Fluffy Skrevet 26. juni 2016 #21 Skrevet 26. juni 2016 Vi har tre, jeg synes ikke det er mange. Vi følger dem opp også, både mtp tid, er trenere, har åpent hus. Jeg vil si at det aller viktigste er tid til dem, det å kunne være sammen og invester i samtaler og tilstedeværelse. Dette går helt fint, men det som er nedprioritert er oss selv. Utenom barn og full jobb er det lite tid til annet. Det kommer tilbake når de blir eldre. Haddr det ikke vært for at jeg ikke er særlig glad i graviditeter og småbarn kunne jeg tenkt meg fler. Nå som de er store barn/ungdommer storkoser vi oss sammen. Jo flere jo bedre. Vi kommer begge fra store søskenflokker og har det veldig kjekt sammen med dem. Hvis dere ønsker flere barn, og har tid og ressurser for å følge dem opp, er det bare til å kjøre på. Er vel ikke andre som skal bestemme det for dere? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #22 Skrevet 27. juni 2016 4 barn er da ikke mange. Når det blir 6-7-8, da kan vi snakke om mange. Kjør på, hvis dere har lyst! Anonymkode: d896f...4de 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #23 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har tre søstre og tenker ikke på det som veldig mange. Jeg kommer fra et sted litt ute på bygda hvor det er helt vanlig å være tre-fem søsken. Så lenge en har økonomi, overskudd og plass til det, så tenker jeg det er greit. Jeg har ikke lidd for å si det sånn. Anonymkode: f6f50...fe7
tingeling Skrevet 27. juni 2016 #24 Skrevet 27. juni 2016 Jeg skal innrømme at jeg synes 4 barn er mange. Kan gjerne passe 2 søsken, men 4 er helt uaktuelt. Det er få besteforeldre som orkerdet. Familier med 4 barn er ofte krevende å ha på besøk. Ikke fordi det er noe galt med barna men fordi foreldrene ikke har sjans til å følge med på dem. Så er det praktiske ting innad i familien. Eksempel: Juni måned med sommeravslutninger på skole, barnehage og alle aktiviteter. Hvilket barn er det som må møte opp uten foreldre fordi de ikke kan være mer enn et sted av gangen? 3
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #25 Skrevet 27. juni 2016 Fire barn var ganske vanlig før to-tre tiår siden, men vi lever i dag i et veldig travelt samfunn som stiller mange flere krav til både barn og voksne enn tidligere. Så jeg vil tro at det er mer krevende å fostre opp fire barn i dag. Men, alle må gjøre som dem selv vil, ingen andre har noe med hvor mange barn man har. Anonymkode: 3bb34...a79 1
Veslefrikk Skrevet 27. juni 2016 #26 Skrevet 27. juni 2016 Vi har fire egne barn, to fosterbarn og er i tillegg beredskapshjem, så i perioder er vi flere. Det går helt bra. Alle blir fulgt opp og det er veldig koselig å se hvordan alle barna setter pris på hverandre. Men vi har hjelp i huset på heltid, derfor kan vi bruke fritiden vår på barna og ikke på husarbeid og er nok derfor litt ekstra heldige. 3
Arkana Skrevet 27. juni 2016 #27 Skrevet 27. juni 2016 Det er jo mange med tanke på at snittet er ca 2, men jeg synes ikke noen har noe med hvor mange barn andre får. Få de barna dere har lyst på og ikke bry deg om svigermor eller andre. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #28 Skrevet 27. juni 2016 40 minutter siden, tingeling skrev: . Så er det praktiske ting innad i familien. Eksempel: Juni måned med sommeravslutninger på skole, barnehage og alle aktiviteter. Hvilket barn er det som må møte opp uten foreldre fordi de ikke kan være mer enn et sted av gangen? Ingen av dem, selvfølgelig En av fordelene ved å ha 4 barn er å bli god til å planlegge, og ingen av våre har måttet møte alene på avslutninger og sommerfester før de ble gamle nok til å ikke ønske å ha oss der. Er det to ting som skjer samtidig, vel, da deler man seg. Er det flere ting som skjer samtidig (da har du uflaks) får man høre om bestemor/onkel/storebror kan stille opp. Det er akkurat så vanskelig som man gjør det til. Off topic, men jeg blir så lei av at de som ikke har 4 barn skal messe om hvor vanskelig det er. Anonymkode: d896f...4de 12
Gjest Belle âme Skrevet 27. juni 2016 #29 Skrevet 27. juni 2016 Her eg bur er 3-6 unger normalt. Eg vil ha minst 4 sjølv😊
Pinnis Skrevet 27. juni 2016 #30 Skrevet 27. juni 2016 Tror jeg bare hadde spurt svigermor "når mener du at du fikk noe å si i forhold til vår reproduktive helse?" Og så byttet samtaleemne. Hun fikk (forhåpentligvis) være med på å bestemme hvor mange barn hun fikk, og hvor mange dere får er helt opp til dere (og et par tilfeldigheter som er vanskelige å styre). du trenger verken forsvare eller rasjonalisere hvor mange barn du får. Synes det er ufint å hakke på de som har enebarn også for den slags skyld. Når et par skal ha ubeskyttet sex får være helt opp til det enkelte paret (i forhold til "uhell" og abort er det i bunn og grunn kvinnens avgjørelse). 1
Millimani Skrevet 27. juni 2016 #31 Skrevet 27. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi var akkurat på middag hos svigermor , sa hun sier at vi nå har gjort vårt og at vi ikke trenger flere barn. De aller fleste der som for det meste var en blanding av barnløse og pensjonister var helt enig i dette. Så forårsaket gjøre hele saken litt mer klein sier svigermor at folk mest sannsynlig vil se rart på oss. Vi har jo bare 2 barn sammen, og han har 1 fra før. Hva tenker dere ? Er fire barn rart ? Føder virkelig ikke kvinner flere barn enn to lenger? Anonymkode: ab87a...876 Hvis dere ønsker dere mange barn, så er det da bare å kjøre på Om du kan få svigermor med på å gå hundre år tilbake i tid..., - iallfall tankemessig, så finnes det haugevis av eksempler på familier med et tosifret antall barn. Hvor mange søsken har din svigermor, og hvor mange søsken har svigermors foreldre og besteforeldre? Har hun tenkt på det?
caskerette Skrevet 27. juni 2016 #32 Skrevet 27. juni 2016 Skal innrømme at jeg tenker: "At de orker". Men det er meg, og andre orker andre ting enn meg. Andre synes familie og barn er gøy, jeg synes å sitte på sofaen alene hele helgen er gøy, og det er sikkert noen som synes det er rart og. Vi er forskjellige og trenger ikke å blande oss opp i hva andre gjør. 3
lingua franca Skrevet 27. juni 2016 #33 Skrevet 27. juni 2016 Er jo helt vanlig å ha fire barn. Uansett dere som bestemmer det, og ikke mor/svigermor.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #34 Skrevet 27. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel 1, ett eller annet som er gjennomsnittet her til lands? Mener jeg har lest i et dameblad nå nylig at enebarn blir mer populært også. Men sånn seriøst: gjør deg selv en bjørnetjeneste og ikke hør på det svigermor sier om dette. Det er kun du og din mann som bestemmer hvor mange barn dere skal ha. Jeg kjenner kun et par familier som har fire barn. Så det er jo ikke det som skjer oftest. Anonymkode: 1b909...d94 Anonymkode: 5105c...b47 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #35 Skrevet 27. juni 2016 Ikke vanlig med 4 barn her, 2 til 3 er vanligst, men oftest 2. Men det er vel det som er forskjell på by og bygd. Det fødes mer barn i bygdene. Har dere økonomi og ressurser til det, så kjør på, folk må jo selv få lov å ha så mange barn de vil. Anonymkode: 1be9d...55b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #36 Skrevet 27. juni 2016 Jeg synes det er mange. Alle skal følges godt opp og om alle velger ulike aktiviteter går det ikke. Men alle gjør som de vil. Tenker også at det er altfor mange barn i verden spådom det er. Anonymkode: 69ed3...8a6 3
Torelli Skrevet 27. juni 2016 #37 Skrevet 27. juni 2016 Tenker mest at det må være dyrt. Ferie for 6 stk og stor bil og hus og mye ting og tang. Kanskje trenger de hjelp til leilighet, setifikat, utdanning. 4
chouette Skrevet 27. juni 2016 #38 Skrevet 27. juni 2016 I mine øyne er det mye når de fleste familier jeg kjenner har to. Men mye betyr verken rart, feil eller på noen måte unormalt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #39 Skrevet 27. juni 2016 Tjah...folk tror de har flere makter enn de overhode har. Svigermora di har bestemt seg at dere har nok barn. Fra mannens side er det trolig fint med 3 barn,det forstår jeg. Hun har ikke tatt med i regnestykket deg og dine ønsker om 3 barn. Da blir det 4 på sønnen hennes og trolig var det det hun synes er alt for mye. Jeg kjenner noen som har 4 barn flere som har 3. Anonymkode: 04b01...c14
Biloba Skrevet 27. juni 2016 #40 Skrevet 27. juni 2016 Hun er nok redd for at du skal slite ut gullgutten hennes med flere smårollinger😉 Min mor har også uttalt noe lignende til min svigerinne, pga hennes svangerskapsdepresjon. Det er omsorgsfullt ment, men svigerinnen min vet jo best selv om hun orker å evt gå gjennom deg en gang til, og hvis hun velger å få flere er dette ikke noe særlig å ha andres frarådelser friskt i minne. Hvis det blir et savn av et barnetillegg er jo det også trist. Folk må få velge livene sine selv☺
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå