sitronkake Skrevet 27. november 2016 Forfatter #541 Del Skrevet 27. november 2016 20 timer siden, miore skrev: til minis reaksjon, og bildet av deg som bakserer den enorme esken! Jeg tenker også ofte litt på miljø når det kommer til forbruk, hvor mye vi egentlig kaster, og hvor mye av det vi kjøper vi egentlig trenger. Da jeg sto og kopet i dusjen her i dag morges etter å ha lest psycho black friday-saker (jeg holdt meg laaangt unna butikker i går) begynte jeg å lure - hva er egentlig verst, de som kjøper som gale uten å reflektere over det og uten å bry seg, eller de som er som meg, som faktisk vet at det skader miljøet men strengt tatt kjøper en GOD del mer enn jeg absolutt trenger likevel? Jeg følte meg ikke akkurat som den moralske vinneren da jeg kom ut av dusjen, til tross for at jeg ikke var med på kjøpefesten i går! Nei, det er sant det. Jeg er jo faktisk ikke så innmari mye bedre selv når tanken på bruk og kast-mentalitet og overforbruk streifer meg, samtidig som jeg står og drar kortet for nok en lekebil eller et skjørt. Jeg har nok blitt litt mer bevisst med årene, men det at jeg droppet et klesplagg her og der fordi jeg strengt tatt ikke trenger det tilsier vel ikke akkurat at jeg kan vifte veldig kraftig med min moralske pekefinger 15 timer siden, Beccy87 skrev: Haha, kjempe pizza!! Som den sunnmøringen jeg er så vet jeg å sette pris på en ''god deal'' og liker salg sånn sett, selv om jeg ikke fikke kjøpt noe i år. Men jeg lar meg fascinere av hvor hykleriske alle blir... Hvert år er det kjempe mye skriverier i alle media om hvor grusomt det er med Halloween som er en amerikansk tradisjon og har ingenting her å gjøre blablabla, men det at Black Friday er like amerikansk og en mye nyere tradisjon er heeeeeeeeeelt ok. Jeg er ikke redd for en god deal jeg heller, og jeg satte nå kursen mot kjøpesenteret på fredag med et mål om gå innom en butikk som lokket med gode rabatter på noe som søsteren min ønsket seg. Og som jeg nevnte i svaret til Miore, så er jeg vel kanskje ikke så innmari mye bedre selv, sånn egentlig. Jeg har vel ikke kjøpt en eneste geit i julegave noensinne liksom, og på ønskelista mi til jul så står det jo bare materialistiske ting.. Pot, meet kettle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 27. november 2016 Forfatter #542 Del Skrevet 27. november 2016 30+1 i dag! Med en gang jeg bikket 30-tallet virket det så innmari mye kortere igjen til fødsel Jeg skal på ny vekstkontroll neste uke for å sjekke om Bolla vokser som han skal, men etter bevegelsene der inne å dømme virker det som han har det greit iallefall. Han bumper og sparker så hardt at det tidvis er litt ubehagelig, spesielt siden han liker å trøkke et eller annet godt oppi høyre ribbeinsbue. Mannen og Mini har dratt for å svømme, så akkurat nå har jeg huset for meg selv Utrolig deilig med litt fred og ro, spesielt siden vi hadde svigerfar på besøk fra torsdag til i går. Han er ikke så verst altså, ikke noe masing eller velmente, men irriterende råd, men nå kjenner jeg at det skal bli godt med noen svigerforeldre-frie uker fremover. Skal tross alt feire jul med den ekstremt høylytte, smågærne delen av mannens familie i år, så her er det bare å lade opp batteriene og tålmodigheten når man kan Etterpå skal jeg prøve meg på noe jeg aldri har gjort før; koke pinnekjøtt! Pinnekjøtt er liksom mannens domene, siden jeg ikke hadde smakt det engang før vi ble sammen. Håper jeg ikke ødelegger alt før mannen kommer hjem igjen. Jeg gleder meg til middag foråsiresånn! Håper kvalmen gir seg innen den tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 27. november 2016 #543 Del Skrevet 27. november 2016 Fordelen med pinnekjøtt er at det gjør seg selv. Så lenge du passer på at kjøttet ikke får vann på seg, at det er nok vann og at lokket får være på så er det egentlig bare å legge seg på sofaen i 3 timer (minus tiden du bruker på kålerabistappen da). Jeg har troen på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 27. november 2016 #544 Del Skrevet 27. november 2016 Jeg skal faktisk prøve å kjøre shoppestopp seks måneder fra etter nyttår. Tror egentlig det skal bli deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. november 2016 #545 Del Skrevet 27. november 2016 Flink, @Grastusta! Jeg har prøvd i høst - jeg var flink en stund men sprakk totalt med nettshopping den siste måneden da jeg var sykemeldt i et par omganger og kjedet meg. Jeg har oppdaget det jeg strengt tatt var fullstendig klar over fra før - jeg har et kjoleproblem I tillegg synes jeg det er litt for morsomt å kjøpe julegaver Bill. merk: Ferdig med julegavene før desember ringer inn. Jeg har store planer om å ta meg i nakken og prøve igjen fra nyttår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 27. november 2016 #546 Del Skrevet 27. november 2016 (endret) Det blir med modifikasjoner, altså, @miore - det kommer bare til å gjelde meg personlig, så gaver og ting til ungene og sånn er jo lov. Har lagd meg noen regler i kveld som jeg tror kan funke. Jeg har også et nettshoppingproblem, nemlig... Har du noen tips, forresten? Endret 27. november 2016 av Grastusta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 27. november 2016 #547 Del Skrevet 27. november 2016 5 minutter siden, Grastusta skrev: Det blir med modifikasjoner, altså, @miore - det kommer bare til å gjelde meg personlig, så gaver og ting til ungene og sånn er jo lov. Har lagd meg noen regler i kveld som jeg tror kan funke. Jeg har også et nettshoppingproblem, nemlig... Har du noen tips, forresten? Hehe, jeg prøvd å lage litt press og motivasjon til meg selv: Jeg har lagd meg et laaangt excel-ark (snill jente-kalender) som gjelder på ukesbasis fra uke 26 til 52. For hver uke er det flere felter som enten skal hukes av med v eller krysses av med x avhengig av hvorvidt jeg fulgte reglene eller ikke. Jeg kjørte formatering sånn at felter med v ble grønne og felter med x ble røde. Jeg er ocd nok til at en uke med bare grønne felter ble god motivasjon, det holdt faktisk ganske lenge Mulig det ikke er like motiverende om man ikke er like nerd som meg, men det gjør det veldig mye lettere når jeg føler at jeg må stå til rette for og innrømme det skriftlig når jeg bryter mine egne regler! I tillegg til shoppingen (der jeg for ekstra motivasjon har skilt ut kjoler og sko - problemområdene - i egne felter ) har jeg med tre felter for trening (ett for styrketrening og to for løping, som er cardio of choice), ett felt for fiskespising og ett felt for å ha husket folsyre minst seks ganger i uken. Det er mye grønt frem til uke 44, men da gikk det plutselig veldig galt med nesten alle kategoriene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 27. november 2016 #548 Del Skrevet 27. november 2016 30 minutter siden, miore skrev: Hehe, jeg prøvd å lage litt press og motivasjon til meg selv: Jeg har lagd meg et laaangt excel-ark (snill jente-kalender) som gjelder på ukesbasis fra uke 26 til 52. For hver uke er det flere felter som enten skal hukes av med v eller krysses av med x avhengig av hvorvidt jeg fulgte reglene eller ikke. Jeg kjørte formatering sånn at felter med v ble grønne og felter med x ble røde. Jeg er ocd nok til at en uke med bare grønne felter ble god motivasjon, det holdt faktisk ganske lenge Mulig det ikke er like motiverende om man ikke er like nerd som meg, men det gjør det veldig mye lettere når jeg føler at jeg må stå til rette for og innrømme det skriftlig når jeg bryter mine egne regler! I tillegg til shoppingen (der jeg for ekstra motivasjon har skilt ut kjoler og sko - problemområdene - i egne felter ) har jeg med tre felter for trening (ett for styrketrening og to for løping, som er cardio of choice), ett felt for fiskespising og ett felt for å ha husket folsyre minst seks ganger i uken. Det er mye grønt frem til uke 44, men da gikk det plutselig veldig galt med nesten alle kategoriene! <---- sånn følte jeg det inni meg når jeg leste innlegget ditt! ELSKER lister og det excel opplegget der hørtes ut som er drøm ut av en annen verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 27. november 2016 Forfatter #549 Del Skrevet 27. november 2016 10 timer siden, Pentu skrev: Fordelen med pinnekjøtt er at det gjør seg selv. Så lenge du passer på at kjøttet ikke får vann på seg, at det er nok vann og at lokket får være på så er det egentlig bare å legge seg på sofaen i 3 timer (minus tiden du bruker på kålerabistappen da). Jeg har troen på deg Jeg klarte det! Ler litt av søkehistorikken min de siste dagene: "Hvordan vanne ut pinnekjøtt". "Hvordan koke pinnekjøtt". "Kålrabistappe". "Hvor lenge skal kålrot koke" Det ble en veldig vellykket middag til slutt iallefall! (Og kjøttet skal visst være urøkt ) 6 timer siden, Grastusta skrev: Jeg skal faktisk prøve å kjøre shoppestopp seks måneder fra etter nyttår. Tror egentlig det skal bli deilig! Flinka! Jeg er faktisk ikke så verst når det kommer til å kjøpe ting til meg selv, jeg tror shoppinggenet mitt ble modifisert under graviditeten til Mini. Bortsett fra et par sko jeg kjøpte forrige helg (som jeg trengte, siden føttene mine driver og vokser hver gang jeg blir smelt på tjukka ) og de gravidkjolene jeg nevnte for noen sider tilbake, har jeg vel knapt nok kjøpt noe nytt til meg selv på flere måneder. Jeg er derimot ikke fullt så flink når det kommer til å kjøpe ting til Mini. Har skjerpet meg der også, men det hender litt for ofte at jeg "helt tilfeldigvis" havner i barneavdelingen på en butikk jeg passerer og så drar jeg kortet for et eller annet han nesten trenger. Og interiørgreier er jeg også litt for dårlig på. Trengte jeg den trefjøla jeg kjøpte kun for å ha på kjøkkenhylla som pynt? I think not. For min del hjelper det å ikke kjøpe ting på impuls, verken på nett eller i butikkene. Jeg tvinger meg ofte (kan vel ikke påstå at det er alltid) til å ta en dag eller to der jeg tenker gjennom om jeg faktisk trenger det jeg har sett meg ut. Forbausende ofte viser det seg at jeg klarer meg uten.. Og så har jeg blitt flinkere til å skrive en liste over ting som jeg trenger eller ønsker meg i stedet for å kjøpe det tvert. Det viser seg jo stadig vekk at ting jeg hadde skikkelig lyst på ikke lenger er så interessante etter noen uker, eller at jeg klarer å "holde ut" og heller ønske meg det til jul eller bursdag. Ellers hjelper det selvsagt å ikke utsette meg selv for fristelser. Ikke bare det å holde seg unna nettbutikker og fysiske butikker, men jeg har måtte kutte kraftig ned på instagram-bruken f.eks. Jeg følger litt for mange kontoer som viser frem fine hjem, barnerom og annet stæsj, og da klør det raskt i fingrene etter å shoppe.. 4 timer siden, miore skrev: Flink, @Grastusta! Jeg har prøvd i høst - jeg var flink en stund men sprakk totalt med nettshopping den siste måneden da jeg var sykemeldt i et par omganger og kjedet meg. Jeg har oppdaget det jeg strengt tatt var fullstendig klar over fra før - jeg har et kjoleproblem I tillegg synes jeg det er litt for morsomt å kjøpe julegaver Bill. merk: Ferdig med julegavene før desember ringer inn. Jeg har store planer om å ta meg i nakken og prøve igjen fra nyttår. Sykemelding + nettbutikker er en farlig kombo! Det er altfor lett å fiske frem pcen og bruke en halv dag på å surfe seg gjennom alt internett har å by på av shoppingmuligheter Jeg har lagt maange ting i handlekurven på nett nå som jeg har vært sykemeldt, men jeg har jaggu klart å holde meg til "nett-vindusshopping" på ganske mye. Sånn sett er det veldig greit å være gravid. Jeg gidder ikke kjøpe masse nye klær nå som jeg ikke kan bruke før etter februar en gang, og jeg gidder ikke bruke masse penger på tøy som jeg ikke kommer til å bruke igjen. (Ikke meningen å være teit, ref. Eggleif og gjengen). Mistenker at jeg må være strengere med meg selv fra februar av, selv om jeg faktisk ikke har vært så verst de siste årene. Men når jeg tar en kikk i klesskapet mitt ser jeg jo tydelig at jeg har/har hatt et skjørt-problem som må holdes i sjakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 27. november 2016 Forfatter #550 Del Skrevet 27. november 2016 4 timer siden, Beccy87 skrev: <---- sånn følte jeg det inni meg når jeg leste innlegget ditt! ELSKER lister og det excel opplegget der hørtes ut som er drøm ut av en annen verden! Jeg ELSKER lister jeg og, men jeg kjente at jeg ble litt stressa av excel-opplegget til @miore Tror det med fargene var skumlest. Sikkert fordi jeg er født med selvdisiplin og hukommelse av det lettere ustabile slaget, samtidig som jeg er litt for "flink pike" og blir skuffet over meg selv når jeg ikke får til ting. Trenings- og folsyrekolonnene hadde lyst rødt hos meg foråsiresånn. Mini hadde vel ikke engang vært til om jeg hadde klart å huske p-pillene hver dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 28. november 2016 #551 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg er ganske god til å handle jeg og, men jeg er enda bedre til å rynke på nesen over hvor dyre ting er (kanskje det er litt sunnmøring i meg?) sånn at de blir lagt tilbake igjen. Handler ting når de er på salg. Kjøper vinterdresser til Lille 1 år i forveien osv. Det er aldri sånn at hun må vente på dressskifte fordi jeg må kjøpe først. Barnehagen er ganske vant til å høre "bare si ifra når dere føler hun trenger ..... for jeg har det liggende hjemme" . Kjøper fint lite til fullpris. Til meg selv kjøper jeg fint lite. Sier til mannen at jeg skal unne meg litt når Lillesøter kommer, men ser for meg at det ikke er helt tilfelle. Er god på interiørshopping da. Der går det heller litt mer penger. Heldigvis er svigerinnen min verre. For huset hennes ser alltid ut som en katalog. Hun følger alle motene og må ha det nyeste. Får ikke fullt så dårlig samvittighet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. november 2016 #552 Del Skrevet 28. november 2016 7 timer siden, sitronkake skrev: Sykemelding + nettbutikker er en farlig kombo! Det er altfor lett å fiske frem pcen og bruke en halv dag på å surfe seg gjennom alt internett har å by på av shoppingmuligheter Jeg har lagt maange ting i handlekurven på nett nå som jeg har vært sykemeldt, men jeg har jaggu klart å holde meg til "nett-vindusshopping" på ganske mye. Sånn sett er det veldig greit å være gravid. Jeg gidder ikke kjøpe masse nye klær nå som jeg ikke kan bruke før etter februar en gang, og jeg gidder ikke bruke masse penger på tøy som jeg ikke kommer til å bruke igjen. (Ikke meningen å være teit, ref. Eggleif og gjengen). Mistenker at jeg må være strengere med meg selv fra februar av, selv om jeg faktisk ikke har vært så verst de siste årene. Men når jeg tar en kikk i klesskapet mitt ser jeg jo tydelig at jeg har/har hatt et skjørt-problem som må holdes i sjakk Nettvindusshopping har jeg vært god på i høst Aner ikke hvor mange ganger jeg har puttet tre-fire kjoler i handlekurven etter å ha fått et fristende nyhetsbrev på mail eller noe sånt, men har fortet meg å lukke vinduet før jeg har impulsbetalt for hele greia Jeg har faktisk brutk eggleif & co som en del av grunnen/motivasjonen til å holde meg unna ennå flere kjoler, jeg! "Ikke noe vits i å kjøpe nye kjoler nå som jeg forhåpentligvis ikke passer om noen måneder". Interiør bruker jeg fint lite penger på, da - jeg tenker ikke på det, og ser det ikke dersom ikke det er helt skrikende stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grastusta Skrevet 28. november 2016 #553 Del Skrevet 28. november 2016 Det er impulskjøpene jeg også vil til livs. Én av reglene mine er å skrive ønsker opp på ei liste, og så må det gå én måned før jeg har lov til å vurdere å kjøpe det (to uker før jeg kan kjøpe brukt). Fordelen min er jo at jeg bor et sted uten klesbutikker, så det er bare nettshoppinaga som må kverkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. november 2016 #554 Del Skrevet 28. november 2016 Jeg har også blitt flinkere til å ikke handle så mye etter at jeg ble gravid og fikk barn. (Til meg selv altså)Det er liksom ikke like gøy å handle klær til en kropp man ikke liker og ikke har planer om å bo i lenge så det har absolutt hjulpet her. Er ikke så veldig interessert i interiør heller, nå har jeg jo fått min egen leilighet så da kan det hende jeg har en skjult side som kommer frem. Blir spennende å se for jeg merker allerede tendenser siden jeg har brukt mer penger på julepynt i år enn jeg har hele livet til sammen. (kanskje ikke å vanskelig siden min kasse med julepynt fra tidligere inneholdt to gardinlengder, en julestjerne og 5 nisser) Men jeg er veldig glad i å spare penger da, til mannens store fortvilelse... 'Ja den var satt ned fra 800 til 500, sparte 300, kan jo ikke si nei til sånt!' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 28. november 2016 Forfatter #555 Del Skrevet 28. november 2016 11 timer siden, Pentu skrev: Jeg er ganske god til å handle jeg og, men jeg er enda bedre til å rynke på nesen over hvor dyre ting er (kanskje det er litt sunnmøring i meg?) sånn at de blir lagt tilbake igjen. Handler ting når de er på salg. Kjøper vinterdresser til Lille 1 år i forveien osv. Det er aldri sånn at hun må vente på dressskifte fordi jeg må kjøpe først. Barnehagen er ganske vant til å høre "bare si ifra når dere føler hun trenger ..... for jeg har det liggende hjemme" . Kjøper fint lite til fullpris. Til meg selv kjøper jeg fint lite. Sier til mannen at jeg skal unne meg litt når Lillesøter kommer, men ser for meg at det ikke er helt tilfelle. Er god på interiørshopping da. Der går det heller litt mer penger. Heldigvis er svigerinnen min verre. For huset hennes ser alltid ut som en katalog. Hun følger alle motene og må ha det nyeste. Får ikke fullt så dårlig samvittighet da Uteklær og utstyr til Mini synes jeg forsåvidt at er greit å legge litt penger i, men jeg handler mye på salg i god tid i forveien jeg og. Vinterdressen i år er vel den første dressen hittil som har blitt kjøpt bare uker før vi trengte den første gang. Mannen himler med øynene når jeg kommer trekkende med ting som passer om et halvt år, men jeg er usikker på om han vet hvor mye en parkdress egentlig koster Jeg har også en indre sunnmøring i meg, så det blir ikke så mange dyre ting som finner veien inn i huset. Men det hjelper jo ikke at ting ikke koster så mye når jeg strengt tatt ikke trenger det Og så synes jeg det er skikkelig kjedelig å bruke penger på sånne basic ting som truser og helt enkle singleter, så der er jeg altfor gnien. Burde virkelig tatt meg en runde og byttet ut ting som er slitt og utvasket, men så er det jo mye morsommere å kjøpe noe fint i stedet 6 timer siden, miore skrev: Nettvindusshopping har jeg vært god på i høst Aner ikke hvor mange ganger jeg har puttet tre-fire kjoler i handlekurven etter å ha fått et fristende nyhetsbrev på mail eller noe sånt, men har fortet meg å lukke vinduet før jeg har impulsbetalt for hele greia Jeg har faktisk brutk eggleif & co som en del av grunnen/motivasjonen til å holde meg unna ennå flere kjoler, jeg! "Ikke noe vits i å kjøpe nye kjoler nå som jeg forhåpentligvis ikke passer om noen måneder". Interiør bruker jeg fint lite penger på, da - jeg tenker ikke på det, og ser det ikke dersom ikke det er helt skrikende stygt. Forhåpentligvis blir det skralt på kjoleshopping-fronten fra nyttår av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 28. november 2016 Forfatter #556 Del Skrevet 28. november 2016 6 timer siden, Grastusta skrev: Det er impulskjøpene jeg også vil til livs. Én av reglene mine er å skrive ønsker opp på ei liste, og så må det gå én måned før jeg har lov til å vurdere å kjøpe det (to uker før jeg kan kjøpe brukt). Fordelen min er jo at jeg bor et sted uten klesbutikker, så det er bare nettshoppinaga som må kverkes! Lister pleier å funke her! Noen fordeler er det jo med å bo litt utaskjærs Nå jobber jeg på et sted der det ikke er noen fristelser på vei til og fra toget (bortsett fra en lekebutikk, men de klarer jeg fint å holde meg unna når Mini ikke er med), så det hjelper veldig på impulsshoppingen. Var verre da jeg jobbet midt i sentrum, og spesielt da jeg ikke hadde barn. Da var det jo ikke noe barnehagehenting eller middagslaging som ventet på meg hjemme 3 timer siden, Beccy87 skrev: Jeg har også blitt flinkere til å ikke handle så mye etter at jeg ble gravid og fikk barn. (Til meg selv altså)Det er liksom ikke like gøy å handle klær til en kropp man ikke liker og ikke har planer om å bo i lenge så det har absolutt hjulpet her. Er ikke så veldig interessert i interiør heller, nå har jeg jo fått min egen leilighet så da kan det hende jeg har en skjult side som kommer frem. Blir spennende å se for jeg merker allerede tendenser siden jeg har brukt mer penger på julepynt i år enn jeg har hele livet til sammen. (kanskje ikke å vanskelig siden min kasse med julepynt fra tidligere inneholdt to gardinlengder, en julestjerne og 5 nisser) Men jeg er veldig glad i å spare penger da, til mannens store fortvilelse... 'Ja den var satt ned fra 800 til 500, sparte 300, kan jo ikke si nei til sånt!' Jeg vet ikke helt hva som skjedde etter graviditeten jeg, men jeg blir lei etter et kvarter når jeg først prøver å kjøpe meg noe. Helt greit når det kommer til dill og dall som fyller opp klesskapet, men jeg skulle gjerne fått litt motivasjon til å kjøpe meg de bh-ene jeg faktisk trenger Jeg syntes heller ikke det var noe gøy med interiør før, men det "hjalp" da vi kjøpte leilighet. Det er jo mye morsommere å innrede noe som faktisk er ditt eget Hadde en liten julepynt-shoppingraid for noen år siden vi også, oppgraderte fra den ene julestjerna vi hadde Jeg og mannen har aldri vært spesielt "julete" av oss, men jeg merker at jeg synes det er mye hyggeligere å pynte til jul nå som vi har fått barn. Nå har vi jo en vi skal skape minner for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #557 Del Skrevet 3. desember 2016 Hallo! Jeg lever! Tok visst en liten pc-fri uke jeg, så da ble dagboka mi ble brått neglisjert gitt. Såå, hva har jeg egentlig gjort denne uka? Ikke så mye som er verdt å utbrodere egentlig Var på vekstkontroll av lillebolla på onsdag, og han vokser heldigvis fint! Skal tilbake bittelille julaften og sjekke igjen, men så langt ser det ut som han ikke har tatt skade av at mammaen hans ikke får i seg så innmari mye næring om dagen. Kvalmen sitter i ennå med andre ord, yay. Ellers har jeg fått unna et par julegaver, sortert litt babytøy og lurt mannen til å hente et nytt klesskap til Mini som jeg fant på finn. Innså midt i babytøy-sorteringa at vi ikke har noe sted å legge klærne til lilleboll, så da måtte det litt ommøblering til inne på rommet til Mini. Vi har bare to soverom i andre etasje, så det blir til at vi må oppbevare begges klær på barnerommet. Har kjøpt et skap fra Stuva-serien til Ikea og tenkte å finne en kommode eller et skap til fra samme serie. Var en tur på Ikea på onsdag og fikk kjøpt noen trådkurver og oppbevaringsbokser som passer til, tror det blir bra altså Var forresten sykt imponert over meg selv som gjennomførte en hel Ikea-runde alene, UTEN å kjøpe noe mer enn det som sto på handlelista That´s a first, foråsiresånn. Nå er mannen på julebord og jeg har lagt meg godt til rette på sofaen. Dagen i dag har gått i ett - julelunsj med jentene, familiemiddag, kjøre lillesøster til vors og så rett hjem og lempe sovende Mini over i senga, så nå er det ikke lenge til jeg må finne senga selv kjenner jeg. Har en vag mistanke om at mannen ikke kommer til å være i stand til å stå opp med Mini i morgen, så jeg må vel forberede meg på at morgendagen starter i god tid før 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 3. desember 2016 #558 Del Skrevet 3. desember 2016 Jeg skaffer alltid barnevakt når mannen skal ut jeg. Fordi jeg vet at han er helt ute hele dagen derpå. Så istedenfor at jeg blir skikkelig irritert på han så kan vi sove lenge begge to Jeg er mektig imponert. Jeg handler alltid med meg smådill som ikke står på planen når jeg er på IKEA. Men det er gjerne snakk om lys elns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 3. desember 2016 Forfatter #559 Del Skrevet 3. desember 2016 19 minutter siden, Pentu skrev: Jeg skaffer alltid barnevakt når mannen skal ut jeg. Fordi jeg vet at han er helt ute hele dagen derpå. Så istedenfor at jeg blir skikkelig irritert på han så kan vi sove lenge begge to Jeg er mektig imponert. Jeg handler alltid med meg smådill som ikke står på planen når jeg er på IKEA. Men det er gjerne snakk om lys elns. Lurt! Mini skal på overnatting hos foreldrene mine neste helg mens jeg er på julebord og mannen på hyttetur, DA skal det soves da Gleder meg allerede. Ikke det at jeg ikke får nok søvn ellers altså, jeg går jo som oftest og legger meg litt igjen etter å ha sendt avgårde gutta til jobb og barnehage.. Merker at jeg må ha minst annenhver dag med masse hvile, ellers blir formen enda verre. Håper mannen er sånn passe oppegående i morgen, for jeg merker at jeg er sykt sliten etter dagen i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 4. desember 2016 #560 Del Skrevet 4. desember 2016 What?! En hel runde på IKEA uten noe ekstra? Du skremmer meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå