Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Jeg har også fårråsidetsånn mørke hår på magen. Når jeg smører magen med fuktighetskrem synes de skikkelig godt og så ser det ut som om jeg har gredd de eller no :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har også fårråsidetsånn mørke hår på magen. Når jeg smører magen med fuktighetskrem synes de skikkelig godt og så ser det ut som om jeg har gredd de eller no :ler:

Gredd de :hoho: Jeg har gått løs på de verste med pinsetten, men jeg synes det stadig vekk dukker opp flere. Mørke hår på magen og viker når røytinga setter i gang etter fødsel. Graviditet gjør meg så lekker atte :hjerte: 

Da er jeg tilbake på sykehuset. Litt usikker på hva jeg skal her i dag, hittil har jeg levert urinprøve og blitt plassert på venterom. Om de skulle holde meg her i dag og så er jeg iallefall forberedt; mobilen er fulladet og jeg har lastet ned noen episoder av diverse serier på ipaden :jepp: Håper de ikke skal ta blodtrykket mitt helt ennå, hjertet dundrer avgårde etter at jeg måtte småløpe fra den borterste parkeringsplassen og inn. Startet dagen friskt i halv åtte-tiden i dag med å levere bilen på verksted, for så å hive Mini i bilen da den var ferdig, kjøre til mamma som skal være barnevakt og så kjøre hit for å rekke timen. Puh. Akkurat nå gjorde det ingenting å sitte og slappe av litt på en semibehagelig venteromsstol :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke tausheten betyr at du ble stuck på sykehuset :klemmer: Her er det masse random damer på internettet som er bekymret for deg bare fordi du ikke har gitt lyd fra deg på noen timer!  

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Beccy87 skrev:

Hvordan gikk det i dag? :) 

7 timer siden, Strikkesokken skrev:

Hvordan går det med deg?

6 timer siden, miore skrev:

Håper ikke tausheten betyr at du ble stuck på sykehuset :klemmer: Her er det masse random damer på internettet som er bekymret for deg bare fordi du ikke har gitt lyd fra deg på noen timer!  

5 timer siden, Leopanter skrev:

:lete:

Håper det går fint! :klemmer:

4 timer siden, Småkjekset skrev:

Håper det går fint :klemmer:

Hallo! :goodbye: Så koselig at dere tenker på meg! Jeg glemte bort hele KG i går jeg. Slapp relativt raskt ut fra sykehuset; tok bare et par prøver, snakket med legen og så kunne jeg gå. Og så fikk jeg med meg en ny type kvalmestillende :jepp: Foreløpig ikke så imponert, men mulig jeg må la de virke litt før jeg inntar dagens første måltid. Får eksperimentere litt i morgen. 

Nå er vi på besøk hos en venninne som har en på samme alder som Mini og som venter en bitteliten noen måneder før meg. Koselig! Bare synd de bor litt for langt unna til at det bare er å stikke innom sånn helt uten videre :sukk: Nå skal jeg legge fra meg telefonen her og være litt trivelig besøk igjen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen! Ble litt senere enn planlagt, siden Mini koste seg sånn med å leke med alle lekene til de vi var hos. Fordelen er at han som oftest sovner veldig kjapt igjen når han har sovnet i bilen om kvelden, og i dag var intet unntak. Deilig! :biggrin: 

Gårsdagen gikk som sagt fint, skal tilbake til sykehuset neste uke for å måle baby. Gruer meg litt, tenk om han ikke har vokst som han skal? :icon_frown: Med Mini hadde jeg i det minste en jevn vektoppgang selv om jeg kastet opp mye, denne gangen sliter jeg skikkelig med å komme meg opp i vekt. Får håpe de nye tablettene gjør susen når jeg finner ut av hvordan jeg skal ta de for best virkning :jepp: 

Nå skal jeg fortsette på krimboken jeg begynte på i går (det var den som var synderen for at jeg ikke var på nett :fnise:) mens jeg venter på at mannen skal komme hjem fra guttemiddag. Må få hjelp av ham til å flytte unna dekkene som ligger i garasjen sånn at bilen kan stå der i natt, det er jo meldt om masse snø i helgen :overrasket: Passer meg innmari dårlig, jeg er ikke så glad i å kjøre bil i utgangspunktet og iallefall ikke når det er snø! Men jeg har allerede avtalt besøk i morgen hos en venninne som er alene hjemme med to barn for første gang, så da er det bare å kvinne seg opp :daane: 

Blir med andre ord ikke noe barnehage på Mini i morgen heller, men nå er han i det minste frisk. Tror han kribler etter å løpe rundt med de andre igjen, de første timene i dag før vi dro til hun andre venninna mi var laaange. Rastløs Mini + kvalm mamma = dårlig kombo. Mandag blir en bra dag :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! Og snø! Masse masse snø :overrasket: Mannen og Mini har allerede vært våken i mange timer, denne "stå opp med Mini hver vår dag" i helgene er en god greie altså. Får nyte de siste månedene med den ordningen, noe sier meg at ting blir sliiigthly different i februar! Men enn så lenge: jeg har sovet lenge og tatt meg en lang dusj mens de andre var ute og akte og laget snømann, og nå la jeg meg i sengen igjen mens gutta er på åpen dag på noe ambulanse-greier i Oslo :nigo: Helt innafor kjenner jeg. 

Etterpå er planen å handle inn pinnekjøtt :strix: Cravings-preggo klarte visst ikke å vente helt til jul, så vi jukser litt og kjører på med full julemiddag i norgen :plystre: Fuglefrø står også på handlelista, planen er at jeg og Mini skal prøve oss på hjemmelagde meiseboller i dag eller i morgen. Noen ganger føler jeg at jeg lever et traust liv ass :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene hadde ikke fått inn pinnekjøtt ennå :cry3: Så førjulsmiddagen utgikk med høye kneløft og hornmusikk, blir noe dødt dyr med sævvs og poteter i stedet :dry: Skuffaaaaa. Får prøve igjen om en måneds tid, det er altfor lenge til julaften! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at butikkene ikke har fått inn pinnekjøtt hos deg enda, for her jeg bor er det i alle butikker og har vært i flere uker allerede! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sykt lysten på julepølse her om dagen og ble ca like skuffa som deg når det viste seg at de ikke hadde fått inn i butikken min! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2016 den 8.38, Småkjekset skrev:

Rart at butikkene ikke har fått inn pinnekjøtt hos deg enda, for her jeg bor er det i alle butikker og har vært i flere uker allerede! :klo:

Vi var tydeligvis bare i feil butikkjeder, for da jeg var innom en annen butikk i dag så var det meter på meter med pinnekjøtt :dry: Hmf. Middagen i går ble god da, selv om det ikke var sau på menyen. Neste gang! :jepp: 

På 6.11.2016 den 19.48, Beccy87 skrev:

Jeg var sykt lysten på julepølse her om dagen og ble ca like skuffa som deg når det viste seg at de ikke hadde fått inn i butikken min! :opplyser:

Du kan få den pakken vi har i kjøleskapet :ler: Vi kjøpte inn en pakke som backup i tilfelle Mini ikke likte pinnekjøtt, men nå fikk vi jo ikke bruk for den likevel. Mannen er ikke noe glad i julepølse, så vi får vel kjøre en pølsemiddag med to sorter pølse en dag. Og surkål! Mmm :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige hverdagen har begynt igjen. Mini er frisk og tilbake i barnehagen, mannen suser avgårde på jobb før fuglene fiser og jeg har loffet hjemme, vært dårlig og tatt tre lurer på sofaen. Alt er som vanlig, med andre ord :ler: 

Fikk luftet meg litt i dag siden jeg var på foreldresamtale i barnehagen (de hadde bare gode ord å si om Mini, puh :hjerte:), og så tok jeg med meg Mini på kjøpesenteret for å kjøpe farsdagsgave og handle litt mat etterpå. Man blir bra svett av å ta med seg en toåring med lopper i blodet ut blant folk i en times tid ass :danser: Jeg noterer bak øret at vi skal parkere i en annen etasje neste gang, så slipper jeg kanskje å bruke tjue nye minutter av livet mitt på å vente på at Mini skal bli ferdig å kjøre brannbil (en sånn stor lekebil som står strategisk plassert rett etter man har kommet inn på senteret). Har heldigvis aldri vist ham at man kan putte penger på bilen sånn at den gynger og blinker og spiller musikk, husker jeg og søsteren maste noe helt sinnsykt om det greiene der da vi var små. Stakkars mamma :fnise: 

Mannen blir forresten den lykkelige eier av en ny hårbørste på farsdagen :ler: Vurderer å kjøpe en sjokolade til ham i tillegg. Eller kanskje en ny Mummipappa-kopp? Hm. Valgets kvaler :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hårbørste? :fnise: Ikke den farsdagsgaven som popper opp først i mitt hodet! :laugh: Har dere noen andre "tradisjoner" rundt farsdag? Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal finne på :klo: Lage kake? Middag? Frokost på sengen? 

Så bra de bare hadde godord å si om Mini :) Jeg håper og tror de vil ta opp negative ting underveis, og ikke vente til det er en foreldresamtale! :) 

Og nam til pinnekjøtt! :spise: Er en ribbejente sånn til selve julemiddagen, men må ha pinnekjøtt i løpet av julen også! Har aldri smakt forskjell på røkt og urøkt da, selv når vi kjøper to sorter samtidig så klarer vi aldri kåre en vinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Carouselle skrev:

Ny hårbørste? :fnise: Ikke den farsdagsgaven som popper opp først i mitt hodet! :laugh: Har dere noen andre "tradisjoner" rundt farsdag? Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal finne på :klo: Lage kake? Middag? Frokost på sengen? 

Så bra de bare hadde godord å si om Mini :) Jeg håper og tror de vil ta opp negative ting underveis, og ikke vente til det er en foreldresamtale! :) 

Og nam til pinnekjøtt! :spise: Er en ribbejente sånn til selve julemiddagen, men må ha pinnekjøtt i løpet av julen også! Har aldri smakt forskjell på røkt og urøkt da, selv når vi kjøper to sorter samtidig så klarer vi aldri kåre en vinner :)

Mannen er helt ubrukelig når det kommer til gaver :fnise: Hvis det er noe han trenger eller ønsker seg så kjøper han det selv, uansett om det er to måneder eller to dager til julaften eller bursdag. Så det var det beste jeg klarte å komme på :ler: Vi har ikke noen tradisjon med å kjøpe dyre ting til mors- og farsdag uansett, så hårbørste er absolutt innafor det budsjettet. Haha. 

I fjor tror jeg han fikk gave på sengen, et kort og en kake,  tror jeg går for det samme i år. Middag får han jo uansett, det er stort sett jeg som står for den her i huset. Vi pleier vel egentlig ikke å gjøre så mye ut av sånne dager, den beste gaven blir vel at jeg står opp med Mini og lar ham sove lenge :fnise: 

De tar nok opp ting sånn fortløpende ja, vi har blant annet hørt om noen episoder der Mini har tatt leker fra andre barn og nektet å gi de tilbake, for så å bli kjeeempelei seg da han fikk tilsnakk. Det nevnte hun forsåvidt i går også, at han er litt tøff utapå og myk inni ;) Men ellers ser det heldigvis ut som han har funnet seg godt til rette i den nye barnehagen :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke hatt noen planer - deilig! :nigo: Det eneste fornuftige jeg har gjort hittil er å spise et par knekkebrød, ellers har jeg bare sovet litt igjen etter å ha sendt avgårde mann og Mini til jobb og barnehage, og rundet internett. I senga, med badekåpe på :ninja: Får litt dårlig samvittighet av å "sløse bort" en hel dag på ingenting, men etter forrige ukes eskapader og påfølgende form så var det veldig påkrevd. Blir skikkelig dårlig om det "skjer for mye", gårsdagens foreldresamtale og påfølgende shoppingtur slet meg jo helt ut. Unnskylder meg med at jeg må spare krefter til i morgen :fnise: 

I morgen er det nemlig tid for ny ultralyd på sykehuset, og så må jeg ta meg en liten runde på senteret etterpå. Fikk brått ansvaret for å handle inn babyshower-gave til en venninne som venter nummer to. Det var mye lettere da vi skulle ha første! :bond:Nå har hun jo absolutt alt av babyutstyr etter førstemann, og da jeg prøvde å fiske etter om det var noe hun manglet fikk jeg til svar at "neida, kom over en facebook-annonse der jeg fikk kjøpt en gedigen haug med klær til en billig penge, så nå har jeg vel egentlig alt jeg trenger" :rolleyes: Tips mottas med takk!

Åj. Nå kom jeg på at jeg skulle dratt innom legen min i forrige uke jeg, for å ta influensavaksine og hente terminbekreftelse. Ooops. Må få sendt inn permisjonssøknaden snart, men bare tanken gjør meg sliten. Hvordan var det der med røde dager og ferie igjen? :klo: Vi har lyst til å strekke permisjonen helt til sommeren, sånn at vi har baby hjemme til han skal begynne i barnehagen i august, så her må det mikses og trikses sånn at vi får minst mulig ulønnet permisjon. Aner konturene av torsdagsplanene her altså :daane: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo akkurat fått vedtaket fra NAV og det går ikke an å mikse og trikse med røde dager siden ferieloven sier at man ikke kan ta ferie på røde dager. Så jeg mistet de seks helligdagene jeg hadde tenkt å snike til meg :(

Og den brannbilen har vi måtte stoppe ved noen ganger. Enten det eller ved fiskene i dyrebutikken. De er jo hvertfall litt spennende for mor og far også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg har jo akkurat fått vedtaket fra NAV og det går ikke an å mikse og trikse med røde dager siden ferieloven sier at man ikke kan ta ferie på røde dager. Så jeg mistet de seks helligdagene jeg hadde tenkt å snike til meg :(

Og den brannbilen har vi måtte stoppe ved noen ganger. Enten det eller ved fiskene i dyrebutikken. De er jo hvertfall litt spennende for mor og far også da....

Æsj, der røyk den planen :dry: Velvel, det gjør det i det minste litt lettere å sette opp permisjonsplanen med ferie og hele pakka. Torsdag blir en god dag for å tenke videre på det her :fnise: 

Det senteret som ligger litt lenger vest, du vet, det er enda verre. Der kryr det av sånne biler overalt, tror jeg brukte nærmere en halvtime på å komme meg fra underetasjen og ut til bilen sist jeg hadde med Mini . Det er ikke rart at shoppingturene blir veldig lite effektive når han er med :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...