Arktis Skrevet 16. august 2016 #41 Skrevet 16. august 2016 Det er ikke det at mannen alltid skal betale, men om det er du som inviterer på date så er det positivt om du tilbyr tilbyr deg å betale. Neste gang inviterer jeg, og da er det jeg som spanderer. Det er usexy å skulle dele hver regning 50/50. 6
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #42 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, Arktis skrev: Det er ikke det at mannen alltid skal betale, men om det er du som inviterer på date så er det positivt om du tilbyr tilbyr deg å betale. Neste gang inviterer jeg, og da er det jeg som spanderer. Det er usexy å skulle dele hver regning 50/50. Jeg trekker aldri opp lommeboka når jeg blir inviter med ut på middag/event, jeg forventer heller ikke at den jeg invitere med ut skal trekke opp si lommebok, for jeg tar meg av regningen. Og hvis menn går og er redd for å bli utnyttet for middag/konsertbilletter og lignende, så har jeg bare et råd til dere: Slapp av, ting har det med å jevne seg ut i lengden.
puffy123 Skrevet 16. august 2016 #43 Skrevet 16. august 2016 19 timer siden, Lee Jones skrev: Så hvis han ikke spanderer er han ikke interessert. Hvorfor går han på date da? Finn deg selv en sukkerpappa og lev godt. Jeg syntes ordet sukkerpappa var så morsomt at Instagram bio'n min nå er "leter etter en sukkerpappa" 4
Mippi Skrevet 16. august 2016 #44 Skrevet 16. august 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Makan til gjerrig kvinne skal man lete lenge etter i hvert fall. Du tilbyr deg å spandere, men ved mindre han avslår tilbudet ditt og overkjører deg med å selv skulle betale for begge så er det han som er gjerrig? Jeg hadde blitt positivt overrasket over at daten min tilbø seg å betale, da kvinner generelt sett foretrekker å være golddigger fremfor å betale for seg selv eller spandere. Jeg hadde sagt takk, så hadde jeg spandert neste runde / tilbydt meg å kjøpe noe mat eller at jeg tar regningen ved neste date. At du har en eller annen forskrudd tanke om at hvis han ikke avslår tilbudet så er han ikke en skikkelig mann er noe av det rareste jeg noensinne har hørt. Anonymkode: 65b78...1b3 Når HAN ber ut på date, så synes jeg han skal betale. Jeg ser jeg var uklar i innlegget mitt; dersom man inviterer, så betaler man. Det var hele poenget. Hadde jeg bedt han ut på date, så hadde jeg betalt. Hvordan er jeg gjerrig når jeg faktisk betaler for begge? Jeg har råd til å spandere en kaffe, jeg tester personligheten hans. Jeg snakker om min ERFARING, og den er at menn som inviterer men lar dama betale er mannfolk jeg ikke vil ha. Endret 16. august 2016 av Mippi
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #45 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, O.G. skrev: De sier det pga mannen er den som har invitert, ergo mannen skal betale. Og som det også har blitt tatt opp 100 ganger før, hvor ofte inviterer kvinner med på date? Hvor ofte inviterer du med på date siden du mener at du skal bli påspandert hver gang du blir invitert? (vet at jeg ikke får et sakelig svar her, så big shock). Anonymkode: 65b78...1b3 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #46 Skrevet 16. august 2016 26 minutter siden, Mippi skrev: Når HAN ber ut på date, så synes jeg han skal betale. Jeg ser jeg var uklar i innlegget mitt; dersom man inviterer, så betaler man. Det var hele poenget. Hadde jeg bedt han ut på date, så hadde jeg betalt. Hvordan er jeg gjerrig når jeg faktisk betaler for begge? Jeg har råd til å spandere en kaffe, jeg tester personligheten hans. Jeg snakker om min ERFARING, og den er at menn som inviterer men lar dama betale er mannfolk jeg ikke vil ha. Vel, du tilbø deg å betale, men når han ikke overkjørte deg og nektet deg så var det han som var gjerrig, og ikke du som først tilbø deg å betale, men egentlig ikke mente det. Hvor ofte ber du folk ut på date? Siden du mener at den som inviterer skal betale? Du går glipp av mange gode menn fordi du har stereotypiske, diskriminerende og veldig gammeldags holdninger, men vi litt mer frigjorte og moderne mennesker lider ikke noe tap av å ikke få slike som deg Anonymkode: 65b78...1b3 3
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #47 Skrevet 16. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og som det også har blitt tatt opp 100 ganger før, hvor ofte inviterer kvinner med på date? Hvor ofte inviterer du med på date siden du mener at du skal bli påspandert hver gang du blir invitert? (vet at jeg ikke får et sakelig svar her, så big shock). Anonymkode: 65b78...1b3 Kan godt finne på å invitere en fyr jeg dater ut, men det fordrer at jeg allerede dater ham, jeg inviterer ikke først. Hvorfor: Har ikke fyren invitert meg ut i første omgang, så er han ikke interessert i meg.
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #48 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, du tilbø deg å betale, men når han ikke overkjørte deg og nektet deg så var det han som var gjerrig, og ikke du som først tilbø deg å betale, men egentlig ikke mente det. Hvor ofte ber du folk ut på date? Siden du mener at den som inviterer skal betale? Du går glipp av mange gode menn fordi du har stereotypiske, diskriminerende og veldig gammeldags holdninger, men vi litt mer frigjorte og moderne mennesker lider ikke noe tap av å ikke få slike som deg Anonymkode: 65b78...1b3 Ja ha? Hvordan da>?
Mippi Skrevet 16. august 2016 #49 Skrevet 16. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, du tilbø deg å betale, men når han ikke overkjørte deg og nektet deg så var det han som var gjerrig, og ikke du som først tilbø deg å betale, men egentlig ikke mente det. Hvor ofte ber du folk ut på date? Siden du mener at den som inviterer skal betale? Du går glipp av mange gode menn fordi du har stereotypiske, diskriminerende og veldig gammeldags holdninger, men vi litt mer frigjorte og moderne mennesker lider ikke noe tap av å ikke få slike som deg Anonymkode: 65b78...1b3 Enig. Vi har det best uten hverandre. Og, Jeg har aldri bedt noen ut på date. Har aldri møtt noen jeg vil invitere med ut. Står ikke på pengene, hvis du tror det. Men jeg har først blitt venn på naturlig måte med alle mine tidligere kjærester. Så ber de plutselig på date, før jeg har tenkt romantiske tanker om dem. Hva vil du frem til med spørsmålet?
Mippi Skrevet 16. august 2016 #50 Skrevet 16. august 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og som det også har blitt tatt opp 100 ganger før, hvor ofte inviterer kvinner med på date? Hvor ofte inviterer du med på date siden du mener at du skal bli påspandert hver gang du blir invitert? (vet at jeg ikke får et sakelig svar her, så big shock). Anonymkode: 65b78...1b3 Hva har det med saken å gjøre? Hvis man som mann klager over å aldri bli spurt på date, og må betale når man selv ber ut, hva er den riktige løsningen mener du? Dersom kvinner skal betale for å møte alle menn som vil møte henne, så blir det bare til at vi kvinner sier oftere nei. Er det bedre mener du? Da slipper du å betale 40,- for en kaffe, men får heller ikke muligheten til å få sjans hos en dame som ikke umiddelbart føler en dragning mot deg. 1
sjonkelrolf Skrevet 16. august 2016 #51 Skrevet 16. august 2016 26 minutter siden, O.G. skrev: Kan godt finne på å invitere en fyr jeg dater ut, men det fordrer at jeg allerede dater ham, jeg inviterer ikke først. Hvorfor: Har ikke fyren invitert meg ut i første omgang, så er han ikke interessert i meg. Akkurat, der bekrefter du for din egen del det jeg sier om gammeldagse holdninger. 2
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #52 Skrevet 16. august 2016 (endret) 3 timer siden, sjonkelrolf skrev: Akkurat, der bekrefter du for din egen del det jeg sier om gammeldagse holdninger. Har ingenting med holdningen min å gjøre overhodet, men at det ikke er noe vits i å invitere en fyr som ikke er seriøst interessert i meg ut. Hadde han likt meg så hadde han invitert meg ut. Endret 16. august 2016 av O.G.
Lee Jones Skrevet 16. august 2016 #53 Skrevet 16. august 2016 55 minutter siden, O.G. skrev: Har ingenting med holdningen min å gjøre overhodet, men at det ikke er noe vits i å invitere en fyr som ikke er seriøst interessert i meg ut. Hadde han likt meg så hadde han invitert meg ut. Selv om en mann liker deg kan det hende han ikke invirerer deg ut. Menn vet at de ofte kan brenne seg og bli avvist av ting som feks du har kjæreste, du er lesbisk, er ikke ute etter kjæreste, han vil bli bedre kjent, du jobber mye osv. Men du tenker vel at menn som er usikre og sjenerte ikke er EKTE MENN, og de vil vel ikke du ha uansett? 1
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #54 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, Lee Jones skrev: Selv om en mann liker deg kan det hende han ikke invirerer deg ut. Menn vet at de ofte kan brenne seg og bli avvist av ting som feks du har kjæreste, du er lesbisk, er ikke ute etter kjæreste, han vil bli bedre kjent, du jobber mye osv. Men du tenker vel at menn som er usikre og sjenerte ikke er EKTE MENN, og de vil vel ikke du ha uansett? Hvorfor skal jeg/andre damer invitere menn som ikke viser noe som helst interesse? Er de sky og sjenerte så kan de jo bli skremt...
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #55 Skrevet 16. august 2016 Den 15.8.2016 at 17.08, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig likegyldig til om gutten spanderer eller ikke, men jeg føler det ofte har en betydning på hvor interessert han er. Guttene som har spandert på meg har helt tydelig vært veldig interessert, guttene som ikke har gjort det, har ikke vært det. Har dere noen andre erfaringer? Anonymkode: 6240f...6d1 Slik har det stort sett vært for meg og. Noen menn kan imidlertid unnlate å spandere i frykt for å bli ansett for å prøve "kjøpe" deg,skape forventninger og fornærme såkalt moderne selvstendige jenter som "har råd til å kjøpe sin egen drink/kaffe/te". Menn som har veldig mye i mot å spandere er ofte de som har dårlig drag på damene og lite innsikt i manerer og kurtise. Anonymkode: dbc73...35b
MissPierce Skrevet 16. august 2016 #56 Skrevet 16. august 2016 8 timer siden, O.G. skrev: Veldig pinlig når det skjer, men ei jævla artig historie å fortelle senere. Skal ikke lange tiden til før alle damerne i området vet om hvordan han oppfører seg, og er de smarte så holder de seg unna og er de det ikke, så får de som fortjent. Ikke for det, ikke artig å være på resturant med en fyr og så sitter han og kommenterer så servitøren hører på at her er det så dyrt, så her får du vær så god ete opp all maten din heller. Han kunne jo egentlig bare invitert meg på McDonalds hvis han ikke hadde råd til en finere resturant... Han var ikke helt rett. Syns ikke det var det, ble egentlig mer forbanna over at det går ann å være så frekk. Jeg hadde handlet inn til filmkveld, og så tar han kun med mat til seg selv. Har ledd mye av det for å si det sånn 😂😂 Jeg forventer aldri å bli spandert på, men syns det er hyggelig. Å det jevner seg alltid ut etter hvert. For alle jeg ender opp med å date er mest hos meg. Å jeg er oppdratt til å gi folk mat når de er hos meg 😉
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #57 Skrevet 16. august 2016 1 minutt siden, MissPierce skrev: Syns ikke det var det, ble egentlig mer forbanna over at det går ann å være så frekk. Jeg hadde handlet inn til filmkveld, og så tar han kun med mat til seg selv. Har ledd mye av det for å si det sånn 😂😂 Jeg forventer aldri å bli spandert på, men syns det er hyggelig. Å det jevner seg alltid ut etter hvert. For alle jeg ender opp med å date er mest hos meg. Å jeg er oppdratt til å gi folk mat når de er hos meg 😉 Vurdert å kutte ut det der?
Gjest MadameDeRosa Skrevet 16. august 2016 #58 Skrevet 16. august 2016 Den 15. august 2016 at 18.41, O.G. skrev: Hvis en fyr inviterer på date så skal ikke en dame behøve å ta med lommeboka overhodet, hvis han foreslår å gå dutch så dater han mest sannsynligvis andre damer, eller enda verre: Han er en blakk taper som ikke har noe med å invitere damer på date overhodet. Signerer denne
MissPierce Skrevet 16. august 2016 #59 Skrevet 16. august 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Vurdert å kutte ut det der? Hvorfor det? De handler jo mat de også. Så de lever absolutt ikke på meg. Men om vi f.eks er sammen en helg. Så står jeg for maten hjemme, og han for det vi gjør ute. Sånn sett jevner det seg ut. De kjører også, og blir fort litt farging rundt.
Gjest O.G. Skrevet 16. august 2016 #60 Skrevet 16. august 2016 4 minutter siden, MissPierce skrev: Hvorfor det? De handler jo mat de også. Så de lever absolutt ikke på meg. Men om vi f.eks er sammen en helg. Så står jeg for maten hjemme, og han for det vi gjør ute. Sånn sett jevner det seg ut. De kjører også, og blir fort litt farging rundt. Så lenge du ikke gir mer enn du får.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå