Mainecoon Skrevet 8. november 2016 #241 Del Skrevet 8. november 2016 8 timer siden, Birdo skrev: Gratulerer med jente du også @Mainecoon Tusen takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 8. november 2016 #242 Del Skrevet 8. november 2016 Hvordan har det gått med dere i dag, @Birdo? Selv har jeg time 1330 i morgen. Er så spent at jeg knapt greier å tenke på annet. Veldig praktisk midt oppi eksamenstiden. Gratulerer til dere som har vært på ultralyd! Det er fantastisk å være jentemamma! Her er magen virkelig begynt å komme den siste uka og jeg kjenner mer og mer liv. Moro! Ellers synes jeg det er krevende å være gravid med en liten krabat på 15 måneder som skal henge i hælene mine hele tiden. Jeg er fortsatt mye trøtt og har mye skolearbeid frem til jul. Men det er fint å tenke på at hun nå skal få en lekekamerat. Hun er så isolert og hun kjeder seg nå som hun ikke får komme ut pga kulden. Neste vinter er de to og jeg tenker på all gleden de vil ha av hverandre etter hvert som de blir større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 8. november 2016 #243 Del Skrevet 8. november 2016 @lorelei6, masse lykke til imorgen!😊 Her var prøven fin, så babyen vil ikke få den sykdommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 8. november 2016 #244 Del Skrevet 8. november 2016 Gratulerer så mye, @Birdo! For en herlig og fantastisk nyhet! <3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. november 2016 #245 Del Skrevet 9. november 2016 Tusen takk @lorelei6 Jeg er så utrolig lettet! Tenker på deg idag, krysser fingrene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 9. november 2016 #246 Del Skrevet 9. november 2016 Vi venter en liten gutt, og han er helt perfekt. Ingenting å utsette på noe, og jeg kan endelig puste lettet ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 9. november 2016 #247 Del Skrevet 9. november 2016 Gratulerer så mye til dere begge to 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 9. november 2016 #248 Del Skrevet 9. november 2016 Åå, nå ble jeg glad på deres vegne @lorelei6! Gratulerer så masse med en lillebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millemor84 Skrevet 9. november 2016 #249 Del Skrevet 9. november 2016 Gratulerer så fantastisk mye med gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 15. november 2016 #250 Del Skrevet 15. november 2016 Jeg har OUL på fredag. Er veldig spent på det! Er det noen som vil fortelle meg helt kort om hvordan dette egentlig foregår? Var på tidlig UL på samme sykehus i uke 8 (eller når det nå var) og det var jo bare inn - sjekke at babyen lå i livmora og ikke egglederen - ut. Overstått på noen få minutter. Har også vært på et par private tidlige ULer (i uke 6 og 13), og der tar det nærmere en halvtime hvor legen virkelig forteller alt som kan fortelles om . Men hvordan foregår liksom den "ordentlige" ultralyden? Hva sjekker de, og hva får man vite (og hva sjekkes ikke?). Har fått meg meg at jeg skal ha med helsekort, og ikke urinprøve, men det er vel egentlig det. Så hvis noen vil fortelle helt kort hvordan det er blir jeg veldig glad Er vel mange av dere som har vært på OUL de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 15. november 2016 #251 Del Skrevet 15. november 2016 56 minutter siden, Marimba skrev: Jeg har OUL på fredag. Er veldig spent på det! Er det noen som vil fortelle meg helt kort om hvordan dette egentlig foregår? Var på tidlig UL på samme sykehus i uke 8 (eller når det nå var) og det var jo bare inn - sjekke at babyen lå i livmora og ikke egglederen - ut. Overstått på noen få minutter. Har også vært på et par private tidlige ULer (i uke 6 og 13), og der tar det nærmere en halvtime hvor legen virkelig forteller alt som kan fortelles om . Men hvordan foregår liksom den "ordentlige" ultralyden? Hva sjekker de, og hva får man vite (og hva sjekkes ikke?). Har fått meg meg at jeg skal ha med helsekort, og ikke urinprøve, men det er vel egentlig det. Så hvis noen vil fortelle helt kort hvordan det er blir jeg veldig glad Er vel mange av dere som har vært på OUL de siste ukene. På min så satt vi oss først ned og jm stilte noen spm om hvordan formen hadde vært og sånn. Så la jeg meg på benken også fortalte hun at hun skulle sjekke ditt og datt og at jeg ikke måtte bekymre meg om hun brukte litt god tid. Måtte gå på do halvveis i undersøkelsen da, for blæra mi var full så hun kunne ikke se morkaken ordentlig😛 Hun tok seg god tid til å få fine bilder, sjekke kjønn og sånn, også sjekket hun morkaken. Etter det var over så skrev hun på helsekortet og dataen, spurte om vekt og sånne ting😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 15. november 2016 #252 Del Skrevet 15. november 2016 På rutineultralyd sjekker jordmor anatomiske strukturer og beregner fosterets alder ut i fra de målene som tas underveis. De begynner som regel med hodet/hjernen og beveger seg nedover. Min erfaring er at de ikke sjekker absolutt alt på denne ultralyden, men det er enkelte ting de SKAL se etter. Sjekklisten er: hjerne, ansikt og kranium, nakke, firekammersnitt av hjertet, utgang av aorta og lungearterie, rygg, nyrer, mage/tarm, urinblære og at barnet har to bein i underarmer/legg. De ser også på hvor morkaka ligger og måler hvor mye fostervann det er. Jeg husker ikke helt hvilke mål det er de tar, men mener det er leggbein og hode i hvert fall. Kjønn er egentlig ikke en vesentlig del av denne sjekken, men de fleste sjekker hvis man spør. Jeg har selv oul til torsdag, men hadde jo utvidet ul på riksen forrige uke. Er egentlig mest spent på endelig termin nå. Lykke til på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. november 2016 #253 Del Skrevet 16. november 2016 Takk for forklaringer Og lykke til på torsdag @lorelei6! Blir spennende å se hvor likt vi ligger etter OULtermin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 16. november 2016 #254 Del Skrevet 16. november 2016 På vår OUL tok hun seg god tid og forklarte alle de ulike målene og hva vi så på skjermen Husker ikke helt nøyaktig alt, var så opptatt av å se på det lille nurket. Men det viktigste var at hun tok seg god tid og vi følte oss ivaretatt. Var liksom ikke bare rett ut og rett inn. Hvor mye sover dere for tiden? Jeg kan sove ti-elleve timer om natten og gjerne to om dagen også. Er det unormalt mye? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mainecoon Skrevet 16. november 2016 #255 Del Skrevet 16. november 2016 (endret) 10 minutter siden, Atziri skrev: Hvor mye sover dere for tiden? Jeg kan sove ti-elleve timer om natten og gjerne to om dagen også. Er det unormalt mye? Jeg trenger også ca 10 timer. Men klarer heldigvis å holde meg uten soving på dagen. Jeg føler meg alltid syk etter å ha sovet på dagtid så det vil jeg unngå men begynner vel egentlig allerede å føle meg litt sigen her jeg ligger på sofaen tror nok at sovingen din er helt normal Endret 16. november 2016 av Mainecoon Måtte legge til noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. november 2016 #256 Del Skrevet 16. november 2016 37 minutter siden, Atziri skrev: På vår OUL tok hun seg god tid og forklarte alle de ulike målene og hva vi så på skjermen Husker ikke helt nøyaktig alt, var så opptatt av å se på det lille nurket. Men det viktigste var at hun tok seg god tid og vi følte oss ivaretatt. Var liksom ikke bare rett ut og rett inn. Hvor mye sover dere for tiden? Jeg kan sove ti-elleve timer om natten og gjerne to om dagen også. Er det unormalt mye? Dette er det symptomet jeg kjenner meg best igjen i! Jeg klarer aldri å få nok søvn om natta, og går og er kjempesliten igjennom dagen og sover fint litt når jeg kommer hjem fra jobb også. 10 timer hadde jeg nok lett fått til om jeg hadde hatt mulighet (i helger går det lett så mye). Merker også at søvnkvaliteten er redusert med mange rare drømmer + at jeg våkner lettere også. Slapper av på sofaen hjemme nå, helt pumpa etter 5-6 timer med dårlig søvn i natt + en dag på jobb Heldigvis snart helg igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 16. november 2016 #257 Del Skrevet 16. november 2016 Jeg er også trøtt! Må sove litt på kvelden etter at mini har lagt seg. Men da får jeg ikke lest så mye som jeg burde, også blir jeg sittende til 1-tiden for å ta igjen det jeg ikke har rukket tidligere. Så er det opp med mini igjen i 6-tiden. En ond spiral dette. Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg begynte å studere igjen, men det blir deilig når eksamensperioden er over og jeg kan sove ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 17. november 2016 Forfatter #258 Del Skrevet 17. november 2016 Jeg er også kjempetrøtt. Hjelper ikke at vi er i mørke triste november heller Får liksom aldri sovet nok. I går var vi på 3D-ul. Veldig koselig! Fikk endelig bekreftet at vi venter en gutt Jeg synes at han ligner på søsteren sin allerede, men vet ikke om det bare er noe jeg innbiller meg, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lorelei6 Skrevet 18. november 2016 #259 Del Skrevet 18. november 2016 Gratulerer så mye, @Aomame! Og så moro med 3D. Hvor mange uker er du nå? Jeg synes også lille ligner på storesøster, men mulig det bare er gravidhormonene som spiller meg et puss. Jeg hadde med mamma på oul nå på torsdag. Det var koselig å dele opplevelsen med henne nå som vi vet at alt er bra med baby. Det er absolutt ingen tvil om at det er en lillebror. Jordmor zooma inn på den lille pungen, så jeg blir bekymra hvis det likevel skulle vise seg å være en jente. Endelig termin ble 19.april, så da er jeg 18+5 i dag. Magefølelsen min sier likevel at terminen fra Riksen er mer pålitelig. Etter å ha tenkt meg nøye om er jeg ganske sikker på at jeg vet når lille ble til, og det stemmer overens med det overlegen der inne målte. Men tre dager fra eller til spiller ikke akkurat stor rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aomame Skrevet 19. november 2016 Forfatter #260 Del Skrevet 19. november 2016 Takk! Jeg er 26+1 i dag, akkurat 100 dager igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå