Gå til innhold

Hvor lenge sover din mann i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 7/31/2016 at 18.31, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Feyfeyhey skrev:

Det er ikke noe "sannehetens trøkk" når det ikke er rot i noe av du sier.
Du får kose deg videre med hersketeknikkene dine, det er utrulig modent av deg, god helg :)

Anonymkode: e9f8d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: e9f8d...5a2

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: e9f8d...5a2

Tusen takk😊😍Du får la være å dele meningene dine hvis du blir så sårbar, eller melde deg inn i Donald duck klubben istedet😂😂😂God helg til deg også!😘

Anonymkode: e9f8d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er din mening. For meg, og sikkert mange andre, betyr helg avslapping, daffe hjemme, hoppe rett i joggebukse uten å dusje eller sminke seg, se tv, ligge på sofaen, spise god mat, ta en rolig handletur uten stress, sitte i hagen med en god bok, se film på kvelden etc. Helg er for meg lading, ikke da jeg bruker opp energien på andre aktiviteter. Ikke skjønner jeg hvilke ting du mener heller, som tar så lang tid. Tusenfryd, Hunderfossen etc er noe vi bruker ferier på, ikke vanlige helger. Helger trenger vi for i det hele tatt holde fortet oppe i hverdagene. Kanskje tar vi en kinotur liksom, ellers foretrekker jeg å ikke pynte meg særlig i helgene, og heller bare nyte tiden sammen med barn og familie. 

Anonymkode: 854b1...594

Da tror jeg du kan prise deg lykkelig over å ha uvanlig rolige og tålmodige småbarn, altså.

Vi er i den fjerde ferieuka nå med barn på alder med TS sine, og jeg skal love deg at mine småbarn (som veldig, veldig mange andre) blir litt lei av at mor leser bok i hagen, daffer hjemme, og ligger på sofaen. Det er liksom ikke toppen av lykke for de fleste barn mellom 1-3 år, så da er man nødt til å "finne på noe". Ellers blir det bare grining og mas.

Eldre barn synes nok det er deilig å slappe av og gjøre ingenting, men for de fleste småbarn funker ikke det. Det trenger ikke være Tusenfryd eller Hunderfossen, men at man må opp av sofaen og ut av huset tror jeg er standard for de fleste med småbarn. Det er vel derfor TS synes det er litt kjedelig å måtte dra lasset alene annenhver dag, og det skjønner jeg inderlig godt.

Anonymkode: 4389c...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mange som ikke reflekterer godt nok over kjernen i denne saken. Altså barna. Jeg står ikke opp kl 09 fordi jeg ikke har lyst å sove lenger, eller jeg unner mannen min å sove... Men jeg ønsker å tilbringe tid med barna mine, med mannen min, spise frokost sammen en gang i blandt og finne på litt sammen iallefall ett par ganger i uka. Litt for vår skyld, litt for barnas skyld, men aller mest for vår families skyld. Ta vare på flokken din som Fuggeli sier😊

Anonymkode: e9f8d...5a2

Men da får du si det da. I starten så lurte du på hvor lenge andre sine menn sover. Det er tittelen på tråden også.

Og det er som du ser svært ulikt, vi er jo mange ulike familier, med ulike interesser, ulike barn (noen står opp 05, andre 09)

 

Grunnleggende problemet hos dere er jo ikke egentlig at mannen sover - men at dere prioriterer totalt ulikt. Altså spiller det svært liten rolle hva andre familier gjør. Det er hos dere kommunikasjonen ikke fungerer, det er hos dere som de voksne prioriterer ulikt og har ulike mål/ønsker.

Ta en grundig prat sammen, du og mannen din, om hva dere synes er viktig som familier.

 

Ferien er høysesong for samlivsproblemer:

http://www.familieverden.no/Samliv/Parforhold/Na-er-det-hoysesong-for-samlivstrobbel/

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Feyfeyhey skrev:

Da finner du deg selvfølgelig en partner som har samme døgnrytme som deg selv. Er du A-menneske, finner du deg ett a-menneske.  Ellers blir det krøll, som opptil flere tråder på dette forumet viser.

Du lever i en drømmeverden om du tror mennesker magisk forandrer seg.

Du svarer på en måte som får meg til å tro at du tror dette kun dreier seg om 2 voksne mennesker i et parforhold? Det er ikke det som det er snakk om i det hele tatt! Det er snakk om at små barn gjerne våkner en gang mellom 0530-0700. Det virker som om du ikke forstår at ungene står opp tidlig enten det er hverdag eller helg? Du har nå fått spørsmål om dette en rekke ganger, men du svarer ikke. Forstår du ikke at 2 foreldre som er B-mennesker kan ikke sove til klokken 14 om 2-åringen står opp klokken 0600, og 6-åringen klokken 0730?

Jeg vet ikke om du tuller, når du skriver til mange her at de lever i en drømmeverden? Mener du det alvorlig? For jeg tror at for de aller fleste er det du som framstår som om du er i en drømmeverden, at du ikke forstår hva det å ha barn betyr. Det virker som om DU lever i en drømmeverden der du tror man kan velge å stå opp når man vil når man har barn.

For øvrig er du veldig opptatt av om mennesker kan forandre seg eller ikke. Jeg vil heller bruke ordet å tilpasse seg. Å sove til 12 eller 14 i helgene når man ikke har barn, betyr ikke at man må forandre seg grunnleggende som person for å stå opp i 6-7 tiden når man har barn. Man tilpasser seg den situasjonen man er i. Vi tilpasser oss på mange områder. Jobb, kjæreste, familie, barn. Det er mange ting man har ''i seg'', men det er situasjonen som tilsier om man trenger å gjøre det. Det å ha barn er kanskje der man må tilpasse seg mest. 

Anonymkode: 3ee7e...d57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere synes å ha en forskjellig oppfatning av hvilken avtale dere har inngått. Du har inngått en avtale om å stå opp med barna hver deres gang, mens han har inngått en avtale om at dere kan sove så lenge dere vil hver deres gang.

Hva sier han selv når du tar opp temaet? Dere blir nødt til å snakke om det, men fortrinnsvis ikke om morgenen når du er irritert for at han sover for lenge og han er irritert fordi du vekker han.

Anonymkode: 60d28...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke Tusenfryd og Hunderfossen akkurat :) Men en tur i skogen, ut til en strand om sommeren, til en akebakke på vinteren, eller bare til en lekeplass eller park litt lenger unna enn utenfor huset. Med barnehagebarn var det sjelden det ble tid til noe sånt en vanlig hverdag. Med skolebarn som har fritidsaktiviteter mange dager og lekser hver dag er det heller ikke så lett å få til. 

Men jeg er vant til å være fri og frank, før jeg fikk familie pleide jeg aldri å dra hjem fra jobb og lage middag, liksom.... Trenger avbrekk i helgene for å orke hverdagsrutinen!

Anonymkode: 98615...744

Det er hverdagsaktiviteter for meg. Både med barnehagebarn og skolebarn. Skolebarnet får ikke ha mer enn to kvelder med aktiviteter hver uke, nettopp fordi lekser og lek med andre barn etc tar mye tid. Hørte en mor i klassen til barnet mitt fortelle at ungen der hadde aktiviteter fire kvelder hver uke, pluss kamp i håndball eller fotball hver eneste helg! Stakkars barn sier jeg da! Barn trenger å få slappe av, kjede seg, bli kreative, ha besøk, henge i skogen og gata etc. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg du kan prise deg lykkelig over å ha uvanlig rolige og tålmodige småbarn, altså.

Vi er i den fjerde ferieuka nå med barn på alder med TS sine, og jeg skal love deg at mine småbarn (som veldig, veldig mange andre) blir litt lei av at mor leser bok i hagen, daffer hjemme, og ligger på sofaen. Det er liksom ikke toppen av lykke for de fleste barn mellom 1-3 år, så da er man nødt til å "finne på noe". Ellers blir det bare grining og mas.

Eldre barn synes nok det er deilig å slappe av og gjøre ingenting, men for de fleste småbarn funker ikke det. Det trenger ikke være Tusenfryd eller Hunderfossen, men at man må opp av sofaen og ut av huset tror jeg er standard for de fleste med småbarn. Det er vel derfor TS synes det er litt kjedelig å måtte dra lasset alene annenhver dag, og det skjønner jeg inderlig godt.

Anonymkode: 4389c...47f

Nå skrev jeg om helg i mitt innlegg, ikke flere ukers ferie :) 

Men å finne på noe hver helg gjorde jeg ikke da jeg hadde så små barn nei, jeg trengte fortsatt å lade opp. Vi bodde på landet da og hadde akebakke og skogen rett utenfor huset, men ingen lekeplasser eller andre aktiviter. Ungene lekte inne hvis vi var inne, og ute hvis vi var ute. Rundet treårsalderen og kunne leke ute selv. Synes det høres ut som så stressende liv, og jeg mener bestemt at dette er litt av hva man gjør det til selv. Er ungene vant til at det alltid skal skje noe er det klart de forventer det og blir grinete hvis ingenting skjer. 

Anonymkode: 854b1...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2016 at 23.14, Feyfeyhey skrev:

 

Man kan fint rydde på kvelden, støvsuging kan man ta før barna legger seg, men resten er null problem å ta på kvelden.  Det er ikke kvalitetstid med barna om man uansett driver på med rydding og vasking mens de er oppe. Handle mat kan man også ta på kvelden, en drar ut å handler, andre blir hjemme.

Ting er ikke verre enn dere gjør de til.

At dere slår dere vrang bare fordi dere vil opp tidlig får være deres problem.

Kjærestetid og alenetid da? Det svinner hen i huslige oppgaver om de gjøres på kvelden. Har du barn? Man kan veldig fint ha kvalitetstid med barn mens man gjør husarbeid! Sysselsette dem, ta klesvasken sammen, gi dem en fille og de tørker støv med deg. Sett på musikk og dere danser dere gjennom alt av husarbeid sammen.

B-mennesker som beskrevet i denne tråden sover gjennom livet, ingenting annet. Noe mer bortkastet kan jeg ikke tenke meg. Egoistisk er det også, når en har familie.

Anonymkode: 0c87f...3f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vi opp samtidig. Kan være 10 min i mellom men det er vel det meste. Står opp klokken 7 pga. baby. 

Anonymkode: 7b170...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hverdagsaktiviteter for meg. Både med barnehagebarn og skolebarn. (...)

Anonymkode: 854b1...594

Ok, da har du nok en annen hverdag enn meg. Med barn i bhg hadde jeg arbeidstid 08 - 15.45. Selv med kort reisevei var vi ikke hjemme før TIDLIGST 1630, og så var det å lage og spise middag. Ble ikke tid til all verdens aktiviteter da gitt, utenom det som kunne gjøres rett utafor blokka. Derfor var og er det veldig deilig å komme seg litt utenfor den snevre jobb-bhg/skole-hjem-sirkelen i helgene.

Anonymkode: 98615...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjærestetid og alenetid da? Det svinner hen i huslige oppgaver om de gjøres på kvelden. Har du barn? Man kan veldig fint ha kvalitetstid med barn mens man gjør husarbeid! Sysselsette dem, ta klesvasken sammen, gi dem en fille og de tørker støv med deg. Sett på musikk og dere danser dere gjennom alt av husarbeid sammen.

B-mennesker som beskrevet i denne tråden sover gjennom livet, ingenting annet. Noe mer bortkastet kan jeg ikke tenke meg. Egoistisk er det også, når en har familie.

Anonymkode: 0c87f...3f5

Selvfølgelig er det bortkastet å sove, men noen TRENGER mer søvn enn andre for å fungere i hverdagen. Det er ikke snakk om å være lat. Du er en av de menneskene som ikke forstår hva det vil si å være b-menneske. 

Anonymkode: 04fef...37f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/2/2016 at 8.02, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bortkastet å sove, men noen TRENGER mer søvn enn andre for å fungere i hverdagen. Det er ikke snakk om å være lat. Du er en av de menneskene som ikke forstår hva det vil si å være b-menneske. 

Anonymkode: 04fef...37f

Hvis mannen trenger å sove til 14 for å fungere bør han ta en tur til legen og sjekke om han har noen lave verdier. Du får "b-menneske" til å høres ut som en diagnose 🤓

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎07‎.‎2016 at 23.47, AnonymBruker skrev:

Dette handler om prioritering. Tid sammen med barna sine eller å sove halve dagen. Å velge å prioritere barna er selvsagt egoistisk ja :sprettoy: Mine egoistiske behov eller det beste for fellesskapet. Når man blir foreldre må man tenke over prioriteringene sine og verdiene sine. Ts og mannen har begge muligheten til å velge, de har rettferdig fordeling av sovedager. Derimot gjør de ulike valg på bakgrunn av ulike prioriteringer. Hun prioriterer barna og familietid. Han prioriterer seg selv. 

 

Anonymkode: 014c0...cce

Nei, dette handler om kvinners prioritering av seg selv, hvor kvinner fremstiller seg selv som barnas martyr!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎31‎.‎07‎.‎2016 at 7.21, sussi123 skrev:

Haha, fin hobby å ha å sitte på ett forum. Kun for å provosere folk! Litt problemer med deg selv?😂

Hvorfor tror du jeg sier jeg det jeg sier fordi jeg ønsker å provosere folk? Faller det deg ikke en gang inn at jeg mener det jeg sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 30.7.2016 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes det er respektløst å ikke kunne forstå at b-mennesker er annerledes enn a-mennesker. Kan også klassifiseres som forskjøvet døgnrytme, som er en helt vanlig søvn"lidelse". 

Anonymkode: 854b1...594

Min eks mente han var b-menneske, men sovnet med en gang om han la seg 22.30. Da våknet han uthvilt og glad tidlig på morgenen. Poenget var at det var så KJEDELIG å legge seg tidlig. Da er man faktisk ikke b-menneske!!

I min bok kan man skylde på b-menneske om man står opp 07 i 14 dager i strekk, og fortsatt ikke klarer å sovne før tidligst 01. Da kan jeg vurdere å ta hensyn. Ellers er du bare ansvarsløs og egoistisk. 

Anonymkode: 60c4e...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2016 den 15.29, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bortkastet å sove, men noen TRENGER mer søvn enn andre for å fungere i hverdagen. Det er ikke snakk om å være lat. Du er en av de menneskene som ikke forstår hva det vil si å være b-menneske. 

Anonymkode: 04fef...37f

Man kan gå og legge seg kl 20 om man trenger å sove ut. Jeg er alene med barn, og det er eneste mulighet jeg har for å få sovet ut. 

Anonymkode: 60c4e...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen står opp med barna og jeg kan sove litt til👍 Før når ungene var babyer var det jeg som sto opp med dem. 

men å stå opp kl 14:00 er jo å dra det litt langt... Han kan jo komme seg opp til senest 11:00 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2016 den 11.49, Try2 skrev:

nyt livet sammen sier nå jeg - Plutselig er det over. Kanskje en ide å legge seg litt tidligere?

Det er noe som heter unger som våker jevnlig hele tiden gjennom både kveld og natt :P 

Anonymkode: 92157...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...