Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest MadameDeRosa

Det der kommer til å bare forverre alt vil jeg tro. De kommer til å få en vanskelig periode i Polen og kommer nok tilbake til Norge når de innser at de hverken får jobb, det er ikke sosiala ytelser på samme måte som her, og de vil komme til å leve i fattigdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, men samtidig stiller de jo opp på intervjuer i Polen og på en dokumentar som ble sendt i Australia. Om tv2 fortsatt hadde synes dette var en sak de kunne stå inne for å kringkaste hadde de vel fulgt opp? Det er ikke alle som følger den siden deres på facebook, så det er jo mye nytt å melde. På tv2 har de jo bare sendt et lite klipp om at de hadde rømt.

Ser at noen av støttespillerene deres gir "alt de har igjen" og overfører 40/50 kr, det er ikke mye å overleve på..

Anonymkode: ccbbe...e3f

Den australske dokumentaren var spilt inn mens paret var i Norge ... 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet gjør ikke jobben sin. Ble selv flyttet 15 ganger på 4 år! Man mister nettverk, kontakt med familie, skoledager, ALT. Man lever som et produkt som blir observert daglig. Alt i fra renslighet og hvor ofte man dusjer til hvem man har kontakt med på telefon og Internett. Jeg var på såkalte "frivillig hjelpeparagraf", eneste problemet med det er at når sida trekker samtykket ditt og er under 18 år, så sender de deg bare til et nytt sted i landet. I påvente av feks fosterhjem. Jeg ble tatt rett ut i fra hjemmet uten noe form for hjelpetiltak eller forslag om dette først. Vet dere at på den ene institusjonen jeg bodde på i 1 år og 4 måneder så var døgn pris per ungdom 7000kr ? Aleres , for de som ikke vet. 

Disse har gjort helt rett!! Barnevernet er ikke noe bedre omsorgspersoner enn disse foreldrene. Og et barn trenger å vite sitt opphav. Barnevernet setter diagnoser som adferdsforstyrrelser uten å ta med folk til en lege først engang! Uten å skjønne at de selv utsetter unge for et presd og stress som ikke hører hjemme i noen verden! Barnevernet kan skamme seg. Rett og slett. 

Jeg har sett og opplevd så mange unge bli mer og mer ødelagte, mer og mer deprimerte , uten at barnevernet griper inn. De lager bare nye diagnoser. Folk som jobber på slike steder har ofte ikke kompetanse en gang. Miljøarbeid er en ting, å gi rett omsorg til rett person er noe helt annet! Bort med hele barnevernet. De tjener altfor mye penger på å ødelegge familier! Når barn blir lagt ut på anbud, da har noe gått riv ruskende galt.

 

Det er ikke ROM for å gjøre feil når det handler om de viktigste årene i et menneskes utvikling!! Nå er jeg 23 år, og synes synd på alle dere nordmenn som enda er så naive at dere ikke klarer å se hva som foregår rett foran nesen på dere!! Tror dere virkelig at barn har godt av å bli fjernet ved fødsel ?? Uansett årsak? Var det virkelig nødvendig synes dere? De to første årene av livet til et barn er med å avgjøre trygghetsfølelsen i barnet for resten av livet!! Fysj, ikke uttal dere om noe dere ikke vet veldig mye om!! De som har uttalt seg i media, og skrevet bekymringsmeldinger ang barnevern og hvordan de holder på å vri og manipulere saker , DE er sakkyndige og har fullstendig rett! Søk opp Einar Salvesen, sjekk youtube, snakk med folk som har vært innom barnevernet selv, og åpne opp øynene deres!! 

Jeg var selv oppegående, flink på skolen, hadde masse venner og energi. Årene jeg har måttet kjempe i mot systemet har gjort meg utmattet! Takket være venner og en sterk syke så er jeg sakte på vei ut av depresjonen og på vei tilbake i livet. Å endre på dette systemet har blitt MIN drivkraft til å fortsette , til å gjøre en forskjell på sikt! Husk også en viktig ting til!! Når barnevernet over tid har isolert deg og brutt dine bånd til ditt gamle liv, så slår de uansett hånden av deg når du er mellom 20 og 23 år!! Hvem har du da?? En mamma og en pappa og annen familie, de har du for alltid!! Når båndet til dem er ødelagt takket være løgner begge veier, fra barnevern, ja da ender mange opp ensomme. Noen tar livet sitt, noen ruser seg osv. Selv barn som har vokst opp med alkoholikere har klart seg bedre enn mange barnevernsbarn! Man blir hjernevaska, kontrollert til å tenke og oppføre seg på en viss måte ! Les statistikker , sett dere inn i ting før dere uttaler dere!! 

I denne saken for eksempel, så klarte ikke barnevernet å bruke sunn fornuft ! De kalte henne utviklingshemmet !! Det var grunnlaget de hadde for å ta disse på sykehuset ! Og så var det feil! Kan de ikke beklage seg på grunn av taushetsplikt ? Det som har skjedd det siste året er BRA! En hel verden har engasjert seg takket være Bodnariu familien ! Takket være kristne ! Les bibelen ! Jeg tror på Gud, det er det eneste som gir mening og som holder meg oppe i denne urettferdige verden. Så fort du prøver å klage eller komme noen vei , innenfor helsevesen, barnevern, psykiatri eller rettsvesen så lærer du hvor enveiskjørt dette systemet faktisk er! At staten lager regler de selv bryter hver eneste dag!! På bekostning av menneskers syke og rettferdighetssans! Dette er sammensatt, og før noen refser meg, så gå den veien selv som så mange har gått før de tyr til slike tiltak. Som forresten også var HELT innenfor loven.

det som sto i media stemmer forresten ikke, for polsk politi ville ikke bistå Norge de. Så Norge lyver !

Anonymkode: 2d6a7...194

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 22.23, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det så definitivt. BV har vært inne i bildet under graviditeten, og ved manglende boevne tilbyr de veiledning om hva som må endres. Dersom de vordende foreldrene da enten nekter å ta imot hjelp eller ikke evner å lære seg hvordan man holder en bolig i stand i løpet av svangerskapet, vil det være så stor fare for barnet/a at det/de vil bli plassert i beredskapshjem. Boligen må være beboelig for små, sårbare babyer fra dag én.

Bekymringsmeldinger kom vel bl.a. fra helsesøster.

Anonymkode: dfba6...e13

Begynner nesten å grine av frustrasjon over å lese alt dette tullet!! Om man så hadde bodd i et skur eller en liten hytte, så har dette INGENTING å si på om barnet har det godt!! Så lenge det får mat og kjærlighet så klarer hvem som helst seg! Dette landet mangler kjærlighet , ikke velstand! Det er så mye velstand at man glemmer å være menneskelig ! Se på resten av verden ! Det er ikke lenge siden vi fikk det så bra! Var ikke lenge siden prevansjon ble en selvfølge !! Og tror dere at denne velstanden varer for evig? Tro om igjen!! 

Anonymkode: 2d6a7...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper faktisk de ikke blir funnet, herregud for en oppførsel Stange kommune og barnevernet,

de burde å skamme seg, de hadde aldri sjans.

Anonymkode: 86901...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig ! Takk! Og til dere som støtter barnevernet. Sjekk ut dette da, i det minste :) 

 

Anonymkode: 2d6a7...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.8.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev:

Og jeg kan gjerne svare, selv om innlegget nå er gammelt. Når man er ansatt i det offentlige som helsepersonell så har man en selvstendig plikt til å melde en eventuell bekymring for et barn eller en ungdom videre til barnevernet. 

Etter å ha jobbet med barn og familier i over 20 år så mener jeg selv at jeg har et godt nok faglig grunnlag til å vurdere når jeg bør sende en melding. I tillegg drøfter jeg ofte min bekymring anonymt med bv før jeg sender melding. Om det er en GRUNN til min bekymring er det barnevernet som skal finne ut. Noen ganger viser det seg å være det, andre ganger er det heldigvis ikke det. Jeg dømmer ingen, og tenker ikke at alle foreldre trenger å være like. Men noen forutsetninger bør være til stede før man kan ta på seg ansvaret for barn. Blant annet evnen til å sette egne behov litt på vent eller til side for kortere og lengre perioder.

Anonymkode: 4124c...6ac

Bare av nysgjerrighet (jeg har ikke barn og skal ikke ha heller), hva er det som får deg til å sende bekymringsmelding? :) 

Anonymkode: 63283...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet (jeg har ikke barn og skal ikke ha heller), hva er det som får deg til å sende bekymringsmelding? :) 

Anonymkode: 63283...2bd

Man kommer uansett ingen vei med å diskutere på denne måten som hun helsepersonellet gjør over. HiN sier selv hun har en plikt, det er hele systemet som er bygd opp på en helt sinnsyk måte. Det finnes ikke rettssikkerhet innenfor barnevernet, så uansett hvor god tanken er blandt helsesøstre, lærere, er systemet fremdeles feil. 

Anonymkode: 2d6a7...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er pga systemet og den dårlige rettssikkerheten at folk velger å rømme med barna sine. Det finnes til og med støtteapparat som hjelper til med dette, fordi de har nok kunnskap om hvordan barnevernet egentlig fungerer. 

Barnevernet skal hjelpe, ikke skremme. Og det stilles alt for høye krav til det å være forelder i dag. Var du psykisk syk for 15 år siden, Og det på en eller annen måte blir fanget opp av bv, ja da er det stor sannsynlighet for at de ikke lar deg prøve deg som mor i dag. Har du tidligere tilhørt barnevernet selv, ja da har helsepersonell plikt om å melde i fra til barnevernet at du føder. Ren rutine. Hva skjedde med å hjelpe de som ble utsatt for vold og seksuelt misbruk ? Om folk tror at det er derfor folk i Norge blir fratatt barna sine i dag, så er det i seg selv , Norge sin feil. Og sykt nok bare det. Fordi fåtall av omsorgsovertakelser skjer pga dette. 

Og hvor urettferdig er det ikke at de i tillegg bruker som argument at barna de frarøvet foreldre med makt, nå har slått seg til ro og fått tilknytning til noen andre, og det er derfor uheldig å føre de tilbake til familien? Selv adopterte lurer en eller annen gang på hvor de har arven sin i fra. 

Det er så mye feil som gjøres, og så mye penger som tjenes på barn, at å diskutere enkeltsaker ikke lenger er nødvendig eller hjelpsomt. Det er feil som går igjen over alt, hele tiden. 

Anonymkode: 2d6a7...194

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er og kommer alltid til å være : Uansett hvor dårlig det er i et hjem, er det i de fleste tilfeller, værre å vokse opp i systemet. De som kommer rett i fosterhjem og får bli der er de heldige. Men det er fåtall av de i forhold til det store bildet. 

Barnevernet skulle heller hatt LOV til å sette en miljøterapeut eller en av arbeiderne sine i det hjemmet de er bekymret for, over tid, fremfor å ta vekk barn med makt, mens de etterforsker en sak! Det hadde kostet alle veldig mye mindre, skulle man tro, om de hadde rent mel i posen! 

Anonymkode: 2d6a7...194

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skriver mye, fordi dette er nesten det eneste jeg tenker på, dessverre. Jeg er et produkt av det barnevernet jeg snakker om, og i følge de så var jeg voksen nok til å stå på egne bein da jeg fylte 20 år. Det fikk jeg vite i et brev i posten. Latterlig. Når jeg leser om saker, uansett hvilke, så kjenner jeg igjen metodene. Når jeg leser innlegg sakkyndige og folk som har viet livet sitt for dette har skrevet, så kjenner jeg igjen metodene. Og det er metodene folk reagerer på! Fordi de ødelegger mennesker for livet. 

Anonymkode: 2d6a7...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste ting som kanskje kan hjelpe dere som vil det å forstå hvorfor jeg tenker som jeg gjør. Min bror forble hjemme, han var to år yngre enn meg, vi hadde det ganske likt. Han går det kjempebra med i dag! Han er så fornuftig og så flott at jeg får tårer sv å tenke på han. Mitt lille gull💕 Min mor har jeg pr dags dato ingen kontakt med. 

 

Anonymkode: 2d6a7...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare av nysgjerrighet (jeg har ikke barn og skal ikke ha heller), hva er det som får deg til å sende bekymringsmelding? :) 

Anonymkode: 63283...2bd

Det er vanskelig å svare på generelt grunnlag hva som gjør at jeg blir tilstrekkelig bekymret til å sende en melding eventuelt drøfte bekymringen anonymt med barnevernet. 

Eksempler kan være adferd hos foreldre (gitt at jeg/ kolleger er i en posisjon til å bli litt kjent og observere den over tid, jeg melder ikke bekymring ut ifra ett enkelt møte med mindre noe veldig dramatisk kommer frem i det møtet), oppførsel hos barn eller ungdom som ikke er forenlig med alder og eventuelle diagnoser/ kjente forhold, utsagn fra barn og ungdom som gir en dårlig magefølelse og ikke er forståelig ut ifra alder/diagnose/kjente forhold (og der en nærmere samtale med åpne ikke-ledende spørsmål understøtter en initiell magefølelse). Selvsagt melder jeg umiddelbart bekymring ved utsagn om vold eller seksuelle overgrep. 

Alle de nevnte forhold utløser meldeplikten. Jeg gjemmer meg ikke bak denne plikten eller systemet, tvert i mot er vi avhengige av at helsepersonell melder bekymring videre for at barn som har det vanskelig skal fanges opp.

Jeg er ingen ukritisk beundrer  av alt arbeid som gjøres i barnevernet, og har også gitt tilbakemelding der jeg har sett vurderinger som jeg har vært uenig i. Disse har blitt tatt på alvor. Jeg tenker at en revurdering av systemet med mer åpenhet innad og tverrfaglighet er ønskelig.  Jeg ser likevel at ved å være barnevernsmotstander havner man lett i den andre grøfta, der man tenker at INGEN barn bør komme inn i barnevernssystemet, og det er rett og slett uforsvarlig. 

Anonymkode: 4124c...6ac

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natasha og Erik med deres barn, har min fulle sympati og jeg ønsker dem masse gode ønsker for fremtiden. De ble utsatt for et overgrep av de norske myndighetene, som så mange andre før og etter dem. Og bvt ville aldri gi dem fred, nei prestisjen vet dere, den betyr mer enn hva som er best for barna. 

Jeg blir opprørt over at mennesker her inne på KG uten fakta på bordet, kan gå til åtak på de som har blitt fratatt sine barn på feil grunnlag - ofte basert på helt bisarre påstander som "de har glemt å journalføre." Og de ansatte i barnevernet er ofte så inkompetente i jobben at de ikke får arbeid et annet sted i en annen jobb. Disse er med på bestemme LIVET for andre. Det er jo så utrolig galt at jeg mangler ord. 

Har dere virkelig slik tiltro til de norske myndigheter, når så mange andre land i verden har det IKKE? Og jeg er sikker på at dokumentasjonen på at mange foreldre snakker sant, har dere ikke; for da ville pipa fått en annen lyd. Jeg VET fordi jeg har og hørt med egne øyne hva som foregår, og hadde jeg ikke det, da ville det kanskje vært vanskelig å tro. Men folk forteller jo, de frigir alt for at barnevernet skal stoppes før det er for sent. 

Ja, lykke til. Det er aldri lurt å være naiv.

 

Anonymkode: 64900...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Natasha og Erik med deres barn, har min fulle sympati og jeg ønsker dem masse gode ønsker for fremtiden. De ble utsatt for et overgrep av de norske myndighetene, som så mange andre før og etter dem. Og bvt ville aldri gi dem fred, nei prestisjen vet dere, den betyr mer enn hva som er best for barna. 

Jeg blir opprørt over at mennesker her inne på KG uten fakta på bordet, kan gå til åtak på de som har blitt fratatt sine barn på feil grunnlag - ofte basert på helt bisarre påstander som "de har glemt å journalføre." Og de ansatte i barnevernet er ofte så inkompetente i jobben at de ikke får arbeid et annet sted i en annen jobb. Disse er med på bestemme LIVET for andre. Det er jo så utrolig galt at jeg mangler ord. 

Har dere virkelig slik tiltro til de norske myndigheter, når så mange andre land i verden har det IKKE? Og jeg er sikker på at dokumentasjonen på at mange foreldre snakker sant, har dere ikke; for da ville pipa fått en annen lyd. Jeg VET fordi jeg har og hørt med egne øyne hva som foregår, og hadde jeg ikke det, da ville det kanskje vært vanskelig å tro. Men folk forteller jo, de frigir alt for at barnevernet skal stoppes før det er for sent. 

Ja, lykke til. Det er aldri lurt å være naiv.

 

Anonymkode: 64900...1c9

Jeg skjønner ikke helt hvilke overgrep du snakker om? Det forelå en diagnose som i ettertid viste seg å være nærmest proforma, stilt av en lege for å utløse hjelpetiltak i systemet da N var barn. Hvordan mener du at bv skulle vite at det var slik? De måtte selvsagt forholde seg til opplysningene som forelå. 

Nå var det heller ikke kun diagnosen som førte til barnevernssak, men flere bekymringsmeldinger i løpet av svangerskapet. Mener du barnevernet burde ha oversett dem? Bare glemt alt som heter lover, regler og undersøkelsesplikt? På hvilket grunnlag burde de i tilfelle ha gjort det? 

Nå fikk saken massiv oppmerksomhet i media, fordi noen idioter av noen journalister i TV2 ikke forstår at det gjerne ligger mer bak enn en feilaktig diagnose når barnevernet går såpass drastisk til verks. På grunnlag av det ble bv presset til å imøtekomme med mødrehjem som hjelpetiltak. Det gikk jo ikke så bra. Og kom ikke med dette at det er umulig å vise seg som gode omsorgspersoner når alt man foretar seg ses på med lupe: det er haugevis av foreldre som reiser hjem fra mødrehjem med fortsatt omsorg for egne barn. Når bv allerede før de to månedene kontrakten på mødrehjem var gått ut besluttet å opprettholde omsorgsovertagelse, da er det ganske tydelig at dette er foreldre som rett og slett ikke evner, altså.

Jeg har tillit til norske myndigheter, og jeg har tillit til at fylkesnemnda ivaretar rettsikkerheten til barna i systemet. Fylkesnemnda sømmer i veldig stor grad til biologiske foreldre sin fordel. Altfor ofte! Dét har jeg vært vitne til, opptil flere ganger. Folk som har mistet barna sine på "feil grunnlag" har gjerne minst én stor mangel, og en av dem er evnen til selvinnsikt.

 

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvilke overgrep du snakker om? Det forelå en diagnose som i ettertid viste seg å være nærmest proforma, stilt av en lege for å utløse hjelpetiltak i systemet da N var barn. Hvordan mener du at bv skulle vite at det var slik? De måtte selvsagt forholde seg til opplysningene som forelå. 

Nå var det heller ikke kun diagnosen som førte til barnevernssak, men flere bekymringsmeldinger i løpet av svangerskapet. Mener du barnevernet burde ha oversett dem? Bare glemt alt som heter lover, regler og undersøkelsesplikt? På hvilket grunnlag burde de i tilfelle ha gjort det? 

Nå fikk saken massiv oppmerksomhet i media, fordi noen idioter av noen journalister i TV2 ikke forstår at det gjerne ligger mer bak enn en feilaktig diagnose når barnevernet går såpass drastisk til verks. På grunnlag av det ble bv presset til å imøtekomme med mødrehjem som hjelpetiltak. Det gikk jo ikke så bra. Og kom ikke med dette at det er umulig å vise seg som gode omsorgspersoner når alt man foretar seg ses på med lupe: det er haugevis av foreldre som reiser hjem fra mødrehjem med fortsatt omsorg for egne barn. Når bv allerede før de to månedene kontrakten på mødrehjem var gått ut besluttet å opprettholde omsorgsovertagelse, da er det ganske tydelig at dette er foreldre som rett og slett ikke evner, altså.

Jeg har tillit til norske myndigheter, og jeg har tillit til at fylkesnemnda ivaretar rettsikkerheten til barna i systemet. Fylkesnemnda sømmer i veldig stor grad til biologiske foreldre sin fordel. Altfor ofte! Dét har jeg vært vitne til, opptil flere ganger. Folk som har mistet barna sine på "feil grunnlag" har gjerne minst én stor mangel, og en av dem er evnen til selvinnsikt.

 

Anonymkode: 31ea5...f85

dømmer

Anonymkode: 31ea5...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvilke overgrep du snakker om? Det forelå en diagnose som i ettertid viste seg å være nærmest proforma, stilt av en lege for å utløse hjelpetiltak i systemet da N var barn. Hvordan mener du at bv skulle vite at det var slik? De måtte selvsagt forholde seg til opplysningene som forelå. 

Nå var det heller ikke kun diagnosen som førte til barnevernssak, men flere bekymringsmeldinger i løpet av svangerskapet. Mener du barnevernet burde ha oversett dem? Bare glemt alt som heter lover, regler og undersøkelsesplikt? På hvilket grunnlag burde de i tilfelle ha gjort det? 

Nå fikk saken massiv oppmerksomhet i media, fordi noen idioter av noen journalister i TV2 ikke forstår at det gjerne ligger mer bak enn en feilaktig diagnose når barnevernet går såpass drastisk til verks. På grunnlag av det ble bv presset til å imøtekomme med mødrehjem som hjelpetiltak. Det gikk jo ikke så bra. Og kom ikke med dette at det er umulig å vise seg som gode omsorgspersoner når alt man foretar seg ses på med lupe: det er haugevis av foreldre som reiser hjem fra mødrehjem med fortsatt omsorg for egne barn. Når bv allerede før de to månedene kontrakten på mødrehjem var gått ut besluttet å opprettholde omsorgsovertagelse, da er det ganske tydelig at dette er foreldre som rett og slett ikke evner, altså.

Jeg har tillit til norske myndigheter, og jeg har tillit til at fylkesnemnda ivaretar rettsikkerheten til barna i systemet. Fylkesnemnda sømmer i veldig stor grad til biologiske foreldre sin fordel. Altfor ofte! Dét har jeg vært vitne til, opptil flere ganger. Folk som har mistet barna sine på "feil grunnlag" har gjerne minst én stor mangel, og en av dem er evnen til selvinnsikt.

 

Anonymkode: 31ea5...f85

Selfølgelig var det overgrep, barnevernet burde å laget ett tiltak som ble gjort i etterkant, slik at de fikk hjelp, vurdering osv.

istendenfor å komme på sykehuset 4 timer etter fødselen og rive barna ut av hendene på mor, når kommunen og barnevernet er så arogante at de ikke vil innrømme at de ikke kunne takle og gjort ti på en annen måte, er det åpentlyst at dette paret hadde aldri en sjanse og aldri kom til å få sjanse. Og at det tiltaket i etterkant var for public show.

Jeg skjønner godt at de har rømt, er man desperat så er man desperat, tror jeg det var lurt av de, nei,men jeg har forståelse for det. Og de må være nogenlunde oppgående side de har klart være borte så lenge, selv med hjelp.

 

Denne saken kunne ha vært så anderledes og bedre hvis kommunen og barnevernet hadde gjort en bra jobb fra begynnelsen.

Og samarbeid med mor og far, og jeg er sikker på at dette ikke er en unik sak (utenom rømmingen) har dårlig erfaring selv, ikke med barnevernet.

Du har haugvis barn som har blitt seksuelt misshandel, og far er dømt-likevel blir barn dømt i retten å tlbringe tid med far!

Så ja, er har det blitt gjort en grov feil!

Anonymkode: 86901...573

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvilke overgrep du snakker om? Det forelå en diagnose som i ettertid viste seg å være nærmest proforma, stilt av en lege for å utløse hjelpetiltak i systemet da N var barn. Hvordan mener du at bv skulle vite at det var slik? De måtte selvsagt forholde seg til opplysningene som forelå. 

Nå var det heller ikke kun diagnosen som førte til barnevernssak, men flere bekymringsmeldinger i løpet av svangerskapet. Mener du barnevernet burde ha oversett dem? Bare glemt alt som heter lover, regler og undersøkelsesplikt? På hvilket grunnlag burde de i tilfelle ha gjort det? 

Nå fikk saken massiv oppmerksomhet i media, fordi noen idioter av noen journalister i TV2 ikke forstår at det gjerne ligger mer bak enn en feilaktig diagnose når barnevernet går såpass drastisk til verks. På grunnlag av det ble bv presset til å imøtekomme med mødrehjem som hjelpetiltak. Det gikk jo ikke så bra. Og kom ikke med dette at det er umulig å vise seg som gode omsorgspersoner når alt man foretar seg ses på med lupe: det er haugevis av foreldre som reiser hjem fra mødrehjem med fortsatt omsorg for egne barn. Når bv allerede før de to månedene kontrakten på mødrehjem var gått ut besluttet å opprettholde omsorgsovertagelse, da er det ganske tydelig at dette er foreldre som rett og slett ikke evner, altså.

Jeg har tillit til norske myndigheter, og jeg har tillit til at fylkesnemnda ivaretar rettsikkerheten til barna i systemet. Fylkesnemnda sømmer i veldig stor grad til biologiske foreldre sin fordel. Altfor ofte! Dét har jeg vært vitne til, opptil flere ganger. Folk som har mistet barna sine på "feil grunnlag" har gjerne minst én stor mangel, og en av dem er evnen til selvinnsikt.

 

Anonymkode: 31ea5...f85

Overgrepet er å URETTMESSIG miste sine barn. Du stoler på fylkesnemda og mener... Om du har tillit til norske myndigheter, ja, så be my guest, jeg er glad jeg ikke er i dine sko 😊

 

Anonymkode: 64900...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...