AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #101 Skrevet 21. juli 2016 Den 19. juli 2016 at 11.12, AnonymBruker skrev: Som sagt,det er viktigere for meg at vi ikke går rettens vei,enn at jeg får huset..for selv om vi selger,kommer vi til å få ca 500.000kr etter alt alt er trukket fra. Hvis vi deler på halv,får jeg 250.000kr. da har jeg råd å kjøpe hus. MEN,da går han rettens vei,og jeg må bruke ca 100000kr på advokat,det må vi begge.og usikkerheten er om jeg får omsorgen eller ikke. Derfor ha jeg gått med på det.mn det er jo ikke det denne tråden handler om..? Anonymkode: cae00...115 Han vil ALLTID kunne gå rettens vei på et senere tidspunkt angående omsorgen, uansett hvor mye penger du gir han nå. Og du kan da ikke fortsatt stå med låneansvar på et hus du ikke eier? Det er VIKTIG at du kommer deg til noen som kan litt om dette, fort som f, for du er i ferd med å gjøre noe helt idiotisk i forhold til huset. Anonymkode: f8f0e...472 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2016 #102 Skrevet 21. juli 2016 Den 19 July 2016 at 11.28, AnonymBruker skrev: Jeg betaler for mat,alt som barna trenger av leker og bleier osv,og strøm,internett/kabel, Men jeg synes vi bør holde oss til tema.... Anonymkode: cae00...115 Her holder folk seg til tema, det er du som ikke gjør det om du vil droppe husdiskusjonen da den er alfa og omega. Dere må enten selge eller han kjøpe deg ut. Dette er en rett du har. Om du ikke orker, må du i alle fall kreve at lånet overføres i sin helhet på ham og han skal betale deg tilbake det du har nedbetalt på felles lån - du skal ikke være medlåntaker på lån på 3,5 mill og samtidig ikke få bo i huset (i så fall skal han betale halvparten av ditt lån på ny leilighet). Unnskyld meg, men du har to små å ta vare på og har tydeligvis vært totalt bortreist når det gjelder å unngå kvinnefellen u økonomi. Har du fått med deg hva kvinnefrigjøring handlet om? (Økonomisk selvstendighet) Har du tenkt at det har noen relevans for deg? Om ikke før, håper jeg du tar det innover deg nå og gjør det eneste et ansvarlig individ med barn kan gjøre; å sikre sine verdier på en ryddig og saklig måte med eks slik at du faktisk kan ta vare på barna dine. Anonymkode: b85ca...c6c 3
tingeling Skrevet 21. juli 2016 #103 Skrevet 21. juli 2016 TS: hva skjer den dagen mannen din ( da eks- mannen) finner en ny dame, kanskje med barn, som flytter inn i huset? Det kan skje svært fort, det gjør ofte det. Å gi ham huset betyr ikke at barna arver noen verdier i fremtiden. De verdiene kan være forduftet for lengst. De gifter seg, tar opp nytt lån ( hytte, bil, båt) med sikkerhet i huset, stiller som kausjonister for hennes barn, tar opp forbrukslån osv. Det er fint at du vil være ryddig i bruddet, men ikke vær dumsnill. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå