Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor legger ikke dette paret frem alt av dokumentasjon de har fra alle instanser så spekulasjon, enten det er her eller på polsk eller australsk tv, ikke er nødvendig. 

En printer, scan, last opp til gruppen. Hvis det var meg som ble feilaktig anklaget og gikk offentlig ut så ville jeg lagt frem alt av dokumenter, ikke bare min egen subjektive verbale mening. 

Anonymkode: 07bfc...a52

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

det er en stund siden jeg var her nå, hadde egentlig ikke tenkt og involvere meg i denne saken men fant denne tråden tilfeldig da jeg søkte etter informasjon om denne saken da jeg kjenner en person som er involvert i denne saken og det dukker opp så mange ting at jeg lurer på hva som egentlig har skjed.

Jeg kommer fra nabokommunen og kjenner en som er involvert i saken har bare hørt bruddstykker men vet at personen som har jobbet med tilsyn med familien for barnevernet er uenig i konklusjonen.

Jeg ma si det er tulete av tv 2 og publisere saken med navn, det fratar jo barnevernet al tilvsarsrett nar personvernhensyn kommer in en sann sak skal publiserers anonymt, det var en klar regel etter Svanhildsaken.

av personverngrunner vil jeg vere forsiktig med hva jeg kan si, det jeg kan si er at diagnosen vel var grunnen til at man mente at situasjonen ikke kunne frobedre seg og ikke hele arsaken. 

bade den sakkyndige til barnevernet og til den andre har fjernet diagnosen men barnevernet vil ikke fjerne den fra papirene det er merkelig.

jeg ser saksgangen blir nevnt her. Barna ble tilbakeført da saken startet i fylkesnemda etter forhandlinger med partene det var ikke planlagt, hastevedtaket hadde da gått ut siden nemda ikke hadde behandlet saken. Da foreldrene ble plasert på et mor  og barn hjem ble det satt opp en kontrakt om dette, det er ble det og blant annet definert at varigheten skulle vere to måneder. Da de ble plassert der ble det sent en sakkyndigrapport dit som nemda hadde bestilt, foreldrenes advokat mente denne var basert på feil opplysninger og reagerte på at den ble sent dit, den skulle brukes av nemda og ikke brukes i mor og barn hjemmes vurdering hun sente da sakskorigerene opplysninger dette kommer fram i artikkelene i media.

kontrakten ble og sent over det viste seg da at barnevernet hadde streket over flere deler av kontrakten de ikke ville ha med, advokaten reagerte pa dette og forlangte at man skulle forholde seg til den opprinnelige kontrakten men barnevernet nektet. dette er også rart

 

mens de var der startet fylkesnemdsbehandlingen for oppholdet gikk ut, dette har de vel fått nyss om og dro fra landet. de dro jeg tror det var 4 juni fylkesnemdsavgjørelsen kom den 23 juni det var da ikke noe tvangsvedtak mot foreldrene da de dro det blir da rart og etterlyse dem, det spors om de kan na fram med det det blir vanskelig og se hva slags jus di skal bruke.

far ble ikke vurdert da han ikke var enig i barnevernets mening om moren

besteforeldre er ikke vurdert jeg ser det nevnes over her men jeg tror ikke intensjonen har vert og vurdere familien beredskapshjemmet var alt gjort om til fosterhjem

om man skal plasere i egen familie sa har man og familieradet man kan bruke for og avklare problemer og konfliktlinjer i familien og finne en losning familien kan stotte.

jeg ser at advokaten blir nevnt her og at rettskrivingen hennes diskuteres her det sies ogå at hun ikke kan saksgangen i barnevernsaker, jeg syns det hadde vert interessant og se eksempler på det 

jeg ser og at de høyprofilerte advokatene blir nevnt jeg vil na nevne at en av dem antakelig na går inn i saken fo foreldrene

jeg vil si litt om reglene for plassering, jeg ser pride kurs blir nevnt her, det er riktig at man ma ha det for og får godkjenning som fosterhjem og fosterhjemsgodtgjørelse, ved plassering i egen familie kan dette likevel tas unnerveis man onsker ikke og påføre barna flere brudd en nødvendig

slektninger kan og brukes som beredskapshjem jeg kjenner personlig en som var beredskapshjem for barn i ege familie til di fant fosterhjem 

det gikk litt fort men jeg tror jeg fik med det jeg skulle 

hilsen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er kommet inn bekymringsmelding om boevne. Dette er jo ikke Natasha, men OGSÅ Erik. Han bor da vitterlig i samme hjem som henne. Hvis hun ikke klarer å holde et hjem, så må jo han kompensere for det (ta over det ansvaret for fullt, og heller delegere konkrete oppgaver til henne, evt andre ting hun kan greie å ha ansvar for så det blir mer rettferdig med arbeidsfordeling), så det blir levelig både for store og små.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

Endret av Raven Emerald
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er kommet inn bekymringsmelding om boevne. Dette er jo ikke Natasha, men OGSÅ Erik. Han bor da vitterlig i samme hjem som henne. Hvis hun ikke klarer å holde et hjem, så må jo han kompensere for det (ta over det ansvaret for fullt, og heller delegere konkrete oppgaver til henne, evt andre ting hun kan greie å ha ansvar for så det blir mer rettferdig med arbeidsfordeling), så det blir levelig både for store og små.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

1)De hadde aldri bodd med barn - hvordan leilighet / hus var før barna kom betyr lite.

2) Var ikke manglende boevne og rot noe som hørte fortiden til ? ( Da N var 13 år og stemor ønsket mer i trygd?)

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1)De hadde aldri bodd med barn - hvordan leilighet / hus var før barna kom betyr lite.

2) Var ikke manglende boevne og rot noe som hørte fortiden til ? ( Da N var 13 år og stemor ønsket mer i trygd?)

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Ingen sender inn bekymringsmeldinger på gravide fordi de var rotete som 13-åringer.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen sender inn bekymringsmeldinger på gravide fordi de var rotete som 13-åringer.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

Uansett hvordan leiligheten var før barna kom kan ikke dette gi grunnlag for å ta barna vekk og hadde bv vært i kontakt m N&E før fødsel ? 

En eller tusen bekymringsmeldinger fra lekfolk gir ikke grunnlag for å gjøre noe.. En melding fra "ikke-fagfolk" gir kun grunnlag for å sjekke situasjonen (risikobasert utvalg for tilsyn) . 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan leiligheten var før barna kom kan ikke dette gi grunnlag for å ta barna vekk og hadde bv vært i kontakt m N&E før fødsel ? 

En eller tusen bekymringsmeldinger fra lekfolk gir ikke grunnlag for å gjøre noe.. En melding fra "ikke-fagfolk" gir kun grunnlag for å sjekke situasjonen (risikobasert utvalg for tilsyn) . 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Uansett? Har du sett leiligheten?

Anonymkode: 7f6d6...3f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan leiligheten var før barna kom kan ikke dette gi grunnlag for å ta barna vekk og hadde bv vært i kontakt m N&E før fødsel ? 

En eller tusen bekymringsmeldinger fra lekfolk gir ikke grunnlag for å gjøre noe.. En melding fra "ikke-fagfolk" gir kun grunnlag for å sjekke situasjonen (risikobasert utvalg for tilsyn) . 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Helt uenig.  Om man setter barn til verden, blir man ikke automatisk i stand til å holde et hus rent og ryddig.... faktisk så vil det for noen bli litt vanskeligere i en periode da det i tillegg er små barn man skal ta seg av.... 

Anonymkode: 8009b...227

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvordan leiligheten var før barna kom kan ikke dette gi grunnlag for å ta barna vekk og hadde bv vært i kontakt m N&E før fødsel ? 

En eller tusen bekymringsmeldinger fra lekfolk gir ikke grunnlag for å gjøre noe.. En melding fra "ikke-fagfolk" gir kun grunnlag for å sjekke situasjonen (risikobasert utvalg for tilsyn) . 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Jo, det er det så definitivt. BV har vært inne i bildet under graviditeten, og ved manglende boevne tilbyr de veiledning om hva som må endres. Dersom de vordende foreldrene da enten nekter å ta imot hjelp eller ikke evner å lære seg hvordan man holder en bolig i stand i løpet av svangerskapet, vil det være så stor fare for barnet/a at det/de vil bli plassert i beredskapshjem. Boligen må være beboelig for små, sårbare babyer fra dag én.

Bekymringsmeldinger kom vel bl.a. fra helsesøster.

Anonymkode: dfba6...e13

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan så mange ukjente kan hjelpe folk med å rømme fra barnevernet når de ikke vet om de er skikket til å være foreldre. Jeg tror alle mine venninner er gode mødre, men hadde de fått inn flere bekymringsmeldinger og barnevernet hadde vurdert å ta fra de barna, så må jeg ærlig innrømme at jeg har da overhodet ingen anelse hva som skjer i hjemmet når jeg går derfra etter å ha vært på besøk. Jeg hadde støttet de, men ikke hjulpet de å rømme med barn jeg ikke vet om de kan gi et forsvarlig godt liv. Og jeg kan ikke skjønne at så mange kan være så bombesikker på at dette paret er så fantastiske foreldre som de påstår at de er.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at tv2 som dekket denne saken plutselig er helt stille? Skjønte de at de hadde tabba seg ut? 

Anonymkode: ccbbe...e3f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. juli 2016 at 13.45, vilas skrev:

Hva som gjør at du selv er så  faglig riktig  at du kan prioritere å sende inn bekymringsmeldinger ? Ikke helt sikkert du er riktig person til å jobbe me det du har gjort heller ?? Bare stiller spørsmålet.?

 

Og jeg kan gjerne svare, selv om innlegget nå er gammelt. Når man er ansatt i det offentlige som helsepersonell så har man en selvstendig plikt til å melde en eventuell bekymring for et barn eller en ungdom videre til barnevernet. 

Etter å ha jobbet med barn og familier i over 20 år så mener jeg selv at jeg har et godt nok faglig grunnlag til å vurdere når jeg bør sende en melding. I tillegg drøfter jeg ofte min bekymring anonymt med bv før jeg sender melding. Om det er en GRUNN til min bekymring er det barnevernet som skal finne ut. Noen ganger viser det seg å være det, andre ganger er det heldigvis ikke det. Jeg dømmer ingen, og tenker ikke at alle foreldre trenger å være like. Men noen forutsetninger bør være til stede før man kan ta på seg ansvaret for barn. Blant annet evnen til å sette egne behov litt på vent eller til side for kortere og lengre perioder.

Anonymkode: 4124c...6ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at tv2 som dekket denne saken plutselig er helt stille? Skjønte de at de hadde tabba seg ut? 

Anonymkode: ccbbe...e3f

Jeg har tenkt det samme... 

Anonymkode: 25fb5...ee0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at tv2 som dekket denne saken plutselig er helt stille? Skjønte de at de hadde tabba seg ut? 

Anonymkode: ccbbe...e3f

For en teit kommentar... Kan det ha noe med at paret er mer forsiktig m hva de deler nå som de er i ferd med å etablere seg i Polen ..

Hva skulle forsåvidt tv 2 publisere om det ikke er noe nytt?? Når asylsøknaden er behandlet - BV ser at de har tabbet seg ut eller om de kommer hjem - først da er det vel noe mer å si i saken...

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en teit kommentar... Kan det ha noe med at paret er mer forsiktig m hva de deler nå som de er i ferd med å etablere seg i Polen ..

Hva skulle forsåvidt tv 2 publisere om det ikke er noe nytt?? Når asylsøknaden er behandlet - BV ser at de har tabbet seg ut eller om de kommer hjem - først da er det vel noe mer å si i saken...

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Tja, men samtidig stiller de jo opp på intervjuer i Polen og på en dokumentar som ble sendt i Australia. Om tv2 fortsatt hadde synes dette var en sak de kunne stå inne for å kringkaste hadde de vel fulgt opp? Det er ikke alle som følger den siden deres på facebook, så det er jo mye nytt å melde. På tv2 har de jo bare sendt et lite klipp om at de hadde rømt.

Ser at noen av støttespillerene deres gir "alt de har igjen" og overfører 40/50 kr, det er ikke mye å overleve på..

Anonymkode: ccbbe...e3f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Jeg har ikke fulgt med i saken her, men er de polske siden de valgte akkurat Polen?

Nei, de er norske. Men Polen har ikke utleveringsavtale med Norge, derfor er de "trygge" der :)

Anonymkode: ccbbe...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Men, vil det ikke bli vanskeligere for de der, med tanke på språket, muligheter for jobb etc? Og Polen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Men, vil det ikke bli vanskeligere for de der, med tanke på språket, muligheter for jobb etc? Og Polen da?

Regner da med at de har startet på språkkurs om de har planer om å bli.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...