Gå til innhold

Dagbok - La oss prøve


banso2016

Anbefalte innlegg

Den 17.6.2016 at 21.59, banso2016 skrev:

Påminnelser til meg selv ang. syklusen de siste månedene. 

TR: 01.april. EL: 15.april

TR: 29.april. EL: 13.mai kl. 17:00 noe svak (heretter nevnt som +-), kl. 01:00 natt til 14.mai tydelig to streker (heretter nevnt som ++), 14.mai kl. 10:00 ++.

TR: 29.mai. Enkel Pergostart på dag 6 den 03.juni, EL: 4.juni til 12.juni en strek hver gang (heretter nevnt som ÷), 13.juni, -+ kl. 07:00 og kl. 17:00. 14.juni kl. 07:00 ++-, samme kl. 18:00. Den 15.juni til i dag kun ÷

Til å bli gal av. :sprettoy: 😵

Hilsen #StorforbrukerAvTester 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avsluttet Pergotime runde 3. 8 dpo i dag, måtte teste meg da jeg skulle på selskap. Svaret gjorde at det ble ingen vin på meg. Men jeg aaaaner ikke om dette er positiv test eller ikke. Noen tanker, dere der ute? 

Nb: redigerte bildet ved å justere farger, da mibilkameraet er så dårlig. 

PicsArt_1474045390474.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jo positiv! :strix: Så tydelig også at jeg tar sjansen på å si gratulerer så mye! Håper streken blir sterkere og sterkere i dagene framover. Det ser i hvert fall lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Denne er jo positiv! :strix: Så tydelig også at jeg tar sjansen på å si gratulerer så mye! Håper streken blir sterkere og sterkere i dagene framover. Det ser i hvert fall lovende ut!

Ååå som jeg håper du har rett, du aner ikke. :laugh: 💕Er på prøveperiode 12 allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, banso2016 skrev:

Ååå som jeg håper du har rett, du aner ikke. :laugh: 💕Er på prøveperiode 12 allerede..

Krysser fingrene! Det er så mye strek og farge der at noe må det være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære dagbok".. :P Advarsel: Deppe-dag, dagboka i dag er skrevet av en særdeles sarkastisk dame.

Jeg sitter altså nå og er så utrolig frustrert over meg selv. Hva er det jeg gjør mot meg selv, gang på gang, når jeg lar håpet om at jeg endelig er med barn :baby: ta så stor plass, når jeg vet hvor lei meg jeg uansett blir når det atter en gang ikke skjer noe. 

Har jeg sadistiske trekk eller hva?

Kan umulig være normalt at 12 måneder i strekk går jeg i samme fella?

Noen ganger er håpet kontrollerbart, andre ganger enormt stort, slik som det var sist fredag. Graviditetstest-staven fra Billigtester.no lyste endelig 💕 med noe som LIGNET på to streker (jfr. tidligere notater), og DEN følelsen man sitter med da tror jeg må være bedre enn når man vinner i lotto. :laugh: Og det til tross for at man vet det kan være testen som viser feil, lotto-dama tror jeg iallefall ikke hadde ringt til feil vinner.. 

Nå har jeg, testoman som jeg er, tatt enda CB testen med ukesindikator i forgårs, da jeg hører den er "The One", testen over alle tester, "alle" sier den gir best svar flere dager før TR. "Timeglass klokken" blinket og blinket, i noe som virket enormt lang tid, jeg nådde faktisk å pusse tenner og fortsatt var den ikke ferdig, men så: KABOOOM :ohmy: "ikke gravid". Hvordan klarer man å holde igjen tårene, tenker nå jeg. For det gjør iallefall ikke jeg. Selv etter 12 måneder med prøving og 1 spontanabort som bagasje. 

Bare for sikkerhetsskyld, pine meg litt til, fortsatte jeg med testing. CB i går, ingen strek. Skyggestrek etter sånn typ nærmere 10 min. 

Og i dag, la oss ha det litt kjipt til, er jo trossalt blåmandag. :dry: Hva gjør man når man er tom for Gtester? Nei da prøver vi med el-test, da det sies den i tillegg til å måle hormonet for el, måler da også hormonet for graviditet, hcg. Joda der kommer begge strekene opp, merkelig nok, men selvfølgelig er ikke begge strekene like tydelige, som liksom da er kriteriet for å ha målt hcg.

Kjenner i korsryggen nå i kveld at innen de neste to dagene skal TanteRød komme på besøk igjen. Velkommen er ho ikke, men man kan jo ikke nekte "familien" å komme på besøk, uansett hvordan man prøver. 

I give up. Naturlig/gjør det selv/prøv en gang til/ta tiden til hjelp er ikke alltid det beste. 

Vedlagt bilde for å huske til en eventuell neste gang; ro deg ned med den testinga, er man gravid finner man det uansett ut, enten ila. uker, men iallefall innen ni måneder. :P Øverst: Clearblue ukesindikator GT - 17/09. I midten: Clearblue GT - 18/09. Nederst: Billigtester.no sin el-test stav - 19/09. 

 

*blåmandag* 

 

PicsArt_1474314002579.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjipt :klem: Jeg syns det var en klar strek med farge på bildene dine, og er lei for at jeg bidro til forventningene. Jeg ble glad på dine vegne, og også skuffa nå! Jeg fikk en tydelig positiv test selv i sommer (selv om teststreken var svakere enn kontrollstreken), men en mye svakere strek og mensen dagen etter. Det var en utrolig kjip følelse med den store gleden som var borte før jeg rakk å blunke omtrent. Jeg regner med jeg hadde en kjemisk graviditet, og det kan kanskje ha vært det hos deg og nå? At egget var befrukta, men ikke fikk til å feste seg. 

Uansett, jeg håper du tar ekstra godt vare på deg selv i dagene som kommer. Og at håpet kommer tilbake. Det finnes mer hjelp å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Illy skrev:

Uff, så kjipt :klem: Jeg syns det var en klar strek med farge på bildene dine, og er lei for at jeg bidro til forventningene. Jeg ble glad på dine vegne, og også skuffa nå! Jeg fikk en tydelig positiv test selv i sommer (selv om teststreken var svakere enn kontrollstreken), men en mye svakere strek og mensen dagen etter. Det var en utrolig kjip følelse med den store gleden som var borte før jeg rakk å blunke omtrent. Jeg regner med jeg hadde en kjemisk graviditet, og det kan kanskje ha vært det hos deg og nå? At egget var befrukta, men ikke fikk til å feste seg. 

Uansett, jeg håper du tar ekstra godt vare på deg selv i dagene som kommer. Og at håpet kommer tilbake. Det finnes mer hjelp å få. 

Takk for fine ord :) Hadde en kjip dag når jeg skrev siste innlegget ja, men går bedre nå, selv om TR kom. Er det meninga at noe skal skje for oss også, så vil jo det skje. Er bare den ventinga som tærer av og til. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

"Kjære dagbok!" :P 

Var hos legen her en dag, og hele opplevelsen var utrolig kjip.. 

For det første, så har jeg ikke lenger min kvinnelige fastlege da hun har sluttet (fant jeg ut nå i høst!) så jeg må forholde meg til en ukjent, gammel mann som nok hadde sine glansdager som lege i 1950'ish. :ohmy: Og på fastlege.no finnes ingen kvinnelige leger som har plass til nye pasienter, hvis jeg ikke drar til naboplassen 9 mil herfra..

Så da drar jeg til han da, fordi gyn.spes. sa at hvis ikke tre runder med Pergotime hjelper må det videre utredning til, evt. laparoskopi(?). De har allerede tatt UL, uten noen ekstraordinære funn. Så sier jeg det til legen da, og han var kjempeavvisende.

Først sier han "Og dette er hva noen velger å bruke tiden min til når jeg har masse akuttpasienter!", hvor jeg blir meeeget kvass i stemmen og spør "Unnskyld meg men jeg tror jeg hørte feil, vær så god gjenta hva du nå sa!", noe han selvfølgelig ikke gjorde.. 

Så sier han videre, "Du må vente 6 måneder før du får komme inn til gyn.avd. i byen, det er spesialistenes vurdering etter Pergotime", hvor jeg sier at det er uaktuelt å vente så lenge da jeg runder 35 år og det her haster, vi har allerede prøvd aktivt i over et år. Han svarer at "Det er spesialistene i sykehus som vurderer om det haster", og jeg sier videre at "Nei, det er JEG som bestemmer hva som haster når det gjelder min kropp, og det er DIN jobb som MIN lege å jobbe deretter!" hvor han fortsetter; "Og hvordan vet du om ikke feilen ligger hos din mann, det kan like gjerne være han". Ja sant nok, men han har barn fra før av, og har gjort meg gravid flere ganger, vil jeg utredes så bør jeg bli utredet. Punktum. :angry: 

😑

Jaaaja. Han går med på å sende søknad til gyn.avd. i byen (maaaange, mange mil herfra),og gir meg diagnosen infertil. Jeg ba aldri om en diagnose, men håper den hjelper meg i veien mot hjelp å få barn. Men svei å få høre det høyt. Jeg er per dags dato diagnostisert som ikke fertil.

Hva vet dere om IVF? Laparoskopi (om d er det det heter)? Evt. befruktning i Danmark? Noen som skriver noe bra om de temaene f.eks. her i forumet? 

*kjempe lei av det her* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kjære dagbok!

Huskeliste:

Aquascan des.2016

Forsamtale juni 2017

Sept.2017 igang med 75Menopur i 9 dager deretter eggl.sprøyte.

AIH 16.10.17 hvor de så først på ul. noen egg (4 stk.?) i modningsprosess men den dagen var kun 2 egg i rett størrelse (17-18 mm). Deretter 4 pos. graviditetstester og deretter TanteRød 01.11.17. 

Des.2017 igang med nesespray Synarela og deretter 300Menopur i 9 dager så eggl.sprøyte.

IVF 15.01.2018 uttak . I begynnelsen så de 6 eggposer, men så forteller de at de fikk ut 11 egg. Når de senere ringer forteller de om 6 befruktet egg. IVF 18.01.18 innsett av 2 fullgode 8-delte egg hvor den ene er helt perfekt. De forteller også at etter de hadde ringt meg så ble enda to egg befruktet, så av 11 egg ble hele 8 befruktet. 

Sædkvalitet: ingen anmerkning, varierer mellom 45000 og 30000, sist var den på 35000 som de er godt fornøyd med.

Nå er jeg på «ventetid» dag 3 hvis man regner fra dagen etter innsett. 

Tanker jeg har gått med siden vi mistet sept. 2015: Hvordan kan noe som er så perfekt som det vi har ikke klare å skape mirakler?

*VenterSpent* 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, banso2016 skrev:

Kjære dagbok!

Huskeliste:

Aquascan des.2016

Forsamtale juni 2017

Sept.2017 igang med 75Menopur i 9 dager deretter eggl.sprøyte.

AIH 16.10.17 hvor de så først på ul. noen egg (4 stk.?) i modningsprosess men den dagen var kun 2 egg i rett størrelse (17-18 mm). Deretter 4 pos. graviditetstester og deretter TanteRød 01.11.17. 

Des.2017 igang med nesespray Synarela og deretter 300Menopur i 9 dager så eggl.sprøyte.

IVF 15.01.2018 uttak . I begynnelsen så de 6 eggposer, men så forteller de at de fikk ut 11 egg. Når de senere ringer forteller de om 6 befruktet egg. IVF 18.01.18 innsett av 2 fullgode 8-delte egg hvor den ene er helt perfekt. De forteller også at etter de hadde ringt meg så ble enda to egg befruktet, så av 11 egg ble hele 8 befruktet. 

Sædkvalitet: ingen anmerkning, varierer mellom 45000 og 30000, sist var den på 35000 som de er godt fornøyd med.

Nå er jeg på «ventetid» dag 3 hvis man regner fra dagen etter innsett. 

Tanker jeg har gått med siden vi mistet sept. 2015: Hvordan kan noe som er så perfekt som det vi har ikke klare å skape mirakler?

*VenterSpent* 

Lykke til! Følger med spent på prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Huskeliste: 

Januar 2018 - 2 egg inn. Ferskforsøk. Negativ. 

Januar 2018 - 2 egg kunne fryses av de resterende 6 egg.

Mars 2018 - Innsett et fryseegg. Negativ.

16.april 2018 oppstart Synarela nesespray. Deretter 300 Pergoveris i nesten to uker. 

11.mai 2018 ultralyd. 14.mai 2018 uttak, 10 egg. 

8 befruktet.

Påstartet med kortison Medrol 4 dager og blodfortynnende Fragmin 0,2 ml i 20 dager.

18.mai 2018 innsett av 2 egg (på dag 4 grunnet ny forskning d.å som viser at det kan bli suksess), en «Tidlig Morula» og en «Kompakt Morula» 

Av resterende 6 egg ble 5 satt på frys.

I dag 25.mai 2018 - svaaaakt positiv test - på pp 32 🙊🙊🙊 

Nå er det bare å håpe spiren(e?) klamrer seg fast og vokser seg levedyktig ❤️❤️ 

Tips til denne perioden? Spiser folat, holder beina varm, løfter ikke tungt, ingen røyk eller alkohol. 

*håpefull*

918150FA-A699-4665-BDCC-1479EAE56C76.jpeg

Endret av banso2016
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Tonio skrev:

Åh, så herlig. :nordvesta:

Mitt tips er å slappe av. ;)

Håper virkelig d går bra, he hee ja det er viktig å slappe av men så vanskelig for en rastløs sjel! :laugh: :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...