Gå til innhold

Er fire barn virkelig mye ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjennomsnittet er jo på nesten to så selvfølgelig er det mange som får mer enn det. 4 er også veldig vanlig.

Anonymkode: c7930...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevakt er vanskelig å få til fire små barn. Dere har god økonomi forstår jeg. Men antar at dere alikevel jobber 100  prosent som normalen er. Hvem skal gjøre husarbeid? Hjelpe med lekser? Hvis to møter/avslutninger kommer på samme dag så kan dere dele dere. Men hvem skal passe på resten av barna? Hvem kjører til og fra fritidsaktiviteter? Får dere egentid til trening oppi dette ? Besøke venner uten barn? Disse forsvinner ofte og blir erstatte av familie med barn isteden. Er dere klar for dette? Og ikke minst - tro ikke at det blir lettere med større barn/ungdom i hus. De skal følges opp hele tiden på en annen måte . De kan være deprimerte, sure, frekke, sinna i periodevis. Er dere klar for det? Og vil de midterste barna få garantert like mye oppmerksomhet som eldstemann og attpåklatten ? Takler dere som ektepar at dere samliv står på vent i mange perioder oppi disse barneårene? Til tider lite sex og lite kommunikasjon og følelsen av å treffe hverandre i døra på vei ut eller inn?

Hvis dere er klar for disse settingene så få gjerne 4 barn, men ved en del nøling fra en av dere på noe her, så tenk dere godt om..barn trenger og fortjener foreldre som er lykkelige og fornøyde. Kan dere være slike foreldre? Lykke til med valget.

Anonymkode: 230d6...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man som foreldre kjenner på det selv når man har nok barn. :) 

Vi har tre barn og kjenner at det er nok nå. Vi hadde jo alltids overlevd med et ekstra hvis uhellet skulle være ute, men da hadde det gått på bekostning av de planene vi nå har for fremtiden med våre tre barn. 

Da vi hadde to barn kjente vi begge at vi hadde klart en til ganske fint - og det har vi også så langt gjort. Kjenner andre som følte det slik etter 2. barn og de fikk ikke flere barn. Samtidig så kjenner vi en familie med 6 barn som også klarer seg bra. 

Det viktigste er nok at man som foreldre selv føler seg klare. Enten det er snakk om 1. 2. eller 5. barn. 

Forøvrig så er ikke fire barn helt uvanlig i skilsmissefamilier. Hos min far og stemor var vi opp til 6 barn hvorav to barn var fellesbarn og de fire andre bodde der på deltid. Gikk fint det, altså. Når man har foreldre som ikke bor sammen blir dessuten fordelingen av oppmerksomheten litt annerledes. Jeg trengte ikke at pappa gav 100% som far for meg de ukene jeg bodde hos mamma, f.eks. 

Anonymkode: b3e60...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2016 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Vi var akkurat på middag hos svigermor , sa hun sier at vi nå har gjort vårt og at vi ikke trenger flere barn. De aller fleste der som for det meste var en blanding av barnløse og pensjonister var helt enig i dette. Så forårsaket gjøre hele saken litt mer klein sier svigermor at folk mest sannsynlig vil se rart på oss. Vi har jo bare 2 barn sammen, og han har 1 fra før. Hva tenker dere ? Er fire barn rart ? Føder virkelig ikke kvinner flere barn enn to lenger?

Anonymkode: ab87a...876

For en idiotisk kommentar av svigermonster! Er det mulig!? Hvem sier sånt egentlig? Blir matt.. Hva svarte du, du tok henne skikkelig håper jeg? Sånne drittkjerringer må settes skikkelig på plass. 

Og nei, 4 barn er ikke mye i det hele tatt. Får du 15 barn, da har du mange barn. Nordmenn BØR få flere barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...