AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #41 Skrevet 13. august 2016 ^2 år ikke 3, selvom det er uvesentlig for tråden. TS Anonymkode: 722fb...a11
QQbaby Skrevet 13. august 2016 #42 Skrevet 13. august 2016 Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen.
Clara11 Skrevet 13. august 2016 #43 Skrevet 13. august 2016 3 timer siden, Sjørøveren skrev: Ikke rart barn er JÆVLIGE MONSTRE og bortskjemte drittunger i dag sånn som MØDRENE holder på. "Å stakkars han er jo så liten å søt, må jo løfte han opp og vise at han kan skrike for da kommer jeg" BRA at du ikke løftet han opp og tok han inn ihvertfall! Da hadde han forstått at han kan bare skrike så kommer noen å løfter han opp. Barn i dag er jævlige monstre og drittunger? Du høres ikke ut som en veldig hyggelig person selv heller. Barn som opplever kjærlighet og empati, blir kjærlige og empatiske. 6
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #44 Skrevet 13. august 2016 13 minutter siden, QQbaby skrev: Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen. Spøker du nå eller? 11
QQbaby Skrevet 13. august 2016 #45 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, minister-mio skrev: Spøker du nå eller? Nei, har du hørt om fri oppdragelse? Det er så tidsbesparende, anbefaler det virkelig dersom barna tar opp litt for mye tid.
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #46 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, QQbaby skrev: Nei, har du hørt om fri oppdragelse? Det er så tidsbesparende, anbefaler det virkelig dersom barna tar opp litt for mye tid. Men å la en ettåring skrike i flere timer til han sovner er da ikke bra 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #47 Skrevet 13. august 2016 4 timer siden, Sjørøveren skrev: Enig med dette. Må begynne tidlig. Hvis noen løfter han opp så vet han at han bare kan hyle neste gang også til noen løfter han opp. Barn skal ikke skjemmes bort selv om de er små og søte. Du kan ikke så mye om tilknytting du. Anonymkode: 9f439...429 7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #48 Skrevet 13. august 2016 20 minutter siden, QQbaby skrev: Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen. Det her er noe av det verste jeg har lest! Stakkars barna dine. Hvor er barnevernet når de trengs mest?! Anonymkode: 9f439...429 8
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #49 Skrevet 14. august 2016 6 minutter siden, minister-mio skrev: Men å la en ettåring skrike i flere timer til han sovner er da ikke bra Trådstarter sa at ungen var ^2 år, da er ungen gammel nok til å sove selv uten konstant tilsyn. Du får det til å høres verre ut enn det er, typisk uerfaren mor. 1
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #50 Skrevet 14. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det her er noe av det verste jeg har lest! Stakkars barna dine. Hvor er barnevernet når de trengs mest?! Anonymkode: 9f439...429 Du kjenner verken meg og min familie og det første du tenker er barnevernet? Slike folk som deg, som sannsynligvis rapporterer i hytt og gevær til barnevernet er skumle. Normale mennesker forstår at barnevernet ikke er noe man innvolverer med mindre man har en veldig god grunn. Vil si stakkars foreldrene som bor i nabolag med deg som må gå med frykten i seg at du når som helst kan være truende til å ringe barnebarnet dersom de gir barna sine en annen oppdragelse enn det du er vandt med seg. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 14. august 2016 #51 Skrevet 14. august 2016 Jeg tenker at det ikke er opp til en barnevakt å bedrive skrikekurer og være streng. Jeg hadde lagt ungen i vognen, og trillet den i søvn.
Japp Skrevet 14. august 2016 #52 Skrevet 14. august 2016 8 timer siden, Sjørøveren skrev: Ikke rart barn er JÆVLIGE MONSTRE og bortskjemte drittunger i dag sånn som MØDRENE holder på. "Å stakkars han er jo så liten å søt, må jo løfte han opp og vise at han kan skrike for da kommer jeg" BRA at du ikke løftet han opp og tok han inn ihvertfall! Da hadde han forstått at han kan bare skrike så kommer noen å løfter han opp. Jeg kjenner få barn som er uppdragne. Du er vel klar over at skrik er kommunikasjonen for ettåringer. De klarer ikke å si "mamma/pappa jeg trenger deg nå" og må derfor bruke middelet de har. Kommer ikke omsorgspersonene (det være seg foreldre eller barnevakt) så lærer barnet kun at det ikke kan regne med dem. Hvis en venn eller kjæreste hadde sagt at vedkommende trenger deg før den sovner fordi den kanskje er redd noe, hadde du da svart "nei kjære deg, jeg kan ikke stille opp for deg når du etterspør meg nå, i fare for at jeg skal skjemme deg bort og gi deg for mye oppmerksomhet"? 8
Japp Skrevet 14. august 2016 #53 Skrevet 14. august 2016 5 timer siden, QQbaby skrev: Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen. Finnes det slike foreldre!? 8
Gjest wildfig Skrevet 14. august 2016 #54 Skrevet 14. august 2016 8 timer siden, QQbaby skrev: Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen. Du og Sjørøver er skutt i hodet. Dra en annen plass og vær elendige foreldre, hver så snill. Godt jobbet ts! ☺ Slike småtasser kan være frustrerende når de våkner på kveld og natt, men med nok trygghet og kjærlighet så kommer fornuften til slutt og de sovner. De fleste foreldre har nok sittet sine timer i / utenfor barnerommet og nynnet, hysjet og strikket 😅
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2016 #55 Skrevet 14. august 2016 Jeg har sittet barnevakt og en ting er helt sikkert: det er en skremmende og fremmed situasjon for barnet at mamma og pappa ikke er der. En barnevakt - spesielt en som skal bli fast barnevakt - må bygge tillit. Det gjør man ikke med skrikekur, altså. Synes du håndterte dette veldig fint TS - det er jo trygghet du skal skape slik at barnet vet at du er like trygg som foreldrene.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #56 Skrevet 14. august 2016 13 timer siden, Sjørøveren skrev: Barn får nok av kjærlighet og trygghet (hos de aller fleste foreldre ihvertfall..) men de må jo for faen lære seg at det er trygt å ligge alene fra de er bittesmå. At om natta skal de sove. Men barn vil så klart ikke legge seg. Uansett om foreldrene er der eller ikke. Må også lære seg å bli passet av andre. Ikke løpe til de med en gang de gråter. Det hjelper ikke på oppdragelsen. Hvorfor må barn lære seg å bli passet på som ettåringer? Mitt barn var 2 år før ham overnattet første gangen borte. Da hos besteforeldrene han hadde bodd ved siden av og sett hver dag siden han ble født. Det gikk uten noe problem. Mens barna til min bror (som har dine holdninger) skal være borte fra før de er ett år og de er veldig utrygge og våkner ofte om natten og gråter mye. De er vanskelige og legge, de våkner mange ganger om natten og gråter en del på natta. De er visst ikke sånn hjemme.. For det første så har ikke Ts passet barnet mer enn tre ganger og hvor ofte ser barnet Ts? Det er overhodet ikke sikkert at barnet er trygg på Ts. At Ts ikke skal ta med barnet inn i stuen er jeg enig i, men jeg mener at man ikke skal forlate et barn som står å gråter. Jeg har aldri forlatt mitt barn gråtende, det har da aldri hatt problem med å sove om natten, ligge i egen seng osv. Ofte er barn som er trygge lettere og legge synes jeg. Og jeg er yngst av syv søken, så jeg har passet en del tantebarn. Kan si jeg har litt erfaring da der kommer til å passe andres barn. Anonymkode: 9b88d...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #57 Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, Japp skrev: Finnes det slike foreldre!? Trodde det var skrekkhistorier jeg, men jammen ser det ikke ut som de faktisk finnes... Anonymkode: 9b88d...a1d 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #58 Skrevet 14. august 2016 12 timer siden, Sjørøveren skrev: Ikke rart barn er JÆVLIGE MONSTRE og bortskjemte drittunger i dag sånn som MØDRENE holder på. "Å stakkars han er jo så liten å søt, må jo løfte han opp og vise at han kan skrike for da kommer jeg" BRA at du ikke løftet han opp og tok han inn ihvertfall! Da hadde han forstått at han kan bare skrike så kommer noen å løfter han opp. Ja, for all del: IKKE vis til et lite barn at du kommer da det skriker! Den eneste måten en barn kan kommunisere på, IKKE hør på han! Han kan jo bli bortskjemt og....trygg? Å l barnet hyle seg i søvn er ikke det som går under oppdragelse. Det er bare late foreldre som ikke skal la noe av sin alenetid gå til spille på å synge/lese et barn som er urolig (selvfølgelig INNE på soverommet og ikke i stua). Jeg skal love deg at de barna som i dag er de "jævla monstrene" og "bortskjemte drittunger" ikke er sånn fordi mor og far ikke lot barnet hyle seg i søvn. Det er ikke derfor unger ikke takker for gaver, slår andre barn og svarer frekt. Det er noe de lærer senere.. Du kommer nok til å oppdra mange flotte "jævlige monstre" da barn ofte gjør som vi gjør og ikke som vi sier.. Anonymkode: 9b88d...a1d 3
QQbaby Skrevet 14. august 2016 #59 Skrevet 14. august 2016 4 timer siden, wildfig skrev: Du og Sjørøver er skutt i hodet. Dra en annen plass og vær elendige foreldre, hver så snill. Godt jobbet ts! ☺ Slike småtasser kan være frustrerende når de våkner på kveld og natt, men med nok trygghet og kjærlighet så kommer fornuften til slutt og de sovner. De fleste foreldre har nok sittet sine timer i / utenfor barnerommet og nynnet, hysjet og strikket 😅 Hadde du visst hvor mye jeg ofret for mine barn så hadde du aldri kalt meg for en elendig mor. Har du virkelig et så stor behov for å rakke ned på andre?
Sh999 Skrevet 14. august 2016 #60 Skrevet 14. august 2016 13 timer siden, QQbaby skrev: Er selv mor, til to vidunderlige unger sp har noen tips å dele Bare la ungen skrike ut, han slokner etter noen timer uansett, bare gi det litt tid. Slå på TVen eller noe og se om det går noe spennende, da får du overdøvet ulingen og slipper å tenke mer på ungen. Han sovner når han blir utslitt av all skrikingen, pluss at det å gi han oppmerksomhet er det værste man kan gjøre. Han skriker jo for å få oppmerksomhet, når han ikke får det gir han opp. Så se litt på TV du, og sett lyden høyt nok så du slipper å høre all skrikingen. Er det virkelig mulig? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå