absinthia Skrevet 14. august 2016 #101 Skrevet 14. august 2016 44 minutter siden, Sjørøveren skrev: Trenger ikke lage støy å bråke, men ikke ha det helt stille heller. Barn har godt av å sovne med lyder. Så de ikke våkner av den minste lyd. Det er de rundt meg med barn som har fortalt dette. Som igjen har lært det av andre osv.. Som alltid har fungert. Når jeg var liten fikk jeg ikke mye trøst selv om jeg skrek. Broren min fortalte at pappa var rasende når jeg skrek om natta en sjelden gang. Jeg lå alene i et helt mørkt rom. Overlevde fint jeg. ...men du har jo ikke overlevd så veldig bra. Har du tenkt på hvordan livet ditt ville vært om faren din heller satt stille ved sengen din og strøk deg på ryggen? 6
minister-mio Skrevet 15. august 2016 #102 Skrevet 15. august 2016 10 timer siden, Sjørøveren skrev: Trenger ikke lage støy å bråke, men ikke ha det helt stille heller. Barn har godt av å sovne med lyder. Så de ikke våkner av den minste lyd. Det er de rundt meg med barn som har fortalt dette. Som igjen har lært det av andre osv.. Som alltid har fungert. Når jeg var liten fikk jeg ikke mye trøst selv om jeg skrek. Broren min fortalte at pappa var rasende når jeg skrek om natta en sjelden gang. Jeg lå alene i et helt mørkt rom. Overlevde fint jeg. Det kan virke som om du har tatt skade av det du ble utsatt for som barn og det er ikke så rart. Måten å 'oppdra' barn på du snakker om vil kunne skade et barns evne til tilknytning og evne til å skape trygge relasjoner til andre 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #103 Skrevet 15. august 2016 Denne tråden forklarer enormt mange innlegg jeg har lest på ulike deler av forumet, det er åpenbart at "slik var det hjemme hos oss når jeg var liten" taktikken virkelig kan skade. Det er ikke uten grunn jeg har lurt på hva som er galt, oppriktig talt. Anonymkode: 1adac...ff4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå