MaeveZtor Skrevet 14. februar 2018 #301 Del Skrevet 14. februar 2018 Ser at en kartong med rom av merket Black Tears jevnlig dukker opp i bakgrunnen på Camilla Pihls videoer. Pihl og Peter Peters leder managementet til Madcon, som har laget Black Tears. Er dette ulovlig alkoholreklame? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffemonsteret Skrevet 14. februar 2018 #302 Del Skrevet 14. februar 2018 Forundrer meg ikke im det er gjort bevisst. Den dama liker å fremstå som så hjertegod og snill, men hun (og ikke minst mannen) er ganske reinspikka businessfolk bak cuteness overload imaget 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2018 #303 Del Skrevet 14. februar 2018 Må huske på å aldri kjøpe Black Tears etter og ha lest det her. Tror heller ikke noe på at Camilla drikker vin fra kartong, det er jo ikke eksklusivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 14. februar 2018 #304 Del Skrevet 14. februar 2018 Dette tror jeg definitivt er ulovlig alkoholreklame. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2018 #305 Del Skrevet 14. februar 2018 Jeg tar dette ganske seriøst faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkustjukk Skrevet 14. februar 2018 #306 Del Skrevet 14. februar 2018 Ingen produkter er tilfeldig plassert hos CP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 14. februar 2018 #307 Del Skrevet 14. februar 2018 Hvis man skal tipse, bør man legge ved link til flere steder det det fremkommer, og påvise linken til produsent. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 14. februar 2018 #308 Del Skrevet 14. februar 2018 Dette er langt fra tilfeldig. Jeg så instastoryen hennes på mandag, og da satt hun på førersete. Black tears lå da på andre siden, enn det som er vist på bildene i HI. Jeg la merke til logoen i bakgrunnen, men tenkte ikke noe mer over det før nå. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaeveZtor Skrevet 14. februar 2018 #309 Del Skrevet 14. februar 2018 7 minutter siden, bonsaijenta skrev: Dette er langt fra tilfeldig. Jeg så instastoryen hennes på mandag, og da satt hun på førersete. Black tears lå da på andre siden, enn det som er vist på bildene i HI. Jeg la merke til logoen i bakgrunnen, men tenkte ikke noe mer over det før nå. Jeg så det samme! Skjønner nå at dette ikke er tilfeldig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 14. februar 2018 #310 Del Skrevet 14. februar 2018 Da vet jeg ivertfall åssen vin jeg skal la være å kjøpe neste gang jeg skal drikke vin. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 14. februar 2018 #311 Del Skrevet 14. februar 2018 Dersom avsender har økonomisk interesse i å informere om eller gi assosiasjoner til alkohol om alkohol, vil dette for eksempel være en sterk indikasjon på at det foreligger markedsføringsøyemed. https://helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame#kort-om-reklameforbudet Hvis du sender inn tips, så legg ved bildene. Innlegg i diverse media kan slettes (selv om internett alltid husker vil det i hvert fall være vanskeligere å finne tilbake til det). CBE har tidligere brutt forbudet mot alkoholreklame,https://www.vg.no/rampelys/caroline-berg-eriksen/caroline-berg-eriksen-broet-alkoholreklameloven-igjen/a/24084970/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaeveZtor Skrevet 14. februar 2018 #312 Del Skrevet 14. februar 2018 Og Peter Peters og Camilla Pihl driver managementet til CBE.... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Louiah Skrevet 14. februar 2018 #313 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Madcon har også jevnlig hatt Black Tears produktplassert. Kan lete opp eksemplene i kveld, men dette har pågått i over ett år hos CP og Madcon. Mye er borte da, da det lå ut på Stories på Snapchat og Instagram som forsvinner etter 24 timer. Peter Peters har også mye promotering av alkoholen på sin Instagram, men det er vel lov siden det ikke er reklamebasert? Endret 14. februar 2018 av Louiah 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 14. februar 2018 #314 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Det Madcon-eide selskapet Icon Group eier 25 prosent av spritmerket Black Tears. (For den som ikke vet det allerede er Madcons management Peter Peters i Friendly Entertainment, som er eid av Camilla Pihl og Peter Peters). https://www.dagbladet.no/kultur/helt-klart-et-kynisk-forsok-pa-snikreklame-fra-madcon/60592723 http://kampanje.com/reklame/2015/11/madcon-reklamerer-for-alkohol-pa-tv2/ "Madcon-manager Peter Peters skriver i en mail til Dagbladet at de er klare over at det er ulovlig med markedsføring av alkohol i Norge, og hevder at det har skjedd en teknisk feil...." ...Troverdig. Edit: Jeg kan ikke tenke meg at det er lovlig dersom managementet Peters og Pihl driver mer eller mindre åpenlys produktplassering eller annen bildepromotering av Black Tears. Når Madcon v/Icon Group er deleiere i merkevaren, blir det for dumt hvis Pihl påstår at det er helt tilfeldig og ikke i det hele tatt tilsiktet synliggjøring av merket. Endret 14. februar 2018 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. februar 2018 #315 Del Skrevet 14. februar 2018 44 minutter siden, Anna Nas skrev: Det Madcon-eide selskapet Icon Group eier 25 prosent av spritmerket Black Tears. (For den som ikke vet det allerede er Madcons management Peter Peters i Friendly Entertainment, som er eid av Camilla Pihl og Peter Peters). https://www.dagbladet.no/kultur/helt-klart-et-kynisk-forsok-pa-snikreklame-fra-madcon/60592723 http://kampanje.com/reklame/2015/11/madcon-reklamerer-for-alkohol-pa-tv2/ "Madcon-manager Peter Peters skriver i en mail til Dagbladet at de er klare over at det er ulovlig med markedsføring av alkohol i Norge, og hevder at det har skjedd en teknisk feil...." ...Troverdig. Edit: Jeg kan ikke tenke meg at det er lovlig dersom managementet Peters og Pihl driver mer eller mindre åpenlys produktplassering eller annen bildepromotering av Black Tears. Når Madcon v/Icon Group er deleiere i merkevaren, blir det for dumt hvis Pihl påstår at det er helt tilfeldig og ikke i det hele tatt tilsiktet synliggjøring av merket. Det er så utidig med voksne mennesker som ror og ror og ror hver gang de blir tatt i løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 15. februar 2018 #316 Del Skrevet 15. februar 2018 22 timer siden, Anna Nas skrev: Det Madcon-eide selskapet Icon Group eier 25 prosent av spritmerket Black Tears. (For den som ikke vet det allerede er Madcons management Peter Peters i Friendly Entertainment, som er eid av Camilla Pihl og Peter Peters). https://www.dagbladet.no/kultur/helt-klart-et-kynisk-forsok-pa-snikreklame-fra-madcon/60592723 http://kampanje.com/reklame/2015/11/madcon-reklamerer-for-alkohol-pa-tv2/ "Madcon-manager Peter Peters skriver i en mail til Dagbladet at de er klare over at det er ulovlig med markedsføring av alkohol i Norge, og hevder at det har skjedd en teknisk feil...." ...Troverdig. Edit: Jeg kan ikke tenke meg at det er lovlig dersom managementet Peters og Pihl driver mer eller mindre åpenlys produktplassering eller annen bildepromotering av Black Tears. Når Madcon v/Icon Group er deleiere i merkevaren, blir det for dumt hvis Pihl påstår at det er helt tilfeldig og ikke i det hele tatt tilsiktet synliggjøring av merket. Gjort det før altså. Akkurat som CBE som har blitt tatt for brudd på det forbudet mot alkohol reklame, så bør disse altså - av egne erfaring (bør jo vite det uansett, hvem vet ikke det i Norge liksom?), være godt klar over at alkohol det viser vi ikke frem i reklameøyemed i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. februar 2018 #317 Del Skrevet 15. februar 2018 Det jeg ikke forstår er at de selv ikke forstår hvor harry det er å kjøre rundt med en kartong vin i baksetet som om det skulle vært en unge i bilsete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 15. februar 2018 #318 Del Skrevet 15. februar 2018 Vin? Er det ikke rom? Altså brennnevin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
troikaen Skrevet 15. februar 2018 #319 Del Skrevet 15. februar 2018 2 timer siden, Sol79 skrev: Vin? Er det ikke rom? Altså brennnevin? Jo. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjelldronning Skrevet 16. februar 2018 #320 Del Skrevet 16. februar 2018 På 21.9.2016 den 7.27, Sol79 skrev: Hun er 38. Født i 1978. Er hun født i 78, så fyller hun 40 i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg