sitronkake Skrevet 9. november 2016 Forfatter #441 Del Skrevet 9. november 2016 27+4! Begynner vel å nærme meg tredje trimester, gjør jeg ikke? Dagen i dag startet tiiidlig (iallefall etter min målestokk). Leverte Mini i barnehagen før frokostserveringen hadde startet, før vi satte oss i bilen i retning sykehuset og vekstkontroll. Lillebror har det heldigvis bare fint i magen, han veide såvidt over 1 kg mente legen og alt så fint ut med tanke på morkake og blodgjennomstrømning og sånt Skal tilbake om tre uker for å sjekke ståa, og fikk beskjed om at det bare var å ringe inn om jeg følte meg veldig dårlig og fikk i meg lite næring, så kunne jeg få noen timer med mer væskebehandling. Godt å bli tatt vare på Fikk tatt meg en aldri så liten shoppingrunde etter timen også, så nå er babyshower-gaven i boks og min egen baby-ønskeliste dobbelt så lang Kanskje like greit at vi ikke har et babyrom å innrede, hvis ikke hadde jeg sikkert gått amok på Sprell. Gikk på en bitteliten smell og kjøpte med noen søte tredyr fra Søstrene Grene som jeg ser for meg at skal stå til pynt i en hylle vi ennå ikke har, noen ganger skjønner jeg jo hvorfor mannen kaller meg håpløs Da jeg skulle hjem slo gravidhjernen til, tror jeg brukte 15 min på å lete etter bilen Viste seg til slutt at jeg hadde satt den i en annen etasje og ved en annen inngang enn det jeg trodde, jeez. Blir spennende å se hvordan de neste tre månedene går når jeg begynner å surre allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 9. november 2016 #442 Del Skrevet 9. november 2016 Så bra kontrollen gikk fint! Deilig å gå ut fra slike legetimer og vite at alt står bra til Da kan man legge vekk bekymringene, en stund i alle fall! Og ja Sprell har så mye fint! .. Du er ikke alene om å bli kalt håpløs på shoppingfronten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 9. november 2016 #443 Del Skrevet 9. november 2016 Sprell er en skummel butikk Men babyshopping er jo så gøy! Bra at alt stod bra til med lillebror da. Godt de passer godt på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. november 2016 Forfatter #444 Del Skrevet 9. november 2016 5 timer siden, Carouselle skrev: Så bra kontrollen gikk fint! Deilig å gå ut fra slike legetimer og vite at alt står bra til Da kan man legge vekk bekymringene, en stund i alle fall! Og ja Sprell har så mye fint! .. Du er ikke alene om å bli kalt håpløs på shoppingfronten Det er litt skummelt med dette vekstkontroll-greiene, så det er veldig betryggende å se at han vokser fint der inne Nå skal jeg prøve å ikke tenke på det frem til 30. november. De har altfor mye fint! Jeg var veldig fornøyd med meg selv da jeg klarte å kun kjøpe gave til venninna mi 2 timer siden, A4-livet skrev: Sprell er en skummel butikk Men babyshopping er jo så gøy! Bra at alt stod bra til med lillebror da. Godt de passer godt på deg Jepp, jeg kunne lett svidd av noen tusenlapper der i dag Får sette opp gavekort der på ønskelista til jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 9. november 2016 Forfatter #445 Del Skrevet 9. november 2016 Pokker heller. Vi har lyst på et hus Var på visning der i dag og det var såå fint! Nesten dobbelt så stort som der vi bor i dag, større flater, tre soverom i samme etasje (noe vi ikke har i dag).. Meeeen så er det litt for dyrt. Og det ligger ikke i samme område som vi bor i nå, så Mini hadde blitt nødt til å bytte barnehage IGJEN sånn etterhvert. Og bare tanken på å flytte rett rundt termin/barseltid.. Men grr. Det var fint altså! Dumme hus. Hadde kommet litt nærmere deg da, @A4-livet, jeg håper jo du byr på boller og annen bakst gjennom hele permisjonstiden din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 10. november 2016 Forfatter #446 Del Skrevet 10. november 2016 Ting jeg skulle gjort i dag: - Begynt å se på foreldrepenge-søknaden til NAV - Sende inn sykemelding til arbeidsgiver - Dra til legen for å ta influensavaksine og hente terminbekreftelse - Vaske klær - Rydde på kjøkkenet Ting jeg har gjort i dag: - Ligget på sofaen Den derre KG-forkjølelsen har forplantet seg i min retning også, så jeg våknet i dag og var i skikkelig uggen form, med tett nese og hode og hele pakka. Ble en rolig morgen på meg og Mini, med sen frokost og duplobygging, før vi til slutt fikk beveget oss i retning gangen for å kle på oss.. og så gikk strømmen. Gjett hvem sin garasje som trenger strøm for å åpne seg? Barnevogna lå selvsagt i bilen, så det endte med at jeg dro Mini hele veien til barnehagen på akebrett Det er bare et par km altså, men med uggen form, kulde og en strøbil som virkelig hadde gjort jobben virket veien veeldig lang. Og det er bare oppoverbakker på vei tilbake Strømmen var heldigvis tilbake da jeg kom hjem igjen, så da landet jeg i sofaen, skrudde på tven og ble liggende. Ny sjanse til å krysse av ting på todo-lista mi i morgen (Og jeg prøver hardt å ikke tenke på når strømmen egentlig kom tilbake.. tenk om vi hadde ventet fem minutter og så hadde alt vært i orden? Best å ikke vite ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. november 2016 #447 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) Hihi! Best å ikke vite. Veldig imponert over at du klarte å dra Mini hele veien når du er dårlig! Skjønner godt at du plantet deg på sofaen resten av dagen. Best å starte på nytt i morgen Men har ikke garasjeporten noe greier du kan dra i for å frigjøre den sånn at den kan åpnes for hånd? Trodde det var vanlig. Vår har i hvert fall det Var ikke det en fantastisk beskrivelse forresten? Har aldri gjort det selv, kun sett på mannen Så jeg spurte liksom ikke hva ting og tang kalles. Han dro i noe greier Endret 10. november 2016 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 10. november 2016 #448 Del Skrevet 10. november 2016 Åhh så frustrerende det er å se drømmehuset når man ikke har planer om å kjøpe! Jeg synes trøsten er at det heldigvis nesten alltid dukker opp noe minst like bra eller bedre når man er klar til å slå til Ellers så ender man stort sett med å slå til selv om det ikke paser Men ja, vet hvordan det er ! Så drømmehuset mitt på Finn for noen uker siden og ble litt trist når det ble solgt, selv om vi skal absolutt ikke flytte nå. Vi har jo egentlig nettopp flyttet inn i det huset vi er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. november 2016 #449 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) 1 time siden, sitronkake skrev: Ting jeg skulle gjort i dag: - Begynt å se på foreldrepenge-søknaden til NAV - Sende inn sykemelding til arbeidsgiver - Dra til legen for å ta influensavaksine og hente terminbekreftelse - Vaske klær - Rydde på kjøkkenet Ting jeg har gjort i dag: - Ligget på sofaen Den derre KG-forkjølelsen har forplantet seg i min retning også, så jeg våknet i dag og var i skikkelig uggen form, med tett nese og hode og hele pakka. Ble en rolig morgen på meg og Mini, med sen frokost og duplobygging, før vi til slutt fikk beveget oss i retning gangen for å kle på oss.. og så gikk strømmen. Gjett hvem sin garasje som trenger strøm for å åpne seg? Barnevogna lå selvsagt i bilen, så det endte med at jeg dro Mini hele veien til barnehagen på akebrett Det er bare et par km altså, men med uggen form, kulde og en strøbil som virkelig hadde gjort jobben virket veien veeldig lang. Og det er bare oppoverbakker på vei tilbake Strømmen var heldigvis tilbake da jeg kom hjem igjen, så da landet jeg i sofaen, skrudde på tven og ble liggende. Ny sjanse til å krysse av ting på todo-lista mi i morgen (Og jeg prøver hardt å ikke tenke på når strømmen egentlig kom tilbake.. tenk om vi hadde ventet fem minutter og så hadde alt vært i orden? Best å ikke vite ) Sofaligging høres ut som en god avgjørelse resten kan vente! Jeg ler høyt av bildet av stakkars, stormagede sitronkake som haler mini til barnehagen på tidenes mest humpete grusføre Men det kunne jo vært verre - motbakkene kunne vært på vei til i stedet for på vei tilbake! Forresten - hadde det vært mulig å få se link til finn-annonsen til drømmehuset på pm? Endret 10. november 2016 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 10. november 2016 #450 Del Skrevet 10. november 2016 Hadde lett valgt sofaen jeg og hvis jeg var deg. Da får ikke jeg så dårlig samvittighet for å ha lagt på sofaen selv hele dagen Dessuten hørtes ikke to-do-listen din så veldig kjekk ut, så det er like greit å bare la det ligge Syns det er sprekt av deg å dra ham på akebrett hele veien altså! Jeg er imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 10. november 2016 #451 Del Skrevet 10. november 2016 Jeg stemmer for at dere kjøper huset! Du skal få komme på så mye boller du bare orker Ellers syns jeg sofaligging hørtes helt innafor ut etter den veien til barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 10. november 2016 #452 Del Skrevet 10. november 2016 Vi falt også pladask for et hus. Men innså at jeg ikke orket alt styret midt i innspurten/barseltiden. Er jo leit, men fy flate så deilig det er å bare slappe av Drømmehuset dukker nok opp når det passer for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 10. november 2016 Forfatter #453 Del Skrevet 10. november 2016 (endret) 5 timer siden, Weebs skrev: Hihi! Best å ikke vite. Veldig imponert over at du klarte å dra Mini hele veien når du er dårlig! Skjønner godt at du plantet deg på sofaen resten av dagen. Best å starte på nytt i morgen Men har ikke garasjeporten noe greier du kan dra i for å frigjøre den sånn at den kan åpnes for hånd? Trodde det var vanlig. Vår har i hvert fall det Var ikke det en fantastisk beskrivelse forresten? Har aldri gjort det selv, kun sett på mannen Så jeg spurte liksom ikke hva ting og tang kalles. Han dro i noe greier Garasjen bør oppføre seg i morgen, for jeg har vært helt ødelagt i dag. I mitt livs beste form om dagen kjenner jeg Porten har visstnok noe greier som gjør at du kan koble den fra, men jeg har liksom ikke helt funnet ut av hvordan det funker. Og så er det så trangt der inne, så jeg hadde nok ikke rukket frem til den dingsen uansett. Tror jeg. Jeg har bestemt at garasjen er mannens domene, så jeg tror jeg skal overlate til mannen å finne ut av hvordan det fungerer.. 5 timer siden, Carouselle skrev: Åhh så frustrerende det er å se drømmehuset når man ikke har planer om å kjøpe! Jeg synes trøsten er at det heldigvis nesten alltid dukker opp noe minst like bra eller bedre når man er klar til å slå til Ellers så ender man stort sett med å slå til selv om det ikke paser Men ja, vet hvordan det er ! Så drømmehuset mitt på Finn for noen uker siden og ble litt trist når det ble solgt, selv om vi skal absolutt ikke flytte nå. Vi har jo egentlig nettopp flyttet inn i det huset vi er nå Det er innmari typisk! Akkurat sånn som når man har kjempeplaner om å shoppe, og så finner man ingenting, men når man er blakk så bugner butikkene av ting som man har lyst på Jeg likte forresten at du og @miore brukte ordet drømmehuset. For nå ble jeg litt sånn - er det egentlig det? Mitt drømmehus har jo walk-in closet Neida. (Joda). Det var absolutt fint, men Drømmehuset med stor D er det vel ikke. Vi får nok ikke råd til det her i området sånn med det aller første, så vi har jo vært inne på tanken om å flytte lenger utpå landet for å kjøpe eller bygge der. Men så trives vi veldig godt med å bo såpass sentralt som vi gjør nå, jeg synes liksom vi har flyttet langt nok uti hutt allerede. Så da må vi vel fire på noen krav.. Bla bla bla. Nå snakker jeg meg helt bort her 5 timer siden, miore skrev: Sofaligging høres ut som en god avgjørelse resten kan vente! Jeg ler høyt av bildet av stakkars, stormagede sitronkake som haler mini til barnehagen på tidenes mest humpete grusføre Men det kunne jo vært verre - motbakkene kunne vært på vei til i stedet for på vei tilbake! Forresten - hadde det vært mulig å få se link til finn-annonsen til drømmehuset på pm? Hadde motbakkene vært på vei til hadde jeg sikkert holdt meg hjemme med Mini og håpet på at strømmen kom tilbake før det ble for kaldt i huset Sender deg en PM 4 timer siden, Strikkesokken skrev: Hadde lett valgt sofaen jeg og hvis jeg var deg. Da får ikke jeg så dårlig samvittighet for å ha lagt på sofaen selv hele dagen Dessuten hørtes ikke to-do-listen din så veldig kjekk ut, så det er like greit å bare la det ligge Syns det er sprekt av deg å dra ham på akebrett hele veien altså! Jeg er imponert. Ja, den lista var ganske gørr. Sånn bortsett fra at jeg må få sendt inn den sykemeldingen så utsetter jeg nok resten av lista til senere i helgen kjenner jeg Følte meg skikkelig sprek på vei til, men gnisten forsvant et sted på veien gitt. Tror den ble borte rundt det tidspunktet der jeg skjønte at jeg måtte dra i nedoverbakkene også fordi det var så mye grus. På vei hjem så jeg sikkert ut som en småtjukk og sleten vaskefille, i den siste, bratteste oppoverbakken måtte jeg stoppe hver tiende meter pga. slitenhet, kvalme og bekkentrøbbel Det blir lenge til neste gang! 3 timer siden, A4-livet skrev: Jeg stemmer for at dere kjøper huset! Du skal få komme på så mye boller du bare orker Ellers syns jeg sofaligging hørtes helt innafor ut etter den veien til barnehagen Boller Vi skal en tur og se på søndag igjen, så får vi se hva vi bestemmer oss for å gjøre. Tror dessverre at det er litt for mange folk som er interesserte, og det er liksom ikke verdt å makse ut lånet for å kapre det heller. Ting hadde vært mye enklere om vi bare sluttet å se på finn-annonser 2 timer siden, Pentu skrev: Vi falt også pladask for et hus. Men innså at jeg ikke orket alt styret midt i innspurten/barseltiden. Er jo leit, men fy flate så deilig det er å bare slappe av Drømmehuset dukker nok opp når det passer for oss. Ja, det dukker jo stadig opp et eller annet, og vi MÅ jo ikke flytte akkurat nå. Men det hadde vært skikkelig deilig med litt mer plass, for Mini genererer myyye rot og ting. Ser ikke for meg at det blir noe særlig bedre når det kommer en til Endret 10. november 2016 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. november 2016 Forfatter #454 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) 27+6 og veldig snart inne i 3. trimester (tror jeg da, alle nettsidene sier forskjellig ) På tide med en liten preggis-update igjen! Termin 7. februar Hvor langt på vei 27+6. Under tre måneder igjen Dager igjen 88 dager! Kjønn Navn Det er mulig det blir en liten J.. Babys størrelse Som en "eggplant", sier baby pics-appen. Aubergine? Liv i magen Jepp! Mest om kvelden. Favoritten er visst å trøkke diverse kroppsdeler i blæra mi Form Fremdeles kvalm Plager Hadde det ikke vært for kvalmen hadde graviditeten vært ganske så fin altså! Litt halsbrann av og til, litt bekkensnusk om jeg går for langt og fort (eller trekker Mini på akebrett til barnehagen), en del kynnere når jeg er sliten. Men ikke noe å snakke om, egentlig. Cravings Wienerbrød Synd jeg blir så kvalm av det. HumørVeldig lett-antennelig i følge mannen Og sipper av alt, reklamer og rørende bilder og Fødeavdelingen og hele pakka. <- Lar bare denne stå fra forrige gang.. Vektøkning+2 kg, i følge den lettere ustabile vekta på badet vårt. <- Og denne.. Ikke helt bra. Merker at gifteringen min henger og slenger, og jeg begynner å se litt skrapa ut. Håper det går seg til snart. Strekkmerker Fremdeles ingen. Innkjøp og utstyr En Lillelam-dress, en heldrakt i ull, et par sokker og en bedside crib. Og så har jeg kjøpt inn noen filtbiter som jeg tenkte jeg skulle prøve å sy en uro a la @Strikkesokken av (tror det var Sokken? ). Har arvet en kjempepose med babytøy fra en venninne + at vi har to plastbokser stappfulle av babytøy fra Mini. Må sortere litt snart, det er litt for mange shortser og kortermede bodyer oppi der. Barnerom Enn så lenge har han ikke noe eget rom, vi får se hvordan det går med det derre huset Planen er jo at han skal sove på vårt rom ganske lenge, så får vi vurdere hva vi gjør etterpå. Fødselsforventninger Gleder meg til fødsel! Litt småsvett etter å ha lest @A4-livet sin fødselshistorie, håper ikke sånt er arvelig. Lillesøsteren min kom til verden i en sykeseng på vei opp til fødestua, min egen fødsel varte like lenge som Mini sin Utålmodig Nei, tiden går altfor altfor fort Eller, litt utålmodig er jeg, det skal bli godt å bli kvitt kvalmen. I februar så VET jeg at den forsvinner. Magen Det vokser og gror si. Vurderte å legge inn magebilde, men det får bli i morgen eller noe. Nå skal jeg ta ut av oppvaskmaskinen, lage kaker til barnehage og babyshower og pakke inn gave. Klokka ble jo plutselig masse, der får jeg igjen for å ha utsatt det i en evighet Endret 11. november 2016 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 11. november 2016 #455 Del Skrevet 11. november 2016 Ooh lyst å dele navn på pm? Du må legge ut bilde av uroen når du er ferdig! Er gøy å lage sånt selv altså Vi får krysse fingrene for at vi begge rekker fram til fødestuen før babyen er ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. november 2016 #456 Del Skrevet 11. november 2016 Så koselig med hjemmelaget uro! Jeg er misunnelig på dere som kan sånt altså. Jeg har ikke kjøpt en uro engang Og jeg vet ikke hvor jeg skulle gått for å kjøpe filtbiter heller Takker ja til både magebilde og urobilde når den er ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 11. november 2016 #457 Del Skrevet 11. november 2016 Haha, tror det sitter en del svette gravide rundt omkring etter den fødselen min. Sorry Hvor lenge varte fødselen med Mini da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. november 2016 Forfatter #458 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) 7 timer siden, Strikkesokken skrev: Ooh lyst å dele navn på pm? Du må legge ut bilde av uroen når du er ferdig! Er gøy å lage sånt selv altså Vi får krysse fingrene for at vi begge rekker fram til fødestuen før babyen er ute Sender PM Vi får se om det blir noe å ta bilde av først Jeg er litt for utålmodig for sånne prosjekter og mister gjerne interessen når jeg er halvveis. Jeg har fremdeles ikke sydd sammen vottene jeg strikket til Mini før han ble født 6 timer siden, Weebs skrev: Så koselig med hjemmelaget uro! Jeg er misunnelig på dere som kan sånt altså. Jeg har ikke kjøpt en uro engang Og jeg vet ikke hvor jeg skulle gått for å kjøpe filtbiter heller Takker ja til både magebilde og urobilde når den er ferdig! Det gjenstår nå å se om jeg kan sånt jeg også Jeg har vel knapt nok tatt i en filtbit siden barneskolen. Meen, jeg sydde faktisk et litt vindskeivt og "sjarmerende" babynest til Mini, så jeg hadde vært på stoffbutikken før! (Presiserer at jeg skal kjøpe et ferdig nest denne gangen, jeg begynner nesten å gråte bare av tanken på å gjennomføre det pirkearbeidet en gang til..) 3 timer siden, A4-livet skrev: Haha, tror det sitter en del svette gravide rundt omkring etter den fødselen min. Sorry Hvor lenge varte fødselen med Mini da? Gravide og mannfolka deres Fortalte mannen om fødselen din (jeg har ikke fortalt ham om KG, så du var "en av de i termingruppa til Mini ) og han så ca sånn ut: Forrige fødsel varte i ca. 6 timer fra det satte i gang skikkelig og vi dro inn på sykehuset, pluss noen timer med uregelmessige rier før det igjen. Nestemann kan godt være litt raskere på avtrekkeren, det ble mye venting. Venting på at det skulle skje noe mer etter at vannet hadde gått (tok nesten et døgn), venting på pressriene (tok over to timer).. Endret 11. november 2016 av sitronkake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 11. november 2016 #459 Del Skrevet 11. november 2016 Haha. Var ikke mye venting syns jeg. Her gikk jeg med stormrier i et døgn der det skjedde ca ingenting (ble ca 2 cm i løpet av den tiden). Når vannet (som så ut som blod) gikk så fikk jm fart på seg og jeg fikk endelig epidural. Så var det 5 timer der det skjedde ting, men så måtte jeg vente litt til. Lå med 10 cm og pressrier i 1,5 time før jeg fikk gjøre noe. Følte jeg ventet i dagesvis 🙊🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 11. november 2016 Forfatter #460 Del Skrevet 11. november 2016 11 minutter siden, Pentu skrev: Haha. Var ikke mye venting syns jeg. Her gikk jeg med stormrier i et døgn der det skjedde ca ingenting (ble ca 2 cm i løpet av den tiden). Når vannet (som så ut som blod) gikk så fikk jm fart på seg og jeg fikk endelig epidural. Så var det 5 timer der det skjedde ting, men så måtte jeg vente litt til. Lå med 10 cm og pressrier i 1,5 time før jeg fikk gjøre noe. Følte jeg ventet i dagesvis 🙊🙈 Ehe. Med ett følte jeg meg veldig navlebeskuende Herregud, jeg skal virkelig ikke klage. Sånn satt i litt perspektiv så var det ikke så innmari mye venting, selv om det føltes litt langdrygt der og da. Det gikk jo ganske raskt. Sånn egentlig. Tenk før du snakker, kake, come oon Satser på en akkurat passe radig fødsel for oss nå neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå