Rotemor Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Som gift eller samboende kvinne, hvem tror du de utro mennene er? Men 20+ fartstid på byen, hytteturer, afterskier, festivaler med mer så slutter det aldri å forundre meg hvor mange som er villige til å være utro - kvinner som menn. Nå er jeg singel, men som samboende følte jeg aldri at jeg var i faresonen for verken å bedra eller bli bedratt. Likevel er det jo ta tusenvis av oss som blir bedratt. Gutter på guttetur har liksom egne kodekser. "Det som skjer i Hemsedal blir i Hemsedal". Så da må man få lov å spørre hvorfor du tror at du er forskånet? 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Er singel nå, men da jeg var i forhold tenkte jeg ikke på at mannen var utro. Jeg valgte å stole på han, og han stolte på meg. Uten tillit blir forhold veldig slitsomme for meg. Jeg må kunne stole på min partner fram til han har bevist at han ikke fortjener den tilliten. Ja, det er stort sett alltid en mulighet for å bli bedratt, men det var ikke noe jeg tenkte på egentllig. Anonymkode: d76da...8a1 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 De utro guttene er hvem som helst. Familiefedre med 9-4 jobb, de som er nybakte fedre, de som ikke har barn, de som har giftet seg på nytt, de som kjører bil, de som sykler- altså- det er HVEM SOM HELST. Er jo en ganske stor andel som er utro. Jeg tror ikke jeg nødvendigvis er forskånet, men jeg tror at "gresset er grønnest der man vanner det". Så vi prøver å ha god kommunikasjon og investere i parforholdet. Det er jammen meg ikke like lett bestandig, men det er verdt å jobbe for, for jeg elsker mannen min. Anonymkode: a7b60...b50 6
AnonymBruker 42 Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 (endret) De mest utro mennene er de samme som de mest utro kvinnene... Det er de med minst selvrespekt, og demed minst respekt for andre.... Edit. Derfor velger jeg partnere med respekt for seg selv og andre Endret 14. juli 2016 av Beeblebrox 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 ...eller de uten samvittighet. Anonymkode: 4a800...546 6
Gjest NotNaomi Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Jeg skjønner at menn (og damer) kan bli fristet,men det jeg har problemer med å forstå er at en er utro,og så deretter klarer å se partneren i øynene. Å skjule det,å lure den nærmeste sånn,jeg skjønner det b s te ikke. For veldig mange er det jo noe av det verste å bli utsatt for,så hva da med tillit generelt? De med karakter tror jeg holder seg på matta.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Igjen ser vi en kvinne som prøver å framstille det som at det bare er menn som er utro. Anonymkode: 9127b...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen ser vi en kvinne som prøver å framstille det som at det bare er menn som er utro. Anonymkode: 9127b...f2a Eller så er det bare en kvinne som spør andre heterofile kvinner et spørsmål som omhandler menn på et kvinneforum og antar at ikke folk på død og liv må gjøre det til en kjønnskamp. Anonymkode: d76da...8a1 39
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Noen typer personligheter er mer utro enn andre, og de er lette å kjenne igjen, det er også de som faller for dem. Type vant til å sjarmere og de som faller for dem faller for utseende + sjarm og har ingen ytterlige krav om verdisyn. Det er ikke alle som lar seg blende så lett. Andre typer må dras lengre før de er utro, type ikke hatt sex de siste 2 år med partneren, men liker trygghet, så må ha en eller annen partner i havn og dermed overlapper de gjerne forholdene sine. Andre er langtidsgifte, har sjelden sex med partneren, ønsker å holde familien/økonomien samlet, og vil ha noe uforpliktende på si for å opprettholde energi og livslyst. Kan egentlig se forskjell i dette på alder også. Anonymkode: 26157...fe2 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Jeg tror også at personlighet har mye å si. Typisk impulsive og rastløse mennesker. De som lever her og nå som generelt ikke er så flinke til å tenke langsiktig. Eller psykopater - personer som er mester i å sjarmere, men som er totalt blottet for empati, og som egentlig aldri utvikler noe ekte forhold til noen i det hele tatt. Så har man vanlige personer som savner sterkt både psykisk og fysisk intimintet i nåværende forhold. Anonymkode: c18d8...008 4
Gjest 2Bhonest Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller så er det bare en kvinne som spør andre heterofile kvinner et spørsmål som omhandler menn på et kvinneforum og antar at ikke folk på død og liv må gjøre det til en kjønnskamp. Anonymkode: d76da...8a1 Kunne vel lett laget spørsmålet om til hvem som er utro. Om der er noen fellestrekk. Årsakene til utroskap er det store forskjeller mellom kjønnene.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 36 minutter siden, 2Bhonest skrev: Kunne vel lett laget spørsmålet om til hvem som er utro. Om der er noen fellestrekk. Årsakene til utroskap er det store forskjeller mellom kjønnene. Men da er hele problemstillingen forandret. Fra "hvem kvinner tror utro menn er og hvorfor kvinner tror at deres forhold er forskånet" til "hvorfor er menn utro og hvorfor er kvinner utro". Det blir er helt annet spørsmål. Hvorfor? Fordi en person velger å se "hvem tror kvinner de utro mennene er" som "kun menn er utro, aldri kvinner"? Anonymkode: d76da...8a1 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #13 Skrevet 14. juli 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror også at personlighet har mye å si. Typisk impulsive og rastløse mennesker. De som lever her og nå som generelt ikke er så flinke til å tenke langsiktig. Eller psykopater - personer som er mester i å sjarmere, men som er totalt blottet for empati, og som egentlig aldri utvikler noe ekte forhold til noen i det hele tatt. Så har man vanlige personer som savner sterkt både psykisk og fysisk intimintet i nåværende forhold. Anonymkode: c18d8...008 Dette er en myte at de fleste mennesker som er utro er psykopater og onde mennesker. Man vil helst tro, spesielt her på KG, at den som er utro er en syk følelsesløs jævel uten snev av empati. Vel sik er det ikke. Som alt annet her i livet, så representerer nok de som er utro hele spektret i samfunnet. Fra den vellykkede familiefaren til karrierekvinnen til den dydige presten. Går det an å elske sin make, og likevel være utro? Ikke i følge KG, men selvsagt kan man det. Verden er ikke svart-hvitt. Den er så langt unna å være svart-hvitt som det går an, og er jævlig komplisert. Veldig mange utroskap kommer som følge av forhold som mister gnisten og er på randen til å havarere. Forhold der intimiteten har forsvunnet og sexlivet ikke har fungert på lange tider. Behov som ikke oppfylles etc. Med alkhol innabords, med påfølgende redusert sevlkontroll, er det fort å trampe feil. Jeg tror faktisk de færreste som er utro tilhører kategorien psykopater eller mennesker uten empati. Anonymkode: 656cb...1c9 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 Finnes det menn som ikke er utro? Det tviler jeg sterkt på. Jeg syns menn er litt som hunder. Humping anything with a pulse 😂 Pga all utroskapen til menn så har psykologene i Norge MYE å gjøre. Menn ødelegger kvinner psykisk. Anonymkode: 9af26...133 6
absinthia Skrevet 14. juli 2016 #15 Skrevet 14. juli 2016 Det er nok flere typer som er mer tilbøyelige enn andre, men menn med store baller skal visst være ekstra mye utro http://www.independent.co.uk/news/science/the-smaller-the-better-size-of-a-mans-testicles-is-linked-to-his-parenting-skills-8805576.html
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 3 minutter siden, absinthia skrev: Det er nok flere typer som er mer tilbøyelige enn andre, men menn med store baller skal visst være ekstra mye utro http://www.independent.co.uk/news/science/the-smaller-the-better-size-of-a-mans-testicles-is-linked-to-his-parenting-skills-8805576.html Min ex hadde ganske små baller og var utro konstant. Så nei,det trenger ikke stemme. Anonymkode: 9af26...133 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #17 Skrevet 14. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det menn som ikke er utro? Det tviler jeg sterkt på. Jeg syns menn er litt som hunder. Humping anything with a pulse 😂 Pga all utroskapen til menn så har psykologene i Norge MYE å gjøre. Menn ødelegger kvinner psykisk. Anonymkode: 9af26...133 For et useriøst innlegg. Siste undersøkelse jeg leste, i VG for ca. en uke siden, så hadde 23% av kvinnene og 29% av mennene vært utro. Kvinner tar mer og mer innpå menn. Hva er poenget med å forsøple debatten med slike flåsete og direkte feilaktige utsagn? Anonymkode: 656cb...1c9 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 Menn (og kvinner) som er manipulerende og selvopptatte tror jeg er de som har størst sjanse for å være utro. De tenker kun på seg selv og hva som gagner dem best. Jeg trodde aldri eksen min var fysisk utro mot meg, og tanken slo meg aldri. Men han hadde en annen bak ryggen min, så emosjonelt utro var han. Når han var lei av meg gikk han til henne, men lot meg tro før det ble slutt at det ikke var noe der. Han var rett og slett manipulerende og selvopptatt, og istedenfor å kommunisere med meg, holdt han det skjult. Anonymkode: 61004...db1 1
Summers Skrevet 14. juli 2016 #19 Skrevet 14. juli 2016 (endret) 7 timer siden, Rotemor skrev: Likevel er det jo ta tusenvis av oss som blir bedratt. Gutter på guttetur har liksom egne kodekser. "Det som skjer i Hemsedal blir i Hemsedal". Så da må man få lov å spørre hvorfor du tror at du er forskånet? Sånn er det vel ikke bere på gutteturer. Er vel ingen som sladrer om utroskap med mindre de er svært nær personen som blir bedratt. Ikke så rart heller om jeg ikke kjenner deg og mannen din er utro på julebordet så har jeg jo ingen grunn til å fortelle deg om det. Kjipt at det er sånn for det gjør jo utroskap utrolig lett når man ikke trenger å skjule det for andre enn kona.. Ingen sladrer eller ber den utro personen om å skjerpe seg. Tror den beste måten å være sikre seg mot utroskap er å ha kjent personen når han er i forhold med noen andre og sett om hen var utro i situasjoner hvor det er lett å være utro. Eventuelt at man har felles venner som er såpass lojale mot deg at de sier ifra om personen man liker lett er utro. Endret 14. juli 2016 av Summers 1
Rotemor Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #20 Skrevet 14. juli 2016 1 time siden, 2Bhonest skrev: Kunne vel lett laget spørsmålet om til hvem som er utro. Om der er noen fellestrekk. Årsakene til utroskap er det store forskjeller mellom kjønnene. Jeg retter meg direkte mot kvinner her, fordi det er kvinner jeg ønsker å rett meg mot og høre fra. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå