Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Summers skrev:

Man ser jo også de som er i forhold og holder seg på matta selv om de har sjans til å være utro.

Hvor holder de til da? 

Anonymkode: 9af26...133

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor holder de til da? 

Overalt det er vel under halvparten som har vært utro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Summers skrev:

Man ser jo også de som er i forhold og holder seg på matta selv om de har sjans til å være utro.

He he jepp finnes heldigvis fortsatt noen av dem, derfor skrev jeg også nesten gitt opp 😉

Anonymkode: 4ce49...04b

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner samt svar

- Pavilion, mod

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, prøvde å forsvare deg mot hets. Er en bruker her inne som kommenterer gang etter gang at alle menn er utro, bare ute etter sex, sprer sykdommer mm. Men kanskje det ikke er deg. Synes bare det er trist når de med åpenbare problemer blir skjelt ut.

Anonymkode: 6ddb6...579

Jeg skjønte det :) Ser også at det er flere som skriver det du sier,men det kan ikke jeg ta ansvar for. Enig i at det er mange som sliter her på forumet. Men kanskje de har sine grunner for det? Ser jo menn som skriver tilsvarende om damer.

Fint å se menn skrive om sine erfaringer når det gjelder utroskap her. Jeg dater jo ikke damer,så derfor ser jeg det bare som at menn er utro. Men et nok mye vi ikke ser av utroskap,både fra menn og damer. 

Jeg har hatt flere venninner (noen med barn) boende hos meg det siste året i perioder. Pga utro menn som har forlatt de og kastet de ut. Og det har vært menn man aldri kunne trodd sånt om. 

Derfor er det ikke rart man blir lei. 

Skrevet
Den 7/15/2016 at 9.18, AnonymBruker skrev:

Folk som er utro er dårlige mennesker som burde steines etter min mening. Vil man pule rundt er man SINGEL. Grunnen til at man er i et forhold er at man liker den personen så godt at man ikke vil ha noen andre. 

Glad jeg har bra moral og gode verdier. Jeg gidder ikke en gang ha venner som er utro da jeg syns de er søplefolk. Utroskap er et valg,er bare å la vær. Jeg kan være full som et fly men fristet til utroskap blir jeg aldri! 

HATER HATER HATER dårlige mennesker. Som sprer aids,kjønnssykdommer og gir folk psykiske problemer. Livet mitt ble ødelagt oga utroskap og jeg skal aldri stole på menn igjen. 

Jeg pleide å ha et like svart/hvitt syn på det. Å være utro var aldri forsvarlig. Så ble jeg bedre kjent med noen par og fikk vite hvordan de har det. Noen har det helt forferdelig i ekteskapet sitt. Blir tråkket på daglig, neglisjert, behandlet som luft eller dritt. De velger likevel å holde sammen for barnas skyld. Jeg har tatt meg i å ønske at de finner noen på si som kan gi dem det de savner og som de tydeligvis ikke vil få fra partneren sin. Det er ikke snakk om folk som blir litt lei eller har lyst på mer spennende sex, men som er i et virkelig dårlig forhold og virkelig har prøvd å gjøre det bedre. Men hvis den andre ikke vil, hjelper det ikke. Når man er moralsk nok til å holde ut et helvete for at barna ikke skal oppleve en skilsmisse, synes jeg ikke jeg har noen rett til å forvente at de ikke skal søke lykken på den eneste andre måten de kan. Ære være dem som både holder ut et destruktivt forhold og er 100% fysisk og emosjonelt trofaste, men jeg kommer aldri mer til å automatisk fordømme folk som er utro, for det kan være veldig mye mer bak fasaden.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, linsejesus skrev:

Jeg pleide å ha et like svart/hvitt syn på det. Å være utro var aldri forsvarlig. Så ble jeg bedre kjent med noen par og fikk vite hvordan de har det. Noen har det helt forferdelig i ekteskapet sitt. Blir tråkket på daglig, neglisjert, behandlet som luft eller dritt. De velger likevel å holde sammen for barnas skyld. Jeg har tatt meg i å ønske at de finner noen på si som kan gi dem det de savner og som de tydeligvis ikke vil få fra partneren sin. Det er ikke snakk om folk som blir litt lei eller har lyst på mer spennende sex, men som er i et virkelig dårlig forhold og virkelig har prøvd å gjøre det bedre. Men hvis den andre ikke vil, hjelper det ikke. Når man er moralsk nok til å holde ut et helvete for at barna ikke skal oppleve en skilsmisse, synes jeg ikke jeg har noen rett til å forvente at de ikke skal søke lykken på den eneste andre måten de kan. Ære være dem som både holder ut et destruktivt forhold og er 100% fysisk og emosjonelt trofaste, men jeg kommer aldri mer til å automatisk fordømme folk som er utro, for det kan være veldig mye mer bak fasaden.

Barn merker når noe er galt. De merker MYE mer enn man tror. Jeg synes ikke man skal "holde sammen for barnas skyld". Vil du pule på noen andre enn den du er sammen med, bli singel. Punktum. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Rose33 skrev:

Barn merker når noe er galt. De merker MYE mer enn man tror. Jeg synes ikke man skal "holde sammen for barnas skyld". Vil du pule på noen andre enn den du er sammen med, bli singel. Punktum. 

Barn merker ikke nødvendigvis hva foreldrenes konflikter består i. Og utroskap handler ikke nødvendigvis om at man har lyst til å ligge med noen andre, og at man tar forholdet så lite seriøst at man driter i det for å få seg et ligg. Det er noe ganske annet enn å leve med en partner som trykker deg ned hver eneste dag i mange år. Å bli mobbet på arbeidsplassen er ingenting sammenlignet med det. Skilsmisse er skadelig for barn, det kan vi i alle fall sette punktum bak. Noen ganger vil også barna ha best av en skilsmisse, men om man kan holde sammen er det klart best generelt sett, for deres del, i alle fall mens de er små.

Skrevet
10 timer siden, linsejesus skrev:

Barn merker ikke nødvendigvis hva foreldrenes konflikter består i. Og utroskap handler ikke nødvendigvis om at man har lyst til å ligge med noen andre, og at man tar forholdet så lite seriøst at man driter i det for å få seg et ligg. Det er noe ganske annet enn å leve med en partner som trykker deg ned hver eneste dag i mange år. Å bli mobbet på arbeidsplassen er ingenting sammenlignet med det. Skilsmisse er skadelig for barn, det kan vi i alle fall sette punktum bak. Noen ganger vil også barna ha best av en skilsmisse, men om man kan holde sammen er det klart best generelt sett, for deres del, i alle fall mens de er små.

Utroskap unnskyldes aldri i mine øyne. Har man det så ille i et forhold, får man bryte ut. Det tror jeg barna er enige i også, når de blir eldre. En skilsmisse er veldig vanlig i dag, er selv skilsmissebarn og jeg ville mye heller være det, enn å høre på at foreldrene mine kranglet og gråt. Så da er vi enige om å være uenige i denne saken :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Rose33 skrev:

Utroskap unnskyldes aldri i mine øyne. Har man det så ille i et forhold, får man bryte ut. Det tror jeg barna er enige i også, når de blir eldre. En skilsmisse er veldig vanlig i dag, er selv skilsmissebarn og jeg ville mye heller være det, enn å høre på at foreldrene mine kranglet og gråt. Så da er vi enige om å være uenige i denne saken :) 

Alternativet til skilsmisse er ikke nødvendigvis at barna må høre på krangling og ha det fælt. I den ene familien jeg kjenner har barna det helt topp og foreldrene er utrolig flinke til å ikke la sine frustrasjoner med hverandre gå ut over dem. Hvis du med utroskap mener å "bryte ekteskapet" så er det mange måter man kan gjøre det på, det å ha et forhold til en annen er bare én av dem.

Skrevet

Grunnene til at noen velger å bryte reglene for sitt forhold kan være så mange, at jeg aldri dømmer noen for det. For meg blir det bare naivt og patetisk.

AnonymBruker
Skrevet

Første gang eks var utro var det pga ei jente han hadde vært interessert i tidligere, tok kontakt igjen. Det var for spennendefor han. Han ville dratt fra meg der og da hvis hun hadde forlatt typen sin for han. Forholdet vårt var helt i starten, men likevel over rosa-sky fasen og jeg var i en depresjon. Så jeg unnskyldte han litt. 

Siste gang holdt han på med ei i flere mnd. Først over nett så begynte de å treffes. Jeg hadde hatt det dårlig lenge i dettr forholdet og var nysgjerrig på alle sidene ved et singelliv. Så jeg dumpet han. Etter dette kom fakta om siste utroskapen frem.

Kjæresten jeg hadde etter han her negynte å prøve seg på ei annen mens vi var sammen. Jeg tror han gjør slikt for å komme seg ut av forhold han er i. Jeg tror han er ekstremt usikker på seg selv og veldig konfliktsky. Det rare er bare at ham er faktisk dritkjekk, har alt på stell i livet og burde virkelig ikke ha så dårlig selvtillit. Han innrømmet selv at i de siste 10 årene har hans lengste forhold vært 8 mnd. Alle de lengste forholdene hans har endt i utroskap. Av det jeg vet så er det vel 5 stk 8 mnds forhold, minst.

Svoger var utro i fylla med jente han kjente fra hobby. Han vet ikke grunnen til at det skjedde.  Det bare skjedde mener han. Svoger er kjempe redd for å miste ansikt. Vil være venn med alle. Dama og han har hatt mye problemer! 

En bekjent er alltid utro. Han sier det selv og at han ikke kan sette seg som i et forhold for da kommer han til å være utro. Hvorfor han er slik det aner jeg ikke. 

Jeg vet med meg selv og erfaring at jeg går før jeg får interessen for andre menn. Jeg har null interesse av andre når jeg er i et forhold. Jeg elsker sex og gir myyye av meg selv. Så hvorfor min første kjæreste var utro flere ganger det aner jeg ikke. 

Anonymkode: 078f8...0a1

AnonymBruker
Skrevet
Den 16.7.2016 at 7.36, ControlU skrev:

Har nettopp vært utro 1. gang i livet. Gjorde det av den enkle grunnen at jeg ikke føler meg sett i forholdet. Er forelska og vil ikke gå fra jenta. Var planlagt og jeg ville lære noe om meg selv. 

Du er ikke spesielt forelsket i henne nei når du er villig til å knuse hjertet hennes og fjerne all tillit mellom dere. Synes du det er greit at hun ligger med noen andre fordi hun vil lære noe om seg selv? Det du lærte ved å planlegge å være utro mot hun du liksom skal være forelsket i er at du kun bryr deg om deg selv, at du klarer å være utro og leve med det. Sier mye om deg.

Anonymkode: f2d92...4a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 14.7.2016 at 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ganske mange som har vært utro, og jeg kan ikke skjønne at man gjør det slutt på grunnlag av noe sånt. Det er jo såpass vanlig at man må nesten regne med at det skjer en selv en eller annen gang, i ett eller annet forhold. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en så stor greie, det handler jo bare om hvor noen kroppsdeler befinner seg på et gitt tidspunkt. Særlig menn trenger jo ikke engang ha noen følelser for vedkommende som de har sex med.

Jeg er ikke noe for åpne forhold, og ser jo på det å være trofast som et ideal, og noe jeg regner med begge parter ønsker, ingen vil jo at den andre skal pule rundt om man er i et monogamt forhold, men om noen ikke klarer det så hvorfor så mye drama?

Det siste tilfellet jeg hørte om var mannen til en venninne/nabo som var utro med flere damer samtidig, og jeg vet jo at hun ikke vil ha sex med han, og jeg oppfatter også at sex er noe som er viktig for han....så her mener jeg de har et problem som ikke primært handler om utroskap, men som handler om hvorfor hun ikke vil ha sex med mannen sin.

Og en annen jeg kjenner klarer rett og slett ikke å være trofast, det skjer gang på gang, men med år imellom, han har ikke lange forhold til andre, han har bare "glipper" i fylla, men disse klarer han visst ikke å unngå. Jeg vet han elsker samboeren sin for det og kommer aldri til å gå fra henne.

Jeg bare syns det er så firkantet at man ikke kan se på hvorfor, hvordan, hva skal vi gjøre med det etc., heller enn å kalle det "utroskap" og si at den som gjør det er forferdelig. Vi er jo mennesker, og mennesker gjør feil, og dette er en av feilene de gjør.

Anonymkode: c1e60...5d5

Du kan ikke skjønne hvorfor noen gjør det slutt når den man elsker forråder deg på verste sett? Hva har man igjen når tilliten er vekke? Er du i et monogamt forhold så er det jo nettopp det man forventer. Et monogamt forhold. Selvfølgelig får man fra et menneske som lyver og gir faen i følelsene dine. Hvis du har selvrespekt for deg selv selvklart. Vil du være en dørmatte er det jo bare å bli.

AnonymBruker
Skrevet

De som er utro får se å til helvete bli single. Det finnes ikke en eneste god grunn til å være utro. Ingen. Er du ikke fornøyd i et forhold får du gå. Du får ikke leve på en løgn mens du lurer partneren din til å tro at det kun er dere to mens du lever livet som singel på si. At et menneske kan lyve og forråde partneren sin samtidig som de sover godt om natten sier sitt om hvilken person de er.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Statistisk er det flere kvinner som er utro enn menn.

Studier av apekatter bekrefter også dette fra naturen.

Anonymkode: d42b5...242

• 9 måneder senere...
Gjest besserwesser
Skrevet

Utroskap er et symptom på narsisstisk eller antisosial personlighetsforstyrrelse (tidl. psykopati). Hvis det ikke hadde vært for at voldtekter var relativt vanlige i lavere samfunnslag i oldtiden, ville ikke utroskap som sosialt fenomen eksistert i dag. For den utro partens del handler utroskap helt enkelt om en ting: Å få spredt sine gener. Dersom man har et dårlig utgangspunkt er det naturlig å gå for en helgardering. Empati og lojalitet er som regel fraværende hos utro personer, og de er ikke i stand til å knytte seg til andre mennesker følelsemessig.

Alfahanner og alfahunner er svært sjelden utro. Utroskap er først og fremst utbredt i lavere samfunnslag, og da gjerne hos personer med et skjørt selvbilde og dårlige fremtidsutsikter. 

Utroskap er en forsvarsmekanisme.

Gjest besserwesser
Skrevet (endret)
På 19.7.2016 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Statistisk er det flere kvinner som er utro enn menn.

Studier av apekatter bekrefter også dette fra naturen.

Anonymkode: d42b5...242

I naturen ser man at det er individene med lav selvfølelse som er utro. Individene som mangler integritet, og som har en egoistisk og antisosial atferd. De som starter slosskamper for oppmerksomhetens skyld, spiller dobbeltroller og unytter andre. Utroskap er parasittisk atferd på sitt verste.

Endret av besserwesser
Skrevet

Jeg føler meg trygg på partneren min, jeg kan ikke sette fingeren på hvorfor. Selvfølgelig kan jeg nevne mange ting som gjør at jeg ikke tror han er typen til å gjøre noe slikt. Ingen av oss har garantier, men magefølelsen min sier at jeg kan stole på han. Og jeg stoler på intensjonen min, for i ett tidligere forhold så viste jeg det innerst inne at han var utro lenge før jeg hadde bevis for det. Og jeg orker ikke bruke energi til bekymre meg for noe som kan skje. Hittil har han ikke gitt men noen grunn til å tvile på han, så han fortjener min tillitt 

Jeg tror alle både kvinner og menn fra alle sosiale lag har mulighet til å være utro. Men jeg tror de som er ute å reiser mye lettere kan falle for fristelsen. Både for at sannsynligheten for at det blir oppdaget er mindre. Om det i tillegg er alkohol i bildet og hemninger slipper så kan det være alt som skal til før at noen tråkker feil. Når det kommer til gutteturer eller jentetur så tror ikke jeg de nødvendigvis er farlig for forhold. Men det kommer nok også på hvilken venner kjæresten din har. Hadde flertallet vært ute etter fest, flørting og sex så kan jeg skjønne at tanken av deres versjon av guttetur eller jentetur kan virke truende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er den andre kvinnen til en utro mann og kan jo forklare hvem han er.

Han har en god jobb, en sånn hvor han får brukt snakketøyet sitt på en god måte og også får bekreftet integriteten sin. Han kan virkelig snakke for seg og det trengs i jobben hans. Dette bruker han også med kolleger, og han kan fort bli sett på som en bedreviter og overlegen. Han ser bra ut og oppfører seg ung for alderen. Er ute på byen med kompiser, men drar alltid hjem til samboeren. Samboeren han fridde til en måned før han innledet et seksuelt forhold med meg.

Jeg kan selvsagt ikke stole på noe av det han sier, men da vi begynte å prate sammen kom det frem at han gjorde det pga. spenningen og at han ikke fikk mye sex hjemme (fordi hun var for trang :/). Klisje, I know. Nå dreier det seg om spenning og noe han ikke får hjemme, at vi kan utforske mye sammen da det kun er ren hemmelig seksuell nytelse og vi tør å gjøre ting han ikke tør å spørre om hjemme. Han sa selv at han aldri hadde gjort noe sånt som dette før, rent utroskap. Dette har pågått i syv måneder nå, og han viser ingen anger eller tegn på at det må stoppe, selv om bryllupet er nært forestående og samboeren er av den sjalu typen. Hun kommer fra det tykkeste bibelbeltet, og virker som en liten frøken pripp, så hvordan de to matcher klarer jeg ikke helt å forstå. Han har en fortid som ikke er særlig pen både når det kommer til tidligere forhold (ikke fordi han var utro, men fordi han kan bli litt oppfarende) men også alkohol og dårlig miljø.

At mannen er totalt blottet for empati og samvittighet er det liten tvil om, men jeg vet at han har det godt i forholdet sitt og har funnet ei dame som er bra for han og holder han i sjakk, samtidig som hun ikke er kontrollerende. Det er kun hans seksuelle drift og spenningen av å få oppmerksomhet fra ei yngre kollega som han aldri kunne tro var sånn, som er så sterk at han ikke klarer å la vær, skjønn det den som kan.

Anonymkode: 85550...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...