Gjest CamillaCollett Skrevet 24. april 2017 #81 Skrevet 24. april 2017 Hvem som er utro? Hvem som helst. Det hadde vært fint om utro mennesker hadde hatt en stor U i panna eller spesielle personlighetstrekk som vi kunne speide etter. Men nei. Jeg tror de fleste kan være utro under gitte omstendigheter. Omstendighetene kan riktignok variere veldig, veldig mye. Fra mannen som er psykopat og gir blanke i partner, til kvinnen som holder sammen i et ekteskap med en mann i rullestol etter trafikkulykke og ikke får dekket seksuelle behov. Men de aller fleste befinner seg i et mellomsjikt. Det er vanlige menn og kvinner med vanlige liv, men de savner noe. Det er fint lite man kan gjøre for å forhindre utroskap, bortsett fra én ting: Man kan gjøre sitt beste for at partneren er fornøyd. Kommuniserer man godt? Vet man hva partneren drømmer om og savner? Føler partneren seg sett og respektert? Noen vil være utro samme hvor godt de har det hjemme. Men det store flertallet har mye høyere terskel for utroskap dersom de er tilfredse i forholdet de har. Dagens ekteskap er en krevende institusjon å være i. Mens ekteskapet i tidligere tider først og fremst var en praktisk og økonomisk union er det i dag bare to ting som holder ekteskap sammen: Kjærlighet og barn. Vi forventer å forelske oss i et annet menneske og holde sammen med det i kjærlighet til vi dør, samtidig som mange av oss har varierende forståelse av hvor mye arbeid dette egentlig krever. Vi får barn, og de skal ha verdens beste oppvekstvilkår med mor og far under samme tak - et svinedyrt tak, forøvrig, som gjør at også økonomi er en motivasjonsfaktor for å holde sammen. Men da er det ikke så rart om man blir skuffa etterhvert. Når man sitter der og finner ut at det er hardt arbeid å holde sammen, den ene parten surfer kanskje på den andre, ingen vil bryte på grunn av barna, noen har heller ikke råd til å bryte. Og så *trommevirvel* begynner det en ny dame/fyr på jobben som forelsker seg i deg og sier at du er fantastisk...
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #82 Skrevet 24. april 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den andre kvinnen til en utro mann og kan jo forklare hvem han er. Han har en god jobb, en sånn hvor han får brukt snakketøyet sitt på en god måte og også får bekreftet integriteten sin. Han kan virkelig snakke for seg og det trengs i jobben hans. Dette bruker han også med kolleger, og han kan fort bli sett på som en bedreviter og overlegen. Han ser bra ut og oppfører seg ung for alderen. Er ute på byen med kompiser, men drar alltid hjem til samboeren. Samboeren han fridde til en måned før han innledet et seksuelt forhold med meg. Jeg kan selvsagt ikke stole på noe av det han sier, men da vi begynte å prate sammen kom det frem at han gjorde det pga. spenningen og at han ikke fikk mye sex hjemme (fordi hun var for trang :/). Klisje, I know. Nå dreier det seg om spenning og noe han ikke får hjemme, at vi kan utforske mye sammen da det kun er ren hemmelig seksuell nytelse og vi tør å gjøre ting han ikke tør å spørre om hjemme. Han sa selv at han aldri hadde gjort noe sånt som dette før, rent utroskap. Dette har pågått i syv måneder nå, og han viser ingen anger eller tegn på at det må stoppe, selv om bryllupet er nært forestående og samboeren er av den sjalu typen. Hun kommer fra det tykkeste bibelbeltet, og virker som en liten frøken pripp, så hvordan de to matcher klarer jeg ikke helt å forstå. Han har en fortid som ikke er særlig pen både når det kommer til tidligere forhold (ikke fordi han var utro, men fordi han kan bli litt oppfarende) men også alkohol og dårlig miljø. At mannen er totalt blottet for empati og samvittighet er det liten tvil om, men jeg vet at han har det godt i forholdet sitt og har funnet ei dame som er bra for han og holder han i sjakk, samtidig som hun ikke er kontrollerende. Det er kun hans seksuelle drift og spenningen av å få oppmerksomhet fra ei yngre kollega som han aldri kunne tro var sånn, som er så sterk at han ikke klarer å la vær, skjønn det den som kan. Anonymkode: 85550...407 Har du ikke ett snev av dårlig samvittighet for hva du driver med ? Denne stakkars "trange" dama skal jo straks gifte seg med en fyr hun egentlig ikke aner hvem er. Han lurer henne fullstendig. Har de barn ? Unner du ikke mennesker å leve ett virkelig liv ? Hun lever jo i en løgn, bør han ikke heller åpne seg for sin samboer, snart kone ? Og hun er av den sjalu typen sier du ? Stakkars menneske det har hun jo all grunn til. Jeg skal straks gifte meg å hadde jeg ved senere anledning fått vite at han startet ett ekteskap med meg basert løgn og utroskap så hadde vi blitt skilt rimelig fort. Du burde faktisk si ifra til partnern hans. Når man skal gifte seg skriver man under på endel papirer. Enkelte av punktene kan føre til fengsel om man gir uriktige opplysninger. Å visst du har moral så avslutter du forholdet og forteller det til dama. Jeg hadde ville vite, hverfall når det er snakk om at de skal gifte seg. Greit å få vite hvem man har med å gjøre, før man lover Gud å enhvermann å være sammen i all tid. Nei fy søren hvor egoistisk det går ant å bli. La dama å få sjans til å velge før du binder seg med ekteskap. Mulig hun å vil ha pulekompis !!! Anonymkode: 80ec3...e00
Gjest besserwesser Skrevet 24. april 2017 #83 Skrevet 24. april 2017 Utroskap er et symptom på narsisstisk eller antisosial personlighetsforstyrrelse (tidl. psykopati). Hvis det ikke hadde vært for at voldtekter var relativt vanlige i lavere samfunnslag i oldtiden, ville ikke utroskap som sosialt fenomen eksistert i dag. For den utro partens del handler utroskap helt enkelt om en ting: Å få spredt sine gener. Dersom man har et dårlig utgangspunkt er det naturlig å gå for en helgardering. Empati og lojalitet er som regel fraværende hos utro personer, og de er ikke i stand til å knytte seg til andre mennesker følelsemessig. Alfahanner og alfahunner er svært sjelden utro. Utroskap er først og fremst utbredt i lavere samfunnslag, og da gjerne hos personer med et skjørt selvbilde og dårlige fremtidsutsikter. Utroskap er en forsvarsmekanisme. De som er notorisk utro har forsøker å formere seg på en måte som minner veldig om Gjøkens hekkeatferd.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #84 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke ett snev av dårlig samvittighet for hva du driver med ? Denne stakkars "trange" dama skal jo straks gifte seg med en fyr hun egentlig ikke aner hvem er. Han lurer henne fullstendig. Har de barn ? Unner du ikke mennesker å leve ett virkelig liv ? Hun lever jo i en løgn, bør han ikke heller åpne seg for sin samboer, snart kone ? Og hun er av den sjalu typen sier du ? Stakkars menneske det har hun jo all grunn til. Jeg skal straks gifte meg å hadde jeg ved senere anledning fått vite at han startet ett ekteskap med meg basert løgn og utroskap så hadde vi blitt skilt rimelig fort. Du burde faktisk si ifra til partnern hans. Når man skal gifte seg skriver man under på endel papirer. Enkelte av punktene kan føre til fengsel om man gir uriktige opplysninger. Å visst du har moral så avslutter du forholdet og forteller det til dama. Jeg hadde ville vite, hverfall når det er snakk om at de skal gifte seg. Greit å få vite hvem man har med å gjøre, før man lover Gud å enhvermann å være sammen i all tid. Nei fy søren hvor egoistisk det går ant å bli. La dama å få sjans til å velge før du binder seg med ekteskap. Mulig hun å vil ha pulekompis !!! Anonymkode: 80ec3...e00 Jeg skulle ønske jeg kunne svare "ja, jeg har kjempedårlig samvittighet", men faktum er dessverre at nei, jeg har ikke så dårlig samvittighet som jeg burde hatt. Kanskje fordi jeg vet at det kun handler om sex, og ingenting om følelser. Tankene er ikke hos meg what so ever utenom når han trenger et ligg. Kynisk som faen, men jeg kan ikke noe for det. Nei, de har ikke barn. Jo, jeg unner henne å leve ett virkelig liv, og det er med henne han har det virkelige livet. Jeg er bare en puledukke for han. Åpne seg for sin samboer? Har jeg sagt at han har åpnet seg for meg? Absolutt ikke. Hun er sjalu, og hadde hun åpnet øynene litt så burde hun sett tegnene. Jeg skal ikke være den som forteller henne det, men for hennes del så håper jeg egentlig at hun finner ut av det før det er "for seint", men jeg skal ikke være den som "ødelegger" mer enn jeg allerede gjør. "Det hun ikke vet...osv."... Jeg er fullt klar over hvor kaldt og jævlig dette er, og at jeg antagelig ikke er noe bedre enn fyren selv. Uansett ville jeg bare gi mitt svar til hvem de utro mennene er.... Poenget er at man aldri, ALDRI kan være sikker på den man lever med. Jeg ser mange her skriver at de er 100 % sikre på at sin partner aldri kunne gjort noe sånt, men livet har lært meg at man aldri kan være sikre på noen eller stole på noen. Til slutt har man kun seg selv. Og det er den lærdommen som har gjort meg iskald. Anonymkode: 85550...407
AnonymBruker Skrevet 24. april 2017 #85 Skrevet 24. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske jeg kunne svare "ja, jeg har kjempedårlig samvittighet", men faktum er dessverre at nei, jeg har ikke så dårlig samvittighet som jeg burde hatt. Kanskje fordi jeg vet at det kun handler om sex, og ingenting om følelser. Tankene er ikke hos meg what so ever utenom når han trenger et ligg. Kynisk som faen, men jeg kan ikke noe for det. Nei, de har ikke barn. Jo, jeg unner henne å leve ett virkelig liv, og det er med henne han har det virkelige livet. Jeg er bare en puledukke for han. Åpne seg for sin samboer? Har jeg sagt at han har åpnet seg for meg? Absolutt ikke. Hun er sjalu, og hadde hun åpnet øynene litt så burde hun sett tegnene. Jeg skal ikke være den som forteller henne det, men for hennes del så håper jeg egentlig at hun finner ut av det før det er "for seint", men jeg skal ikke være den som "ødelegger" mer enn jeg allerede gjør. "Det hun ikke vet...osv."... Jeg er fullt klar over hvor kaldt og jævlig dette er, og at jeg antagelig ikke er noe bedre enn fyren selv. Uansett ville jeg bare gi mitt svar til hvem de utro mennene er.... Poenget er at man aldri, ALDRI kan være sikker på den man lever med. Jeg ser mange her skriver at de er 100 % sikre på at sin partner aldri kunne gjort noe sånt, men livet har lært meg at man aldri kan være sikre på noen eller stole på noen. Til slutt har man kun seg selv. Og det er den lærdommen som har gjort meg iskald. Anonymkode: 85550...407 Mente åpne seg når det kommer til seksuelle fantasier osv da. Siden hun tross alt skal være kona hans snart. Og når du sier du ikke vil ødelegge, så har du allerede faktisk gjort det. Hun lever ett liv der hun tror hun vet hvem mannen er. Jeg hadde takket deg om du sa ifra hadde det vært min mann. Sikkert syntes du var ett ludder, men ellers hadde jeg vært glad for at sannheten kom før jeg ga han mitt ja. Anonymkode: 80ec3...e00
Gjest besserwesser Skrevet 26. april 2017 #86 Skrevet 26. april 2017 KVINNEHATERE, NARSISSISTER OG PSYKOPATER.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå