Mippi Skrevet 16. august 2016 #21 Skrevet 16. august 2016 (endret) Jeg var på date i helgen. Han spurte om jeg ville ta en kaffe. På cafeen sto vi en stund og så på menyen. Så gikk vi mot kassen og jeg dro frem kortet og bestilte min drikke, så snudde jeg meg mot han og spurte hva han skulle ha. Han svarte med en gang. Jeg betalte. Han takket da vi fikk drikken. Han sa det var pluss i boka, at han ikke likte damer som tok det som en selvfølge å bli spandert på. Jeg ble avtent som faen. Ja, det var en test. Jeg vil ha en gentleman, og en slik betaler for en date som HAN har stelt i stand. Spesielt om det er snakk om en kaffe... Han liker sikkert ikke folk som tester andre, jeg liker ikke folk som ikke selv vet når de burde betale. Gjerrig var han også, det kom godt frem i samtalen vi hadde på denne cafeen. Dette med betalingen er den eneste testen jeg driver med. Og det er faktisk noe sant i at dersom en fyr spanderer, så er han en bedre fyr enn de som ikke betaler. Det sier så mye om mannen og hans personlighet. Betaler; stabil økonomi, uselvisk, empati, hyggelig, ryddig, snill, åpen, imøtekommende. Ikke betaler; sytete, bitter, ødelagt, egoistisk, kjedelig, hissig, brautende, må hevde seg selv over andre for å føle seg bra. Min erfaring. Endret 16. august 2016 av Mippi 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #22 Skrevet 16. august 2016 Når jeg går på første date, så er det gjerne ta en kaffe, eller gå en tur, og vi stopper et sted for en kaffe. Og jeg stusser over de mennene, som ikke vil spandere kaffen min. Og han ene, som jeg vet har mye penger. Satt og skrøt i en time over at han hadde spandert, en kopp te til meg, til svimlende 25 kr. Det er ganske turn off. Og jeg kan fint betale for min egen kaffe, også for hans. Men synes vel at første date, så kan mannen spandere. Og spesielt da det bare er snakk om en kaffe. Fortsetter vi og date, tar jeg det som en selvfølge at vi bytter på hvem som spanderer, så det blir ca. likt. Jeg var sammen med en veldig gjerrig mann, men han spanderte middag på meg, på første date. Så derfor blir i mitt hode, en mann som ikke engang kan spandere en kopp kaffe på meg, ekstra gjerrig. Anonymkode: 4e99f...261 3
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #23 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg går på første date, så er det gjerne ta en kaffe, eller gå en tur, og vi stopper et sted for en kaffe. Og jeg stusser over de mennene, som ikke vil spandere kaffen min. Og han ene, som jeg vet har mye penger. Satt og skrøt i en time over at han hadde spandert, en kopp te til meg, til svimlende 25 kr. Det er ganske turn off. Og jeg kan fint betale for min egen kaffe, også for hans. Men synes vel at første date, så kan mannen spandere. Og spesielt da det bare er snakk om en kaffe. Fortsetter vi og date, tar jeg det som en selvfølge at vi bytter på hvem som spanderer, så det blir ca. likt. Jeg var sammen med en veldig gjerrig mann, men han spanderte middag på meg, på første date. Så derfor blir i mitt hode, en mann som ikke engang kan spandere en kopp kaffe på meg, ekstra gjerrig. Anonymkode: 4e99f...261 Gjorde du ham oppmerksom på den der teite oppførselen?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #24 Skrevet 16. august 2016 Enig. Om mannen ikke kan spandere første Date er det kroken på døra med én gang. Slik er det bare. Deler gjerne, spanderer selv glatt, men ikke på første date. Anonymkode: a3255...d45 3
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #25 Skrevet 16. august 2016 18 minutter siden, Mippi skrev: Betaler; stabil økonomi, uselvisk, empati, hyggelig, ryddig, snill, åpen, imøtekommende. Ikke betaler; sytete, bitter, ødelagt, egoistisk, kjedelig, hissig, brautende, må hevde seg selv over andre for å føle seg bra. Min erfaring. Min erfaring også, og de der blakke bitre fyrene har ikke en gang noe med å prøve seg på å invitere noen med ut, hvertfall ikke hinte om sex. Tjener ikke en dame overhodet å bruke tid på en sånn fyr.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #26 Skrevet 16. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig! Spanderer ikke mennen (eller tilbyr seg å spandere) tar jeg det som et tydelig tegn på at han ikke er interessert. Anonymkode: 3dcc2...102 Men du viser jo ganske tydelig at du selv ikke er interessert da siden du selv ikke tilbyr deg å spandere, eller spanderer? 13 timer siden, O.G. skrev: Da hadde jeg betalt min del, tatt taxi hjem alene og slettet og blokkert ham. Tror nok det hadde vært like greit for han Anonymkode: 65b78...1b3 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #27 Skrevet 16. august 2016 38 minutter siden, Mippi skrev: Jeg var på date i helgen. Han spurte om jeg ville ta en kaffe. På cafeen sto vi en stund og så på menyen. Så gikk vi mot kassen og jeg dro frem kortet og bestilte min drikke, så snudde jeg meg mot han og spurte hva han skulle ha. Han svarte med en gang. Jeg betalte. Han takket da vi fikk drikken. Han sa det var pluss i boka, at han ikke likte damer som tok det som en selvfølge å bli spandert på. Jeg ble avtent som faen. Ja, det var en test. Jeg vil ha en gentleman, og en slik betaler for en date som HAN har stelt i stand. Spesielt om det er snakk om en kaffe... Han liker sikkert ikke folk som tester andre, jeg liker ikke folk som ikke selv vet når de burde betale. Gjerrig var han også, det kom godt frem i samtalen vi hadde på denne cafeen. Dette med betalingen er den eneste testen jeg driver med. Og det er faktisk noe sant i at dersom en fyr spanderer, så er han en bedre fyr enn de som ikke betaler. Det sier så mye om mannen og hans personlighet. Betaler; stabil økonomi, uselvisk, empati, hyggelig, ryddig, snill, åpen, imøtekommende. Ikke betaler; sytete, bitter, ødelagt, egoistisk, kjedelig, hissig, brautende, må hevde seg selv over andre for å føle seg bra. Min erfaring. Makan til gjerrig kvinne skal man lete lenge etter i hvert fall. Du tilbyr deg å spandere, men ved mindre han avslår tilbudet ditt og overkjører deg med å selv skulle betale for begge så er det han som er gjerrig? Jeg hadde blitt positivt overrasket over at daten min tilbø seg å betale, da kvinner generelt sett foretrekker å være golddigger fremfor å betale for seg selv eller spandere. Jeg hadde sagt takk, så hadde jeg spandert neste runde / tilbydt meg å kjøpe noe mat eller at jeg tar regningen ved neste date. At du har en eller annen forskrudd tanke om at hvis han ikke avslår tilbudet så er han ikke en skikkelig mann er noe av det rareste jeg noensinne har hørt. Anonymkode: 65b78...1b3 8
MissPierce Skrevet 16. august 2016 #28 Skrevet 16. august 2016 Har opplevd det en gang, og ga han en sjanse uansett. Men det angret jeg fort på. Neste gang vi møttes kom han hjem til meg med kun take-out til seg selv. Jeg har ikke veldig god råd selv, men deler av det jeg har i hvertfall. En kompis av meg erter meg fortsatt for den tragiske typen 😂 2
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #29 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Makan til gjerrig kvinne skal man lete lenge etter i hvert fall. Du tilbyr deg å spandere, men ved mindre han avslår tilbudet ditt og overkjører deg med å selv skulle betale for begge så er det han som er gjerrig? Jeg hadde blitt positivt overrasket over at daten min tilbø seg å betale, da kvinner generelt sett foretrekker å være golddigger fremfor å betale for seg selv eller spandere. Jeg hadde sagt takk, så hadde jeg spandert neste runde / tilbydt meg å kjøpe noe mat eller at jeg tar regningen ved neste date. At du har en eller annen forskrudd tanke om at hvis han ikke avslår tilbudet så er han ikke en skikkelig mann er noe av det rareste jeg noensinne har hørt. Anonymkode: 65b78...1b3 Gold digger? Hvordan?
sjonkelrolf Skrevet 16. august 2016 #30 Skrevet 16. august 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig! Spanderer ikke mennen (eller tilbyr seg å spandere) tar jeg det som et tydelig tegn på at han ikke er interessert. Anonymkode: 3dcc2...102 Det var da fælt til gammeldags og bakstreberske holdninger her, da... 47 minutter siden, Mippi skrev: Ja, det var en test. Jeg vil ha en gentleman, og en slik betaler for en date som HAN har stelt i stand. Spesielt om det er snakk om en kaffe... Shit-tester er en uting. Ville du likt om noen hadde kjørt shit-tester på deg? 5
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #31 Skrevet 16. august 2016 13 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Det var da fælt til gammeldags og bakstreberske holdninger her, da... Argumenter for påstanden din.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #32 Skrevet 16. august 2016 11 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Det var da fælt til gammeldags og bakstreberske holdninger her, da... Shit-tester er en uting. Ville du likt om noen hadde kjørt shit-tester på deg? Hvorfor skal du absolutt kalle det shit-test? Test holder i massevis altså. Jeg har bare vært på èn date der daten ikke spanderte den første gangen, og det burde jeg nok tatt som et tegn. Vi spiste pizza, og han mente at jeg burde betale, siden jeg hadde kortere vei dit. Det viste seg fort at han var ekstremt gjerrig. Han ba meg med på alt mulig, men hadde alltid en grunn til at jeg måtte betale alt. Jeg betalte kinobilettene og han kjøpte en flaske brus vi skulle dele. Jeg betalte inngang på tusenfryd og han spanderte en is på meg. Dette fordi han mente jeg sikkert ville kjøre flere karuseller enn ham, og at det derfor hadde blitt urettferdig at vi betalte like mye. Det er for så vidt greit for meg å dele utgiftene, men at han jobbet så hardt med å rettferdiggjøre skjevfordelingen, var utrolig turn-off. Anonymkode: 19b04...92b 9
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #33 Skrevet 16. august 2016 Jeg ble invitert på date for å ta en øl. Da jeg ankom var han allerede halvvegs nedi sin første, så da gikk jeg selv og kjøpte en. Etter en stund måtte jeg på do, og på vei tilbake til bordet kjøpte jeg med en drink til meg selv. Da kommenterte han at han syntes det var ufint at jeg ikke kjøpte med en øl til han også. Jeg så bare rart på han, liksom stirret, slik at han sa at han bare tullet. Men herregud, for en tosk! Hva er det for en ting å spøke med? Trodde han at noe sånn kunne være morsomt? Anonymkode: b0877...b29 2
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #34 Skrevet 16. august 2016 32 minutter siden, MissPierce skrev: Har opplevd det en gang, og ga han en sjanse uansett. Men det angret jeg fort på. Neste gang vi møttes kom han hjem til meg med kun take-out til seg selv. Jeg har ikke veldig god råd selv, men deler av det jeg har i hvertfall. En kompis av meg erter meg fortsatt for den tragiske typen 😂 Veldig pinlig når det skjer, men ei jævla artig historie å fortelle senere. Skal ikke lange tiden til før alle damerne i området vet om hvordan han oppfører seg, og er de smarte så holder de seg unna og er de det ikke, så får de som fortjent. Ikke for det, ikke artig å være på resturant med en fyr og så sitter han og kommenterer så servitøren hører på at her er det så dyrt, så her får du vær så god ete opp all maten din heller. Han kunne jo egentlig bare invitert meg på McDonalds hvis han ikke hadde råd til en finere resturant... 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble invitert på date for å ta en øl. Da jeg ankom var han allerede halvvegs nedi sin første, så da gikk jeg selv og kjøpte en. Etter en stund måtte jeg på do, og på vei tilbake til bordet kjøpte jeg med en drink til meg selv. Da kommenterte han at han syntes det var ufint at jeg ikke kjøpte med en øl til han også. Jeg så bare rart på han, liksom stirret, slik at han sa at han bare tullet. Men herregud, for en tosk! Hva er det for en ting å spøke med? Trodde han at noe sånn kunne være morsomt? Anonymkode: b0877...b29 Han var ikke helt rett.
sjonkelrolf Skrevet 16. august 2016 #35 Skrevet 16. august 2016 9 minutter siden, O.G. skrev: Argumenter for påstanden din. Det å ha en forventning om at mannen skal betale, og hvis han ikke gjør det er han gjerrig og smålig, er et uttrykk for en gammeldags tankegang mtp. kjønnsrollemønster. Dvs at mannen skal være forsørger, og kvinnen skal bli forsørget. Vi lever i 2016, og verden har gått videre siden den typen tankegang var defacto standard. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du absolutt kalle det shit-test? Test holder i massevis altså. Fordi mange sånne tester dere damer bedriver i realiteten er shit-tester. Og den "testen" jeg kommenterte der, som hadde som hensikt å fremprovosere en reaksjon virket som nettopp en shit-test. Derfor valgte jeg den betegnelsen. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bare vært på èn date der daten ikke spanderte den første gangen, og det burde jeg nok tatt som et tegn. Vi spiste pizza, og han mente at jeg burde betale, siden jeg hadde kortere vei dit. Det viste seg fort at han var ekstremt gjerrig. Han ba meg med på alt mulig, men hadde alltid en grunn til at jeg måtte betale alt. Jeg betalte kinobilettene og han kjøpte en flaske brus vi skulle dele. Jeg betalte inngang på tusenfryd og han spanderte en is på meg. Dette fordi han mente jeg sikkert ville kjøre flere karuseller enn ham, og at det derfor hadde blitt urettferdig at vi betalte like mye. Det er for så vidt greit for meg å dele utgiftene, men at han jobbet så hardt med å rettferdiggjøre skjevfordelingen, var utrolig turn-off. Du er tydeligvis ikke bevisst på, eller du vet rett og slett ikke hva ordet "gjerrig" egentlig betyr. For det du beskriver der er snylter-oppførsel som selvfølgelig er totalt uakseptabelt, også i min bok. Jeg vil beskrive meg selv som gjerrig, men det er fordi jeg ser på hva ting koster, ikke betaler mer for ting enn hva jeg absolutt må, pruter der jeg kan og ellers har kontroll på økonomien. Men det å forsøke å få andre til å betale for eget forbruk, eller nyte for andres regning om du vil er å snylte. Det har overhodet INGENTING med gjerrighet å gjøre, som egentlig er en god egenskap. Selv er jeg veldig opptatt av at jeg gjør opp for meg når jeg først forbruker noe, at ingen skal måtte betale for meg uten at jeg evt. har muligheten til å gi tilsvarende tilbake. 2
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #36 Skrevet 16. august 2016 3 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Det å ha en forventning om at mannen skal betale, og hvis han ikke gjør det er han gjerrig og smålig, er et uttrykk for en gammeldags tankegang mtp. kjønnsrollemønster. Dvs at mannen skal være forsørger, og kvinnen skal bli forsørget. Vi lever i 2016, og verden har gått videre siden den typen tankegang var defacto standard. Forventningen er at den som inviterer betaler, det har blitt nevnt opp og ned i mente i tråden her og i andre tråder hvor vi diskuterer temaet.
sjonkelrolf Skrevet 16. august 2016 #37 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Forventningen er at den som inviterer betaler, det har blitt nevnt opp og ned i mente i tråden her og i andre tråder hvor vi diskuterer temaet. Nå er det flere her som spesifikt sier at mannen skal betale. Og at hvis ikke mannen betaler er han ikke verdt å treffe mer. Det er bare å lese tidligere poster i denne tråden. Det er den tankegangen jeg vil utfordre litt. For min del, på en førstedate, og vi har tatt en kaffe e.l. drar jeg glatt kortet uten å blunke. Sist på restaurant ble regningen delt, men det skjedde fordi begge ønsket det slik. Og selv hadde jeg følt det svært ubehagelig hvis noen skulle betalt for mitt restaurantbesøk. Men igjen har det å gjøre med at jeg ønsker å betale for mitt eget forbruk. 4
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #38 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, sjonkelrolf skrev: Nå er det flere her som spesifikt sier at mannen skal betale. Og at hvis ikke mannen betaler er han ikke verdt å treffe mer. Det er bare å lese tidligere poster i denne tråden. Det er den tankegangen jeg vil utfordre litt. For min del, på en førstedate, og vi har tatt en kaffe e.l. drar jeg glatt kortet uten å blunke. Sist på restaurant ble regningen delt, men det skjedde fordi begge ønsket det slik. Og selv hadde jeg følt det svært ubehagelig hvis noen skulle betalt for mitt restaurantbesøk. Men igjen har det å gjøre med at jeg ønsker å betale for mitt eget forbruk. De sier det pga mannen er den som har invitert, ergo mannen skal betale.
sjonkelrolf Skrevet 16. august 2016 #39 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, O.G. skrev: De sier det pga mannen er den som har invitert, ergo mannen skal betale. Blir gjerne til at mannen inviterer når kvinnen så å si aldri gjør det. Så da er vi tilbake på det med kjønnsrollemønstre igjen... 2
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #40 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, sjonkelrolf skrev: Blir gjerne til at mannen inviterer når kvinnen så å si aldri gjør det. Så da er vi tilbake på det med kjønnsrollemønstre igjen... Nja, egentlig ikke. Erfaringen viser oss damerne at en fyr som ikke er villig til å bruke penger på oss, men prøver seg på å gå dutch/gjør de tingene som det er flere eksempler på i tråden her ikke er interessert i annet enn sex med oss. Pengene sine bruker de på damer de er interessert i, mens de damerne som det ikke er så farlig med får behandling som de i #32, #33. Det er også de gniene fyrene som hinter om sex eller Netflix og Chill og blir sure når vi avviser dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå