Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bettys
Lana01 skrev (Akkurat nå):

Så alt koker ned til at han ikke husket alt , fra denne ettermiddagen, og magefølelse At han i ikke husker konkret  er ikke  oppsiktsvekkende, da det var en helt vanlig ettermiddag for han. Han var heller ikke alene om dette, under rundspørringen, da flere kom med feil opplysninger. Dette triumferer altså mobil bevis  og fravær av DNA ? JHA  klarer heller ikke å knyttet VK  til ugjerningen, og har løyet om dette hele veien.

JHA  ble observert i Baneheia  flere timer kvelden før , med en påfallende oppførsel Grener  var kuttet over et større område, noe som må ha tatt tid. Dette trolig av en mann , utifra åsted spor. Det fantes heller ingen blodspor, på snittflatene. Dette tyder på at det var planlagt

Hva tenker du om at JHA  løy til faren sin om hva han skulle i Baneheia drapsdagen? Hvorfor gjorde han dette, om det ikke var en planlagt handling? og hvorfor var han alene i Baneheia kvelden før?

 

Igjen, dette har du spurt meg om en million ganger før. Har du ikke lest mine svar før? Men, for siste gang:

- ikke blodspor på snittflatene = to kniver, to gjerningsmenn.

- hvorfor løy JHA til faren sin? Aner ikke, man lyver av de merkeligste grunnene. Han løy i alle fall ikke for å skaffe seg et alibi, det ville i såfall ha vært tidenes dummeste alibi der han plasserer seg rett på åstedet. Han trengte uansett ikke  å finne på en grunn for å plassere seg i Baneheia, da han var der daglig.

- godt mulig det var en planlagt handling. Det var jo også flere telefonsamtaler mellom VK ig JHA samme dag. Mulig de la planer da.

- hvorfor han var alene i Baneheia kvelden før? Så vidt jeg kan huske å ha lest gikk han tur i Baneheia omtrent hver kveld. 
 

-mulig andre husket feil i rundspørringen (det kan jeg ikke huske å ha lest, men hvis du sier det så), men de forsøkte nok ikke i tillegg å tåkelegge bevegelsene sine, hvor langt innenfor bommen de var, og hvilken sykkel de brukte. VK påstod at han kanskje hadde brukt morens sykkel. Som han, så vidt jeg har lest, aldri pleide å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bettys skrev (6 minutter siden):

VK påstod at han kanskje hadde brukt morens sykkel. Som han, så vidt jeg har lest, aldri pleide å bruke.

Mobilbevis, DNA-bevis osv < husker ikke hvilken sykkel han brukte...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Hank Amarillo skrev (Akkurat nå):

Mobilbevis, DNA-bevis osv < husker ikke hvilken sykkel han brukte...

Hvilket DNA bevis viser at VK ikke var på åstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (21 minutter siden):

Kanskje ikke for å gjemme en kniv, lyve, drepe og voldta. Men å planlegge i detalj der man legger ut skiftetøy, og kapper greiner på forhånd rimer ikke med JHA. Disse klærne som han skiftet fra har heller aldri blitt funnet, hvor gjorde han av dem på veien til VK?

Nå har jo JHA innrømmet å drepe med kniv, så at han ikke var blodig senere på kvelden har ingenting å si om VKs skyldspørsmål.

At han kappet greinene dagen før fremstår som helt sannsynnlig.

Hvordan lager du tidslinjen så den passer med VKs mobilbruk ? hvordan forklarer du at VK ikke har lagt igjen DNA ? Hva synes du om JHAs plutselige blackout? Hva tenker du om at det 20 år etter dukker opp DNA fra JHA på intime steder ?

Hva tenker du om at JHA har voldtatt en kvinne i nær relasjon FØR Baneheia ? 

 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (9 minutter siden):

Igjen, dette har du spurt meg om en million ganger før. Har du ikke lest mine svar før? Men, for siste gang:

- ikke blodspor på snittflatene = to kniver, to gjerningsmenn.

- hvorfor løy JHA til faren sin? Aner ikke, man lyver av de merkeligste grunnene. Han løy i alle fall ikke for å skaffe seg et alibi, det ville i såfall ha vært tidenes dummeste alibi der han plasserer seg rett på åstedet. Han trengte uansett ikke  å finne på en grunn for å plassere seg i Baneheia, da han var der daglig.

- godt mulig det var en planlagt handling. Det var jo også flere telefonsamtaler mellom VK ig JHA samme dag. Mulig de la planer da.

- hvorfor han var alene i Baneheia kvelden før? Så vidt jeg kan huske å ha lest gikk han tur i Baneheia omtrent hver kveld. 
 

-mulig andre husket feil i rundspørringen (det kan jeg ikke huske å ha lest, men hvis du sier det så), men de forsøkte nok ikke i tillegg å tåkelegge bevegelsene sine, hvor langt innenfor bommen de var, og hvilken sykkel de brukte. VK påstod at han kanskje hadde brukt morens sykkel. Som han, så vidt jeg har lest, aldri pleide å bruke.

Alt tyder på at dette var en planlagt handling, og man trenger ikke være verdens smarteste for å planlegge dobbelt-drap av to små jenter. Mye tyder også på at JHA har observert jentene flere ganger i Baneheia, iom at han ofte gikk turer der og observerte de kvelden før. Jeg selv er ikke så skeptisk på at én mann kan ha gjort dette, uavhengig IQ. 😅
 

Finnes mange eksempler på dette i USA f.eks. Det er bare å Google så finner du mange historier, så at dette skjedde i lille Norge er ikke så veldig merkelig. Det skjer over alt, selvfølgelig sjeldnere der befolkningen ikke er så høy. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (1 minutt siden):

Hvilket DNA bevis viser at VK ikke var på åstedet?

Mangelen på DNA...

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettys skrev (12 minutter siden):

Igjen, dette har du spurt meg om en million ganger før. Har du ikke lest mine svar før? Men, for siste gang:

- ikke blodspor på snittflatene = to kniver, to gjerningsmenn.

- hvorfor løy JHA til faren sin? Aner ikke, man lyver av de merkeligste grunnene. Han løy i alle fall ikke for å skaffe seg et alibi, det ville i såfall ha vært tidenes dummeste alibi der han plasserer seg rett på åstedet. Han trengte uansett ikke  å finne på en grunn for å plassere seg i Baneheia, da han var der daglig.

- godt mulig det var en planlagt handling. Det var jo også flere telefonsamtaler mellom VK ig JHA samme dag. Mulig de la planer da.

- hvorfor han var alene i Baneheia kvelden før? Så vidt jeg kan huske å ha lest gikk han tur i Baneheia omtrent hver kveld. 
 

-mulig andre husket feil i rundspørringen (det kan jeg ikke huske å ha lest, men hvis du sier det så), men de forsøkte nok ikke i tillegg å tåkelegge bevegelsene sine, hvor langt innenfor bommen de var, og hvilken sykkel de brukte. VK påstod at han kanskje hadde brukt morens sykkel. Som han, så vidt jeg har lest, aldri pleide å bruke.

Tåkelegge ikke huske korrekt? Det er svært lite holdepunkt for noe som helst at folk tar feil av tid og konkret hva de har gjort er helt normalt., når  det er en helt normal hverdag

Det støtter ikke konklusjonen om en gjerningsmann, utifra åsted spor

Den konkluderte med at kun én gjerningsmann utførte drapene. De viktigste holdepunktene er måten drapene ble utført på. På åstedet ble det også kuttet mange greiner med kniv for å skjule jentene. Både kuttingen og måten å legge greinene over begge jentene, er likt gjort.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/goVkJ/stoettes-av-fbi-ekspert-kun-en-gjerningsmann

Endret av Lana01
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (51 minutter siden):

Har jeg ikke svart på dette ca en million ganger før? Jeg er klar over at det ikke er bevis. Det som jeg ikke kommer vekk fra er at VK løy under rundspørringen, løy under avhør og forsøkte å tåkelegge sine bevegelser, hvilken sykkel han brukte etc. Det kommer man rett og slett ikke utenom. Det ser ut til at den trenden fortsatte under de nye avhørene, når han han og JHA plutselig ikke var så gode venner likevel, han husker ikke om han har diskutert med JHA om de har avsatt fingeravtrykk på en pose funnet i Baneheia etc. Forklaringen med at han har dårlig husk og har adhd kjøper jeg ikke. 
Han er også sett av vitne i Baneheia i det aktuelle tidsrommet, rett ved åstedet.
 

Det er også mye som skurrer med teorien om JHA som eneste gjerningsmann, bl. a at han skal ha kommet rett til VK fra åstedet, i sin hvite T-Skjorte, som nødvendigvis måtte ha vært full av blod dersom han skulle gjort alt alene. At en mann med IQ godt under gjennomsnittet skal ha kommet på å legge ut skiftetøy kvelden i forveien anser jeg som helt usannsynlig, på grensen til tåpelig. Hvor gjorde han i såfall av de blodige klærne før han kom til VK? At han skal ha kappet greiene dagen før er også helt usannsynlig.
 

At JHA sin opprinnelige historie bare er tull mener jeg er helt åpenbart. Men jeg tror grunnen han lyver om det meste er fordi han prøver å framstå som et uskyldig offer når de nok i virkeligheten begge var aktive. I sin iver etter å framstå som et offer kommer han til å bidra til at VK frifinnes

Gary Ridgeway, 'the Green River Killer', som drepte minst 49 kvinner mellom 1982 og 1998, ble målt til å ha en IQ på lavt åtti-og-noe. Han ble tatt i 2001, og det mistenkes at han var aktiv helt frem til da.

At Andersens IQ er målt til 'under gjennomsnittet', utelukker ikke at han kunne være i stand til å planlegge og gjennomføre voldtekt og drap på to småjenter alene.

Endret av charactouy
Småplukk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Kardemommete skrev (Akkurat nå):

Nå har jo JHA innrømmet å drepe med kniv, så at han ikke var blodig senere på kvelden har ingenting å si om VKs skyldspørsmål.

At han kappet greinene dagen før fremstår som helt sannsynnlig.

Hvordan lager du tidslinjen så den passer med VKs mobilbruk ? hvordan forklarer du at VK ikke har lagt igjen DNA ? Hva synes du om JHAs plutselige blackout? Hva tenker du om at det 20 år etter dukker opp DNA fra JHA på intime steder ?

Hva tenker du om at JHA har voldtatt en kvinne i nær relasjon FØR Baneheia ? 

 

JHA er en voldtektsmann og drapsmann, ingen tvil om det. At han har hatt blackout er selvfølgelig bare tull. DNA bevisene viser at han har svært så aktiv på åstedet. VK kan ha vært mindre aktiv, deltatt på andre måter, brukt kondom eller ikke fått utløsning. 

Hadde JHA gjort dette alene hadde han hatt blodige klær da han kom til VK. 
 

Jeg er ikke kjent i Baneheia så jeg kan vanskelig si så mye om mobilbruken. Men jeg tror mobilen ble brukt på vei til og på vei fra. Uansett er det et vindu der det ikke er trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (7 minutter siden):

Hvilket DNA bevis viser at VK ikke var på åstedet?

Det at man har funnet bøttelass med DNA fra JHA men ingenting fra VK gjør det tilnærmet direkte usannsynlig at VK kunne ha vært involvert.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Lana01 skrev (8 minutter siden):

Tåkelegge ikke huske korrekt? Det er svært lite holdepunkt for noe som helst at folk tar feil av tid og konkret hva de har gjort er helt normalt., når  det er en helt normal hverdag

Det støtter ikke konklusjonen om en gjerningsmann, utifra åsted spor

Den konkluderte med at kun én gjerningsmann utførte drapene. De viktigste holdepunktene er måten drapene ble utført på. På åstedet ble det også kuttet mange greiner med kniv for å skjule jentene. Både kuttingen og måten å legge greinene over begge jentene, er likt gjort.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/goVkJ/stoettes-av-fbi-ekspert-kun-en-gjerningsmann

FBI ekspert som ble engasjert av Klomsæt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (Akkurat nå):

JHA er en voldtektsmann og drapsmann, ingen tvil om det. At han har hatt blackout er selvfølgelig bare tull. DNA bevisene viser at han har svært så aktiv på åstedet. VK kan ha vært mindre aktiv, deltatt på andre måter, brukt kondom eller ikke fått utløsning. 

Hadde JHA gjort dette alene hadde han hatt blodige klær da han kom til VK. 
 

Jeg er ikke kjent i Baneheia så jeg kan vanskelig si så mye om mobilbruken. Men jeg tror mobilen ble brukt på vei til og på vei fra. Uansett er det et vindu der det ikke er trafikk.

JHA  trengte ikke VK. Han var alene i Baneheia dagen før. .

Han vasket seg, kvittet seg med kniven og de blodige klærne ikke verre en det?  Hvorfor er det så merkelig? Det måtte de ha gjort om de var to også

Mobilbeviset står veldig sterkt, det og fravær av DNA, 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Det at man har funnet bøttelass med DNA fra JHA men ingenting fra VK gjør det tilnærmet direkte usannsynlig at VK kunne ha vært involvert.

 

Usannsynlig at VK var involvert på akkurat samme måte som JHA, det kan jeg være enig med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bettys
Lana01 skrev (1 minutt siden):

JHA  trengte ikke VK. Han var alene i Baneheia dagen før. .

Han vasket seg, kvittet seg med kniven og de blodige klærne ikke verre en det?  Hvorfor er det så merkelig? Det måtte de ha gjort om de var to også

Mobilbeviset står veldig sterkt, det og fravær av DNA, 

 

Men hvis JHA gjorde det alene måtte han kvitte seg med klærne før han kom til VK, for at VK ikke skulle se han. Kniv kan man gjemme i bukselomma, det er verre med en blodig t-skjorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (2 minutter siden):

FBI ekspert som ble engasjert av Klomsæt ja.

Nei dette er fra den rapporten, som ble skjult for retten. FBI  ekspert støttet dette

Psykolog Brit Røisli og to tekniske etterforskere hadde jobbet med gjerningsmannsprofiler for Kripos i to år da de møtte etterforskerne i Kristiansand og fikk tilgang til alle opplysninger.

Basert på fakta fra åstedet, obduksjonsrapporten og avhør laget den norske gruppen en omfattende profil - før Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen ble siktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (18 minutter siden):

-mulig andre husket feil i rundspørringen (det kan jeg ikke huske å ha lest, men hvis du sier det så), men de forsøkte nok ikke i tillegg å tåkelegge bevegelsene sine

Når andre oppgir data som ikke er korrekte på rundspørringen er ikke det så nøye fordi de i motsetning til VK ikk prøvde å tåkelegge. At VK gjorde dette bevisst for å tåkelegge vet vi, fordi:   ...   ?

Bettys skrev (58 minutter siden):

Det er også mye som skurrer med teorien om JHA som eneste gjerningsmann, bl. a at han skal ha kommet rett til VK fra åstedet, i sin hvite T-Skjorte, som nødvendigvis måtte ha vært full av blod dersom han skulle gjort alt alene. At en mann med IQ godt under gjennomsnittet skal ha kommet på å legge ut skiftetøy kvelden i forveien anser jeg som helt usannsynlig, på grensen til tåpelig. Hvor gjorde han i såfall av de blodige klærne før han kom til VK? At han skal ha kappet greiene dagen før er også helt usannsynlig

Gjennomsnitts-IQen på seriemordere er forøvrig 94. JHA sin var målt til 84.

Så kan man legge til at det var hovedsaklig på den verbale delen JHA scoret lavt, på den ikke-verbale var han tett på gjennomsnittet. Den verbale delen er det grunn å tro at dysleksien hans senket unaturlig. Vil forøvrig tro at det er den ikke-verbale delen som er mest relevant for noe slikt, men IDK.

Tror muligens du overvurderer hvor kognitivt krevende noe slikt er. Alt dette er nokså rett fram og egentlig bare sunn fornuft. Det er ikke tensor-regning mens han sykler på en enhjulet sykkel han er blitt bedt om å utføre lizzm.

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bettys
Lana01 skrev (Akkurat nå):

Nei dette er fra den rapporten, som ble skjult for retten. FBI  ekspert støttet dette

Psykolog Brit Røisli og to tekniske etterforskere hadde jobbet med gjerningsmannsprofiler for Kripos i to år da de møtte etterforskerne i Kristiansand og fikk tilgang til alle opplysninger.

Basert på fakta fra åstedet, obduksjonsrapporten og avhør laget den norske gruppen en omfattende profil - før Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen ble siktet.

Er det den profilen der gjerningsmannen er en velutdannet familiefar i 30-årene? Ja, det var jo jackpot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (Akkurat nå):

Men hvis JHA gjorde det alene måtte han kvitte seg med klærne før han kom til VK, for at VK ikke skulle se han. Kniv kan man gjemme i bukselomma, det er verre med en blodig t-skjorte.

Klærne har han selvsagt kvittet seg med. Det måtte de ha gjort om de var  to  også. Hvor  han har gjemt dem ikke godt å si  men kan ha hatt en bag  med seg, da dette var planlagt og kastet det et sted

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (3 minutter siden):

Usannsynlig at VK var involvert på akkurat samme måte som JHA, det kan jeg være enig med deg i.

Ok, VK sto og så på, Han kan jo ikke ha vært i bua selvfølgelig. for han husker jo ikke nødvendigvis hvilken sykkel han brukte på en 10-minutters  svipp-tur i nærområdet..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Når andre oppgir data som ikke er korrekte på rundspørringen er ikke det så nøye fordi de i motsetning til VK ikk prøvde å tåkelegge. At VK gjorde dette bevisst for å tåkelegge vet vi, fordi:   ...   ?

Gjennomsnitts-IQen på seriemordere er forøvrig 94. JHA sin var målt til 84.

Så kan man legge til at det var hovedsaklig på den verbale delen JHA scoret lavt, på den ikke-verbale var han tett på gjennomsnittet. Den verbale delen er det grunn å tro at dysleksien hans senket unaturlig. Vil forøvrig tro at det er den ikke-verbale delen som er mest relevant for noe slikt, men IDK.

Tror muligens du overvurderer hvor kognitivt krevende noe slikt er. Alt dette er nokså rett fram og egentlig bare sunn fornuft. Det er ikke tensor-regning mens han sykler på en enhjulet sykkel han er blitt bedt om å utføre lizzm.

Mulig det. Men jeg tenker at mangelen på blod på snittflatene lar seg mer logisk forklare av at to kniver ble brukt enn at JHA skulle være så forutseende å tenke på det kvelden før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...