Gå til innhold

Terroren i Nice

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er du sikker på det ikke er Putin som står bak? Han er ute etter å skape konflikter i Europa.

Anonymkode: f63bc...4f4

Jeg tror ikke Putin står bak radikal islamisme, nei. Russland har jo problemer med nettopp dette selv.

Anonymkode: fc111...67b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg føler ikke jeg trenger skrive om alt det negative rundt islam, de som ikke ser det vil ikke se det. Så enkelt er det... Men det jeg ikke forstår som kanskje noen islamvennlige kan fortelle meg er følgende: Hvorfor evner ikke islamer å rydde opp i egne rekker viss det er en marginal del av dem som er fiendlig innstilt til vesten? Det burde vært en smal sak med indre justis i disse kretser, det har vi jo sett gjennom gjentatte saker med æresdrap. Hvorfor går det ikke store muslimske protesttog i gatene i byene rundt i Europa etter terroranngrep? 

Jeg tror de aller fleste muslimer fra midtøsten har et negativt syn på vesten, men ytterst få av dem vil begå terror. En følge av dette synet er at det er lite hjelp å få fra muslimene til å renske opp i faenskapet...

Endret av Povel
  • Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje muslimer hater terror (men meningsmålinger viste at Al Qaida hadde betydelig støtte helt frem til de begynte å angripe muslimene selv). Problemet er at altfor mange fra disse områdene SER NED PÅ kulturen og tradisjonene til landet de kommer til og helt BEVISST velger å segregere seg og marginalisere seg og aller viktigst: Kontrollere kvinnene sine ekstremt strengt. De vil aldri kunne bli en integrert del av samfunnet på denne måten, det fører til fattigdom også. Fattigdom man velger selv. Så kan religiøse ledere, som vi VET oppfordrer til nettopp denne selv-segregeringen for å unngå å bli "for norske", "for franske" osv osv, få masse nye rekrutter. Religiøse ledere og kulturen or religionen skaper utrolig mange tapere som man kan radikalisere ytterligere med hatpropaganda om at muslimer er "de rene og ærbare", de vantro/homofile/horene er fienden og undertrykkeren. 

Man kan ikke påstå at det ikke er slik det henger sammen! Bevisene er OVERVELDENDE! Snakk om "islam har ikke noenting med dette å gjøre", "kolonisering har skylda", "ondskapsfulle rasistiske nordmenn har skylda" blablabla, dette er bare UNNSKYLDNINGER. I alle land med stor islamsk innvandring fra Midt-Østen skjer det samme gang på gang på gang. Hvorfor er dette så vanskelig å innse? Kvinner og vantro kan snart ikke gå trygt ute lengre i mange europeiske områder og sånn kan vi ikke ha det!

Anonymkode: 98276...e8f

Her tror jeg du er inne på noe veldig essensielt! Du satte veldig gode ord på de tankene jeg også går med. Så dette støtter jeg 110%!

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Chromium skrev:

Hvordan vet du at det kommer til å skje i Norge? Kan du se inn i framtiden? :P

Hva tror du?

2 timer siden, Mari Y skrev:

Er nok noe der, og der er jeg overbevist om at ikke bare islam er problemet. Folk tror så mye rart enda i 2016. 

Nå skal jeg på ingen måte sammenligne, men jeg synes det virker mer problematisk når politikk og religion er skrudd sammen. 

Politikk og religion er farlig kombinasjon. Det politiske islam vokser i Europa, flere unge muslimer rekrutteres. Skal dette få en ende, uten et blodbad. Så må de humane muslimer selv gjøre mer en hva vi ser i dag. De er ofte tause. For det vil komme at politikere i Europa må handle, folke vil komme til en grense. Om det vi nå er vitne til utvikler seg og de moderate muslimer sitter tilbake uten å gjøre noe med den økende radikaliseringen. Det mange med meg stiller spørsmål om. Er hvorfor vi har latt det gå så langt? For dette er en utvikling det ble sterkt advart i mot.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Povel skrev:

Jeg føler ikke jeg trenger skrive om alt det negative rundt islam, de som ikke ser det vil ikke se det. Så enkelt er det... Men det jeg ikke forstår som kanskje noen islamvennlige kan fortelle meg er følgende: Hvorfor evner ikke islamer å rydde opp i egne rekker viss det er en marginal del av dem som er fiendlig innstilt til vesten? Det burde vært en smal sak med indre justis i disse kretser, det har vi jo sett gjennom gjentatte saker med æresdrap. Hvorfor går det ikke store muslimske protesttog i gatene i byene rundt i Europa etter terroranngrep? 

Jeg tror de aller fleste muslimer fra midtøsten har et negativt syn på vesten, men ytterst få av dem vil begå terror. En følge av dette synet er at det er lite hjelp å få fra muslimene til å renske opp i faenskapet...

Dette blir for dumt. :murvegg:   

Hvorfor må muslimer ha hele dette ansvaret på seg? Av og til føler jeg at nordmenn "liker" å hate muslimer. Hver gang vi hører noe grusomt i media tenker folk med en gang at det var utført av en muslim. :roll:  Folk setter likhetstegn mellom IS og andre ekstreme terrorgrupper fra midt-østen med muslimer og det blir bare feil.

90-92% av alle som blir drept av IS er faktisk muslimer, og her påstår du at det er vesten som lider? At vi muslimer er ute etter "å ta dere"? Helt ærlig, hvorfor tror du folk flykter fra landene sine? Ikke hat religionen, hat menneskene som utfører disse grusomme handlingene. De aller aller fleste av oss er interessert i å leve. Tro det eller ei, vi ønsker faktisk ikke å sprenge oss selv i luften.

Anonymkode: 8ac71...a72

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Angående generaliseringen ("de fleste terrorister, er muslimer") så er nok dette ett uttrykk for at folk flest begynner å bli temmelig lei av islam - og religion for øvrig. Samt all den dritten som dette fører med seg. For ikke å snakke om all masse-innvandringen som gir heile Europa problemer.

Den gode tiden med olje og gass er snart overstått. Norge har rekord-mange mennesker på trygdeordninger og NAV, samtidig som den økende kultur-kræsjen med "flyktninger" og immigranter. Samtidig som Norge i tillegg liksom skal hjelpe heile verden.

Dette er ren idioti, og fint lite annet. Men det kunne vært verre. Det er iallefall en del som har begynt å se alvoret. Europa burde ha holdt seg for godt til å blande seg inn i alle mulige slags lokale konflikter over heile verden, og heller ikke tatt imot "flyktninger" og asylsøkere over en lav sko.

Da hadde Norge (og Europa for øvrig) også sluppet all dette spetakkelet angående islam og terrorister.
Kynisme har faktisk sine gode sider, det også.....

Anonymkode: 5a73e...7f1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Gothminister skrev:

Hva tror du?

Politikk og religion er farlig kombinasjon. Det politiske islam vokser i Europa, flere unge muslimer rekrutteres. Skal dette få en ende, uten et blodbad. Så må de humane muslimer selv gjøre mer en hva vi ser i dag. De er ofte tause. For det vil komme at politikere i Europa må handle, folke vil komme til en grense. Om det vi nå er vitne til utvikler seg og de moderate muslimer sitter tilbake uten å gjøre noe med den økende radikaliseringen. Det mange med meg stiller spørsmål om. Er hvorfor vi har latt det gå så langt? For dette er en utvikling det ble sterkt advart i mot.  

Kan godt være enig i at man burde hørt mer fra dem i media, men det jeg er usikker på, er om hvorvidt det har vært gjort forsøk, men at det ikke blir dekket( en påstand jeg fikk med meg fra Bill Mahers talkshow, der det var en debatt med bl a Sam Harris og Ben Affleck, m fl)? Samtidig kan det virke noe forvirrende når norske imamer fordømmer terror, men samtidig kan ytre tvilsomme holdninger overfor andre ting, eller at de vegrer seg for å ta et standpunkt overfor diverse spørsmål. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil absolutt ikke si at han er muslim, fordi han er tunisier! Haha nå må du nesten gi deg her :) 

Anonymkode: 42b27...d83

For de med mindre kunnskaper er det tydeligvis opp-og- avgjort at alle der nede er muslimer. Det bommer egentlig like mye som påstanden om at persere er arabere, men når man leser seg opp, så vet  man at forskjellen er der. Flertallet er, meg bekjent, muslimer i regionen Nord-Afrika og Midtøsten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om politikk. Jeg kan virkelig ikke fatte å begripe hvordan noen kan gjøre noe sånt, uansett tro, religion og livssyn. Jeg driter i hvorfor. Jeg bryr meg ikke om svar. Intet kan uansett gis i den grad at dette gir noe som helst mening. Jeg bor på landet. Livet mitt er trygt. Jeg har alt jeg trenger. Men jeg gråter på vegne av de som døde inatt. Alle individene. Med håp. Drømmer. Relasjoner. Til andre mennesker som har mistet nettop det mennesket. 

Livet ditt kan være jævlig. Du kan ha det vondt. Føle press. Mistilpasning. Utestengelse. Hat. Mobbing. Rasisme. Men man kjører vel for faen meg ikke inn i en menneskemengde for det?! 

Jeg forstår det ikke, for meg blir dette ubegripelig. Ikke et spørsmål om politikk. Bare en enorm sorg. 

Anonymkode: 4ca57...b77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. :murvegg:   

Hvorfor må muslimer ha hele dette ansvaret på seg? Av og til føler jeg at nordmenn "liker" å hate muslimer. Hver gang vi hører noe grusomt i media tenker folk med en gang at det var utført av en muslim. :roll:  Folk setter likhetstegn mellom IS og andre ekstreme terrorgrupper fra midt-østen med muslimer og det blir bare feil.

90-92% av alle som blir drept av IS er faktisk muslimer, og her påstår du at det er vesten som lider? At vi muslimer er ute etter "å ta dere"? Helt ærlig, hvorfor tror du folk flykter fra landene sine? Ikke hat religionen, hat menneskene som utfører disse grusomme handlingene. De aller aller fleste av oss er interessert i å leve. Tro det eller ei, vi ønsker faktisk ikke å sprenge oss selv i luften.

Anonymkode: 8ac71...a72

Så neste gang det er et terrorangrep, så tenker ikke muslimer at det sikkert er en muslim? Det er bare de vantro som tenker det? Ikke lyv, du vet godt at du tenker at det er LITE sannsynlig at det er en buddhist eller hindu som slår til neste gang.

Ikke hat religionen, men de store lovskolene i islam mener jo at den som forlater islam bør drepes, homofile bør drepes eller diskrimineres på det groveste, kvinner skal ikke få lov til å gifte seg med dem de vil ifølge de viktigste lovskolene osv osv osv. Hvorfor skal nordmenn IKKE mislike disse holdningene? Dette er holdninger som bidrar til splittelse og hat. 

INGEN påstår at ALLE muslimer er terrorister. Av og til føler jeg at det er nettopp det muslimer ØNSKER at folk sier. Tro det eller ei, folk sier faktisk ikke det. Men at det er ALTFOR mange som har ekstreme holdninger blant muslimer er det ingen tvil om. Hvor mange må bli drept før muslimer begynner å protestere slik som ved karikaturtegningene? Det er en utrolig tafatt holdning til disse problemene i muslimske miljøer. Det er mye hat mot vesten, lite protester mot terror og lite ydmykhet å spore! Dersom nordmenn hadde fått beskyttelse, trygghet og velstand i et muslimsk land for så å svare med terrorangrep og hat mot muslimske kvinner, så tror jeg de fleste muslimer i dette landet hadde blit forbannet, tror ikke du?

• Liker 4
Skrevet

Mannen hadde psykiske problemer pga skilsmisse og andre ikke-religiøse grunner. Jeg trudde det ikke hadde noe med hans tro å gjøre, det som skjedde i Nice...men det blir for tidlig å spekulere om det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

En analyse av Europas framtid fra Daniel Pipes i forbindelse med terroren i Nice. Har tidligere hørt ham være inne på det samme.Hans synspunkter er verdt en tanke, men det er ikke et så optimistisk syn, da han anser den mer aksepterte analysen, dvs at det går seg til, som usannsynlig. Har hørt ham et annet sted approksimere den som 15%.

Endret av Snof
AnonymBruker
Skrevet

Fyren gikk på medisiner pga han var psykisk ustabil, som bekreftet av hans egen familie. Han tilhørte ingen terrorist gruppe. 

Greit nok midt i disse terror tider å "kalle en spade for en spade", men beklager, her klarer jeg ikke støtte denne Islam/muslim-prekingen deres -  selv om han var utenlandsk/brun i huden så peker nok denne handlingen mot en psykisk syk person. Noe ala han fyren som styrtet det flyet i alpene for ikke så fryktelig lenge siden. Hvorfor skal den ene kalles terrorist og den andre psykisk ustabil? 

Anonymkode: c67b6...fb6

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyren gikk på medisiner pga han var psykisk ustabil, som bekreftet av hans egen familie. Han tilhørte ingen terrorist gruppe. 

Greit nok midt i disse terror tider å "kalle en spade for en spade", men beklager, her klarer jeg ikke støtte denne Islam/muslim-prekingen deres -  selv om han var utenlandsk/brun i huden så peker nok denne handlingen mot en psykisk syk person. Noe ala han fyren som styrtet det flyet i alpene for ikke så fryktelig lenge siden. Hvorfor skal den ene kalles terrorist og den andre psykisk ustabil? 

Anonymkode: c67b6...fb6

Helt enig. Godt eksempel. Media var ganske kjappe med å beskrive mannen i Nice, som terrorist. Mannen som styrtet ned i alpene, ble knapt eller aldri beskrevet som terrorist.

Endret av Johnny the Mud
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Johnny the Mud skrev:

Helt enig. Godt eksempel. Media var ganske kjappe med å beskrive mannen i Nice, som terrorist. Mannen som styrtet ned i alpene, ble knapt eller aldri beskrevet som terrorist.

Latterlig påstand. Mannen i Nice skrek ut allah akbar mens han begikk massemord, inkludert med skytevåpen. 

Mannen som styrtet et fly i alpene var det LENGE uklart hva som var årsaken og man trodde da lenge det også var terrorisme.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Latterlig påstand. Mannen i Nice skrek ut allah akbar mens han begikk massemord, inkludert med skytevåpen. 

Mannen som styrtet et fly i alpene var det LENGE uklart hva som var årsaken og man trodde da lenge det også var terrorisme.

Åja, fikk ikke med meg at han skreik det. Vel, da er det naturlig å tenke at han var terrorist, om det stemmer at han skreik Allahu akbhar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Johnny the Mud skrev:

Åja, fikk ikke med meg at han skreik det. Vel, da er det naturlig å tenke at han var terrorist, om det stemmer at han skreik Allahu akbhar. 

Selvom han ikke hadde skreket det så er det jo også slik at ABB ble betegnet som terrorist også. Benekter du dette? 

Utrolig hvor mange som går rundt og sutrer over at "media" forsøker å beskytte hvite menn og er slemme mot muslimske menn. Det er jo absurd. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvom han ikke hadde skreket det så er det jo også slik at ABB ble betegnet som terrorist også. Benekter du dette? 

Utrolig hvor mange som går rundt og sutrer over at "media" forsøker å beskytte hvite menn og er slemme mot muslimske menn. Det er jo absurd. 

Breivik ble betegnet som terrorist ja (dog, ikke ofte, men). Han er absolutt en terrorist.

Sutrer ikke, men media er faktisk slikt.  

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Johnny the Mud skrev:

Breivik ble betegnet som terrorist ja (dog, ikke ofte, men). Han er absolutt en terrorist.

Sutrer ikke, men media er faktisk slikt.  

Du mener Breivik absolutt er en terrorist, men mener Nice terroristen ikke er terrorist men psykisk syk? 

Media forsøkte overhodet ikke å beskytte Breivik fordi han var hvit mann. Det er latterlig å påstå. 

• Liker 3
Skrevet

Nå kommer det frem en psykiatrisk historie på mannen, kanskje det er sykdom og galskap bak angrepet, mer en religiøs ekstremisme? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...