AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #21 Skrevet 14. juli 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et useriøst innlegg. Siste undersøkelse jeg leste, i VG for ca. en uke siden, så hadde 23% av kvinnene og 29% av mennene vært utro. Kvinner tar mer og mer innpå menn. Hva er poenget med å forsøple debatten med slike flåsete og direkte feilaktige utsagn? Anonymkode: 656cb...1c9 Det er ikke useriøst,det er fakta. Og 29% av menn er utro? Mer som 99,9%. De lar penisen styre livet sitt. Jeg har arr etter selvmordsforsøk pga utroskap fra MENN. De ødela livet mitt.. Anonymkode: 9af26...133 1
Gjest PetterPanne Skrevet 14. juli 2016 #22 Skrevet 14. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke useriøst,det er fakta. Og 29% av menn er utro? Mer som 99,9%. De lar penisen styre livet sitt. Jeg har arr etter selvmordsforsøk pga utroskap fra MENN. De ødela livet mitt.. Anonymkode: 9af26...133 99% av alle menn DU møter ja... uheldig statistikk 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #23 Skrevet 14. juli 2016 De menn og kvinner som er utroe: Hvordan greier de å ikke ha dårlig samvittighet for det som de har gjort (dersom de eier samvittighet)? Anonymkode: 54c0f...421 1
Zienna Skrevet 14. juli 2016 #24 Skrevet 14. juli 2016 I følge det jeg har lest er advokater de som er mest utro, og bønder de som er mest trofaste. Så kan en spørre seg om disse mennene er så forskjellig av type. Det er de sikkert ikke. Forskjellen er muligheten til å ikke bli avslørt. Advokaten, med sine mange reiser i inn og utland har muligheten, ikke bonden. Jeg tror at å ikke være utro er noe man bestemmer seg for. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #25 Skrevet 14. juli 2016 Hvis 23 prosent av kvinnene, og 29 prosent av mennene i Norge har vært utro er det umulig å lage en enhetlig psykologisk profil på så mange ulike mennesker. Men jeg kan tenke meg at de søker spenning, eventuelt bare sex om de ikke får dette hjemme, forståelse hos elskerinnen som kona ikke vil gi dem, eventyr, bekreftelse og selvtillit, nærhet, eller de kan være forelsket. Videre mener de gjerne at mennesker ikke er monogame av natur. De liker variasjon i kosten. Andre igjen fordi anledningen byr seg, og fristelsen blir for stor. Så har du dem som er litt lei av partneren, fordi alt har blitt rutine. Atter andre er ulykkelige i forholdet de er i, men holder ut på grunn av barna. Så har du de som bare er drittsekker. Konemor får man barn med, mens elskerinnen kan man gjøre sprell i senga med. Anonymkode: 8a83d...bb8 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 14. juli 2016 #26 Skrevet 14. juli 2016 40 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg retter meg direkte mot kvinner her, fordi det er kvinner jeg ønsker å rett meg mot og høre fra. Så du ville ikke ha svar fra de utro mennene her inne?
Rotemor Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #27 Skrevet 14. juli 2016 8 minutter siden, 2Bhonest skrev: Så du ville ikke ha svar fra de utro mennene her inne? Nei,det er ikke det jeg er ute etter. De har jeg jo truffet mange nok av. 3
Rotemor Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #28 Skrevet 14. juli 2016 26 minutter siden, Zienna skrev: I følge det jeg har lest er advokater de som er mest utro, og bønder de som er mest trofaste. Så kan en spørre seg om disse mennene er så forskjellig av type. Det er de sikkert ikke. Forskjellen er muligheten til å ikke bli avslørt. Advokaten, med sine mange reiser i inn og utland har muligheten, ikke bonden. Jeg tror at å ikke være utro er noe man bestemmer seg for. Det er jeg enig i. (Ihvertfall fryktelig langt på vei...) Det er vanskelig å bygge tillit sammen med noen når verden er så anderledes for enkelte med en gang de forlater hjemmet sitt. 3
Jus sanguinis Skrevet 14. juli 2016 #29 Skrevet 14. juli 2016 8 timer siden, Rotemor skrev: Som gift eller samboende kvinne, hvem tror du de utro mennene er? Men 20+ fartstid på byen, hytteturer, afterskier, festivaler med mer så slutter det aldri å forundre meg hvor mange som er villige til å være utro - kvinner som menn. Nå er jeg singel, men som samboende følte jeg aldri at jeg var i faresonen for verken å bedra eller bli bedratt. Likevel er det jo ta tusenvis av oss som blir bedratt. Gutter på guttetur har liksom egne kodekser. "Det som skjer i Hemsedal blir i Hemsedal". Så da må man få lov å spørre hvorfor du tror at du er forskånet? Du lever i en fryktverden! Hvorfor skulle det du frykter skje?
Rotemor Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #30 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, Jus sanguinis skrev: Du lever i en fryktverden! Hvorfor skulle det du frykter skje? Jeg frykter ikke utroskap! Det er jo det vi diskuterer..... 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #31 Skrevet 14. juli 2016 Av de tre menne som har vært utro mot sine damer som jeg har hatt meg med så har det vært: * En UD-ansatt i tidlig 40-årene med små barn og et sexløst liv med sin kone. * En mann i 50 årene med voksne barn og gift i en årrekke, bedriftsleder på seminar. * En mann i midten av 30-årene med ett barn i 4-5 års alder og med samboer. De to første visste jeg var i forhold, og det var ONS. Han siste fortalte først etter andre gang at han hadde samboer. (Jobber i annen del av landet, møttes først på fimatur i utlandet, så på seminar.) Ikke aktuelt å ha sex med han flere ganger, selv om han har prøvd seg på senere seminar Anonymkode: 75e46...218
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #32 Skrevet 14. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For et useriøst innlegg. Siste undersøkelse jeg leste, i VG for ca. en uke siden, så hadde 23% av kvinnene og 29% av mennene vært utro. Kvinner tar mer og mer innpå menn. Hva er poenget med å forsøple debatten med slike flåsete og direkte feilaktige utsagn? Anonymkode: 656cb...1c9 Hun er en bitter mus. Anonymkode: e00b5...7da
Jus sanguinis Skrevet 14. juli 2016 #33 Skrevet 14. juli 2016 6 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg frykter ikke utroskap! Det er jo det vi diskuterer..... Nettopp! Det er det vi diskuterer, en fryktverden!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #34 Skrevet 14. juli 2016 Jeg kjenner ganske mange som har vært utro, og jeg kan ikke skjønne at man gjør det slutt på grunnlag av noe sånt. Det er jo såpass vanlig at man må nesten regne med at det skjer en selv en eller annen gang, i ett eller annet forhold. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en så stor greie, det handler jo bare om hvor noen kroppsdeler befinner seg på et gitt tidspunkt. Særlig menn trenger jo ikke engang ha noen følelser for vedkommende som de har sex med. Jeg er ikke noe for åpne forhold, og ser jo på det å være trofast som et ideal, og noe jeg regner med begge parter ønsker, ingen vil jo at den andre skal pule rundt om man er i et monogamt forhold, men om noen ikke klarer det så hvorfor så mye drama? Det siste tilfellet jeg hørte om var mannen til en venninne/nabo som var utro med flere damer samtidig, og jeg vet jo at hun ikke vil ha sex med han, og jeg oppfatter også at sex er noe som er viktig for han....så her mener jeg de har et problem som ikke primært handler om utroskap, men som handler om hvorfor hun ikke vil ha sex med mannen sin. Og en annen jeg kjenner klarer rett og slett ikke å være trofast, det skjer gang på gang, men med år imellom, han har ikke lange forhold til andre, han har bare "glipper" i fylla, men disse klarer han visst ikke å unngå. Jeg vet han elsker samboeren sin for det og kommer aldri til å gå fra henne. Jeg bare syns det er så firkantet at man ikke kan se på hvorfor, hvordan, hva skal vi gjøre med det etc., heller enn å kalle det "utroskap" og si at den som gjør det er forferdelig. Vi er jo mennesker, og mennesker gjør feil, og dette er en av feilene de gjør. Anonymkode: c1e60...5d5 2
Rotemor Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #35 Skrevet 14. juli 2016 Et øyeblikk siden, Jus sanguinis skrev: Nettopp! Det er det vi diskuterer, en fryktverden! Nei. Utroskap forekommer og jeg forholder meg til det. Dette handler ikke om min erfaring med utroskap. Jeg lurer på hva andre kvinner tenker om hva slags menn som er utro. Er det typeavhengig, situasjonsavhengig? Hva slags moral, holdninger, kvinnesyn etc etc har man. Denne fryktverden du jabber om kan jeg ikke forholde meg til. 2
LittDiva Skrevet 14. juli 2016 #36 Skrevet 14. juli 2016 4 timer siden, Beeblebrox skrev: De mest utro mennene er de samme som de mest utro kvinnene... Det er de med minst selvrespekt, og demed minst respekt for andre.... Edit. Derfor velger jeg partnere med respekt for seg selv og andre Dette.
Jus sanguinis Skrevet 14. juli 2016 #37 Skrevet 14. juli 2016 13 minutter siden, Rotemor skrev: Denne fryktverden du jabber om kan jeg ikke forholde meg til. Er det fordi du er kvinne?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #38 Skrevet 14. juli 2016 80 % av menn er utro og 100 % av kvinner. Kvinner er MYE verre enn menn. Anonymkode: 7bce9...645
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #39 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har aldri vært utro, har gode verdier, intigritet og selvrespekt. Anonymkode: 73412...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2016 #40 Skrevet 14. juli 2016 De mennene jeg har møtt som er utro (utenom utlendingene) virker som de savner at noen synes de er spesielle. De savner av noen interesserer seg for DEM, at noen kanskje blir imponert over noe de har fått til eller på andre måter viser at mannen er verdt å prate med/legge merke til. Det samme gjelder sikkert for mange av de utro kvinnene. Og er det egentlig så rart? Etter 5 år i et forhold slutter de samme vitsene å være morsomme, man vet hva partneren skal si for hen gjør det selv og utseendet er kanskje flott, men så kjent at spenningen er vekk. Og for å gå tilbake til utlendingene; jeg kjenner flere som ikke er utro (så vidt jeg vet), så jeg mener ikke å dra alle over en kam. Men så er det andre igjen som har utroskap som hobby, og de gidder ikke å skjule det en gang. Jeg regner med at de er utro i helt andre miljø enn det kona vanker i, så de føler vel at det rettferdiggjør det? Ikke vet jeg, men synes det er litt trist, og respektløst. Anonymkode: 8eeee...f22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå