Gå til innhold

Hva slags dyr har du?


Tilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En Golden Retriver, 2 katter (egentlig 3, men den ene har visst rømt..), 2 akvarium, og masse hybelkaniner.. Har lyst på undulat, men mannen min sier nei! (Skjønner han egentlig godt da.. :D )

Klem, Tinki :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har 2 stk. hunder av rasen Shetland Sheepdog (tispe og hannhund, hhv. 2,5 og 1,5 år gamle). Jeg er oppvokst med hund (i likhet med min samboer), og følte at hund var det mest naturlige ift. kjæledyr/"babyer". Sheltier er enkle å trene og er glimrende familiehunder, - hengivene, sosiale og utrolig intelligente. Sheltier er godt egnet til agility, noe som er en utrolig artig sport både for hund og eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snutta

Hei

Vi har en Engelsk Staffordshire Bull terrier. Verdens mest fantastiske hund. :wink: Elsker familie og barn.

Ha en fin dag

Hilsen Snutta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg er den lykkelige eier av to ildere og en Ridgeback valp.

Jeg har vokst opp med dyr av alle slag; hund, katt, kaniner, høner, ender, kalkuner, sauer (som kjæledyr), hamster, tror jeg har fått med alt da. Helt til i sommer hadde jeg vært uten hund noen år, og hadde skikkelige hunde-abstinenser. Hund er et must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den lykkelige eier av to ildere og en Ridgeback valp.

Jeg har vokst opp med dyr av alle slag; hund, katt, kaniner, høner, ender, kalkuner, sauer (som kjæledyr), hamster, tror jeg har fått med alt da. Helt til i sommer hadde jeg vært uten hund noen år, og hadde skikkelige hunde-abstinenser. Hund er et must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først hadde vi en hunde. En nydelig doberman. Den overtok vi som voksen hund, men den hadde verdens hersligste gemytt. Desverre måtte vi avlive den da den ble 12 år. Han ble for syk og hadde for vondt....

Etter noen år uten dyr, overtok vi på nytt en voksen hund (omplassering). Det var en schaber (blandingsrase). Også det en herlig hund, som egentlig aldri ble helt voksen. Lignet mest en stor labrador.

Mens vi hadde denne hunden forelsket vi oss i et lite hvitt nøste av en katt. En skikkelig låvemix, men helt hvit. Sinna var har og freste og klorte da vi plukket ham fram fra et rosekratt. Og gjett om han fresta da han så hunden. Det lille nøstet klarte nesten å skremme ham. Så vi måtte ha kattungen i bånd noen dager før han roet seg, og etter ei uke fant vi kattungen mellom labbene på hunden - såre fornøyd. Hunden adopterte katten, særget for rikelig med vask og stell, og en smule oppdragelse. Og katta malte. Derfor fikk den navnet Gustav Mahler.

Så fikk hunden en svulst på hjernen og vi måtte avlive den. Katten sørget og nektet å spise. Da kom katt nr. 2 inn i bildet. Et svart nøste med hvite sokker og lubben hale. Det er mye skogskatt i den blandingen. Hankatten overtok oppdragerrollen for det nye vesenet.

Hankatten er kastrert, og hunkatten sterilisert (av en dyrlege som lurte på om jeg hadde lyst til å se på inngrepet .... IKKE)

Det hender det blir trangt på fanget når begge kattene skal ligge der samtidig.

Katt eller hund best? Vet ikke. De har sine sider begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

2 Gullfisker. Det er det kjekkeste å ha når man bor i blokk. Men jeg er vokst opp med katt og kunne godt ha tenkt meg det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund. Kjempefin turkamerat, også er det jo utrolig hyggelig å bli satt så stor pris på når jeg kommer hjem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppvokst med mange hunder, men min egen svarte labrador døde 13 år gammel i 1999 :cry: Siden den gang har jeg ikke hatt hund pga for liten tid, men vi planlegger nå å skaffe oss en ny svart labrador.

Har i tillegg kuer (!), kaniner, katter og høner. Som dere forstår går mye av tida med på nettopp dyr - men det er jo utrolig koselig da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en nydelig hannkatt på 13 år. Tjukk og rundt! Elsker den katten altså! Fikk den da jeg var liten, og den har fulgt meg i oppveksten. Den er gul og oransje-stripete. En skikkelig kosepus når den først vil.

*Koser pusen min nå* Deilig å ha en myk pels å bore seg nedi når livet blir vanskelig. Katter gir ikke råd, maser ikke. De bare er der og ser på deg med øynene som sier :" Jeg godtar deg akkurat sånn som du er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest!! Har holdt på med hest i 17 år nå, og det er en livsstil!! Du fører ikke regnskap i hvertfall, det er deprimerende! Pussig hvordan man kan stå på H&M og tenke: hjelpe meg, 298,- for en bukse! Men nøler ikke et sekund hvis man ser et fint hesteteppe til 1000,-.. :o Men det er verdt hver krone! to dager er aldri like i hesteverden! Drømmen er egen stall og ridehus med masse beiteplass..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten Arne,

som me adopterte frå Omplasseringen for Dyr i Oslo i fjor mai.

Viss nokon las Allers nr 33, så var det bilete av han der!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver professjonell oppdrett av hybelkaniner, men det er desverre litt dårlig salg for tiden. (Så hvis noen her er interessert, så... -->dagens reklame..)

Håper på å få meg en katt en gang i fremtiden... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...