Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bettys skrev (1 minutt siden):

Det var en spøk. Jeg tror ikke det ble klargjort på forhånd.

ok.

Du svarte på ikke hva som er så ulogisk og usannsynlig med at det ble klargjort på forhånd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bettys skrev (3 minutter siden):

Jeg tviler på at VK spilte fotball hele kvelden. Om han var i Baneheia kvelden før har jeg ikke gjort meg opp en formening om. Jeg tror uansett ikke åstedet var klargjort på forhånd.

Hvorfor ikke?  Grenene var kuttet over et større område, noe som må ha tatt tid. Han har allerede vist hvor syk jævel han er . så hvorfor ikke planlagt det hele?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet han angivelig har voldtatt tidligere. Vi vet han har ytret ønske om å drepe. Vi vet han har studert hvordan drepe på film. 

«Ting gikk mer over i å bli en «stridsgreie». Fra da Viggo begynte å flytte jentene «under der» tror ikke mistenkte at det ble utvekslet så mye ord mellom ham og Viggo. Ting ble da mer som en militær operasjon for ham. Han så hva som måtte gjøres, og det ble kastet løv på jentene for at det skulle se mer naturlig ut», skriver politiet

https://www.dagbladet.no/det-mystiske-mobilsporet-1/76345832

 

Rimelig kald  og beregnede 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys

Jeg tror ikke det var planlagt før de møttes ved bommen, uansett om det var en eller to gjerningsmenn. Han/de passet på å ikke bli sett etter ugjerningene. Hvorfor da sette seg ned så alle kunne se han/dem ved bommen.
At han/de har tenkt tanken/diskutert muligheten av dette før tenker jeg er sannsynlig. Men beslutningen om å gjennomføre tror jeg ble tatt samme dag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke det var planlagt før de møttes ved bommen, uansett om det var en eller to gjerningsmenn. Han/de passet på å ikke bli sett etter ugjerningene. Hvorfor da sette seg ned så alle kunne se han/dem ved bommen.
At han/de har tenkt tanken/diskutert muligheten av dette før tenker jeg er sannsynlig. Men beslutningen om å gjennomføre tror jeg ble tatt samme dag.  

VK  hadde ingen ting å tape på dette. Vi vet han ringte faren til JHA , for å spørre etter nøklene. Faren fortalte at JH , var i Baneheia , så han syklet   for å lette etter JHA , og møtte på han der.

JH  hadde allerede løyet om hva han skulle i Baneheia, muligens fordi han tenkte at sjansen for å bli sett  mens  han spanet etter offer(e)  var stor. Det er etter det hoveddelen  av planleggingen.kommer inn, usjenert åsted med mer.

Hvorfor så ingen sykelen som var festet til bommen?

Hvorfor forklarer  JHA  seg forsatt feil om hvor  de befant seg før ugjerningen?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Når andre oppgir data som ikke er korrekte på rundspørringen er ikke det så nøye fordi de i motsetning til VK ikk prøvde å tåkelegge. At VK gjorde dette bevisst for å tåkelegge vet vi, fordi:   ...   ?

Det vet vi fordi JHA garantert ikke kom til Viggo klokken 19.30. Som Viggo ikke bare tviholdt på i de aller første avhørene, men også etter arrestasjonen. Når "Knoll og Tott" naturligvis ikke kunne synkronisere (bort)forklaringene sine lengre.

Hvorfor i alle dager skulle VK gi JHA alibi? Enten har VK visst hva JHA gjorde den kvelden, eller så er det et forsøk på å tåkelegge egne bevegelser. Selv synes jeg det er rart at ikke VK forandret på dette når han ble klar over at kameraten trakk han inn i saken etter arrestasjonen. Hvis han virkelig var uskyldig ,ville det vel vært naturlig å komme med nyttig informasjon om den virkelige gjerningsmannen. Som han hang sammen med hele tiden, både før og etter ugjerningene i Baneheia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bettys
Lana01 skrev (10 minutter siden):

VK  hadde ingen ting å tape på dette. Vi vet han ringte faren til JHA , for å spørre etter nøklene. Faren fortalte at JH , var i Baneheia , så han syklet   for å lette etter JHA , og møtte på han der.

JH  hadde allerede løyet om hva han skulle i Baneheia, muligens fordi han tenkte at sjansen for å bli sett  mens  han spanet etter offer(e)  var stor. Det er etter det hoveddelen  av planleggingen.kommer inn, usjenert åsted med mer.

Hvorfor så ingen sykelen som var festet til bommen?

Hvorfor forklarer  JHA  seg forsatt feil om hvor  de befant seg før ugjerningen?  

Sykkelen var nok ikke festet til bommen. JHA forklarer seg feil om sykkelen og hvor de befant seg før ugjerningen, fordi han ikke kunne si sannheten uten å røpe at han selv var en svært aktiv deltaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (Akkurat nå):

Det vet vi fordi JHA garantert ikke kom til Viggo klokken 19.30. Som Viggo ikke bare tviholdt på i de aller første avhørene, men også etter arrestasjonen. Når "Knoll og Tott" naturligvis ikke kunne synkronisere (bort)forklaringene sine lengre.

Vi vet at JHA ikke kom kl 19:30. Dog, det jeg spurte om var hvorfor/hvordan vi vet at han bevisst oppga feil kl slett for å tåkelegge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bettys said:

FBI ekspert som ble engasjert av Klomsæt ja.

Så du sier at FBI lyver til norsk rett?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (Akkurat nå):

Sykkelen var nok ikke festet til bommen. JHA forklarer seg feil om sykkelen og hvor de befant seg før ugjerningen, fordi han ikke kunne si sannheten uten å røpe at han selv var en svært aktiv deltaker.

Så du mener VK  har løpt  skytteltrafikk mellom åstedet og et eller annet sted  han hadde gjemt mobilen?  hvorfor ellers skulle han ikke kunne fortelle hvor de gikk før ugjerningen?

Da kommer spørsmålet inn. Hvordan og ikke minst hvorfor?  Noe som ville være særdeles ukokt med tanke på vitne observasjoner , og det finnes ingen logikk overhode hvorfor han skulle ha ønske pm å sende flørtende  sms  midt under og etter  ugjerningen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Callisto83 said:

Det vet vi fordi JHA garantert ikke kom til Viggo klokken 19.30. Som Viggo ikke bare tviholdt på i de aller første avhørene, men også etter arrestasjonen. Når "Knoll og Tott" naturligvis ikke kunne synkronisere (bort)forklaringene sine lengre.

Hvorfor i alle dager skulle VK gi JHA alibi? Enten har VK visst hva JHA gjorde den kvelden, eller så er det et forsøk på å tåkelegge egne bevegelser. Selv synes jeg det er rart at ikke VK forandret på dette når han ble klar over at kameraten trakk han inn i saken etter arrestasjonen. Hvis han virkelig var uskyldig ,ville det vel vært naturlig å komme med nyttig informasjon om den virkelige gjerningsmannen. Som han hang sammen med hele tiden, både før og etter ugjerningene i Baneheia.

Det er ikke oppsiktsvekkende å blande halv åtte med åtte tredve. Jeg gjør det støtt.

Og det er heller ikke oppsiktsvekkende å fremdeles huske noe på én måte, selv etter å ha fått dokumentasjon på at det foregikk på en annen måte.

Så nei, vi vet ikke at Viggo «tåkela» noe som helst. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Lana01 skrev (4 minutter siden):

Så du mener VK  har løpt  skytteltrafikk mellom åstedet og et eller annet sted  han hadde gjemt mobilen?  hvorfor ellers skulle han ikke kunne fortelle hvor de gikk før ugjerningen?

Da kommer spørsmålet inn. Hvordan og ikke minst hvorfor?  Noe som ville være særdeles ukokt med tanke på vitne observasjoner , og det finnes ingen logikk overhode hvorfor han skulle ha ønske pm å sende flørtende  sms  midt under og etter  ugjerningen. 

Han løp ikke i skytteltrafikk. SMS’ene ble sendt før ugjerningene og på vei fra. Meldingene var nedlastede ferdigmeldinger man bare klikker på , som kan passe godt med at tankene hans var på noe helt annet.

Sykkelen var nok gjemt et sted. Mulig de delte seg og JHA faktisk ikke visste akkurat hvor sykkelen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
nisselue skrev (12 minutter siden):

Så du sier at FBI lyver til norsk rett?

Sa jeg det? Nei, men et ekspertvitne betalt av forsvaret tar jeg med en klype salt. Spesielt når denne fabelaktige analysen kom pr brev, basert på en syv sider lang redegjørelse fra forsvarsadvokaten til VK

Endret av Bettys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vingemutter skrev (Akkurat nå):

Det er ikke oppsiktsvekkende å blande halv åtte med åtte tredve. Jeg gjør det støtt.

Kanskje litt mer oppsiktsvekkende når man vet hvem JHA og VK var i relasjon til hverandre, og hva som nettopp hadde hendt i Baneheia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (1 minutt siden):

Han løp ikke i skytteltrafikk. SMS’ene ble sendt før ugjerningene og på vei fra. Meldingene var nedlastede ferdigmeldinger man bare klikker på , som kan passe godt med at tankene hans var på noe helt annet.

Sykkelen var nok gjemt et sted. Mulig de delte seg og JHA faktisk ikke visste akkurat hvor sykkelen var.

ferdig meldinger hvorfor?  Hadde han planlagt dette med hun damen?  og sa skrev du ikke nettopp at du mente at det ikke var planlagt   Ser du ikke hvor søkt det er?

og hvordan forklarer det JHA  sin forklaring?  hvorfor klarer han ikke si hvor de befant seg?  før ugjerningen. Det stemmer ikke med teledata? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Kanskje litt mer oppsiktsvekkende når man vet hvem JHA og VK var i relasjon til hverandre, og hva som nettopp hadde hendt i Baneheia.

Nei.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Bettys said:

Han løp ikke i skytteltrafikk. SMS’ene ble sendt før ugjerningene og på vei fra. Meldingene var nedlastede ferdigmeldinger man bare klikker på , som kan passe godt med at tankene hans var på noe helt annet.

Sykkelen var nok gjemt et sted. Mulig de delte seg og JHA faktisk ikke visste akkurat hvor sykkelen var.

Nedlastet? Til en Nokia 8210?

Husk for øvrig at uten å sy Viggo inn i handlingsforløpet, så har Jan Helge ingen tidsnød med å lokke jenter, voldta og drepe, vaske blod av kniv og kutte grener med ren kniv, gjemme osv.

Blod på klær er vanskeligere å forklare, men han kan godt ha tatt av seg til baris etter å ha banket dem litt og voldtatt, så han kunne drepe i god Rambo-stil, som tydeligvis var hans store drøm.

For øvrig, det er første gang på lenge jeg ser noen argumentere så godt for Viggos skyld som du har gjort de siste timene. Jeg er ikke enig i konklusjonen din, men jeg kan forstå den. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Callisto83 said:

Kanskje litt mer oppsiktsvekkende når man vet hvem JHA og VK var i relasjon til hverandre, og hva som nettopp hadde hendt i Baneheia.

Nei, hvorfor det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Lana01 skrev (Akkurat nå):

ferdig meldinger hvorfor?  Hadde han planlagt dette med hun damen?  og sa skrev du ikke nettopp at du mente at det ikke var planlagt   Ser du ikke hvor søkt det er?

og hvordan forklarer det JHA  sin forklaring?  hvorfor klarer han ikke si hvor de befant seg?  før ugjerningen. Det stemmer ikke med teledata? 

Har du ikke hørt om disse meldingene før?? Det var ikke VK som hadde skrevet dem før, det var klisje meldinger man forhåndslaster ned. Tror en av dem var noe med «..born under a Lucky star to have found a girl like you..»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...