Gå til innhold

Babymas og annet ræl

sitronkake

Anbefalte innlegg

Godt de tar vare på deg i det minste. Bestevenninnen min dro i rute til Haukeland gjennom begge svangerskapene hennes. Hun har to friske barn selv om hun raste ned i vekt. På slutten gikk hun heldigvis opp igjen. Fikk noen piller med varseltrekant på. De gjorde susen. 

Sender deg masse gode tanker :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En million  klemmer!!! :klem: :troest:

Herregud, som jeg håper at du får det bedre. Asap! Nå har jeg jo fått en liten smak på de derre ekstremt dårlig gravidform-greiene selv, og det er minus spyinga, og oh lord :daane:...Det er grusomt. Og dobbelgrusomt når man liksom skal være mamma oppi det hele i tillegg.

Tenker masse på deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pentu skrev:

Godt de tar vare på deg i det minste. Bestevenninnen min dro i rute til Haukeland gjennom begge svangerskapene hennes. Hun har to friske barn selv om hun raste ned i vekt. På slutten gikk hun heldigvis opp igjen. Fikk noen piller med varseltrekant på. De gjorde susen. 

Sender deg masse gode tanker :hug:

Takk :klem: Satser på at det går seg til her også. Forrige gang gikk vekten jevnt oppover fra et eller annet tidspunkt litt uti svangerskapet, så jeg håper at vektnåla peker oppover snart :Nikke: 

Og hei, jeg har spist et helt måltid i kveld (i den grad en boks Toro rett-i-koppen-pasta teller som et måltid :fnise:) uten å spy! Gjorde den intravenøsen SÅ susen tro?

1 minutt siden, Leopanter skrev:

En million  klemmer!!! :klem: :troest:

Herregud, som jeg håper at du får det bedre. Asap! Nå har jeg jo fått en liten smak på de derre ekstremt dårlig gravidform-greiene selv, og det er minus spyinga, og oh lord :daane:...Det er grusomt. Og dobbelgrusomt når man liksom skal være mamma oppi det hele i tillegg.

Tenker masse på deg :hjerte:

:hjerte::hjerte::hjerte: 

Det derre kvalmegreiene er noe skikkelig herk, føler med deg! Jeg kan i det minste ligge strak om dagen uten å tenke på jobb, synes du er tøff som sleper deg på jobb til trass for elendig form. Og ja, det var lettere å være dårlig forrige gang da jeg ikke hadde en Mini å tenke på, mannen klarer seg liksom sjæl :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, jeg har fått en sånn antikvalmestikkpille da jeg holdt på å dø på meg av kvalme etter narkose en gang! Den gjorde susen, for å si det mildt :tommelsmil:

Bra du blir passet på! Får virkelig håpe det kommer seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for å ta en sånn stikkpille og prøve selv om det kan virke litt skummelt. 
En pille skader i alle fall ikke og tenk om den virker da?! :) 

Det er i alle fall bra det blir tatt på alvor og du får god oppfølging videre. 
Heller en kontroll og en ul for mye enn at baby ligger der inne og føler seg litt ukomf. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Hoi, jeg har fått en sånn antikvalmestikkpille da jeg holdt på å dø på meg av kvalme etter narkose en gang! Den gjorde susen, for å si det mildt :tommelsmil:

Bra du blir passet på! Får virkelig håpe det kommer seg snart.

11 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg stemmer for å ta en sånn stikkpille og prøve selv om det kan virke litt skummelt. 
En pille skader i alle fall ikke og tenk om den virker da?! :) 

Det er i alle fall bra det blir tatt på alvor og du får god oppfølging videre. 
Heller en kontroll og en ul for mye enn at baby ligger der inne og føler seg litt ukomf. :jepp:

Siden de hørtes litt skumle ut gjør de sikker susen :fnise: Ulempen med sånne kvalmestillende er at alle har "søvnighet" som bivirkning, og det slår ut hver gang hos meg. Blir heeelt i ørska. Tok en Postafen i stad og etter en halvtime lå jeg og snorket på sofaen :ler: Så jeg tror jeg skal spare stikkpillen til helgen, i morgen skal jeg kjøre bil til en venninne som bor en halvtime unna. Sikkert greit å være våken da ;) 

Og takk for gode tanker :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under en time til mannen (og godterilarvene) kommer hjem igjen! :hoppendeglad: Det skal bli godt altså. Mini har mast etter pappaen sin siden tirsdag, så regner med at han blir overlykkelig i morgen når han våkner :jepp: 

Mini har forresten blitt fullstendig opphengt i en caps vi kjøpte til ham på ferie i sommer. Den var med i barnehagen på tirsdag, i går og i dag, med hjem til mamma da hun hentet ham. Den skal være med når han bader, når han spiser, når han sover.. Da jeg kikket inn til ham i stad lå han og sov søtt med armene rundt capsen :ler: Lurer på hvor lenge dette varer. Ble jo fullstendig ramaskrik da jeg prøvde å få på ham lue i stedet for caps i barnehagen i dag tidlig, hadde jo vært praktisk om han hadde skjønt fordelen med lue i 5 plussgrader liksom :riste: 

Nå skal jeg ta meg en tur ned i kjelleren og finne frem en kasse med babyklær som jeg skal ha med til venninna mi i morgen. Hun har lånt alle de minste størrelsene av oss, så nå er det på tide med et bytte. Gleder meg til å gå gjennom alle de små plaggene! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Angående Postafen så vil jeg kalle meg selv dreven i det dopet der - og jeg kontrer alltid trøttheten med å drikke Cola(zero for min del, men med sukker kunne sikkert vært ekstra greit for deg faktisk). Og da blir jeg ikke spesielt trøtt, egentlig. Men det er som ugravid, altså. Dog synes jeg litt koffein demper den snorkebølgen.

Jeg elsker oppfinnelsen av Postafen. Lovelovelove. Har dog ikke prøvd det flere dager på rad, ser for meg tidenes hangover egentlig. Sovna eigang med nylig tatt dose innabords, og hohei - det var ikke noe særlig. På dagtid asså.

For hver dag som går er du heldigvis en dag nærmere å slippe kvalmehelvete! Håper du blir mye bedre veldig raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Hurra for godterilarvene! :hoppe: Og mannen da.. :fnise:

Endte opp med å stappe i meg nesten en hel pose med larver i går kveld, for så å spy det opp en times tid senere. Totally worth it :ler: 

1 time siden, Beccy87 skrev:

Så søtt med den capsen! 
 Gru-gleder meg til vi også kommer til det stadiet. :rodmer:

Hihi, han er jo litt søt akkurat når det kommer til den capsen. Det er ikke fullt så søtt når han får for seg at "barnehagetøflene skal for enhver pris ikke tas av selv om vi skal hjem og det pøsregner ute, og hvis mamma så mye som nærmer seg føttene mine så hyler jeg høyt og kaster meg ned på gulvet i fosterstilling" :P 

9 minutter siden, Ludodama skrev:

Angående Postafen så vil jeg kalle meg selv dreven i det dopet der - og jeg kontrer alltid trøttheten med å drikke Cola(zero for min del, men med sukker kunne sikkert vært ekstra greit for deg faktisk). Og da blir jeg ikke spesielt trøtt, egentlig. Men det er som ugravid, altså. Dog synes jeg litt koffein demper den snorkebølgen.

Jeg elsker oppfinnelsen av Postafen. Lovelovelove. Har dog ikke prøvd det flere dager på rad, ser for meg tidenes hangover egentlig. Sovna eigang med nylig tatt dose innabords, og hohei - det var ikke noe særlig. På dagtid asså.

For hver dag som går er du heldigvis en dag nærmere å slippe kvalmehelvete! Håper du blir mye bedre veldig raskt!

Jeg sverger til sukkerbrus jeg, synes Zero og andre sånne kunstig tilsetningsstoff-bruser smaker blærgh :fnise: Men jeg må jeg ta det litt rolig med koffeinet, ellers blir hjertebanken min enda verre. Haha. Er det ikke det ene, så er det det andre :ler:

Bare litt over tre måneder igjen nå! :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på klokka for en tjue minutter siden og bare "what the hells?! Er ikke klokka mer enn kvart over ni?!". I kveld er jeg trøtt som en svamp, men synes det er litt vel tidlig å legge seg før halv ti, iallefall nå som jeg har fått mannen hjem igjen. Jeg har jo knapt sett ham denne uka og i morgen skal han og Mini ut på vift uten meg. Ikke det at vi er så ekstremt sosiale akkurat nå da, her vi sitter i hver vår sofa og nistirrer på hver vår pc. Så romantiske atte hjælp :hjerte: 

Ikke rart at jeg er trøtt forresten, har brukt innmari mye energi på å stresse i dag - jeg har nemlig kjørt bil i Oslo :overrasket:  Heldigvis ikke i Oslo sentrum, men i områdene rundt, men siden jeg ikke gadd å koble til gps-en ("dette går sikkert supersmooth"), så endte det med at jeg brukte dobbelt så lang tid til venninna mi enn først antatt. Kjørte feil minst fire ganger, brukte evig masse tid på å snu her og der, og da jeg endelig var fremme så måtte jeg lukeparkere. I en bakke! :daane: Jeez, kjenner jeg blir litt småstressa og klam bare av å tenke på det. 

Fikk tilbake kassen min med babytøy i de minste størrelsene, i tillegg til at jeg fant en kasse med 62/68 som jeg hadde glemt nede i boden, så nå har jeg litt å pusle med når jeg gidder. Må innrømme at jeg hadde helt glemt hvor smått babytøyet egentlig er! Så nå er det store spørsmålet: Skal jeg beholde heldrakten jeg kjøpte i går i størrelse 62, eller skal jeg bytte den til 56? :ler: 
Vi måtte kjøpe litt i 50 til Mini husker jeg, og når jeg ser på de bodyene som er merket 56 nå, så er de jo knøttsmå. 62-drakten jeg kjøpte kommer jo til å bli gedigen, og det er jo kjipere at den passer i mai enn at vi ikke får brukt den så lenge. Det er ull, altså. Valgets kvaler! Mannen bare ler av meg :snurt: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv tolv ny tid og jeg ligger fremdeles i senga :nigo: Mannen og Mini er på overnattingsbesøk, deiliig. La meg selvfølgelig alt for sent i går, jeg er helt elendig på å gå og legge meg når jeg er alene hjemme. Kvelden ble for det meste tilbragt på sofaen; så på TV-serier, spiste larver og fikk ørten snapper av folk som var på Halloween-fest. Og så røyk jeg på en liten smell og tok en prøvesmak av godteriet jeg kjøpte inn til mandag :plystre: Har begrenset oss litt i år på Halloween-godtefronten, så det er ikke så mye å ta av. For larvene mine får de ikke! :ler: I fjor ble vi varslet om at noen av naboungene skulle gå Halloween, så vi tenkte at her var det bare å gønne på med masse snop så vi hadde nok til alle. Endte med at det kom sju stk på døra og så gaflet vi i oss resten av snopet selv :fnise: 

Nå er planen å hoppe i dusjen, ta toget til nabobyen for å bli hentet av mann og Mini før vi skal i familieselskap. Må gå helt inn til sentrum siden lokaltogene ikke går. Streik ass :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som en fin kveld! Jeg hadde en maken selv ;) 

Den godtesmellen gikk jeg også på for et par år siden. Satt igjen med en haauug med snop. I fjor holdt vi på å bygge på, så da var det ingen som forstod hvor inngangsdøra var :ler: Like greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Hørtes ut som en fin kveld! Jeg hadde en maken selv ;) 

Den godtesmellen gikk jeg også på for et par år siden. Satt igjen med en haauug med snop. I fjor holdt vi på å bygge på, så da var det ingen som forstod hvor inngangsdøra var :ler: Like greit! 

Her skal du være veldig lite smart for å ikke skjønne hvor døra er, så vi slipper nok ikke helt unna :fnise: Note to self: må sette lapp på ringeklokka så ikke Mini blir vekket fjortentusen ganger (evt sju) av godtehungrige kids. Da har jeg noe å pusle med i morgen vett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønsdagsstatus: Mannen er på foppalkamp, Mini er lagt og jeg spiser larver :biggrin: Dro ut leggetiden til Mini så lenge jeg turte, merker at jeg ikke har lyst til å bli vekket halv 6 i morgen. Spiller ikke noen rolle at klokka eeegentlig er en time mer, så lenge det 6-tallet lyser mot meg så er det fremdeles lovlig tidlig i min verden assa. 

Lukter nok en hjemmedag for Mini i morgen, målte 40,9 i feber på ham nå rett før leggetid :overrasket: Nesten så jeg vurderer å ta en telefon til legen, den feberen har jo gått opp og ned som en jojo hele uka. Allmenntilstanden hans er grei, og han spiser og drikker greit, men det er vel ikke helt innafor at han har fått masse feber igjen nå? :klo: Stakkars lille Minin min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg stemmer for å ta den stikkpillen altså! Jeg var superdårlig og hadde omtrent klippekort på kk med L, var innlagt med sonde og hele pakken. Likevel kom han ut og var 3410 gram til termin, utrolig nok :P 

Håper vi ikke får noen halloweentiggere på døren imorgen, for alt smågodtet vi kjøpte inn har forsvunnet på mystisk vis:sjenert:

Stakkars Mini! Håper han blir bra snart :( alle er jo syke for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Strikkesokken skrev:

Huff, jeg stemmer for å ta den stikkpillen altså! Jeg var superdårlig og hadde omtrent klippekort på kk med L, var innlagt med sonde og hele pakken. Likevel kom han ut og var 3410 gram til termin, utrolig nok :P 

Håper vi ikke får noen halloweentiggere på døren imorgen, for alt smågodtet vi kjøpte inn har forsvunnet på mystisk vis:sjenert:

Stakkars Mini! Håper han blir bra snart :( alle er jo syke for tiden!

Har fremdeles ikke testet pillene :plystre: Formen har faktisk ikke vært like ille i helgen, så tanken var å ta det en dag formen er supercrap i stedet. Og så blir jeg så umenneskelig trøtt av alt som heter kvalmestillende, så siden jeg har Mini hjemme i dag tenkte jeg at det var greit å være sånn passe våken. Så ikke noe pille i dag heller, selv om formen ikke er helt på topp. 

Babyene tar vel gjerne det de trenger uansett, så jeg håper at kontrollen neste uke viser at han får i seg det han skal :Nikke: Var skikkelig dårlig med Mini også, og han var rundt 3600 gram da han ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hjemmedag med Mini i dag, akkurat som jeg spådde.  Natten var ganske urolig med masse oppvåkninger og tull, så det var veeeldig deilig at han klinket til med å sove til kvart over åtte i dag :nigo: Jeg er fremdeles trøtt som en svamp da, så nå håper jeg at han snart har lyst til å ta seg en lur. Det har nemlig jeg lyst til :fnise: 

Hadde et lite håp om at Mini skulle være i såpass form at vi kunne ta oss en liten tur på butikken, men foreløpig kjører han på med nesten 40 i feber og masse sutring og klenging. Så da blir det pinlige mengder med nettbrett og youtube i stedet :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, hva skjer med at jeg har fått mørke hår på magen? :dry: Fikk det forrige gang jeg var gravid og, forsvant heldigvis av seg selv etter fødsel. Så de blir vel borte de her og. Men likevel, rimelig ulekkert a gitt. Hva tenkte evolusjonen på her egentlig? :fnise: 

Og hei, 26+3! 98 dager igjen! Vi er på tosifret folkens! :strix::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...