millemåne1 Skrevet 28. november 2017 #361 Del Skrevet 28. november 2017 Eldstemann virrer rundt etter kalkulatoren sin og skal rekke bussen...han har tentamen og mye står på spill! Nr 2 har bestemt seg for å bli vegetarianer og finner ingenting i kjøleskapet som er godt nok for lunsj. Nr 3 skal ha svømming i dag, men hvor er badeshortsen??? Nr 4 hadde en lei episode på skolen i går og sitter på rommet og gråter. Nr 5 har glemt lue og votter på treninga dagen før og ute er det 8 minus grader. Nr 6 er syk og det er tomt for Paracet. Så er det nr 7 og 8 som hadde gledet seg til karneval i barnehagen, skal vi ikke dra snart mamma??? Slike scenarioer finnes det en million varianter av og er verken krisemaksimering eller drittslenging. Det er realiteten for alle foreldre der ute. Så kjære June Maria hvis du leser her; jeg skjønner at du har en sterk iboende trang til å reprodusere, men tenker du noen ganger over at disse små babyene skal bli store? At de vokser opp til å bli individer med HELT forskjellige behov og utfordringer? Vi lever ikke på 1800-tallet lenger, verden stiller store krav til oss som foreldre. Tenk litt over dette en ekstra gang før du setter enda et barn til verden. De du allerede har trenger deg. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birthe-Birgit Skrevet 28. november 2017 #362 Del Skrevet 28. november 2017 Det som forundrer meg litt er at hu velger å få så mange barn uten egentlig å ha teste ut mamma-livet med begge foreldrene i jobb 😳 det er jo én ting å ha stålkontroll mens mor går hjemme, men det blir nok brått litt tyngre når de skal sjonglere to fulltidsjobber i tillegg. Men på bloggen blir vel det fremstilt som en dans på roser 😅 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hellokaty Skrevet 28. november 2017 #363 Del Skrevet 28. november 2017 9 minutter siden, Birthe-Birgit skrev: Det som forundrer meg litt er at hu velger å få så mange barn uten egentlig å ha teste ut mamma-livet med begge foreldrene i jobb 😳 det er jo én ting å ha stålkontroll mens mor går hjemme, men det blir nok brått litt tyngre når de skal sjonglere to fulltidsjobber i tillegg. Men på bloggen blir vel det fremstilt som en dans på roser 😅 Det er et veldig godt poeng! Å ha mange barn når én av foreldrene er hjemme, og ha mange barn når begge er i jobb, kan virkelig ikke sammenlignes. Jo, det kan det, men bare så lenge man er hjemmeværende med småbarn. Men tidsklemma får et helt nytt innhold når alt av oppfølging, omsorg og husarbeid skal gjøres på kveldstid og i helger. Og har man planer om å være hjemmeværende på sikt, dukker jo spørsmålet om hvordan livet skal finansieres opp igjen. Mulig det blir fremstilt som en dans på roser... hvis hun har tid til å blogge, da. Det er jo slett ikke sikkert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birthe-Birgit Skrevet 28. november 2017 #364 Del Skrevet 28. november 2017 Kanskje derfor hun driver bloggen da, i håp om at hun skal kunne leve av det så hun kan fortsette som hjemmeværende mor? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 28. november 2017 #365 Del Skrevet 28. november 2017 3 hours ago, Hellokaty said: Ja, vi får satse på at disse klarer å holde barnas forventninger på et litt mer spiselig nivå. Det er slett ingen umulig oppgave, for majoriteten av Norges ungdom har neppe merkevesker og iPhone X. Og mye avhenger jo av hva slags nivå foreldrene legger seg på og lærer opp barna til å forvente. Samtidig kan man (etter min mening som tenåringsmamma) ikke basere seg på å bare kjøpe snowjoggs på Europris og jakker på pallesalg, med mindre man ønsker at tenåringen skal skille seg veldig ut. Og det kommer til å komme måneder der 12-åringen må ha nye vintersko, 13-åringen skal selge kaker for speider'n og du må legge ut en tusenlapp, 14-åringen må ha 4000 til fotballcup, 15-åringen må ha 3000 til korpstur og dessuten nye danseklær, 16-åringen må ha ny mobil fordi den gamle ikke funker lenger og 17-åringen har bursdag. Og tenk på alle dugnadene Det er forresten lenge siden min familie fikk noen ferie for 50 000 (bare et eksempel, siden det er nevnt over). Barn over 11 må betale voksenpris, og i skoleferiene er alle priser dobbelt så høye. Du trenger ikke dra på luksusferie for at det skal være dyrt for mange. Men, dette har de sikkert tenkt på og tatt en vurdering på at er greit. For all del. Men jeg får litt hakeslepp ved tanken på hva som kommer når barna blir større. Helt enig med deg. Ang at de klarer å holde barnas forventinger nede ang merker, hun viser ikke til noe slikt nå, det er ny emmaljunga-vogn til hvert barn, og hun bestiller akkurat samme modell med lik farge, og etter noen måneder selger den ene. Hun har veldig mye klær til de, og kjøper også her nytt hver gang hun er gravid... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 28. november 2017 #366 Del Skrevet 28. november 2017 Synes det virker som det har blitt en mani for henne å være gravid, det blir aldri nok. Tenk når alle disse ungene blir eldre og skal kjøres hit og dit gjerne på flere aktiviteter hver. Så er det kakelotteri, dugnader osv.osv. De bør jo følges opp med lekser, foreldremøter, elevsamtaler. Lykke til sier jeg bare. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 28. november 2017 #367 Del Skrevet 28. november 2017 Mye av aktiviteter kan samkjøres. Har tro på at de klarer det jeg, de virker veldig strukturerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 28. november 2017 #368 Del Skrevet 28. november 2017 På 7.11.2017 den 10.14, Avocado skrev: FEM ulike aktiviteter i tillegg til skole, daglige lekser og venner? Når får hun tid til å puste, bedrive frilek, ha venner på besøk og å slappe av hjemme? Jeg forstår du har veldig god tid som bare har ett barn å følge opp, men det hørtes ut som en veldig slitsom hverdag for en seksåring. Du virker som en særdeles selvoppofrende mor da, det skal du ha! Aktivitetene er fordelt utover året i forhold til sesong. Hun har massevis av fritid, og mye tid til venninnebesøk og lek Ikke en slitsom hverdag nei Hun har det kjempefint hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 28. november 2017 #369 Del Skrevet 28. november 2017 10 minutter siden, Gjesten29 skrev: Mye av aktiviteter kan samkjøres. Har tro på at de klarer det jeg, de virker veldig strukturerte Nei, det er helt feil. De aller fleste aktiviteter er alderstilpasset/nivåtilpasset og foregår derfor på ulike tidspunkt. Det er 1 av 2 : Enten begrense aktiviteter til det absolutte minimum, eller kjøre og stresse seg i hjæl for at alle skal kunne få finne noe som passer dem. Samt ha med seg de minste i bilen hit og dit og på diverse venterom. Til nå har mor vært hjemmeværende, og eldste har nettopp begynt på skolen. Hverdagen har ikke en gang begynt. De har mye å se frem til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 28. november 2017 #370 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) En ting som hadde skremt vannet av meg, er at hun neppe vill klare å ta vare på alle sammen alene. Jeg hadde ikke turt å få flere barn enn jeg ville maktet og ta hånd om selv. At hun har alle forsikringer på plass er jo én ting, men når det blir så mange skal en jo makte å følge de opp rent fysisk og praktisk også. Misliker egentlig å ta sorger på forskudd, men dette er ikke en stall med traverhester eller et hundeoppdrett hun kan selge ved samlivsbrudd. For ja det hender faktusk, at folk blir forlatt eller blir alene etter sykdom og ulykker. Det er heller ingen selvfølge at alle barna blir født funksjonsfriske. Endret 3. desember 2017 av Perle 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 28. november 2017 #371 Del Skrevet 28. november 2017 2 timer siden, millemåne1 skrev: Nei, det er helt feil. De aller fleste aktiviteter er alderstilpasset/nivåtilpasset og foregår derfor på ulike tidspunkt. Det er 1 av 2 : Enten begrense aktiviteter til det absolutte minimum, eller kjøre og stresse seg i hjæl for at alle skal kunne få finne noe som passer dem. Samt ha med seg de minste i bilen hit og dit og på diverse venterom. Til nå har mor vært hjemmeværende, og eldste har nettopp begynt på skolen. Hverdagen har ikke en gang begynt. De har mye å se frem til. Som ped leder la hvertfall jeg tilrette for doble foreldresamtaler, det er da noe hvis pedagogisk personell har forståelse. I tillegg har de nettverk som sikkert stiller opp, det virker slik hverfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingeniørfrue Skrevet 29. november 2017 #372 Del Skrevet 29. november 2017 Jeg har vært alene med en unge noen mnd da mannen fikk jobb på andre siden av landet. Jeg ble bra svett og sliten av EN rakker 😅 Men nå er jeg kanskje ikke skapt til å produsere og oppdra en hel barnehage😅😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi1995 Skrevet 30. november 2017 #373 Del Skrevet 30. november 2017 På 27.11.2017 den 11.28, millemåne1 skrev: Hun er ikke ferdig som rugekasse nei, det har hun jo skrevet mange ganger siste tiden. Jeg klarer bare ikke å forstå det. Uansett hvor hardt jeg prøver. Her har man såvidt pressa ut en unge før det er snakk om en ny. Jeg tror hun er besatt av å være gravid og føde, og ikke klarer å si stopp. Jeg vet at mange kvinner føler en liten sorg ved å ikke skulle produsere lenger, jeg gjorde også det. Men det går faktisk over. Synes det er svært så sporty av besteforeldre å være barnevakt for 5 unger, det er etter min mening mer enn man kan forvente. For tydligvis så er jo behovet for "alenetid" der også. Jeg synes faktisk det er uforsvarlig å få så mange barn. Det med den sorgen kan jeg faktisk godt forstå. Jeg er bare 22 og har 1 unge nå, men vi ønsker tilsammen kun 2 barn. Men det å tenke på at neste unge blir den siste jeg går gravid med og føder gjør meg litt trist på en måte, så vil drøye lengst mulig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenemor1 Skrevet 3. desember 2017 #374 Del Skrevet 3. desember 2017 Altså, de ønsker prøverør for å få tvillinger?! Har de vært gjennom prøverør før? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 3. desember 2017 #375 Del Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, lenemor1 skrev: Altså, de ønsker prøverør for å få tvillinger?! Har de vært gjennom prøverør før? HÆ??? Seriøst?? Prøverør er da vel forbeholdt de som faktisk har problemer med å bli gravide!!! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 3. desember 2017 #376 Del Skrevet 3. desember 2017 Slutt å tull da...har hun skrevet det?? Sick!!! Og hva skal hun med tvillinger som får en unge omtrent hver 9ende mnd? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 3. desember 2017 #377 Del Skrevet 3. desember 2017 Både hun og mannen ønsker seg tvillinger! Jeg blir helt matt bare ved tanken. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millemåne1 Skrevet 3. desember 2017 #378 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Lurer på hvorfor de ønsker seg så mange? Og hun som ikke klarer å bære lenger enn til ca uke 35, åssen skulle det da gått med tvillinger? To premature babyer og 6 andre barn.... Endret 3. desember 2017 av millemåne1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 3. desember 2017 #379 Del Skrevet 3. desember 2017 Har vært innom bloggen for første gang på lenge nå..... Hun lager pakkekalendere til alle 6; hva i all verden har hun i en kalender til en liten baby?? Og hun skriver at de hver 3. UKE kjøper tannbørster, tannkrem og Flux for 480 kroner!! Hver 3. UKE?? Bruker de tannbørster i gull?? Et annet "fun fact" var at de spiser ET HELT BRØD på en dag.... Jeg syns det var lite, jeg, for en så stor familie. Jaja, bare vent til hun har en haug med sultne tenåringer. DA går det nok mer enn ETT brød!! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils7678 Skrevet 3. desember 2017 #380 Del Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, millemåne1 skrev: Lurer på hvorfor de ønsker seg så mange? Og hun som ikke klarer å bære lenger enn til ca uke 35, åssen skulle det da gått med tvillinger? To premature babyer og 6 andre barn.... Sikkert et ønske og gå med tvillinger. Men nå har de 6 barn så er ganske så mange når hun er så ung. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg