Ariam Skrevet 13. august 2016 #21 Skrevet 13. august 2016 Stusser litt over at du ikke har fått noen leggerutiner/anbefalinger fra foreldrene. Er vel ennå viktigere at rutinen blir fulgt når de ikke er tilstede? Ring og spør dem hvis det er en mulighet. 7
Japp Skrevet 13. august 2016 #22 Skrevet 13. august 2016 1 minutt siden, Sjørøveren skrev: Barn får nok av kjærlighet og trygghet. De må jo for faen lære seg at det er trygt å ligge alene fra de er bittesmå. Men barn vil så klart ikke legge seg. Uansett om foreldrene er der eller ikke. Må også lære seg å bli passet av andre. Ikke løpe til de med en gang de gråter. Det hjelper ikke på oppdragelsen. Du må for faen skjønne at en ettåring ikke tenker som et voksent menneske. For mange barn trygghet spesielt viktig om kvelden, etter eb lang dag med mye utforsking. 17
minister-mio Skrevet 13. august 2016 #23 Skrevet 13. august 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: La han skrike. Han må lære seg at han ikke kan hyle seg til å få viljen sin Anonymkode: 027ab...9dd Hva han eventuelt skal lære kan han lære av foreldrene. Nå er det unntakstilstand og hva som skjer i dag er uansett ikke noe han vil lære av 7
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. august 2016 #24 Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det Klopp som er på ferde med nytt brukernavn? Anonymkode: ee542...e16 Har brukeren Klopp ja og hadde brukeren Aye, men den slettet jeg og lagde ny i stedet. Men ikke det tråden handler om så beklager avsporing. 2 minutter siden, Japp skrev: Du må for faen skjønne at en ettåring ikke tenker som et voksent menneske. For mange barn trygghet spesielt viktig om kvelden, etter eb lang dag med mye utforsking. Må forstå at barn må oppdras tidlig. Ikke la de få viljen sin for det om de er søte og små. Må LÆRES tidlig. Ikke gi etter. Ingen barn tenker som voksne mennesker, men det betyr ikke at de ikke skal læres opp.
EvaLena Skrevet 13. august 2016 #25 Skrevet 13. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det Klopp som er på ferde med nytt brukernavn? Anonymkode: ee542...e16 Helt enig med AB, barn dulles jo nærmest ril døde. De dulles med så mye at den virkelige verden er ikke-eksisterende. Hvor ofte ser/hører/leser vi om ungdom son sliter med selvbildet? Hva trur dere mye av årsaken kan være? Jo, dulling fra fødsel og frem til foreldrene er borte. Jeg er ei skikkelig hønemor selv, men ett sted gikk grensa for dulling.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #26 Skrevet 13. august 2016 Det er rart at foreldrene ikke sa noe om leggerutiner før de dro? Håper han sover nå, TS. Det du kan prøve er å si det er natta og han må sove, du kan også legge han ned (altså ikke la han stå). Roe ham ved å prate rolig og stryke litt, og så gå ut. Om han skriker igjen så gå inn, gjenta, gå ut. Da skjønner han fort at du kommer tilbake om han gråter (og det er positivt! For da vet han at hvis det ER noe så kommer du. Han vil ikke "bruke det mot deg".). Anonymkode: 3c6aa...fa1
Japp Skrevet 13. august 2016 #27 Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, Sjørøveren skrev: Har brukeren Klopp ja og hadde brukeren Aye, men den slettet jeg og lagde ny i stedet. Men ikke det tråden handler om så beklager avsporing. Må forstå at barn må oppdras tidlig. Ikke la de få viljen sin for det om de er søte og små. Må LÆRES tidlig. Ikke gi etter. Ingen barn tenker som voksne mennesker, men det betyr ikke at de ikke skal læres opp. I mine øyne er det ikke oppdragelse å la en ettåring ligge å hyle seg til søvn om natta. Det eneste som læres av det er at babyen skjønner at her er det ikke noen som kommer og det resignerer. Dårlig utgangspunkt for god kommunikasjon og oppdragelse ettersom årene går. 14
Athene Skrevet 13. august 2016 #28 Skrevet 13. august 2016 Du må gi trygghet. Instrukser fra foreldrene passer ofte ikke når det er en "fremmed" som passer. Gå inn på barnerommet, ikke skru på lyset. Forsøk i gi barnet vann. Forsøk å stryke og snakke rolig til det mens det står i sengen. Er barnet like hysterisk løfter du det opp, holder, trøster. Behold den rolige stemningen, om h*n vil ned setter du ned, setter deg på huk og fortsetter å snakke rolig. Sørg for at barnet nesten sovner i fanget ditt før du forsøker å legge igjen. Blir h*n urolig igjen løfter du opp på nytt. Kan være en tålmodighetsprøve. Men sett deg inn i hvordan barnet føler det, og gi mest mulig trygghet og ro. 6
Horsepower Skrevet 13. august 2016 #29 Skrevet 13. august 2016 8 minutter siden, Sjørøveren skrev: Har brukeren Klopp ja og hadde brukeren Aye, men den slettet jeg og lagde ny i stedet. Men ikke det tråden handler om så beklager avsporing. Må forstå at barn må oppdras tidlig. Ikke la de få viljen sin for det om de er søte og små. Må LÆRES tidlig. Ikke gi etter. Ingen barn tenker som voksne mennesker, men det betyr ikke at de ikke skal læres opp. Du kan tydligvis ingenting om så små barn. Les denne du: http://www.dagbladet.no/2012/02/28/kultur/debatt/kronikk/babygrat/oppvekst/20440289/ 10
Guarana Skrevet 13. august 2016 #30 Skrevet 13. august 2016 4 minutter siden, Sjørøveren skrev: Barn får nok av kjærlighet og trygghet (hos de aller fleste foreldre ihvertfall..) men de må jo for faen lære seg at det er trygt å ligge alene fra de er bittesmå. At om natta skal de sove. Men barn vil så klart ikke legge seg. Uansett om foreldrene er der eller ikke. Må også lære seg å bli passet av andre. Ikke løpe til de med en gang de gråter. Det hjelper ikke på oppdragelsen. På din måte lærer ikke barna at det er trygt å ligge alene, de blir tvunget til det og lærer at ingen responderer på deres behov! 15
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #31 Skrevet 13. august 2016 Han har sovnet.. Heldigvis. Hadde jeg bært ham ut, så hadde han som sagt vridd seg unna og løpt ut på stuen. fikk utrolig vondt av ham, men det ga seg etterhvert. Var litt inne på rommet med ham og sang noen sanger ts Anonymkode: 722fb...a11 12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #32 Skrevet 13. august 2016 Flink du er Ts Anonymkode: 97f7b...8ac 7
Lykkehjerte Skrevet 13. august 2016 #33 Skrevet 13. august 2016 32 minutter siden, Japp skrev: Nå må du gi deg! Det er en ettåring som er uten mamma og pappa! Barn kan aldri få for mye trygghet og kjæ rlighet. Kunne ikke vært mer enig! Barn kan aldri bli bortskjemt av trygghet og kjærlighet! Barnet er kun ett år, og har ikke sine foreldre der, da er det trygghet som gjelder, ikke de ellers faste rutinene. Til TS, vær med barnet, hør på de gode rådene i tråden her med synging, lesing, bæring...osv..hva som helst av slikt, bare ikke la barnet være alene! 7
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. august 2016 #34 Skrevet 13. august 2016 Ikke rart barn er JÆVLIGE MONSTRE og bortskjemte drittunger i dag sånn som MØDRENE holder på. "Å stakkars han er jo så liten å søt, må jo løfte han opp og vise at han kan skrike for da kommer jeg" 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har sovnet.. Heldigvis. Hadde jeg bært ham ut, så hadde han som sagt vridd seg unna og løpt ut på stuen. fikk utrolig vondt av ham, men det ga seg etterhvert. Var litt inne på rommet med ham og sang noen sanger ts Anonymkode: 722fb...a11 BRA at du ikke løftet han opp og tok han inn ihvertfall! Da hadde han forstått at han kan bare skrike så kommer noen å løfter han opp.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #35 Skrevet 13. august 2016 6 minutter siden, Sjørøveren skrev: Ikke rart barn er JÆVLIGE MONSTRE og bortskjemte drittunger i dag sånn som MØDRENE holder på. "Å stakkars han er jo så liten å søt, må jo løfte han opp og vise at han kan skrike for da kommer jeg" BRA at du ikke løftet han opp og tok han inn ihvertfall! Da hadde han forstått at han kan bare skrike så kommer noen å løfter han opp. Barn i dag blir dullet for lenge med, får ofte viljen sin hele tiden, blir belønnet for alt, får gaver hele tiden, slipper ofte unna når de gjør noe galt, får kos og ros i stedet for å bli irettesatt, etc. Det resulterer i bortskjemte unger. Det legger vi godt merke til i barnehagen. Foreldre er livredde for at barna skal bli sint eller gråte. Og da får vi barnehageansatte vanskelige barn å holde styr på. MEN, barnet er såpass lite at det skal gå helt greit. Jeg ville vært i rommet, kanskje lest en bok, sunget eller noe liknende. Selv om barn trenger grenser, så trenger de kjærlighet og trygge rammer. De må vite at du er i nærheten og passer på de. Etterhvert trenger man ikke være inne på rommet til barnet sovner, men heller vise at man er i nærheten. F.eks. være i rommet ved siden av og si at hvis det er noe, så er man der. Anonymkode: df217...18d
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #36 Skrevet 13. august 2016 Fælt med synsing og snodige generaliseringer det var i denne tråden da? Om et barn gråter så skal man som foreldre selvfølgelig være en trygg havn. Å ignorere et barn som er fortvilet er jo mishandling. Klaging og sutring er annerledes da.. Anonymkode: 8771e...1be 7
fruBeist Skrevet 13. august 2016 #37 Skrevet 13. august 2016 2 timer siden, Sjørøveren skrev: Barn får nok av kjærlighet og trygghet (hos de aller fleste foreldre ihvertfall..) men de må jo for faen lære seg at det er trygt å ligge alene fra de er bittesmå. At om natta skal de sove. Men barn vil så klart ikke legge seg. Uansett om foreldrene er der eller ikke. Må også lære seg å bli passet av andre. Ikke løpe til de med en gang de gråter. Det hjelper ikke på oppdragelsen. Nå er det vel strengt tatt ikke ts sin jobb å oppdra barnet de timene hun sitter barnevakt denne helgen. 12
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #38 Skrevet 13. august 2016 2 timer siden, Sjørøveren skrev: Barn får nok av kjærlighet og trygghet (hos de aller fleste foreldre ihvertfall..) men de må jo for faen lære seg at det er trygt å ligge alene fra de er bittesmå. At om natta skal de sove. Men barn vil så klart ikke legge seg. Uansett om foreldrene er der eller ikke. Må også lære seg å bli passet av andre. Ikke løpe til de med en gang de gråter. Det hjelper ikke på oppdragelsen. Det er en baby; ikke en valp. Anonymkode: 33ae8...20c 10
Gjest Sjørøveren Skrevet 13. august 2016 #39 Skrevet 13. august 2016 1 time siden, fruBeist skrev: Nå er det vel strengt tatt ikke ts sin jobb å oppdra barnet de timene hun sitter barnevakt denne helgen. Nei men hun skal ikke løfte opp barnet og trøste det av den grunn. Barnet skal lære seg til å sove om natta uansett. Ikke bli løftet opp å dullet med når det skal sove. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er en baby; ikke en valp. Anonymkode: 33ae8...20c Hva så? Valper er også babyer. Mennesker er absolutt ikke mer verdt!
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #40 Skrevet 13. august 2016 Ble visst mer engasjement i tråden enn jeg trodde. Men tusen takk for råd uansett. Det gikk fint etterhvert, han våknet til en gang til og da strøk jeg ham på ryggen til han sovnet. Hendte han reiste seg opp et par ganger for å signalisere at han ville ut av sengen men da sa jeg bare med en rolig og behagelig stemme at jeg skulle sitte her inne hos ham. Så jeg strøk ham til han sovnet på ryggen. Jeg bevarte roen og da ble han roligere også. Har masse erfaring med småbarn, men ikke ved slike leggesituasjoner. Jobbet 3 år i barnehage, men de barna kjente jeg veldig godt og visste rutiner ved dagshvilen ts Anonymkode: 722fb...a11 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå