Gå til innhold

Hvordan holder enkelte seg unge så lenge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må tilføye en ting, er man opptatt av å bevare en ungdommelig hud så sørg for å spise mat som inneholder antioksidanter som beskytter cellene mot å bli skade av frie radikaler

Anonymkode: f7226...83f

Hudtypen spiller også inn ift til linjer i huden, en tørr hud får raskere linjer enn en fet hud. Jeg jobber innenfor skjlnnhetbransjen og ser ofte yngre jenter med mye linjer i panna og felles for disse er tørr hud. Selv har jeg fet hud og ingen linjer.

Anonymkode: f7226...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det hjelper mye og ha fet hud, har det selv og har skjønt etter mange år at jeg er heldig som har det.

 Sminke er også  en avgjørende faktor.  F.eks er det ikke bare rynker som gjør at  vi ser eldre ut, hyperpigmentert hud er faktisk verre. Alle forbinder ungdommelighet med jevn og plettfi hud.  Hyperpigmentert hud kan lett sminkes jevn :) 

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, DreamOn skrev:

Ja det hjelper mye og ha fet hud, har det selv og har skjønt etter mange år at jeg er heldig som har det.

 Sminke er også  en avgjørende faktor.  F.eks er det ikke bare rynker som gjør at  vi ser eldre ut, hyperpigmentert hud er faktisk verre. Alle forbinder ungdommelighet med jevn og plettfi hud.  Hyperpigmentert hud kan lett sminkes jevn :) 

Også en god grunn til å beskytte huden med høy SPF 👍🏻👌🏻 Pigmentflekker vises først på overflaten hele 10 år etter st skaden oppsto ned i huden! Et annet tips: bruk gjerne solkrem på hendene også, dette er et område hvor det er vanlig å ha mange flekker når man blir eldre, beskytt huden fra ung alder så gjør man en investering for fremtiden:)

Anonymkode: f7226...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil gener. Min mor er 50, har røkt som en skorstein i over 30 år, levd et hardt liv med mye alkohol, fyll osv i over 20 år, tatt sol jevnlig siden hun var ung, spiser usunt og tar generelt dårlig vare på kroppen sin. Hun ser likevel fantastisk ut og skiller seg veldig ut fra kvinner i hennes alder, og ser mye yngre ut. 

Anonymkode: 06781...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva når huden flasser? Er den fuktfatig og tørr eller fet? Bruker serum men flasser for det. Ikke pent med foundation med flassete hud. Hva er trikset?

Anonymkode: e1bbc...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva når huden flasser? Er den fuktfatig og tørr eller fet? Bruker serum men flasser for det. Ikke pent med foundation med flassete hud. Hva er trikset?

Anonymkode: e1bbc...3a3

Fuktfattig. Ta serum, fuktrik krem evt. olje, og en god peeling en gang i uken.

Anonymkode: 8c8cc...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.7.2016 at 23.56, AnonymBruker skrev:

Som f.eks Adriana Lma og mange andre modeller/kjendiser. De eldes liksom ikke. Selv om jeg nå kan se at Lima ikke er akuratt 18 år lenger, ser hun bedre ut enn de fleste på sin alder. Selv er jeg 24, og mange på min alder har fått rynker. Er dt noe man apiser, gnetikk eller hva er det?

Anonymkode: f8211...803

Først og fremst gjelder det å holde seg unna sola. Så er det å trene jevnlig og mye hele livet.

Jeg har møtt 3 ulike damer i løpet av sommeren, alle rundt 55 år.  Skulle jeg gjettet ville jeg trodd minst 10-15 år yngre på to av dem. Alle så yngre ut fordi de hadde en godt trent kropp, de så ut som ei ungjente i kroppen alle 3, og på avstand tror du at du møter en 20-åring. Og hos to av disse bidro også ansiktet til at de så yngre ut. De har færre rynker enn man forventer hos en på 55, og jeg trodde at svigersønnen til den ene var mannen hennes.

Den siste dama har enn flott kropp etter mye trening, men hun har solt seg for mye og har kanskje ikke en hud som forsinker rynkene, og hun ser gammel ut i ansiktet. 

Mannen min har to søstre, og den eldste av disse ser fortsatt ut som ei ungjente i kroppen. Mens den yngste av dem ser ut som hun er minst 10 år eldre. Det har med kosthold og trening å gjøre. Begge er over 60, og den yngste har levd nokså usunt, mens den eldste har trent mye og holdt seg i form. 

Mye har med gener å gjøre, men jeg tror det handler mer om trening, livsstil og kosthold. Dessuten ulik hudkvalitet. Jeg har fet ut, og nesten ingen rynker, mens søsteren min som er yngre, har tørrere hud og langt flere rynker enn jeg har. Vi er begge i 40-årene. Ingen av oss blir spurt om leg på polet lenger, og vi tror ikke at vi er 25 lenger, men trives i vår alder.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gener. Er 34, blir spurt om leg på polet. 

Elsker sola, er stadig på utenlandsturer, og sitter i sola så mye jeg kan. Passer dog på å aldri bli brent. 

Aldri røyket. Litt for glad i god drikke, men fester ikke. Spiser supersunt - mye grønnsaker, mye vann, naturlig fett fra avocado, fisk og frø (merker det faktisk på huden med en gang om jeg ikke spiser som jeg pleier). Trener mye, og variert.  

Obs på å ikke gjøre huden avhengig av kremer og kurer. Bruker krem/maske ved behov, ellers får huden puste mest mulig. Renser huden med en gang jeg kommer hjem. 

Anonymkode: c1914...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuktfattig. Ta serum, fuktrik krem evt. olje, og en god peeling en gang i uken.

Anonymkode: 8c8cc...554

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fuktfattig. Ta serum, fuktrik krem evt. olje, og en god peeling en gang i uken.

Anonymkode: 8c8cc...554

Bruk peeling et par ganger i uka, kanskje forsøke å bytte til et annet serum.... Men kan jo være fuktfattig uavhengig av hudtype, feks har jeg fet hud, men i perioder er jeg fuktfattig og flasser litt. En tørr hud oppleves mere stiv og stram, som en str for liten på en måte. Denne huden har som regel ikke synlige porer og ingen skinnende blank hud. Kanskje huden din er blitt fuktfattig etter soling i sommer?;) Fultmsske etterfulgt sv peeling er absolutt å anbefale👍🏻 men vær tålmodig, en celledelingsprosess tar omtrent 28 dager.

Anonymkode: f7226...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Bruk peeling et par ganger i uka, kanskje forsøke å bytte til et annet serum.... Men kan jo være fuktfattig uavhengig av hudtype, feks har jeg fet hud, men i perioder er jeg fuktfattig og flasser litt. En tørr hud oppleves mere stiv og stram, som en str for liten på en måte. Denne huden har som regel ikke synlige porer og ingen skinnende blank hud. Kanskje huden din er blitt fuktfattig etter soling i sommer?;) Fultmsske etterfulgt sv peeling er absolutt å anbefale👍🏻 men vær tålmodig, en celledelingsprosess tar omtrent 28 dager.

Anonymkode: f7226...83f

Mente peeling etterfulgt av fuktmaske. Er jo kommer mange fuktmasker som man skal sove med på natta i det siste. Flere gode der, prøvd en del av dem selv👍🏻

Anonymkode: f7226...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mente peeling etterfulgt av fuktmaske. Er jo kommer mange fuktmasker som man skal sove med på natta i det siste. Flere gode der, prøvd en del av dem selv👍🏻

Anonymkode: f7226...83f

Regelmessig trening er jo også bra da sirkulaskonen blir bedre og dermed så bedres også oksygenopptaket i cellene våres.

Anonymkode: f7226...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trodde vel ikke denne tråden skulle være full av innlegg av typen:

1: Jeg ser ut som om jeg er 34. Jeg er 34.

eller

2: Jeg er 28, men ser ut som om jeg er over 40. Sikkert fordi jeg spiser alt for mye sukker, har et problematisk forhold til alkohol etter at jeg mistet jobben for 5 år siden og dessuten sitter jeg oppe og spiller dataspill hele natta.

Anonymkode: 7ffbb...2d2

Nei. Jeg trodde det skulle være svar på spørsmålet i hovedinnlegget. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 23.56, AnonymBruker skrev:

Som f.eks Adriana Lma og mange andre modeller/kjendiser. De eldes liksom ikke. Selv om jeg nå kan se at Lima ikke er akuratt 18 år lenger, ser hun bedre ut enn de fleste på sin alder. Selv er jeg 24, og mange på min alder har fått rynker. Er dt noe man apiser, gnetikk eller hva er det?

Anonymkode: f8211...803

Soling/ solarium og røyking er noen av de tingene som forårsaker at huden eldes fortere. Dessverre er det slik for meg.

 

Anonymkode: 679ee...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen bruker silkeputetrekk på hodeputa når de sover, for å hjelpe til å forhindre rynker.

Og: Tørr hud blir fortere rynket enn fet hud

Anonymkode: 679ee...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking, sol og kosthold har nok sitt å si, men ingenting eldrer så mye som stress. 

Hadde det fint i spesialiseringperioden,  men livet som overlege har virkelig tatt på. Jeg har fått grått hår og rynker på plasser jeg ikke trodde ble så hardt rammet. Går rundt på et sykehus og ser ut som en gammel dame, ganske trist, for jeg er bare 41 år. Kan sikkert se ut som en pasient av og til. 

Anonymkode: 88c1c...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Røyking, sol og kosthold har nok sitt å si, men ingenting eldrer så mye som stress. 

Hadde det fint i spesialiseringperioden,  men livet som overlege har virkelig tatt på. Jeg har fått grått hår og rynker på plasser jeg ikke trodde ble så hardt rammet. Går rundt på et sykehus og ser ut som en gammel dame, ganske trist, for jeg er bare 41 år. Kan sikkert se ut som en pasient av og til. 

Anonymkode: 88c1c...6d5

Kan du fortelle mer om hvorfor man får rynker av stress?

Er det tørr luft på arbeidsplassen din? Kanskje du evt får tørr hud av dette? Bruker du evt kremer som hjelper?

Anonymkode: 679ee...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle mer om hvorfor man får rynker av stress?

Er det tørr luft på arbeidsplassen din? Kanskje du evt får tørr hud av dette? Bruker du evt kremer som hjelper?

Anonymkode: 679ee...894

Jeg tror det kommer av at man ofte sover mindre når det alltid et stressende rundt en. Jeg klarer ikke falle til ro når tusen tanker surrer rundt i hodet, dette går selvfølgelig ut over kvaliteten på huden og alt annet overfladisk. Det er ikke irriterende tørr luft her, og jeg bruker gode kremmer som gjør så godt de kan.   Jeg har forfalt voldsomt etter at jeg begynte å stresse så mye, men kan selvsagt være en kombinasjon av mindre trening, mindre tid til å lage god mat fra bunnen, og mindre tid til å drikke vann når jeg trenger det. 

Anonymkode: 88c1c...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kommer av at man ofte sover mindre når det alltid et stressende rundt en. Jeg klarer ikke falle til ro når tusen tanker surrer rundt i hodet, dette går selvfølgelig ut over kvaliteten på huden og alt annet overfladisk. Det er ikke irriterende tørr luft her, og jeg bruker gode kremmer som gjør så godt de kan.   Jeg har forfalt voldsomt etter at jeg begynte å stresse så mye, men kan selvsagt være en kombinasjon av mindre trening, mindre tid til å lage god mat fra bunnen, og mindre tid til å drikke vann når jeg trenger det. 

Anonymkode: 88c1c...6d5

Jeg forstår. Takk for svar! Jeg håper at du finner løsninger slik at det blir mindre stress for deg :klem:

Ta godt vare på deg selv! :hjerte:

Anonymkode: 679ee...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...