AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Jeg er egentlig likegyldig til om gutten spanderer eller ikke, men jeg føler det ofte har en betydning på hvor interessert han er. Guttene som har spandert på meg har helt tydelig vært veldig interessert, guttene som ikke har gjort det, har ikke vært det. Har dere noen andre erfaringer? Anonymkode: 6240f...6d1 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Har erfaring begge veier. Er også de som er veldig på å splitte regninga, men vil likevel bli kjørt hjem og vel så det Anonymkode: bd1b1...2bd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Når jeg inviterer noen ut på noe som koster penger på date så forventer og planlegger at jeg betaler for to. Ting har alltid gått veldig automatisk for seg, ingen av oss har stått sterk verken på den ene eller andre siden hvor det er slik at "han må betale" eller "hun er ikke likestilt om hun lar han betale", som regel dukker hun opp og har planlagt å betale for seg selv, men lar meg betale siden ingen orker diskusjon rundt sånt. Merker ofte at de som vil møtes igjen er mer villige til å holde seg nøytral og lar meg betale, mens de som jeg føler mindre kjemi med er mer bastante på å betale for seg. Sikkert fordi førstnevnte ofte betaler meg tilbake på et senere tidspunkt og aktivitet (faktisk), mens sistnevnte ikke vil bli spandert på fordi hun ikke vil gi meg avslag pluss ta pengene. Anonymkode: b6d95...84e 6
Lee Jones Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 (endret) Så hvis han ikke spanderer er han ikke interessert. Hvorfor går han på date da? Finn deg selv en sukkerpappa og lev godt. Endret 15. august 2016 av Lee Jones 8
AgentFassbender Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Siden det er så fokus på likestilling og hylekor hver gang noe mot kvinner ikke går veien, så forventer jeg at kvinnen skal betale sin del selv. Hva slags følelser vi sitter igjen med til slutt tar vi noen timer etterpå via snapchat. #2016 5
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig likegyldig til om gutten spanderer eller ikke, men jeg føler det ofte har en betydning på hvor interessert han er. Guttene som har spandert på meg har helt tydelig vært veldig interessert, guttene som ikke har gjort det, har ikke vært det. Har dere noen andre erfaringer? Anonymkode: 6240f...6d1 Hvis en fyr inviterer på date så skal ikke en dame behøve å ta med lommeboka overhodet, hvis han foreslår å gå dutch så dater han mest sannsynligvis andre damer, eller enda verre: Han er en blakk taper som ikke har noe med å invitere damer på date overhodet.
Gjest HøyMørkog40 Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig likegyldig til om gutten spanderer eller ikke, men jeg føler det ofte har en betydning på hvor interessert han er. Guttene som har spandert på meg har helt tydelig vært veldig interessert, guttene som ikke har gjort det, har ikke vært det. Har dere noen andre erfaringer? Anonymkode: 6240f...6d1 Om det er meg som innviterer,så pleier jeg å spandere,om daten da ikke allerede har kommet tidlig hvor vi avtalte å møtes(f.eks. cafe) og allerede har betalt...Tross alt er det jo 'meg' som innviterer....Men gjør ikke noe om daten 'innviterer' neste gang....😁😁
Vemund Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 (endret) Første date inneholder ikke alltid penger, men er det noe som koster penger så betaler jeg. Finner først sitteplass og reiser meg opp før henne og spørre i farta om hvilken kaffe hun vil ha. Skal vi spise noe så pleier jeg å kontakte servitør og betale før hun rekker å komme så langt. Merker at det ofte har hendt at de blir litt overrasket når de innser at det allerede er betalt. Synes det er enklest, dessuten er det jeg som spør henne om å bli med på noe og da liker jeg å gjøre det sånn. Etterhvert som datingen utvikler seg så går det alltid opp i opp. Endret 18. april 2017 av Vemund 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 Den som inviterer, betaler. Syns jeg. Samtidig så styrer jeg alltid dater i retning av noe som koster lite eller ingenting fordi jeg ikke har råd til å gå på restaurant og tenker at jeg bør ha penger til å betale min del dersom det ikke er naturlig for mannen å betale for alt. Anonymkode: cf698...98f 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #10 Skrevet 15. august 2016 Enig! Spanderer ikke mennen (eller tilbyr seg å spandere) tar jeg det som et tydelig tegn på at han ikke er interessert. Anonymkode: 3dcc2...102 3
Arktis Skrevet 15. august 2016 #11 Skrevet 15. august 2016 Hvis jeg hadde blitt invitert på date, og han insisterte på å dele regningen, såå hadde jeg tatt det som et avslag. 3
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2016 #12 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den som inviterer, betaler. Syns jeg. Samtidig så styrer jeg alltid dater i retning av noe som koster lite eller ingenting fordi jeg ikke har råd til å gå på restaurant og tenker at jeg bør ha penger til å betale min del dersom det ikke er naturlig for mannen å betale for alt. Anonymkode: cf698...98f Ikke gjør det enkelt for dem å date parallelt, inviterer han så skal han betale. Inviterer du, så betaler du.
Allure Skrevet 15. august 2016 #13 Skrevet 15. august 2016 Jeg har aldri vært på en date hvor mannen har foreslått å splitte regningen, er dette virkelig normal "praksis"? Hadde jeg foreslått å ta min del av regningen når jeg har vært på middag/vin date med en mann vil jeg tro at de hadde begynt å le av meg 1
Mallis Skrevet 15. august 2016 #14 Skrevet 15. august 2016 Sjeldent vi går ut å spiser. Blir ofte til at vi bestiller, eller lager mat hjemme. Og da varierer det veldig etter hvem som betaler. Lager vi mat hjemme hos meg, så handler jeg inn og betaler (mat/vin/øl osv) Er jeg hjemme hos han, tilbyr jeg meg alltid å handle med/ ta med take away men da betaler stort sett han. Med andre ord så jevner det seg så og si ut, og kjenner jeg får fnatt om folk skal drive å splitte regningen:p 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #15 Skrevet 15. august 2016 Som hovedregel ville jeg sagt at den som inviterer tilbyr å betale Anonymkode: d0c5e...686 3
sjonkelrolf Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 De siste gangene jeg har vært på date har det blitt til at vi har gjort ting som ikke har kostet så mye. Ikke nødvendigvis for å "spare" men på den måten blir det ikke så fast og formelt første gangen. Da har det blitt en form for tur i park, på museum etc, kanskje en forfriskning i form av brus eller kaffe/te. Sånn litt "casual". Da har jeg som regel dratt kortet uten å ofre det en tanke på hvem som betaler for hva. Å gå på restaurant første gang man treffes, med full middag, synes jeg blir litt vel mye. Og det å invitere hjem første gang er fullstendig uaktuelt for min del, i hvert fall. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #17 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, O.G. skrev: Ikke gjør det enkelt for dem å date parallelt, inviterer han så skal han betale. Inviterer du, så betaler du. Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg har faktisk aldri vært på date der jeg har betalt selv, men jeg har alltid passet på å ha penger nok til min del dersom mannen skulle finne på å ikke ville betale. Jo... nå husker jeg en date jeg var på med en mann som var litt rar. Vi hadde bare drukket en kaffekopp eller to hver da vi skulle avslutte. Da servitøren kom for å få betalt ble det litt fomling og så betalte jeg for begge bare for å bli ferdig. Anonymkode: cf698...98f
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2016 #18 Skrevet 15. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er helt enig med deg. Jeg har faktisk aldri vært på date der jeg har betalt selv, men jeg har alltid passet på å ha penger nok til min del dersom mannen skulle finne på å ikke ville betale. Jo... nå husker jeg en date jeg var på med en mann som var litt rar. Vi hadde bare drukket en kaffekopp eller to hver da vi skulle avslutte. Da servitøren kom for å få betalt ble det litt fomling og så betalte jeg for begge bare for å bli ferdig. Anonymkode: cf698...98f Da hadde jeg betalt min del, tatt taxi hjem alene og slettet og blokkert ham.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #19 Skrevet 15. august 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Da hadde jeg betalt min del, tatt taxi hjem alene og slettet og blokkert ham. Ja, det hadde jeg gjort også. Anonymkode: cf698...98f 3
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2016 #20 Skrevet 15. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, det hadde jeg gjort også. Anonymkode: cf698...98f Godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå