Gå til innhold

Playe en player?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Cuntzilla skrev:

Vet ikke om "ustabil" er det riktige ordet, men ja, de som alltid er på jakt etter noe nytt, alltid så på alle muligheter som åpne og verden som deres østers, alltid trodde de skulle bli millionær eller få en nobelpris eller skrive en bestseller eller hva det nå skulle være, alltid trodde det ville komme noe nytt og bedre rundt ethvert hjørne i livet, vil nok kanskje også alltid være litt misfornøyd med hvor de har havnet i livet så fort de er "satt" og det føles som fremtiden er hogget i stein og det ikke vil skje noe "mer".

En mann med ingenting derimot, kan oppleve større lykkefølelse så lenge han har to sko og en brødskalk.

Uendelige muligheter, den vestlige verdens forbannelse :ler:

Men det er en annen diskusjon. 

Nei, det blir ikke en annen diskusjon, for hvordan du ser på verden og dine muligheter generelt farger gjerne også hvordan man ser på kjærlighetslivet. Nå har jeg riktignok ikke et paper på dette, men man ser jo ganske tydelig at i land der mulighetene i livet generelt er relativt begrenset, så er det også mindre vanlig med partnershopping. De to variablene er nok ikke uavhengige. 

Mens i vesten kan man søke etter ting man trenger når som helst og få det på kort tid. Den samme tankegangen ser du i datinglivet, også forsterket gjennom datingapper og lignende teknologi der man i større grad anser tilgjengeligheten av potensielle partnere som et tilbud. I et slikt paradigme så er det logisk at det er flere som aldri følers seg helt fornøyd. 

Anonymkode: d87b1...704

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir ikke en annen diskusjon, for hvordan du ser på verden og dine muligheter generelt farger gjerne også hvordan man ser på kjærlighetslivet. Nå har jeg riktignok ikke et paper på dette, men man ser jo ganske tydelig at i land der mulighetene i livet generelt er relativt begrenset, så er det også mindre vanlig med partnershopping. De to variablene er nok ikke uavhengige. 

Mens i vesten kan man søke etter ting man trenger når som helst og få det på kort tid. Den samme tankegangen ser du i datinglivet, også forsterket gjennom datingapper og lignende teknologi der man i større grad anser tilgjengeligheten av potensielle partnere som et tilbud. I et slikt paradigme så er det logisk at det er flere som aldri følers seg helt fornøyd. 

Sant! Tenkte bare jeg ikke skulle gå inn i en lengre analyse av/diskusjon om hvorfor de som har mest er de mest ulykkelige, men det du skriver er jo det jeg mener det relaterer til denne diskusjonen.

Du kalte de vel disse folkene ustabile da, jeg mener mer det er overflodens eller valgmulighetenes paradoks.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Cuntzilla skrev:

Sant! Tenkte bare jeg ikke skulle gå inn i en lengre analyse av/diskusjon om hvorfor de som har mest er de mest ulykkelige, men det du skriver er jo det jeg mener det relaterer til denne diskusjonen.

Du kalte de vel disse folkene ustabile da, jeg mener mer det er overflodens eller valgmulighetenes paradoks.

Ja, men det er da mange som likevel greier å finne noen faste holdepunkter i livet og holde seg til det, hvert fall en stund. Ikke det at man skal måtte hugge resten av livet i stein som tjuefemåring, men at mange vil ha nytte av noen flere faste holdepunkter i livet, når det gjelder ting som jobb og kjærlighet. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Dette paradokset kalles analysis paralysis. Man har så mange valg å velge mellom at man sliter med å velge. Når man har valgt ulmer tanken om at muligheten for at man ikke valgte best i bakhodet, siden man vet man har mange valgmuligheter. Tar forbehold om faktafeil. Leste om dette for ca 10 år siden. 

Anonymkode: f631d...b49

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Marie90 skrev:

Nei, jeg forstår heller ikke helt hva du vil frem til når du snakker om tiden deres sammen, du legger det frem litt vagt.

Det å snakke om "følelser og fremtidsplaner" kan jo bety mye. Det kan snakkes om på generell basis eller som i planlegging av felles fremtid, og det er jo to helt forskjellige ting.

Jeg har hatt dater med menn der jeg har snakket om hva jeg vil ha ut av livet, hvordan jeg ser for meg fremtiden, hva jeg verdsetter og generelle følelser om livet. Og de har gjort det samme, for i en god samtale byr man på seg selv. 

Men jeg har ikke sagt at jeg vil en fremtid med dem, at de er aktuelle som fremtidig ektemann, at vi skal gjøre alle disse tingene sammen. Jeg har heller ikke demonstrert ved handling at dette er noe jeg mener seriøst, som å innlemme dem i livet mitt eller ta dem med på en langweekend. Fordi det er for tidlig å vite om dette er en jeg vil ha et forhold med. 

Dersom han rett og slett har faret med regelrett løgn og fortalt deg at du er drømmedama hans, så forstår jeg frustrasjonen. Men jeg leser det også litt som at dere ganske enkelt har hatt en fin tid sammen som rett og slett har betydd mer for deg enn for ham. Og at dere kanskje er litt ulike der hvor han har lavere terskel for å åpne seg og vise hengivenhet enn du har, eller er vant med. 

Jeg har ikke veldig lyst til å gå inn på nøyaktig hva han har sagt, men han har bla snakket om følelsene sine til meg, altså at de omhandlet meg, så jo, jeg ble forferdelig forvirret og skuffet når han plutselig slang den i ansiktet på meg. 

Anonymkode: 9eb04...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var yngre ble jeg veldig forelsket i en mann som falt pladask for meg.

Det var en intens forelskelse som tok en brå slutt, jeg mistet følelser så og si over natten. Kan ikke forklare det, eneste jeg kan unskylde det med var vel at jeg kom ut av et dårlig forhold 4 mnd før dette nye, som jeg hoppet inn i.

Jeg ga han 15 min, han ville snakke med men jeg ville ikke-han gråt kjørende fra meg.

Er helt sikker på at han tenkte på meg som en player eller ustabil drittsekk for den sags skyld. 

Har angret inderlig på måten jeg var ovenfor han i senere tid, prøvde også å få han tilbake-noe han ikke ville forståelig nok.

Vet ikke, det er så mye som skjer i et menneskes liv at alle i teorien kan være playere eller drittsekker-vi kan ikke alltid kontrollere følelsene våre.

De som bevisst lurer 3-5 -6 /sjonglerer damer er jeg sikker på har en diagnose.

Anonymkode: 22fdc...064

AnonymBruker
Skrevet

Å uavhengig av dette, går det vel i alle fall an å late som om en i det minste er lei seg for at det tydeligvis er en følelsesmessig kræsj? Den måten han sa det på, fikk meg til å føle meg både dum og ekkel, og jeg følte meg rett og slett dum som tenkte at noen kunne like meg på den måten. Og jeg har vært i et fryktelig vondt forhold, og dette vet han, så jeg syns, hvis han har så lyst til å være kompis (han har bla klikket å skulle knuse han som var så stygg med med og greier, da var han liksom så sint for at noen ikke behandlet meg pent, at jeg måtte roe han), så sier han det slik.. 

Men det er jo tydelig at en får forvente at enkelte mannfolk bare er ute etter en ting, og skulle de være ute etter noe mer, får en bare ta det som bonus. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var yngre ble jeg veldig forelsket i en mann som falt pladask for meg.

Det var en intens forelskelse som tok en brå slutt, jeg mistet følelser så og si over natten. Kan ikke forklare det, eneste jeg kan unskylde det med var vel at jeg kom ut av et dårlig forhold 4 mnd før dette nye, som jeg hoppet inn i.

Jeg ga han 15 min, han ville snakke med men jeg ville ikke-han gråt kjørende fra meg.

Er helt sikker på at han tenkte på meg som en player eller ustabil drittsekk for den sags skyld. 

Har angret inderlig på måten jeg var ovenfor han i senere tid, prøvde også å få han tilbake-noe han ikke ville forståelig nok.

Vet ikke, det er så mye som skjer i et menneskes liv at alle i teorien kan være playere eller drittsekker-vi kan ikke alltid kontrollere følelsene våre.

De som bevisst lurer 3-5 -6 /sjonglerer damer er jeg sikker på har en diagnose.

Ja, nei, jeg aner jo ikke hva som har skjedd her, iom jeg fikk en så kort og kontant tilbakemelding. Å få svar kan jeg sikkert bare glemme, og jeg vet ikke om jeg er så interessert i å stå å høre på hvorfor han mener jeg ikke er bra nok uansett. Syns det er en uting å bli kjent med et menneske å sjekke de opp over så lang tid (vi snakker nærmere et år her), snakke om både det ene og det andre til det punktet hvor jeg tenker at 'her må det være mer', for så bare avvise så hardt. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nei, jeg aner jo ikke hva som har skjedd her, iom jeg fikk en så kort og kontant tilbakemelding. Å få svar kan jeg sikkert bare glemme, og jeg vet ikke om jeg er så interessert i å stå å høre på hvorfor han mener jeg ikke er bra nok uansett. Syns det er en uting å bli kjent med et menneske å sjekke de opp over så lang tid (vi snakker nærmere et år her), snakke om både det ene og det andre til det punktet hvor jeg tenker at 'her må det være mer', for så bare avvise så hardt. 

Det høres veldig merkelig ut siden det har gått så lang tid,hans tap kjære deg, hans tap-se noen youtube videoer om hvordan komme seg fortest mulig over det, hjelper!!!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har jo holdt det her gående frem til jeg presset han litt til å svare hvor det her kunne føre hen, og første gangen jeg stilte spørsmålet, unngikk han å svare. Så hadde det ikke vært for det, hadde vi antageligvis fremdeles hatt sex. Og selvfølgelig er det helt greit at han landet på at han tror det ikke blir oss, men igjen, da hopper du over kjernene o saken, syns jeg. Det er det at han har gitt et inntrykk flere ganger, samt spilt på følelser, og nå kom å sa "jeg håper ikke du hadde forventet det" jeg reagerer på. Som om det plutselig sa seg selv at selvfølgelig skulle det ikke bli noe mer mellom oss, dumme meg som trodde det på tross av at han har gjort og sagt både det ene og det andre. 

Men nå gidder jeg ikke sitte å gjenta meg selv lengre. Det er ikke det faktumet at det ikke ble oss jeg reagerer på, men om det ikke kommer frem hva jeg mener, og hva jeg reagerer på, så vet jeg ikke hvilken annen måte jeg skal forklare det på for få det frem.

:)

Men men, da er det vel ikke så drittsekk å sitte å snakke om følelser, tanker, planer for fremtiden og diverse, for så slenge i trynet at nei nei, selvfølgelig var jo ikke det med deg i tankene da, jeg bare fortalte det til deg, hvordan kunne du tro noe annet. Deg skal jeg bare ligge med frem til jeg finner drømmedama jeg vil ha alt det andre med. Glem det jeg har sagt om følelsene mine og, forøvrig, det mente jeg visst ikke allikevel, håper ikke du trodde det. Men ellers har jeg veldig høye tanker om deg da, så la oss være venner! :ler: (syns også det er veldig fint av han å bli sjalu/reagere såpass at han måtte kommentere det hvis jeg fikk melding/snap etc mens jeg var hos han, ikke vil han ha meg selv, men jaggu skal vi reagere om andre prøver å få tak i meg)

Det siste du skriver er også en del av spillet.. 

Det dreier seg i stor grad om skuespill og manipulasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SøtMelon skrev:

Om? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SøtMelon skrev:

Er det jeg har sagt hele tiden. Menn bare juger. 

Anonymkode: 61bb2...6eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 12. juli 2016 at 5.35, Coronas skrev:

Sitter igjen med et lite savn. Forbannet fyr som tok litt av hjertet mitt. Men med tid og stunder glemmer man vel... får jeg håpe.

Har også truffet på en såkalt player, verste er st jeg drømmer om han dag og natt til tross for det han har gjort mot meg... Har tenkt på han i hele ti år og med jevne mellomrom så kommer han plutselig inn i livet mit og sier bla bla bla og jeg blir like såret hver gang så dum som jeg er å får rett på! Kan takke meg selv, men jeg tror jeg elsker denne mannen:(:(

Anonymkode: 3422f...e40

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, SøtMelon skrev:

Mye mulig det. Nå har jeg vært veldig stille på snapfronten, og en og sjelden gang har jeg sendt en snap, og da har de blitt åpnet ganske fort, i motsetning til tidligere, hvor det kunne gå år og dager. Men så snur det plutselig, fikk en snap ista hvor han skrev skjer? :) og da svarte jeg hva jeg drev med, samt stilte spørsmålet tilbake. Så sendte jeg snap til flere på lista mi (han og) med hva jeg drev med, bom.. Så var det stille. Han åpnet begge snappene samtidig tror jeg, ganske fort, men svarte meg ikke tilbake. Var vel bare for å gi et inntrykk av at det spørsmålet (selvfølgelig) ikke var spesielt til meg, derfor gadd han ikke svare meg når jeg spurte tilbake, aner ikke jeg. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig det. Nå har jeg vært veldig stille på snapfronten, og en og sjelden gang har jeg sendt en snap, og da har de blitt åpnet ganske fort, i motsetning til tidligere, hvor det kunne gå år og dager. Men så snur det plutselig, fikk en snap ista hvor han skrev skjer? :) og da svarte jeg hva jeg drev med, samt stilte spørsmålet tilbake. Så sendte jeg snap til flere på lista mi (han og) med hva jeg drev med, bom.. Så var det stille. Han åpnet begge snappene samtidig tror jeg, ganske fort, men svarte meg ikke tilbake. Var vel bare for å gi et inntrykk av at det spørsmålet (selvfølgelig) ikke var spesielt til meg, derfor gadd han ikke svare meg når jeg spurte tilbake, aner ikke jeg. 

Eller så skulle han sjekke om du fremdeles er på knærne etter han:P 

Æsj for en fyr!

Han må komme i aller siste rekke framover, så bare drøy med å svare han..

Lev livet ditt du, og la han bare få rote rundt med kukhodet sitt:tommelsmil: Så den faller av!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, SøtMelon skrev:

Eller så skulle han sjekke om du fremdeles er på knærne etter han:P 

Æsj for en fyr!

Han må komme i aller siste rekke framover, så bare drøy med å svare han..

Lev livet ditt du, og la han bare få rote rundt med kukhodet sitt:tommelsmil: Så den faller av!

Og da er jo det store spørsmålet; hvorfor bare sjekke sånt for å se om jeg fremdeles er interessert, med mindre det bare er for å være ekkel/booste sitt eget ego? ;)

Forøvrig har jeg ikke snappet noe mer til han, var helt sinnsykt frista til å spørre å pokker som er vitsen med å spørre hva som skjer, når en allikevel ikke har tenkt til å svare, men fikk bitt det i meg. :P

AnonymBruker
Skrevet

Selv om hvis han gjorde dette bare for å sjekke, så driter han jo tydeligvis ikke så fullstendig i meg allikevel da (jeg mener IKKE at han ønsker meg allikevel) men da virker det jo nesten som om det fremdeles er en del av han som syns denne leken/spillet er artig, og muligheten for å å tatt igjen litt med samme mynt, ligger jo potensielt der da? :P

AnonymBruker
Skrevet

Han snapper deg om hva som skjer for å vite hvor han har deg. Hadde en sånn en før i livet mitt som sendte sms om det samme. Hvis jeg svarte med en gang gadd han ikke svare, men hvis jeg drøyde det kom han rekende og nærmest etterlyste meg. Anbefaler deg å gi mer faen i han. Ikke gidd å svare med en gang, eller ikke gidd å svare i det hele tatt. Han kommer aldri til å ville ha et forhold med deg, beklager hvis jeg er krass nå. Men jeg har vært der selv og det er så ødeleggende. Han fyren "min" maser på meg enda. Det er 10 år siden vi traff hverandre og hadde sex, men han er helt desperat enda siden han ikke får meg. Han er i tillegg gift, men det stopper han tydeligvis ikke. Men jeg vet jo at det eneste han vil ha er bekreftelse. Og det får han ikke av meg!

Anonymkode: 45c3f...4db

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også truffet på en såkalt player, verste er st jeg drømmer om han dag og natt til tross for det han har gjort mot meg... Har tenkt på han i hele ti år og med jevne mellomrom så kommer han plutselig inn i livet mit og sier bla bla bla og jeg blir like såret hver gang så dum som jeg er å får rett på! Kan takke meg selv, men jeg tror jeg elsker denne mannen:(:(

Anonymkode: 3422f...e40

Kuttet ut all kontakt for å reparere hjertet. Trodde virkelig på alt han sa. Nå i ettertid så jeg på alle detaljer av date'n, som man er blind på når man er litt forelsket,  at han andri ville føle det samme for meg som jeg for han. Som da han dro, jeg spurte om date neste helg, (han hadde nesten planer om å dra til Køben den helgen med meg før vi møttes), men da var det vanskelig. Kunne hende det var noe med jobben. Ergo, jeg var ikke prioritert. No more dates.... og heller ikke kontakt. Han har mitt nr om han ønsker kontakt, hvis jeg leste han feil. Men det tror jeg ikke. Om ikke annet, kommer jeg ut av dette sterkere og mer skeptisk.

Er forferdelig å være glad i noen man ikke kan få :troest:

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som får deg til å tro at en del av oss menn ikke opplever minst like spennende sex og opplevelser i etablert, seriøst forhold, både de med og uten barn?

At du har en og annen gorilla som ikke forstår at han ikke er 20 år lenger og at det kanskje ikke lenger passer seg å legge ned nye kvinner på rygg helg etter helg er nå så, men svært mange seriøse menn finner både det de "tapte" da de shoppet rundt med nye kvinner "hver helg" og gjerne mer til når de etablerer seg. Antakelsen om at kvinner i seriøse forhold skulle være så mye pripne sammenlignet med de som ligger seg rundt annenhver lyktestolpe under påvirkning av det ene og andre helg etter helt stemmer nok heller ikke helt. Du ville nok bli overrasket over hvor eventyrlystne kvinner i et seriøst forhold kan være.

👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...