenter utdanning. (Ved å la de jobbe i konsentrasjonsleir) Brorskapet ble stiftet av al-Banna i 1928 og kom til å bli preget av hans personlige livsform.[4] Ved hjelp av et massivt sosialt og religiøst engasjement vant brorskapet mange og trofaste tilhengere slik at det like før utbruddet av andre verdenskrig kunne stå frem som en rent politisk organisasjon. Brorskapet ønsket å bekjempe korrupsjon, ondskap, umoral og ugudelighet i samfunnet og mente dette bare kunne gjøres ved å erstatte rådende politiske system med et religiøst-fundamentalistisk og historisk statsideal.[4] Typiske merkesaker for brorskapet var på den tiden kravet om at Egypt skulle løsrive seg fra Storbritannia, at Nil-dalen skulle gjøres til en integrert politisk enhet, og at en ren islamsk regjering skulle erstatte den nåværende. Samtidig begynte brorskapet å ta i bruk militante og voldelige som politiske virkemidler. Således ble de delaktig i drapene på to egyptiske statsministre, og stod bak talløse demonstrasjoner og opptøyer.[4] Brorskapet er omstridt og har også i perioder vært forbudt i Egypt. I 2011 ble deres muligheter til å drive politisk virksomhet i Egypt betydelig forbedret som en følge av den egyptiske revolusjonen.[1] Brorskapet stilte til valg og brorskapets Mohammed Morsi ble president i Egypt. Etter omfattende protester ble Morsi styrtet i et militærkupp. Etter dette har det vært store kamper mellom brorskapet og militæret, som har ført til at brorskapet igjen er forbudt, og regnes som en terrororganisasjon i Egypt. https://no.wikipedia.org/wiki/Det_muslimske_brorskapet Endret 28. august 2016 av ops2 legge til link
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #102 Skrevet 28. august 2016 En ting jeg har sett mer og mer av i Oslo er at kvinner har et bånd over ansiktet i tillegg til hijab. Det er et slags tørkle med en liten sprekk foran øynene, og så binder man det fast i bakhodet. Hele ansiktet blir borte. Man ser nesten ut som en gammel cowboy-bankrøver, bare at tørklet også dekker øyenbryn og panne. Jeg syns synd på disse kvinne. Store skjørt og sjal som henger over armene så man nesten ikke klarer å bevege seg. I tillegg må det være begrenset hva de klarer å se gjennom denne sprekken. Anonymkode: 83241...d76
ops2 Skrevet 28. august 2016 #103 Skrevet 28. august 2016 Topp ti unnskyldninger som muslimske kvinner bruker for å ikke bruke hijab, og hvordan de skal svares: -Det er så varmt i mitt land, og hvordan kunne jeg klare heten tildekket? -Allah gir deg svaret: Helvetes flammer er mer intense enn dagens varme, hvis de bare forstår. (Sura At-Taubah 9:81) Hvordan kan du sammenligne varmen du føler nå med varmen i helvete? Vit, min søster, at djevelen har fanget deg i en av sine snarer for å trekke deg fra denne verdens varme og inn i helvetes flammer. Frigjør deg fra hans nett og se på heten fra solen som en velsignelse, og ikke en byrde, spesielt fordi den påminner deg om intensiteten i Allahs straff, som er mange timer større enn den heten du nå føler. Vend tilbake til Allah og gi avkall på denne verdslige komfort, og følg veien til frelse fra helvetes flammer. Så sier Allah: De vil hverken føle svalhet eller ha noe å drikke, kun kokende vann og puss. (Sure An-Naba 78:24-25) For å summere: Troen er omgitt av slit og forsakelse, mens helvete er omgitt av fristelser, lyst og begjær. Å gjøre unntak for å dekke til barna: -Det er for tidlig. Jeg er bare et barn ennå. Jeg skal bruke det etter at jeg blir voksen og utfører haji. - Dødsengelen, min søster, venter ved din dør for ordren fra AllahTa'ala for å hente deg når som helst. Allah sa: Når deres tid kommer, hverken kan de utsette det eller fremskynde den så mye som en time. (Sura Al-An'aam 7:34) Døden, min søster, skiller ikke mellom ung og gammel, og kan komme når du er i denne tilstand av syndig motvilje, og kjemper mot Allah ved å gå skammelig utildekket. Min søster, du skulle haste etter å adlyde Allah sammen med disse andre søstre som skynder seg å følge Allahs kall. Skynd deg mot tilgivelse fra din herre, og paradiset, som skal bli ditt. (Sura Al-Hadeed 57:21) Søster, ikke glem Allah, eller han vil glemme deg ved å vende sin nåde fra deg i dette livet og det neste. Du glemmer din sjel når du ikke utfører din sjels plikt til å adlyde Allah og den rette måten å tilbe ham. Allah sa om de skinnhellige: Og bli ikke som de som har glemt Allah, og han fikk de til å glemme sin sjel- (Sure Al-Hashir 59:19) Min søster, bruk din hijab i din unge alder som en beskyttelse mot synd, for Allah er nådeløs i sin straff, og vil spørre deg på forintelsens dag om din barndom og hvert øyeblikk i ditt liv. For å summere: Hvordan kan du engang vite at du vil være i live imorgen?
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #104 Skrevet 28. august 2016 al-Kubaisi skriver at hijaben visker bort alle nasjonale og kulturelle trekk – unntatt det islamistiske. Og med «islamistisk» menes ikke «islamsk» eller «muslimsk». Islamismen er den politiske retningen som blir forbundet med det vi også kaller islamsk fundamentalisme. «Man kan ikke vite om disse kvinner som bruker hijaben er fra Iran, Irak, Tyrkia, Egypt etc. De vil kun fremheve den politiske identiteten som er knyttet til islamisme», hevder al-Kubaisi. http://www.nordlys.no/kommentar/skal-vi-forby-et-hodeplagg/s/1-79-867198 Anonymkode: bb019...e44
AnonymBruker Skrevet 29. august 2016 #105 Skrevet 29. august 2016 De potensielle fremtidige taperne blir jo uansett kvinner. Islam er jo en greie laget av menn, for menn. Ser ikke alle feministene som krever større innvandring dette selv også? Anonymkode: a5728...7cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå