Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2017


Aomame

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt vogn enda? Hva falt valget på til slutt? 

Vi har vogn etter storesøster, men den blir brukt til soving i barnehagen. Jeg er "bare" 95% fornøyd med den, så derfor vil jeg kjøpe en ny type nå. Vil ha vendbar sportsdel, svingbare framhjul og at kalesjen føles litt lun. :bond: Og gjerne at den får grei plass i bilen, vi har hundebur som tar litt plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt Emmaljunga edge med outdoor understell. Ikke bestilt enda, gleder meg til å få den i hus! Er jo så lekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Leviora skrev:

Vi har valgt Emmaljunga edge med outdoor understell. Ikke bestilt enda, gleder meg til å få den i hus! Er jo så lekker!

Den som virker å være mest aktuell her også. Hvilken farge blir det? Jeg tror det blir navy hvis vi skal ha den. Vurderer også den andre typen med lufthjul, ser for meg at den er enklere å trille på asfalt :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Den som virker å være mest aktuell her også. Hvilken farge blir det? Jeg tror det blir navy hvis vi skal ha den. Vurderer også den andre typen med lufthjul, ser for meg at den er enklere å trille på asfalt :klo:

Det blir navy :) Enklere enn outdooren, tenker du? Jeg har snakket mye med de ansatte på butikken og de presiserer at de grove dekkene ikke utgjør noen forskjell fra de andre lufthjulene når det kommer til ren asfalt, grus osv. Da er forskjellen mest utseendemessig, men man kjenner at det "rugler" mer pga. dekkmønstret når man triller på slett underlag. Jeg vil si at trillekomforten var den samme! Vi har tenkt å kjøpe et sett eccohjul hvis vi ser behov for det, det er jo så lett å bytte, og kjekt å ha et sett for bykjøring/shopping :)

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Leviora skrev:

Det blir navy :) Enklere enn outdooren, tenker du? Jeg har snakket mye med de ansatte på butikken og de presiserer at de grove dekkene ikke utgjør noen forskjell fra de andre lufthjulene når det kommer til ren asfalt, grus osv. Da er forskjellen mest utseendemessig, men man kjenner at det "rugler" mer pga. dekkmønstret når man triller på slett underlag. Jeg vil si at trillekomforten var den samme! Vi har tenkt å kjøpe et sett eccohjul hvis vi ser behov for det, det er jo så lett å bytte, og kjekt å ha et sett for bykjøring/shopping :)

Ja, det var den ruglingen jeg tenkte på. Jeg syns outdoor var finest, mens pappaen syns Lounge. Vanskelig valg! :ler: Har ikke helt bestemt meg for om det blir emmaljunga, mulig Stokke trailz er et alternativ også. 

Noen som vet om det lønner seg å kjøpe Emmaljunga i Sverige nå for tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nautika skrev:

Ja, det var den ruglingen jeg tenkte på. Jeg syns outdoor var finest, mens pappaen syns Lounge. Vanskelig valg! :ler: Har ikke helt bestemt meg for om det blir emmaljunga, mulig Stokke trailz er et alternativ også. 

Noen som vet om det lønner seg å kjøpe Emmaljunga i Sverige nå for tiden? 

Lounge'n er også veldig fin! Den har egentlig alltid vært favoritten, men så digger jeg outdooren i tillegg :P Det gjør mannen også, så da ble valget enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Nautika skrev:

Noen som vet om det lønner seg å kjøpe Emmaljunga i Sverige nå for tiden? 

Jeg regnet ut i fra pris på kopbarnvagn.se, og totalprisen inkludert fortolling ble knappe 7000 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Leviora skrev:

Jeg regnet ut i fra pris på kopbarnvagn.se, og totalprisen inkludert fortolling ble knappe 7000 :)

På den norske siden til kopbarnvagn kommer jeg frem til 9300 kr. :klo: Understell og bag/sittedel selges separat

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nautika skrev:

På den norske siden til kopbarnvagn kommer jeg frem til 9300 kr. :klo: 

Du har helt rett :fnise: Fikk ikke med meg at understellet måtte kjøpes separat! Synes også det var merkelig billig, men så er jo jeg tidenes mest naive menneske, da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leviora skrev:

Du har helt rett :fnise: Fikk ikke med meg at understellet måtte kjøpes separat! Synes også det var merkelig billig, men så er jo jeg tidenes mest naive menneske, da :ler: 

Det hadde vært litt av et kupp! Så lenge man ikke kommer over gode tilbud så vil det nok ikke lønne seg å kjøpe på andre siden av grensa da. Greit å slippe å dra til Sverige for reklamasjon og reparasjon ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått for Bugaboo Buffalo her. Hadde Emmaljunga Super Nitro og etterhvert Babyjogger City Mini GT til første. Denne gangen ville jeg ha både en nettere vogn som ikke tar så mye plass sammenlagt og en som har sportsdelen vendt mot meg, og det får jeg med Bugabooen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet en mountain buggy urban jungle av min søster, så kommer til å prøve den. Har lest litt rundt den på nettet, og konkludert med at det virker som en vogn man enten elsker eller hater, så håper jeg og minien faller i den første kategorien :ler:, ellers får vi bare skaffe en annen. 

Førsteinntrykket er imidlertid bra da! Fin å trille, lett å legge sammen. 

 

I dag har jeg forresten 100 dager igjen akkurat! Wow, det er jo ingenting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har emmaljunga mondial med classic understell til første, og jeg tenker at de får dele den til storesøster begynner i barnehagen. Synes det er fryktelig vanskelig å finne en sportsvogn jeg liker, så får bare ta en av dem i bæresele inntil videre. Har egentlig litt lyst på bugaboo donkey, men synes det blir litt råflott å kjøpe enda en bagvogn når den vi har kun er 1,5 år og veldig lite brukt. Vi kjøpte vår på Kattis i Strømstad. Betalte rett i underkant av 10000 i 2015. Det var inkludert stelleveske og fottrekk til sportsdelen. I Norge tror jeg man må kjøpe det separat.

Her er det også 100 dager igjen til termin. Synes tiden har gått veldig fort denne gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 07/01/2017 den 20.23, Nautika skrev:

Er det noen som har kjøpt vogn enda? Hva falt valget på til slutt? 

Vi har vogn etter storesøster, men den blir brukt til soving i barnehagen. Jeg er "bare" 95% fornøyd med den, så derfor vil jeg kjøpe en ny type nå. Vil ha vendbar sportsdel, svingbare framhjul og at kalesjen føles litt lun. :bond: Og gjerne at den får grei plass i bilen, vi har hundebur som tar litt plass. 

Har fått en emmaljunga som er et par år gammel så vi kommer til å prøve den først. Litt usikker på hvilken type det er. Har også hundebur og det var så vidt det gikk an å få vogna og buret sammen bak. Måtte ta av to hjul på vogna for å få det til. Håper ikke det blir stress i lengden å holde på sånn.. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19/12/2016 den 18.53, Mainecoon skrev:

Er det flere enn meg som har hyppig senestrekk i leggene? 😬 Det gjør så gruuusomt vondt! Våkner nesten hver natt av det 🙈 Av og til i begge leggene samtidig. Auuu😅

Ja, men bare den ene. Får sånn trang til å strekke på beina når det skjer, men det er jo grusomt vondt! Glemmer meg hele tiden😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LexSuperior skrev:

Har fått en emmaljunga som er et par år gammel så vi kommer til å prøve den først. Litt usikker på hvilken type det er. Har også hundebur og det var så vidt det gikk an å få vogna og buret sammen bak. Måtte ta av to hjul på vogna for å få det til. Håper ikke det blir stress i lengden å holde på sånn.. 😬

Vi har heldigvis liten hund, og det minste bilburet vi klarte å oppdrive. Har sagt til pappaen at han må måle opp hvor mye plass vi har å gå på :fnise: Det går vel greit at understellet ligger sidelengs/på høykant? Hvis dette hadde vært første barn kunne jeg bare ha plassert noe i baksetet, men det går ikke med 2 bilseter :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Nautika skrev:

Vi har heldigvis liten hund, og det minste bilburet vi klarte å oppdrive. Har sagt til pappaen at han må måle opp hvor mye plass vi har å gå på :fnise: Det går vel greit at understellet ligger sidelengs/på høykant? Hvis dette hadde vært første barn kunne jeg bare ha plassert noe i baksetet, men det går ikke med 2 bilseter :sjenert: 

Ja, da blir det jo enklere. Har ikke så stor hund vi heller, men jammen stor nok til at det ble lite plass selv om vi har kjøpt større bil. Det går sikkert bra at det ligger på høykant, men den vognen jeg har var i hvert fall så bred at den nesten måtte ligge flatt ned. Bilen er ganske dyp da så kunne legge den inn på langs med hundeburet på langs ved siden av. Trodde virkelig at jeg kom til å ha rikelig med plass jeg, men neida. Må nok gå til innkjøp av takboks hvis vi skal på ferie:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere damer? Jeg synes tiden går så fryktelig fort nå, vi er jo nesten i februar jo :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tiden mot permisjon godt kan gå mye fortere! :ler: Jobber redusert men føler jeg aldri får hodet over vannet allikevel. Og nå har jeg ganske mye som må gjøres på jobb fremover også. Så jeg tar permisjon 4 uker før termin for å kunne slappe litt av. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn i tredje trimester i dag. Synes det har gått utrolig fort! Nå håper jeg det går like fort frem til termin, for det er temmelig tungt allerede :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...