Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Taperen skrev:

Oisann, så MYE folk og ingen gymmer, og ingen som spiller, merkelig, og kjedelig for deg da.

Her bor jeg en liten km i fra ei bygd med 300 innbyggere, der har vi 6 Pokestops og to gymmer, tar jeg en kjøretur østover på 15 min kommer jeg til et tettsted med ca 5000 innbyggere, og der er det 5 gym, tar jeg en tur på 15 min vestover kommer jeg til vår småby med ca 7000 innbyggere, der er det 7 gym, men alikavel så er det ingen som er me på legendariske raid, og turnover i småbyen er ganske heftig i gymmene.

Men nå skal jeg ha meg en kjøretur å få meg inn i gym, står bare i 4 gymmer nå.....

Det er nettopp det her jeg syntes er urettferdig med spillet. Du må kjøre i 30 (?) minutter for å finne 14 (?) gymmer. Jeg har omtrent så mange innen gangavstand fra jobb (har ikke talt, da :P) Og, dersom jeg ikke hadde vært en fulltidsarbeidende småbarnsmor med null fritid så hadde det vært mye enklere for meg å kjempe i gym enn det er for f. eks. deg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere 😊 kanskje dere kan svare på et spørsmål? Min sønn spiller Pokemon Go, men han har et problem. Han må være tilkoblet wifi for å kunne åpne spillet. Når spillet er åpent, kan han dra ut og gå over på mobildata, men så lenge han ikke er tilkoblet wifi kan han ikke åpne det. Det blir ganske hemmende for hele opplevelsen. 

I det siste har han heller ikke fått til å kjempe i raids. Han bruker raidpass, men får så opp "error" og kommer seg ikke inn igjen. 

Er det noen av dere snille spillere som har et tips til hva dette kan skyldes? 

Skrevet
5 timer siden, Simbyxor skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg har opplevd det samme; det er INGEN som kjemper i raids. Annet enn i Oslo. Og da må du organisere deg, treffe nye folk, tigge på facebook om at folk må møte opp der og da. 

Så jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Kjenner det på samme måte. De legger kun til rette for folk som jobber i storbyer eller bor i storbyer. 

Jeg opplever det motsatte. Min første Articuno fikk jeg i en bygd med lite innbyggere. Jeg stilte meg bare opp med en gym og ventet til det var nok folk. I Bergen så er det også bare til å stille seg opp med et raid og jeg vil si i løpet av 5 minutter er det nok folk til å ta ned pokisene. Både de legendariske og vanlige. 

Skrevet
3 minutter siden, Mayoo skrev:

Jeg opplever det motsatte. Min første Articuno fikk jeg i en bygd med lite innbyggere. Jeg stilte meg bare opp med en gym og ventet til det var nok folk. I Bergen så er det også bare til å stille seg opp med et raid og jeg vil si i løpet av 5 minutter er det nok folk til å ta ned pokisene. Både de legendariske og vanlige. 

Strilfolket har vel pokemon-gener, vel? 

Jeg bor på andre siden av landet og jah.. sånn er det her... jeg vet at folk spiller, men de samles ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Simbyxor skrev:

Ikke nødvendigvis. Jeg har opplevd det samme; det er INGEN som kjemper i raids. Annet enn i Oslo. Og da må du organisere deg, treffe nye folk, tigge på facebook om at folk må møte opp der og da. 

Så jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Kjenner det på samme måte. De legger kun til rette for folk som jobber i storbyer eller bor i storbyer. 

Jeg tror dette er noe du bare ser for deg. Er veldig mange som spiller i feks Trondheim, også i utkanten. Til og med i Stjørdal i Nord-Trøndelag er det folk som spiller og raider liksom. Og det er ingen som "tigger" om at folk skal møte opp. Det hele er veldig godt organisert via gruppe-chats og Facebook-grupper.

4 timer siden, appelsinjuice skrev:

Jeg både bor og jobber i Oslo-området, men jeg har jo ikke tid til å stå stille og spille i gym med full jobb og små barn hjemme. Og da blir det kjedelig. 

Men alt det her er jo gymming, og det har jeg jo så godt som aldri mulighet til. For min del er det min egen "feil" at jeg ikke har mulighet til å gymme og delta i raids, men jeg syntes hele greia er litt urettferdig for de som bor såpass øde til at det er få/ingen gymmer. 

Tja, et raid tar type 5 min maks. Kanskje man må vente på at flere folk kommer, så gi det et kvarter da. Det har du tid til dersom du VIL, men jeg skjønner om du er uengasjert. Hvis kidsa er store nok kanskje de vil spille? :)

Anonymkode: 76f3f...12a

• Liker 1
Skrevet

Jeg både bor og jobber i Oslo-området, men jeg har jo ikke tid til å stå stille og spille i gym med full jobb og små barn hjemme. Og da blir det kjedelig. 

Men alt det her er jo gymming, og det har jeg jo så godt som aldri mulighet til. For min del er det min egen "feil" at jeg ikke har mulighet til å gymme og delta i raids, men jeg syntes hele greia er litt urettferdig for de som bor såpass øde til at det er få/ingen gymmer. 

Nei blir jo ikke lett for deg med jobb å ta gymmer, her pleier jeg og ta noen fra og til jobb, tok over 14 gym nå midt på dagen, skulle tatt flere, men det pågikk raid i 4 av gymmene, har kun røket ut av en av de til nå, og den fikk jeg bare ut 2 coins i fra

Skrevet
4 timer siden, Simbyxor skrev:

Ja, det er kjipt. MÅ liksom inn til Oslo... Og jeg liker ikke Oslo, engang. Er alltid masse tiggere og folk som går rundt og prakker på deg alt mulig av OSLO-blader osv, ubehagelig. For ikke å snakke om de ekle, pågående folkene som står og skal selge deg strøm eller andre abonnementer. Men det er der folk som spiller er, liksom.

Seriøst, hvordan fikk dere 6 pokestops og to gymmer der? Det er urettferdig. Nå ble jeg arg ;) Det er like mye som nabobygda som har 3000-4000 innbyggere...

Har ikke i noen gymmer nå jeg :)

Nei tiggere og pågående selgere kan kysse seg der solen aldri skinner.....

Er merkelig fordelt dette her med gymmer, hadde meg en kjøretur nå i forbindelse med jobb, tok over alle 6 gym i ei bygd som ligger 35 min biltur her i fra, og tipper det bor rundt et par tusen mennesker der, og en annen bygd er det 2 gym og ca 3-400 innbyggere, men der jeg er oppvokst bor det ca 500, og det eneste som finnes der er et pokestop på høyeste topp(300m) og tar ca 30 min å dit....

Skrevet
4 timer siden, Simbyxor skrev:

Ja.. Hadde en vært 19 år og "ansvarsløs", hadde det vært noe annet.

Da jeg var 19 gjorde vi noe HELT annet på fritiden.....:essen2:

Skrevet

Det er nettopp det her jeg syntes er urettferdig med spillet. Du må kjøre i 30 (?) minutter for å finne 14 (?) gymmer. Jeg har omtrent så mange innen gangavstand fra jobb (har ikke talt, da :P) Og, dersom jeg ikke hadde vært en fulltidsarbeidende småbarnsmor med null fritid så hadde det vært mye enklere for meg å kjempe i gym enn det er for f. eks. deg. 

Viktigere å ta seg av jobb og barn istedenfor å spille pokemon, barna er vel såpass små at de ikke spiller?

Skrevet
3 timer siden, DissDiss skrev:

Hei dere 😊 kanskje dere kan svare på et spørsmål? Min sønn spiller Pokemon Go, men han har et problem. Han må være tilkoblet wifi for å kunne åpne spillet. Når spillet er åpent, kan han dra ut og gå over på mobildata, men så lenge han ikke er tilkoblet wifi kan han ikke åpne det. Det blir ganske hemmende for hele opplevelsen. 

I det siste har han heller ikke fått til å kjempe i raids. Han bruker raidpass, men får så opp "error" og kommer seg ikke inn igjen. 

Er det noen av dere snille spillere som har et tips til hva dette kan skyldes? 

Det er en kjent bug :( 
Ikke alt fungerer som det skal, ofte får man ikke slått ut en motstanders pokemon heller..
De sier på reddit "Buggen er den beste defenderen" akkurat nå :fnise: 

Er veldig kjipt for de som har brukt mynter på raid pass, og så går halvparten bort i error =(

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette er noe du bare ser for deg. Er veldig mange som spiller i feks Trondheim, også i utkanten. Til og med i Stjørdal i Nord-Trøndelag er det folk som spiller og raider liksom. Og det er ingen som "tigger" om at folk skal møte opp. Det hele er veldig godt organisert via gruppe-chats og Facebook-grupper.

Du snakker for "Stjørdal" (hvor søren er det, liksom) og jeg snakker for her jeg bor. Du er ikke med i noe jeg er med i på Facebook uansett, så du aner ikke hvordan det er! :)

Skrevet
28 minutter siden, Taperen skrev:

Nei tiggere og pågående selgere kan kysse seg der solen aldri skinner.....

Er merkelig fordelt dette her med gymmer, hadde meg en kjøretur nå i forbindelse med jobb, tok over alle 6 gym i ei bygd som ligger 35 min biltur her i fra, og tipper det bor rundt et par tusen mennesker der, og en annen bygd er det 2 gym og ca 3-400 innbyggere, men der jeg er oppvokst bor det ca 500, og det eneste som finnes der er et pokestop på høyeste topp(300m) og tar ca 30 min å dit....

Ja, det er merkelig fordelt :) Blir sprek av å gå til toppen, da.

Skrevet
26 minutter siden, Taperen skrev:

Da jeg var 19 gjorde vi noe HELT annet på fritiden.....:essen2:

Is er godt! ;)

Skrevet
5 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ja, det er merkelig fordelt :) Blir sprek av å gå til toppen, da.

Er det ikke derfor det heter Pokemon GO 😜👍

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Simbyxor skrev:

Du snakker for "Stjørdal" (hvor søren er det, liksom) og jeg snakker for her jeg bor. Du er ikke med i noe jeg er med i på Facebook uansett, så du aner ikke hvordan det er! :)

Ikke du heller. Stjørdal er i nord-Trøndelag, en liten by utenfor Trondheim. Det er liv der. Det betyr at man ikke MÅ til Oslo eller storbyer for å spille. Og det er organisert slik at man kan spille sammen. Aldri sett noen tigge på Facebook-grupper, som du påstår at man MÅ.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Taperen skrev:

Er det ikke derfor det heter Pokemon GO 😜👍

Burde hett Pokemon City hihi

Trenger ikke gå så mye i Oslo for å finne stops akkurat. Mon tro hva de mener med det, hmm... Her må jeg gå nesten 1 km til pokestop (med bratt motbakke hjem), så jeg må jo faktisk GÅ :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke du heller. Stjørdal er i nord-Trøndelag, en liten by utenfor Trondheim. Det er liv der. Det betyr at man ikke MÅ til Oslo eller storbyer for å spille. Og det er organisert slik at man kan spille sammen. Aldri sett noen tigge på Facebook-grupper, som du påstår at man MÅ.

Jeg skriver ikke at alle i hele Norge må til Oslo for å spille HAHA. Jeg skriver at jeg må til Oslo hvis jeg skal ha sjans. Det var bare et eksempel, Trondheim er jo 14 millioner ganger større enn her jeg bor. Eller hele kommunen. 

Du er ikke medlem av de gruppene jeg er medlem av, så du har ikke grunnlag for å uttale deg. Hvorfor i alle dager skulle en fra STJØRDAL som du kaller det være medlem i f.eks POGO Trøgstad? Ikke at det finnes (vel, det vet jeg ikke)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjørdal er jo et kjent navn selv for en Sørlending :)

Ser at de skriver på FB når noen skal ta raid i Kristiansand, men for meg så er det 90 min kjøring dit, så blir jo selvfølgelig uaktuellt.

Ser at folk tar over gymmer i løpet av dagen, men hvor er de når vi skal ta et legendarisk raid, kanskje jeg er på feil sted til feil tid, og jeg kan ikke holde meg i byen hele dagen for å spille, men tar det ikke så tungt, får vel tak på de legendariske på andre måter senere i spillet vil jeg tro....

Skrevet
8 minutter siden, Simbyxor skrev:

Burde hett Pokemon City hihi

Trenger ikke gå så mye i Oslo for å finne stops akkurat. Mon tro hva de mener med det, hmm... Her må jeg gå nesten 1 km til pokestop (med bratt motbakke hjem), så jeg må jo faktisk GÅ :)

Er du noe rundt og spiller, tar du en kjøretur i ny og ne?

Skrevet
3 minutter siden, Taperen skrev:

Er du noe rundt og spiller, tar du en kjøretur i ny og ne?

Idag har jeg ikke vært på et eneste pokestop. Så det blir ofte til at jeg spiller når jeg allerede har et ærend og er ute et sted der jeg veit at det er mulig å komme seg innom pokestops/gym. Det er gøy når det er starters eller annet event, men akkurat dette eventet har ikke lokka meg ut i det hele tatt, mest fordi det er umulig å komme seg til/fra Oslo - og her jeg spiller, foregår det meste i Oslo (hvis man skal velge mellom byene og stedene det er lettest (dog fortsatt vanskelig...) å komme seg til). Har prøvd å samle grupper og gjenger her jeg bor, men det er umulig. Ser andre også har forsøkt, men er man 5 stk så er man 5 stk. Mangler fortsatt 15 for å ta ned en boss, og de 15 trasker rundt i Oslo :)

Leser at du kjører endel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...