Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er en bitter mus.

Anonymkode: e00b5...7da

Like bitter som ph-verdien i.. gjett hvor 😂 

Anonymkode: 9af26...133

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Zienna skrev:

I følge det jeg har lest er advokater de som er mest utro, og bønder de som er mest trofaste. 

Så kan en spørre seg om disse mennene er så forskjellig av type.  Det er de sikkert ikke.  Forskjellen er muligheten til å ikke bli avslørt.  Advokaten, med sine mange reiser i inn og utland har muligheten, ikke bonden. 

Jeg tror at å ikke være utro er noe man bestemmer seg for. 

Det kan så være, men det betyr ikke at man aldri kommer til å være utro en gang.

7 timer siden, Rotemor skrev:

Nei. Utroskap forekommer og jeg forholder meg til det. Dette handler ikke om min erfaring med utroskap. Jeg lurer på hva andre kvinner tenker om hva slags menn som er utro.

Er det typeavhengig, situasjonsavhengig? Hva slags moral, holdninger, kvinnesyn etc etc har man. 

Denne fryktverden du jabber om kan jeg ikke forholde meg til.

Mange påstår jo at man har et elendig menneskesyn når man er utro. At man gjerne har psykopatiske trekk, og er uten empati. Det blir for meg ekstremt lettvint forklaring. Jeg tror enkelt og greit ikke på det. Utoskap favner stort. Det er utrolig mange årsaker til utroskap.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært utro, har gode verdier, intigritet og selvrespekt.

:hjerte:

Anonymkode: 73412...5e4

Det er flott, og det er nok slik de aller fleste tenker. Men igjen, det betyr ikke at man selv kommer til å trå feil en gang.

Jeg husker for noen år siden, da vi fikk vite at en nær bekjent av oss hadde vært utro mot sin kone, og det viste seg at de hadde hatt et forhold i lengre tid. Vi ble fullstendig satt ut, og var sjokkerte. Denne mannen var den siste vi kunne ha forestilt oss skulle gjøre noe slikt. Vi skjønte rett og slett ingenting. Han hadde alt. En vakker kone, en flott familie, og flotte barn. God jobb etc. Likevel gjør han noe slikt?

Etter den episoden snakket jeg og min mann mye sammen, og jeg husker godt at jeg sa til mannen min da: "For meg er det helt utenkelig å være utro mot deg, men jeg tror ikke vi skal være så naive at vi tror at det ALDRI kan skje en av oss, under gitte omstendigheter". Denne episoden med vår venn ble en skikkelig vekker for oss, og vi kom enda nærmere hverandre, og vi bestemte oss for at vi aldri skulle ta hverandre for gitt, og at vi skulle prioritere å pleie vårt forhold på en slik måte at man aldri ville komme i en slik situasjon der man begynte å leke med tanken på noe annet.

Jeg har levd mine ca 40 år her på jorden, og livet har etterhvert vist meg at ting rett og slett ikke er så enkelt bestandig, og den dagen man ser på seg selv som ufeilbarlig og en som aldri vil gjøre feil, har man kommet til et skummelt sted.

Så ja, jeg tror ALLE, under gitte forutsetninger kan være utro. Ingen vet hvordan livet er om 10 år. Om 20 år. Slik jeg ser det, må et forhold pleies kontinuerlig for å beholde kjærligheten og gnisten. Man må unngå at samlivet bare blir et vennskap eller et fellesskap. Det er nok den beste måten å forebygge utroskap på. Og første punkt på lista er være ydymk og erkjenne overfor seg selv at ja, det KAN skje meg også.

Anonymkode: 656cb...1c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan så være, men det betyr ikke at man aldri kommer til å være utro en gang.

Mange påstår jo at man har et elendig menneskesyn når man er utro. At man gjerne har psykopatiske trekk, og er uten empati. Det blir for meg ekstremt lettvint forklaring. Jeg tror enkelt og greit ikke på det. Utoskap favner stort. Det er utrolig mange årsaker til utroskap.

Det er flott, og det er nok slik de aller fleste tenker. Men igjen, det betyr ikke at man selv kommer til å trå feil en gang.

Jeg husker for noen år siden, da vi fikk vite at en nær bekjent av oss hadde vært utro mot sin kone, og det viste seg at de hadde hatt et forhold i lengre tid. Vi ble fullstendig satt ut, og var sjokkerte. Denne mannen var den siste vi kunne ha forestilt oss skulle gjøre noe slikt. Vi skjønte rett og slett ingenting. Han hadde alt. En vakker kone, en flott familie, og flotte barn. God jobb etc. Likevel gjør han noe slikt?

Etter den episoden snakket jeg og min mann mye sammen, og jeg husker godt at jeg sa til mannen min da: "For meg er det helt utenkelig å være utro mot deg, men jeg tror ikke vi skal være så naive at vi tror at det ALDRI kan skje en av oss, under gitte omstendigheter". Denne episoden med vår venn ble en skikkelig vekker for oss, og vi kom enda nærmere hverandre, og vi bestemte oss for at vi aldri skulle ta hverandre for gitt, og at vi skulle prioritere å pleie vårt forhold på en slik måte at man aldri ville komme i en slik situasjon der man begynte å leke med tanken på noe annet.

Jeg har levd mine ca 40 år her på jorden, og livet har etterhvert vist meg at ting rett og slett ikke er så enkelt bestandig, og den dagen man ser på seg selv som ufeilbarlig og en som aldri vil gjøre feil, har man kommet til et skummelt sted.

Så ja, jeg tror ALLE, under gitte forutsetninger kan være utro. Ingen vet hvordan livet er om 10 år. Om 20 år. Slik jeg ser det, må et forhold pleies kontinuerlig for å beholde kjærligheten og gnisten. Man må unngå at samlivet bare blir et vennskap eller et fellesskap. Det er nok den beste måten å forebygge utroskap på. Og første punkt på lista er være ydymk og erkjenne overfor seg selv at ja, det KAN skje meg også.

Folk som er utro er dårlige mennesker som burde steines etter min mening. Vil man pule rundt er man SINGEL. Grunnen til at man er i et forhold er at man liker den personen så godt at man ikke vil ha noen andre. 

Glad jeg har bra moral og gode verdier. Jeg gidder ikke en gang ha venner som er utro da jeg syns de er søplefolk. Utroskap er et valg,er bare å la vær. Jeg kan være full som et fly men fristet til utroskap blir jeg aldri! 

HATER HATER HATER dårlige mennesker. Som sprer aids,kjønnssykdommer og gir folk psykiske problemer. Livet mitt ble ødelagt oga utroskap og jeg skal aldri stole på menn igjen. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Rotemor skrev:

Nei. Utroskap forekommer og jeg forholder meg til det. Dette handler ikke om min erfaring med utroskap. Jeg lurer på hva andre kvinner tenker om hva slags menn som er utro.

Er det typeavhengig, situasjonsavhengig? Hva slags moral, holdninger, kvinnesyn etc etc har man. 

Denne fryktverden du jabber om kan jeg ikke forholde meg til.

Jeg tror det er både type- og situasjonsavhengig. Er man utavdvent, sjarmerende og oppmerksom får man mye oppmerksomhet fra kvinner. Er man så i en sitasjon type seminar med jobben langt hjemmefra med alkoholservering og god stemning; ja da er ikke veien lang å gå mot å være utro.

Jeg tror ikke man kan skylde på kvinnesyn eller holdninger, det blir rett å slett litt "ute av øyet ute av sinn"- tankegang.

Jeg har jobbet på hotell i 7 år, og har dessverre sett "mye rart" foregå på firmafester, seminar, julebord etc. Og det skjer i alle samfunnslag, alle aldersgrupper :-(  

Skrevet

Interessant tråd. (Pussig hvordan kvinner legger sammen clue etter clue og finner ut han er en sånn og han er en sånn. Så finner man den boksen som passer best og hiver mannen oppi. Eller går til "utro menn"- boksen sin og ser hva som ligger der - som her)

Å være utro er ikke noe man bestemmer seg for å være. Tvert om. Det en mann bestemmer seg for, er å være tro.

Skal en mann være utro, må han ha muligheten, og ikke ha opparbeidet den mekanismen som gjør at han begrenser seg sjøl.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like bitter som ph-verdien i.. gjett hvor 😂 

ph er måleverdien på om noe er surt eller basisk.
Bitter er hverken det eller noe annet.

Anonymkode: 4768b...90e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ph er måleverdien på om noe er surt eller basisk.
Bitter er hverken det eller noe annet.

Anonymkode: 4768b...90e

Jo det er det det så! 

AnonymBruker
Skrevet

De utro mennene er ikke "hvem som helst": Kanskje tilsynelatende, dersom man måler et veldig overfladiske kriterier ("familiefedre med 9-4-jobb"). Men selv rent statistisk er det visse typer som skiller seg ut. Og det gir jo mening - det er jo visse personlighetstyper som er mer disponert for utroskap. 

- Impulsivitet og spontanitet. Dette sier seg selv - å være utro er i mange tilfeller ikke en nøye planlagt sak, men noe man gir etter for. Menn med lav grad av selvdisiplin som ofte må gi etter for behov er spesielt i risikosonen. 

- Vilje til å ta risiko. Dette er jo direkte relatert til testosteron, men noen er mer komfortable med risiko enn andre. Noen er t.o.m. glad i risiko, og oppsøker det ofte. Enten det er gjennom hobbyer som gambling, eller direkte gjennom jobb, som aksjemeglere, entreprenører osv. 

- Behov for seksuell bekreftelse. En viss grad av narsissisme er ofte innblandet. Menn som har hatt mange partnere, har mange kvinnelige bekjentskaper og er aktive på sosialt media der de vil hente inn oppmerksomhet, har gjerne behov for å bli sett av kvinner regelmessig. I det lange løp er det ikke nok med bekreftelsen fra en kvinne. 

- Familiebakgrunn. Vi lærer verdier og forholdsdynamikk fra vår familie, og de med dårligere erfaring hjemmefra har naturlig nok ikke samme forventninger til egne parforhold. De har oftere også et annet syn på hva som er greit og hva mannens rolle er, utifra hvem de vokste opp med. 

- Makt. Det er en grunn til at politikere og mannlige kjendiser ligger rundt i hytt og pine. Mennesker som har nådd visse posisjoner har gjerne noen narsissistiske trekk, og når de er kommet ditt føler de seg fjernet fra mennesker flest. Det er en slags berettighetsfølelse der man føler at regler som gjelder for folk flest, ikke gjelder for deg. "Fordi jeg fortjener det". 

- Misogyni. Menn som ikke respekterer eller har noen omtanke for kvinner finner selvsagt ikke utroskap problematisk. 

Og så er det haugevis av kjennetegn for kvinner som er utro. Men nå spurte du riktignok om menn. 

Anonymkode: 9a820...76b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvem som helst kan være utro. Noen fordi de liker spenningen, andre fordi de blir litt i overkant smigret over oppmerksomhet fra ei jente også har vi de som unnskylder seg med at forholdet hjemmet går litt dårlig eller mener de har et dårlig sexliv hjemme.

Jeg har hatt noen som var utro mot meg. En var veldig snill, med helt normalt utseende. Han ble forelsket i eksen sin igjen, og utro med henne. De ble sammen igjen etter at jeg fant det ut. Etter noen år fikk vi kontakt igjen på facebook, da var han sammen med ei annen dame, de hadde barn og sånt. Da begynte han å sende meg flørtende meldinger, så jeg kuttet han ut ganske fort. En annen var ikke så kjekk, men en traust bondegutt, som var utro med ei jente som sendte mange flørtende meldinger til han etter vi ble sammen. Han var vel egentlig ikke så veldig populær blant jentene sånn sett. Jeg fikk i grunn et ganske sjokk da jeg fant ut at han var utro, for det var overhodet ikke sånne typer jeg tenkte var utro. Var vel det som fikk meg til å innse at alle kan være utro.

Jeg var også den andre kvinnen en gang, uten at jeg viste om det selv da jeg trodde han var singel. Han var veldig kjekk, og ganske populær blant jentene. En skikkelig sjarmør. Viste seg at han ganske ofte er utro mot de han er sammen med. 

Anonymkode: 9b482...d5a

Skrevet
Den 14. juli 2016 at 23.14, AnonymBruker skrev:

Det er ikke useriøst,det er fakta. Og 29% av menn er utro? Mer som 99,9%. De lar penisen styre livet sitt. Jeg har arr etter selvmordsforsøk pga utroskap fra MENN. De ødela livet mitt..

Dette må du ta på egen kappe! Altså selvmordsforsøket, ikke utroskapen! Bare du har ansvar for ditt eget liv og selv om noen er kjipe er det DIN feil hvis du tar selvmord, ikke den utro idioten! Skjerp deg og kom deg ut av offerrollen!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den 14. juli 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også at personlighet har mye å si. Typisk impulsive og rastløse mennesker. De som lever her og nå som generelt ikke er så flinke til å tenke langsiktig. Eller psykopater - personer som er mester i å sjarmere, men som er totalt blottet for empati, og som egentlig aldri utvikler noe ekte forhold til noen i det hele tatt. Så har man vanlige personer som savner sterkt både psykisk og fysisk intimintet i nåværende forhold. 

Anonymkode: c18d8...008

Så mye shitprat er det lenge siden jeg har hørt!

Anonymkode: 22461...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 14. juli 2016 at 22.45, AnonymBruker skrev:

Finnes det menn som ikke er utro? Det tviler jeg sterkt på. Jeg syns menn er litt som hunder. Humping anything with a pulse 😂 Pga all utroskapen til menn så har psykologene i Norge MYE å gjøre. Menn ødelegger kvinner psykisk. 

Fy søren så kvalm jeg blir av å lese sånt piss! Gjør deg selv en tjeneste, slutt å uttal deg om FØR du har klart å forstå at dine levde opplevelser ikke gjelder som rettesnor for alle!!! Skjemmes av å være kvinne når jeg leser sånne uintelligente påstander!

Anonymkode: 22461...723

• Liker 7
Skrevet

Har nettopp vært utro 1. gang i livet. Gjorde det av den enkle grunnen at jeg ikke føler meg sett i forholdet. Er forelska og vil ikke gå fra jenta. Var planlagt og jeg ville lære noe om meg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De utro mennene er ikke "hvem som helst": Kanskje tilsynelatende, dersom man måler et veldig overfladiske kriterier ("familiefedre med 9-4-jobb"). Men selv rent statistisk er det visse typer som skiller seg ut. Og det gir jo mening - det er jo visse personlighetstyper som er mer disponert for utroskap. 

- Impulsivitet og spontanitet. Dette sier seg selv - å være utro er i mange tilfeller ikke en nøye planlagt sak, men noe man gir etter for. Menn med lav grad av selvdisiplin som ofte må gi etter for behov er spesielt i risikosonen. 

- Vilje til å ta risiko. Dette er jo direkte relatert til testosteron, men noen er mer komfortable med risiko enn andre. Noen er t.o.m. glad i risiko, og oppsøker det ofte. Enten det er gjennom hobbyer som gambling, eller direkte gjennom jobb, som aksjemeglere, entreprenører osv. 

- Behov for seksuell bekreftelse. En viss grad av narsissisme er ofte innblandet. Menn som har hatt mange partnere, har mange kvinnelige bekjentskaper og er aktive på sosialt media der de vil hente inn oppmerksomhet, har gjerne behov for å bli sett av kvinner regelmessig. I det lange løp er det ikke nok med bekreftelsen fra en kvinne. 

- Familiebakgrunn. Vi lærer verdier og forholdsdynamikk fra vår familie, og de med dårligere erfaring hjemmefra har naturlig nok ikke samme forventninger til egne parforhold. De har oftere også et annet syn på hva som er greit og hva mannens rolle er, utifra hvem de vokste opp med. 

- Makt. Det er en grunn til at politikere og mannlige kjendiser ligger rundt i hytt og pine. Mennesker som har nådd visse posisjoner har gjerne noen narsissistiske trekk, og når de er kommet ditt føler de seg fjernet fra mennesker flest. Det er en slags berettighetsfølelse der man føler at regler som gjelder for folk flest, ikke gjelder for deg. "Fordi jeg fortjener det". 

- Misogyni. Menn som ikke respekterer eller har noen omtanke for kvinner finner selvsagt ikke utroskap problematisk. 

Og så er det haugevis av kjennetegn for kvinner som er utro. Men nå spurte du riktignok om menn. 

Anonymkode: 9a820...76b

Tror også du kan ta med de som bare har vært med én partner i livet. Tidlig kjæreste, tidlig gift, og barn i ung alder. Så kommer tanken om å forsøke noe nytt. En form for midlivskrise. Få en slags panikk, og angrer på at de ikke "pulte litt rundt" som alle andre.....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 14. juli 2016 at 0.17, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ganske mange som har vært utro, og jeg kan ikke skjønne at man gjør det slutt på grunnlag av noe sånt. Det er jo såpass vanlig at man må nesten regne med at det skjer en selv en eller annen gang, i ett eller annet forhold. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en så stor greie, det handler jo bare om hvor noen kroppsdeler befinner seg på et gitt tidspunkt. Særlig menn trenger jo ikke engang ha noen følelser for vedkommende som de har sex med.

Jeg er ikke noe for åpne forhold, og ser jo på det å være trofast som et ideal, og noe jeg regner med begge parter ønsker, ingen vil jo at den andre skal pule rundt om man er i et monogamt forhold, men om noen ikke klarer det så hvorfor så mye drama?

Det siste tilfellet jeg hørte om var mannen til en venninne/nabo som var utro med flere damer samtidig, og jeg vet jo at hun ikke vil ha sex med han, og jeg oppfatter også at sex er noe som er viktig for han....så her mener jeg de har et problem som ikke primært handler om utroskap, men som handler om hvorfor hun ikke vil ha sex med mannen sin.

Og en annen jeg kjenner klarer rett og slett ikke å være trofast, det skjer gang på gang, men med år imellom, han har ikke lange forhold til andre, han har bare "glipper" i fylla, men disse klarer han visst ikke å unngå. Jeg vet han elsker samboeren sin for det og kommer aldri til å gå fra henne.

Jeg bare syns det er så firkantet at man ikke kan se på hvorfor, hvordan, hva skal vi gjøre med det etc., heller enn å kalle det "utroskap" og si at den som gjør det er forferdelig. Vi er jo mennesker, og mennesker gjør feil, og dette er en av feilene de gjør.

Anonymkode: c1e60...5d5

Bra og reflektert :) av og til kan det være lurt å ta et skritt tilbake og se det fra et større perspektiv en bare sine egne følelser

Utroskap er noe som har fassinert meg. Jeg har ikke vært utro selv og håper for all del jeg aldri er det. Men jeg kan samtidig også ha litt forståelse for det.  Det er også variasjon i hva folk ser på som utroskap. 

Grunnene kan være mange, men jeg tror så absolutt dårlig kommunikasjone, mangel på bekreftelse/intimitet er en av dem. Samnt noen som er drittsekker eller rett og slett har en for kraftig sexuelldrift.

Har en avvist kjæresten sin over lang tid og han/hun ikke klarer å holde seg når de møter noen som faktisk viser interesse/tiltrekning. Så er det kommunikasjonen og mangel på intimitet som er det store problemet i forholdet og ikke nødvendigvis selve utroskapet.

Hos oss har vi akseptert at det vil være naturlig å bli tent av andre mennesker og andre kropper. Men det er litt se men ikke røre prinsipper. Det er ikke krise om en av oss skulle komme til å kysse noen ute i fylla. Ikke helt greit, men allikevell ingen krise. Putte tiss inn i noen hull derimot er en annen diskusjon. 

Jeg "stjal" derimot dama mi fra en annen fyr hvor forholdet hadde vært på kanten lenge. Fyren var psycho og hun bestemte seg for å slå opp den dagen hun så meg første gang faktisk. Men hun ble så betatt at hun fant ut hun var med feil fyr....

Anonymkode: 1f305...da6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lang fartstid i utelivet som singel og jeg har nesten mistet troen på at noen er trofaste. Menn som kvinner har seg i hytt og pine. Verst er det på julebord,seminarer etc. Så sant jeg vet at fyren er opptatt holder jeg meg langt unna, men det er helt latterlig hvor mange som prøver å skjule det så godt de kan. Har uheldigvis vært med en gift fyr engang på en type reunion. Visste ikke at han hadde 2 små barn og kone, det kom heller ikke frem. Han er virkelig den siste jeg noensinne hadde trodd skulle gjøre noe sånt og ja han hadde bondeanger dagen derpå. Etter det har jeg bare innsett at jeg må forholde meg til at en type uansett kan finne på å være utro i "rette" settingen.

Hvis jeg nevner sånne ting for damene på jobb går de alle i forsvar for sine typer, men jeg tenker jo at blant så mange er det definitivt noen som blir bedratt. Men de får gå med skylapper på så får de dobbelt så stort sjokk når det eventuelt skjer. 

De som sier at kvinner kun er utro med noen de har følelser for BULLSHIT, vet om mange kvinner som bedrar typene sine pga spenningen, for lite sex hjemme etc. 

Anonymkode: 4ce49...04b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, ControlU skrev:

Har nettopp vært utro 1. gang i livet. Gjorde det av den enkle grunnen at jeg ikke føler meg sett i forholdet. Er forelska og vil ikke gå fra jenta. Var planlagt og jeg ville lære noe om meg selv. 

Du er et umoralsk menneske og bør skamme deg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lang fartstid i utelivet som singel og jeg har nesten mistet troen på at noen er trofaste. Menn som kvinner har seg i hytt og pine. Verst er det på julebord,seminarer etc. Så sant jeg vet at fyren er opptatt holder jeg meg langt unna, men det er helt latterlig hvor mange som prøver å skjule det så godt de kan. Har uheldigvis vært med en gift fyr engang på en type reunion. Visste ikke at han hadde 2 små barn og kone, det kom heller ikke frem. Han er virkelig den siste jeg noensinne hadde trodd skulle gjøre noe sånt og ja han hadde bondeanger dagen derpå. Etter det har jeg bare innsett at jeg må forholde meg til at en type uansett kan finne på å være utro i "rette" settingen.

Hvis jeg nevner sånne ting for damene på jobb går de alle i forsvar for sine typer, men jeg tenker jo at blant så mange er det definitivt noen som blir bedratt. Men de får gå med skylapper på så får de dobbelt så stort sjokk når det eventuelt skjer. 

De som sier at kvinner kun er utro med noen de har følelser for BULLSHIT, vet om mange kvinner som bedrar typene sine pga spenningen, for lite sex hjemme etc. 

Det er jo klart at de savner dagene da de ble kjørt hardt av glattbarberte Julio, selv etter at de har slått seg ned med Ingeniør Ingar. Og da drar de ut og får seg litt på si.

Det er jo også slik at gifte kvinner og kvinner i forhold er de letteste å få med seg hjem. Man trenger faktisk bare utkonkurrere mannen hennes. Gjerne være bedre utseendemessig, så er det gjort. Hvis du i tillegg ikke kan spores opp eller har noen form for tilknytning til livet hennes, så er det bankers. 

Har kompiser som puler gifte kvinner hele tiden. Ofte hender det at de er på tlf med mannen og spør åssen det går med barna osv. Mens han ligger og tar på henne, eller faktisk også puler på henne. Damer ass.

Anonymkode: 072f1...9e5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lang fartstid i utelivet som singel og jeg har nesten mistet troen på at noen er trofaste.

Man ser jo også de som er i forhold og holder seg på matta selv om de har sjans til å være utro.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...