QQbaby Skrevet 17. august 2016 #81 Skrevet 17. august 2016 Den 15. august 2016 at 18.08, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig likegyldig til om gutten spanderer eller ikke, men jeg føler det ofte har en betydning på hvor interessert han er. Guttene som har spandert på meg har helt tydelig vært veldig interessert, guttene som ikke har gjort det, har ikke vært det. Har dere noen andre erfaringer? Anonymkode: 6240f...6d1 Selvsagt skal gutter spandere. Noe annet ville bare vært helt tullete.
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2016 #82 Skrevet 17. august 2016 1 minutt siden, sjonkelrolf skrev: Ikke nødvendigvis siterte, men du svarer jo videre på ting jeg skrev om over, og da går det ut på det samme. Du føler deg truffet.
sjonkelrolf Skrevet 17. august 2016 #83 Skrevet 17. august 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Du føler deg truffet. Nei, men jeg poengterer at du drar inn elementer som overhodet ikke har med den pågående diskusjonen å gjøre. 2
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2016 #84 Skrevet 17. august 2016 13 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Nei, men jeg poengterer at du drar inn elementer som overhodet ikke har med den pågående diskusjonen å gjøre. Argumenter for påstanden.
sjonkelrolf Skrevet 17. august 2016 #85 Skrevet 17. august 2016 (endret) Dette blir virkelig for dumt, du får lese over innleggene en gang til, det er du som tar ting ut av løse lufta. Ah, disse shit-testene. Må nesten le litt. Endret 17. august 2016 av sjonkelrolf 1
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2016 #86 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Dette blir virkelig for dumt, du får lese over innleggene en gang til, det er du som tar ting ut av løse lufta. Ah, disse shit-testene. Må nesten le litt. Skrevet av en fyr som tok et innlegg hvor det ikke var noe sitering personlig....
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #87 Skrevet 17. august 2016 3 minutter siden, O.G. skrev: Skrevet av en fyr som tok et innlegg hvor det ikke var noe sitering personlig.... Skrevet av en som ba om argument en påstand, men som aldri selv gir argumenter for egne påstander. Anonymkode: 65b78...1b3 2
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2016 #88 Skrevet 17. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Skrevet av en som ba om argument en påstand, men som aldri selv gir argumenter for egne påstander. Anonymkode: 65b78...1b3 Før argumenter for denne påstanden takk.
sjonkelrolf Skrevet 17. august 2016 #89 Skrevet 17. august 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrevet av en som ba om argument en påstand, men som aldri selv gir argumenter for egne påstander. Anonymkode: 65b78...1b3 "Never argue with an idiot who'll drag you down to the same level and beat you with experience"... Hehe Endret 17. august 2016 av sjonkelrolf 1
Coronas Skrevet 17. august 2016 #90 Skrevet 17. august 2016 (endret) Den 8/15/2016 at 18.29, AnonymBruker skrev: Når jeg inviterer noen ut på noe som koster penger på date så forventer og planlegger at jeg betaler for to. Ting har alltid gått veldig automatisk for seg, ingen av oss har stått sterk verken på den ene eller andre siden hvor det er slik at "han må betale" eller "hun er ikke likestilt om hun lar han betale", som regel dukker hun opp og har planlagt å betale for seg selv, men lar meg betale siden ingen orker diskusjon rundt sånt. Merker ofte at de som vil møtes igjen er mer villige til å holde seg nøytral og lar meg betale, mens de som jeg føler mindre kjemi med er mer bastante på å betale for seg. Sikkert fordi førstnevnte ofte betaler meg tilbake på et senere tidspunkt og aktivitet (faktisk), mens sistnevnte ikke vil bli spandert på fordi hun ikke vil gi meg avslag pluss ta pengene. Anonymkode: b6d95...84e Har din date den samme reaksjonen at dere begge føler mindre kjemi? Hvordan løser du dette? Når du i utgangspunktet har forventet å betale for to? *nyskjerrig bare* Jeg er litt rar. For jeg vil ikke at noen skal ha utgifter med meg når de går ut med meg. Er det feil av meg som kvinne å føle det slik? Gir jeg ut vibber for at jeg ikke er interessert i gutten da? hilsen nybegynner i dating verden. Endret 17. august 2016 av Coronas
Gjest O.G. Skrevet 17. august 2016 #91 Skrevet 17. august 2016 8 minutter siden, Coronas skrev: Har din date den samme reaksjonen at dere begge føler mindre kjemi? Hvordan løser du dette? Når du i utgangspunktet har forventet å betale for to? *nyskjerrig bare* Jeg er litt rar. For jeg vil ikke at noen skal ha utgifter med meg når de går ut med meg. Er det feil av meg som kvinne å føle det slik? Gir jeg ut vibber for at jeg ikke er interessert i gutten da? hilsen nybegynner i dating verden. Ja, du vil gjerne hindre fyrer i å date flere pga kondombruk er en sjeldenhet og derfor så utsetter du deg for smitte når dere går dutch og han får råd til å be ut flere/sjansen til flere sexpartnere.
Coronas Skrevet 17. august 2016 #92 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: Ja, du vil gjerne hindre fyrer i å date flere pga kondombruk er en sjeldenhet og derfor så utsetter du deg for smitte når dere går dutch og han får råd til å be ut flere/sjansen til flere sexpartnere. Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også Takk O.G.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #93 Skrevet 17. august 2016 14 minutter siden, Coronas skrev: Har din date den samme reaksjonen at dere begge føler mindre kjemi? Hvordan løser du dette? Når du i utgangspunktet har forventet å betale for to? *nyskjerrig bare* Jeg er litt rar. For jeg vil ikke at noen skal ha utgifter med meg når de går ut med meg. Er det feil av meg som kvinne å føle det slik? Gir jeg ut vibber for at jeg ikke er interessert i gutten da? hilsen nybegynner i dating verden. Du må på ingen måte finne deg i å basere deg på enkeltsvar her inne, folk er forskjellige og legger forskjellige ting i betydningen av å splitte regninga. Behøver overhodet ikke å ha noe med interesse å gjøre, men at en del syntes det er ukomfortabelt å bli spandert på (og verden er mer nyansert enn her inn på KG, bare husk det, så ikke ta alle disse "mannen betaler alltid første date" innleggene for god fisk uten videre, debatter som dette tiltrekker seg nettopp ytterpunktene. I den virkelige datingverden er det mer nyansert) Min erfaring er at det ikke er noen fasit. Har spandert på dama, blitt spandert på, splittet regning osv. uten at det har hatt noen betydning for utfallet. Å "teste" noen slik @Mippi foreslo ville vært et dårlig sjakktrekk ovenfor meg, det verste jeg vet er psykologisk spill på date. Nå er jeg kanskje litt eldre enn de fleste her, men når noen betaler så betyr det for meg at det er greit, og da kan jeg jo heller ta neste runde for eksempel. Starter hun en krangel der hun mener det egentlig er jeg som burde betalt så viser hun for det første at hun er uærlig (om hun faktisk mener det så får hun ha "baller" nok til å si det som det er før betaling skjer), for det andre viser hun at hun har et anstrengt forhold til penger og hvem som betaler. Det blir det ikke flere dates av for å si det sånn, og jeg har også truet med å reise meg å gå på grunn av en beskyldning om at jeg var gjerrig (da hadde jeg i tillegg betalt stort sett hele kvelden. Pipen fikk en annen lyd da for å si det sånn) Men sånn generelt. De fleste oppegående mennesker er i stand til å oppføre seg rasjonelt rundt dette, og det jevner seg ut med tiden. Ikke vær den som er kjip og starter krangler rundt penger og hvem som betaler, for det er turn-off i alle tilfeller. Anonymkode: 34154...8b7
Coronas Skrevet 17. august 2016 #94 Skrevet 17. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må på ingen måte finne deg i å basere deg på enkeltsvar her inne, folk er forskjellige og legger forskjellige ting i betydningen av å splitte regninga. Behøver overhodet ikke å ha noe med interesse å gjøre, men at en del syntes det er ukomfortabelt å bli spandert på (og verden er mer nyansert enn her inn på KG, bare husk det, så ikke ta alle disse "mannen betaler alltid første date" innleggene for god fisk uten videre, debatter som dette tiltrekker seg nettopp ytterpunktene. I den virkelige datingverden er det mer nyansert) Min erfaring er at det ikke er noen fasit. Har spandert på dama, blitt spandert på, splittet regning osv. uten at det har hatt noen betydning for utfallet. Å "teste" noen slik @Mippi foreslo ville vært et dårlig sjakktrekk ovenfor meg, det verste jeg vet er psykologisk spill på date. Nå er jeg kanskje litt eldre enn de fleste her, men når noen betaler så betyr det for meg at det er greit, og da kan jeg jo heller ta neste runde for eksempel. Starter hun en krangel der hun mener det egentlig er jeg som burde betalt så viser hun for det første at hun er uærlig (om hun faktisk mener det så får hun ha "baller" nok til å si det som det er før betaling skjer), for det andre viser hun at hun har et anstrengt forhold til penger og hvem som betaler. Det blir det ikke flere dates av for å si det sånn, og jeg har også truet med å reise meg å gå på grunn av en beskyldning om at jeg var gjerrig (da hadde jeg i tillegg betalt stort sett hele kvelden. Pipen fikk en annen lyd da for å si det sånn) Men sånn generelt. De fleste oppegående mennesker er i stand til å oppføre seg rasjonelt rundt dette, og det jevner seg ut med tiden. Ikke vær den som er kjip og starter krangler rundt penger og hvem som betaler, for det er turn-off i alle tilfeller. Anonymkode: 34154...8b7 Jeg har problemer med å bli spandert på for jeg vet hvor dyrt ting kan være. Noen vifter med visa'n og føler de har råd til å ta hele regningen (restaurant/bar), så kommer de hjem med minus på kortet... Overtenker kanskje litt for mye. Men dersom mannen viser seg å være gentleman og bestiller en vin til bordet uten å høre med meg, fordi han vet at jeg liker rødvin og kan vin, da vet jeg også at han har råd til å betale regningen, og får da ikke problemer med å bli spandert på. Den ene date'n jeg var på i sommer, restaurant, hvor han ikke visste om han skulle betale eller ikke. Sånn usikkerhet blir jeg helt lammet av. Enten går du fram og betaler, ellers så tar jeg regningen altså. Sånne situasjoner liker jeg ikke. Kanskje derfor jeg ikke liker å bli spandert på i utgangspunktet. Blir så kleint med betalingssituasjonen. For jeg kan godt betale hele gildet selv om det ikke blir flere dater. Da har hvertfall jeg god samvittighet Får vel begynne å date gentlemen tenker jeg 1
Mippi Skrevet 17. august 2016 #95 Skrevet 17. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må på ingen måte finne deg i å basere deg på enkeltsvar her inne, folk er forskjellige og legger forskjellige ting i betydningen av å splitte regninga. Behøver overhodet ikke å ha noe med interesse å gjøre, men at en del syntes det er ukomfortabelt å bli spandert på (og verden er mer nyansert enn her inn på KG, bare husk det, så ikke ta alle disse "mannen betaler alltid første date" innleggene for god fisk uten videre, debatter som dette tiltrekker seg nettopp ytterpunktene. I den virkelige datingverden er det mer nyansert) Min erfaring er at det ikke er noen fasit. Har spandert på dama, blitt spandert på, splittet regning osv. uten at det har hatt noen betydning for utfallet. Å "teste" noen slik @Mippi foreslo ville vært et dårlig sjakktrekk ovenfor meg, det verste jeg vet er psykologisk spill på date. Nå er jeg kanskje litt eldre enn de fleste her, men når noen betaler så betyr det for meg at det er greit, og da kan jeg jo heller ta neste runde for eksempel. Starter hun en krangel der hun mener det egentlig er jeg som burde betalt så viser hun for det første at hun er uærlig (om hun faktisk mener det så får hun ha "baller" nok til å si det som det er før betaling skjer), for det andre viser hun at hun har et anstrengt forhold til penger og hvem som betaler. Det blir det ikke flere dates av for å si det sånn, og jeg har også truet med å reise meg å gå på grunn av en beskyldning om at jeg var gjerrig (da hadde jeg i tillegg betalt stort sett hele kvelden. Pipen fikk en annen lyd da for å si det sånn) Men sånn generelt. De fleste oppegående mennesker er i stand til å oppføre seg rasjonelt rundt dette, og det jevner seg ut med tiden. Ikke vær den som er kjip og starter krangler rundt penger og hvem som betaler, for det er turn-off i alle tilfeller. Anonymkode: 34154...8b7 Skjønner poenget ditt, ville bare si at jeg ikke tar opp på daten om mannen stryker på "prøven". Jeg lar det gå, later som ingenting, men takker nei til å gå ut igjen. Jeg har begynt med slik "shit-testing" fordi at det etter erfaring har vist seg å være en god metode for å luke ut menn jeg ikke vil komme til å like uansett. Hittil har testen vært 100% korrekt. Det er nå senere tid at jeg har sluttet å gå ut flere ganger med de som lar meg betale. Jeg begynte å teste for en stund siden. Før det gikk jeg ut med mennene som lot meg betale for daten de inviterte til flere ganger. Personlighetstrekkene til disse mennene har jeg skrevet om tidligere i tråden.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #96 Skrevet 17. august 2016 49 minutter siden, O.G. skrev: Før argumenter for denne påstanden takk. Før argumenter for denne påstanden takk. Anonymkode: 65b78...1b3 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #97 Skrevet 17. august 2016 5 minutter siden, Coronas skrev: Får vel begynne å date gentlemen tenker jeg Poenget var vel at man heller bør ta ting gå litt som det kommer, ikke ta dette med betaling så veldig høytidelig, det skaper bare kjipe situasjoner. Og det gjelder ikke bare i datingsitusjoner, men er like kleint når det er venner eller kolleger som spiser middag. Jeg hater slike situasjoner som pesten. Betaler du først, betaler han neste runde, eller motsatt. Eller splitt, ikke legg så jævla mye i det. Anonymkode: 34154...8b7
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #98 Skrevet 17. august 2016 4 minutter siden, Mippi skrev: Skjønner poenget ditt, ville bare si at jeg ikke tar opp på daten om mannen stryker på "prøven". Jeg lar det gå, later som ingenting, men takker nei til å gå ut igjen. Jeg har begynt med slik "shit-testing" fordi at det etter erfaring har vist seg å være en god metode for å luke ut menn jeg ikke vil komme til å like uansett. Hittil har testen vært 100% korrekt. Det er nå senere tid at jeg har sluttet å gå ut flere ganger med de som lar meg betale. Jeg begynte å teste for en stund siden. Før det gikk jeg ut med mennene som lot meg betale for daten de inviterte til flere ganger. Personlighetstrekkene til disse mennene har jeg skrevet om tidligere i tråden. Joda ser den, men du risikerer jo samtidig å gå glipp av menn som planlegger det opplegget for deg på neste date også. Har jeg vært ute med kvinner som har trukket kortet uten at jeg fikk mulighet? Javisst, noen ganger har det blitt flere dates og forhold, andre ganger ikke. Skal heller ikke se bort fra at enkelte har tenkt som deg (dvs. bruke en test, men uten å nevne "resultatet"), men det er i så fall deres tap, for de som kjenner meg vet at raushet gjengjeldes Anonymkode: 34154...8b7
Coronas Skrevet 17. august 2016 #99 Skrevet 17. august 2016 8 timer siden, sjonkelrolf skrev: Ja, jeg må si det høres litt morsomt ut når kvinner på den ene siden hyler om feminisme, likestilling (to ting som ikke nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre), men på den andre siden er kjørt fast i gammeldagse kjønnsrolletankeganger. Konklusjonen er vel "likestilling er vel og bra, men bare når det gagner meg selv". Likestilling innebærer i all hovedsak like muligheter og rettigheter for kvinner og menn. Lik lønn for likt arbeid osv. Men jeg syns det er sjarmerende når menn er menn og kvinner kan være kvinner på enkelte områder. Jeg kan godt lage mat og styre inne mens mannen skifter dekk, måker snø, snekrer ol Men det skal ikke være en selvfølge. Syns det er hyggelig om mannen kan støvsuge og lage mat, så kan jeg måke snø og klippe plenen. Det må gå begge veier. Jeg klarer bare ikke å skifte dekk. De skruene får jeg ikke opp altså... Jeg ber aldri ut menn, men det er fordi jeg er redd for å få et nei, ikke fordi det er noe menn skal gjøre 1
Mippi Skrevet 17. august 2016 #100 Skrevet 17. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda ser den, men du risikerer jo samtidig å gå glipp av menn som planlegger det opplegget for deg på neste date også. Har jeg vært ute med kvinner som har trukket kortet uten at jeg fikk mulighet? Javisst, noen ganger har det blitt flere dates og forhold, andre ganger ikke. Skal heller ikke se bort fra at enkelte har tenkt som deg (dvs. bruke en test, men uten å nevne "resultatet"), men det er i så fall deres tap, for de som kjenner meg vet at raushet gjengjeldes Anonymkode: 34154...8b7 Ja, faren for å gå glipp av noen er jo der. Det vil den alltid være i en date-prosess. Selv uten tester. Men, alle menn som har latt meg betale men som jeg ga flere sjanser var drittsekker på forskjellig vis. Da som ikke lot meg betale/reagerte sterkt på at jeg gjorde det var gode, trygge og snille menn. De ble det slutt med av andre ting, f.eks ville forskjellige ting i livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå