Gå til innhold

Dagbok - La oss prøve


banso2016

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt nettet til å skrive om meg selv. Men jo mer vi feiler i prøvinga, jo mer har jeg behov for å skrive ned tanker og inntrykk. Hvem skulle trodd at det skulle være så mye jobb å lage barn? *smiler* 

Videre har jeg alltid brukt forskjellige forum for å finne ut av ting, hvorfor ikke da bare bli en aktiv bruker også, tenker jeg. 

Hvem er så denne nye aktive brukeren da? Jo nå skal du høre, "kjære dagbok"; :fnise: Er snart 35 år, sammen med en åtte år eldre mann, vært par siden langt tilbake. Han har selv et barn fra før av som er tenåring nå, mens jeg har to PA i mine yngre år (..nå kan jeg angre..) og en SA (uke 5) høsten 2015. Begynte okt. -15 med el-tester og jobbe mer aktivt for å få oppleve å bli mor, men nei.. Celleforandringer ble påvist etter SA, og også HPV-virus. Nå i juni fikk jeg Pergotime. Hvis man teller fra start av el-testing så er jeg vel nå på min niende (!) prøveperiode. Er vi kanskje for gammel til å få barn? :icon_frown:

Det er vanskelig å snakke om prøvinga og feilinga med de rundt meg, da kjæresten min først det siste året har gått med på å bli foreldre, og synes det er litt vanskelig det her med "å ha sex på kommando", og vennene mine har alle barn og ingen har måttet "jobbe for det", så jeg føler meg bare tvers igjennom ensom i det her. Så her er jeg. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Påminnelser til meg selv ang. syklusen de siste månedene. 

TR: 01.april. EL: 15.april

TR: 29.april. EL: 13.mai kl. 17:00 noe svak (heretter nevnt som +-), kl. 01:00 natt til 14.mai tydelig to streker (heretter nevnt som ++), 14.mai kl. 10:00 ++.

TR: 29.mai. Enkel Pergostart på dag 6 den 03.juni, EL: 4.juni til 12.juni en strek hver gang (heretter nevnt som ÷), 13.juni, -+ kl. 07:00 og kl. 17:00. 14.juni kl. 07:00 ++-, samme kl. 18:00. Den 15.juni til i dag kun ÷

Til å bli gal av. :sprettoy: 😵

Hilsen #StorforbrukerAvTester 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, banso2016 skrev:

Påminnelser til meg selv ang. syklusen de siste månedene. 

TR: 01.april. EL: 15.april

TR: 29.april. EL: 13.mai kl. 17:00 noe svak (heretter nevnt som +-), kl. 01:00 natt til 14.mai tydelig to streker (heretter nevnt som ++), 14.mai kl. 10:00 ++.

TR: 29.mai. Enkel Pergostart på dag 6 den 03.juni, EL: 4.juni til 12.juni en strek hver gang (heretter nevnt som ÷), 13.juni, -+ kl. 07:00 og kl. 17:00. 14.juni kl. 07:00 ++-, samme kl. 18:00. Den 15.juni til i dag kun ÷

Til å bli gal av. :sprettoy: 😵

Hilsen #StorforbrukerAvTester 😂

 

 

 

DSC_0058.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, banso2016 skrev:

Jeg har aldri brukt nettet til å skrive om meg selv. Men jo mer vi feiler i prøvinga, jo mer har jeg behov for å skrive ned tanker og inntrykk. Hvem skulle trodd at det skulle være så mye jobb å lage barn? *smiler* 

Videre har jeg alltid brukt forskjellige forum for å finne ut av ting, hvorfor ikke da bare bli en aktiv bruker også, tenker jeg. 

Hvem er så denne nye aktive brukeren da? Jo nå skal du høre, "kjære dagbok"; :fnise: Er snart 35 år, sammen med en åtte år eldre mann, vært par siden langt tilbake. Han har selv et barn fra før av som er tenåring nå, mens jeg har to PA i mine yngre år (..nå kan jeg angre..) og en SA (uke 5) høsten 2015. Begynte okt. -15 med el-tester og jobbe mer aktivt for å få oppleve å bli mor, men nei.. Celleforandringer ble påvist etter SA, og også HPV-virus. Nå i juni fikk jeg Pergotime. Hvis man teller fra start av el-testing så er jeg vel nå på min niende (!) prøveperiode. Er vi kanskje for gammel til å få barn? :icon_frown:

Det er vanskelig å snakke om prøvinga og feilinga med de rundt meg, da kjæresten min først det siste året har gått med på å bli foreldre, og synes det er litt vanskelig det her med "å ha sex på kommando", og vennene mine har alle barn og ingen har måttet "jobbe for det", så jeg føler meg bare tvers igjennom ensom i det her. Så her er jeg. :sprettoy:

Hei, og velkommen!:smilyblomst: Jeg kan virkelig anbefale dagbok for å lufte tankene. Jeg kjenner til det å ikke få snakket om det, hverken med mann eller venner. Mann som var skeptisk til å bli far, er skeptisk til sex på kommando, og venner med barn her også. 

Tror ikke dere er for gamle. Det kan ta mer tid for oss som har passert 30, men det går mest sannsynlig. Og om det tar et helt år, er det innenfor normalen :)  Men det viser seg at det kan være mye jobb, ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Illy skrev:

Hei, og velkommen!:smilyblomst: Jeg kan virkelig anbefale dagbok for å lufte tankene. Jeg kjenner til det å ikke få snakket om det, hverken med mann eller venner. Mann som var skeptisk til å bli far, er skeptisk til sex på kommando, og venner med barn her også. 

Tror ikke dere er for gamle. Det kan ta mer tid for oss som har passert 30, men det går mest sannsynlig. Og om det tar et helt år, er det innenfor normalen :)  Men det viser seg at det kan være mye jobb, ja! 

Tusen takk :) Så litt gjennom dagboken din i går, og ser det er mange likheter i historiene våre, det var faktisk en lettelse å få en slags bekreftelse på at det jeg går igjennom er absolutt ikke Unormalt. 😉 

Selvom det ikke er unormalt så er det jammen meg sårt. Tror en av grunnene jeg er inne på det her forumet nå er akkurat det at jeg behøver "likesinnede", da "alle" i min omgangskrets blir gravide og har barn. De siste to ukene fikk jeg virkelig smake på misunnelsen, og den ambivalente følelsen av å EGENTLIG være glad på andres vegne men samtidig tenke "Hvor lang tid skal det her ta for min del?! Er det meninga at jeg skal ikke få kjenne på hvordan det er å bære frem sitt eget barn?!". :dry: Det føltes som bitch-slap fra Life itself, når min venninnes datter (!) kom og sa hun er gravid på en tirsdag, torsdag uka etter kom min nærmeste kusine (som faktisk ikke ville -egentlig- ha barn) at hun er nå to måneder på vei. Ikke bare gjorde det vondt å få vite det, det gjorde også vondt å høre at hun hadde gruet seg å fortelle det til meg fordi hun vet hvor hardt vi prøver. Det er jo ikke SÅNN det skal være. 😞 

Jeg fikk heldigvis sagt til henne at, jo jeg er jo misunnelig men SAMTIDIG er jeg hoppende glad på hennes vegne, videre sa jeg at jeg gleder meg til å være småbarnsforelder ilag med henne i 2017 😍 Det så nå ut som om hun forsto. Tenk at min "babysyke" gjør at mine nærmeste ikke våger å dele gode nyheter med meg, i redsel for at det blir sårt tema. DET gir meg dårlig samvittighet, det. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte på hvor skadelig er det egentlig å nyte alkohol i prøveperioden? Vi bruker å nyte vin til maten i helgene, og av og til ta en fest. Men jevnt over er vi sikkert "normal" ifht. alkoholvaner til folk flest. Eller? :dry: 😁

Og nå kommer sommeren, med ferier både i Norge og sydlige strøk, og prøving samtidig. 😒 Nå har jeg ikke rørt alkohol på tre uker, men selvfølgelig ble vi invitert på selskap i dag, og jeg vurderer å nyte litt vin. Og da undres man jo, om det er så smart.. *ler litt av meg selv til tider* 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tenkte å legge igjen en hilsen her til deg jeg også. Det er veldig mye som er positivt med å ha ei dagbok her. Jeg snakker så godt som aldri med noen om dette med prøvinga, så da er det ekstremt fint å ha et sted å skrive om tanker, frustrasjoner, merkelige ting som man lurer på etc. :)

Angående det med alkohol, så er det jo noe enhver må kjenne på selv. Jeg er personlig forsiktig etter el og fram til tr, men har aldri vært helt avholds. Etter hvert som månedene går har jeg funnet ut at jeg nok kommer til å nyte vin til maten i selskap o.l. men dette må alle kjenne på selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :blomst: Det er så gøy at vi ligger så likt i løypa nå :) Gleder meg til å følge deg videre! Forumet er så utrolig godt å ha for å dele tanker og følelser som ikke er så lett å dele med andre. Mannen her i huset er veldig flink til å lytte, men jeg tenker mer på det enn han, og vil liksom ikke mase på han om det hele tiden heller.

Når det gjelder alkohol så var jeg helt nazi på det i begynnelsen, men etterhvert som tiden gikk (nærmer oss ett år med prøving nå om noen uker....) så har jeg blitt mer sånn at jeg kan kose meg med et glass vin eller ta et par drinker med venner hvis jeg vil, uansett hvor jeg er i syklusen. Det er så mye annet å ta hensyn til, og av og til trenger jeg å bare glemme prøvingen litt. Syns det er greit å kunne leve litt normalt når det tok så lang tid :) Jeg tror du kan nyte vin med god samvittighet. Du er mest sannsynlig 4 dpo i dag, sant? Da har ikke egget rukket å feste seg en gang. Så det går nok helt fint :)

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med alkohol ja, der gjør jeg det som de andre her :) Den første tida jeg prøvde, drakk jeg så godt som ingenting, unntatt litt den dagen TR kom. Men nå tar jeg gjerne et glass eller to til maten nå og da, og tviler på at det har noe å si. Enkelte artikler hevder til og med at vin (særlig rødvin, tror jeg) i små mengder, er bra for fruktbarheten. Uansett tror jeg at å slappe av og drikke litt når det passer inn, er like sunt som skadelig. Jeg unngår stort sett alkohol helt den siste uka før IKM. Det er fordi et eventuelt egg kan ha festet seg da, og selv om det mest sannsynlig går bra, får jeg dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Snotra skrev:

Hei! Tenkte å legge igjen en hilsen her til deg jeg også. Det er veldig mye som er positivt med å ha ei dagbok her. Jeg snakker så godt som aldri med noen om dette med prøvinga, så da er det ekstremt fint å ha et sted å skrive om tanker, frustrasjoner, merkelige ting som man lurer på etc. :)

Angående det med alkohol, så er det jo noe enhver må kjenne på selv. Jeg er personlig forsiktig etter el og fram til tr, men har aldri vært helt avholds. Etter hvert som månedene går har jeg funnet ut at jeg nok kommer til å nyte vin til maten i selskap o.l. men dette må alle kjenne på selv. :)

Tusen takk for hilsen, så koselig! :)👏

Var innom din dagbok også, ser at det snakkes om Pre-Seed der, hva brukes den til? Reseptfri? Jeg selv har hørt hostesaft Solvipect skal fungere, så her smugdrikker jeg det av og til, dagene før EL. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Atziri skrev:

Hei og velkommen hit :blomst: Det er så gøy at vi ligger så likt i løypa nå :) Gleder meg til å følge deg videre! Forumet er så utrolig godt å ha for å dele tanker og følelser som ikke er så lett å dele med andre. Mannen her i huset er veldig flink til å lytte, men jeg tenker mer på det enn han, og vil liksom ikke mase på han om det hele tiden heller.

Når det gjelder alkohol så var jeg helt nazi på det i begynnelsen, men etterhvert som tiden gikk (nærmer oss ett år med prøving nå om noen uker....) så har jeg blitt mer sånn at jeg kan kose meg med et glass vin eller ta et par drinker med venner hvis jeg vil, uansett hvor jeg er i syklusen. Det er så mye annet å ta hensyn til, og av og til trenger jeg å bare glemme prøvingen litt. Syns det er greit å kunne leve litt normalt når det tok så lang tid :) Jeg tror du kan nyte vin med god samvittighet. Du er mest sannsynlig 4 dpo i dag, sant? Da har ikke egget rukket å feste seg en gang. Så det går nok helt fint :)

Så gøy, det her blir spennende for oss to! :fnise: 

Så i dag vil det si at jeg er 5 DPO og skal i teorien kunne følge med på om det kommer festebl. de kommende dagene, sant? *spent* 

Tok par fire vinglass i går, og tenker i dag at HVIS det ikke gikk bra med prøvinga den her gangen heller, så kan jeg kanskje skylde på vinen.. For min gyn.spes. har iallefall sagt at meg er det ingenting galt med.. *ler* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Det med alkohol ja, der gjør jeg det som de andre her :) Den første tida jeg prøvde, drakk jeg så godt som ingenting, unntatt litt den dagen TR kom. Men nå tar jeg gjerne et glass eller to til maten nå og da, og tviler på at det har noe å si. Enkelte artikler hevder til og med at vin (særlig rødvin, tror jeg) i små mengder, er bra for fruktbarheten. Uansett tror jeg at å slappe av og drikke litt når det passer inn, er like sunt som skadelig. Jeg unngår stort sett alkohol helt den siste uka før IKM. Det er fordi et eventuelt egg kan ha festet seg da, og selv om det mest sannsynlig går bra, får jeg dårlig samvittighet.

Godt å høre deres erfaringer også!  Takk dere :)

Det er mye man må tenke over i den her tiden. Jeg bruker av og til å tenke til og med at mannens spermkvalitet kan bli dårligere av øl, (noen øl her og der) men hvem som våger å nevne sånt nå midt i fotball EM (han er ihuga fotballsupporter!), og jeg vil jo ikke at det her med å prøve å få barn skal bli ukoselig for han. Dessuten er jeg redd for å bli helt nazi! :opplyser: *ler litt av meg selv* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, banso2016 skrev:

Tusen takk for hilsen, så koselig! :)👏

Var innom din dagbok også, ser at det snakkes om Pre-Seed der, hva brukes den til? Reseptfri? Jeg selv har hørt hostesaft Solvipect skal fungere, så her smugdrikker jeg det av og til, dagene før EL. 😂

 

Pre-Seed har jeg ikke testet enda, men det er en type glidemiddel som visstnok skal være "the shit". Særlig hvis man sliter i forhold til el-slim, noe jeg gjør til de grader. Har ikke prøvd det selv enda, men det står på shoppelista mi. Du kan kjøpe det på nettet, samme sted som du kjøper el-tester o.l. :)

http://www.preseed.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, banso2016 skrev:

Så gøy, det her blir spennende for oss to! :fnise: 

Så i dag vil det si at jeg er 5 DPO og skal i teorien kunne følge med på om det kommer festebl. de kommende dagene, sant? *spent* 

Tok par fire vinglass i går, og tenker i dag at HVIS det ikke gikk bra med prøvinga den her gangen heller, så kan jeg kanskje skylde på vinen.. For min gyn.spes. har iallefall sagt at meg er det ingenting galt med.. *ler* 

Du skal i utgangspunktet kunne det, ja :) Men langt ifra alle har festeblødning, så vidt jeg har skjønt er det nokså sjeldent. Jeg hadde en blødning forrige syklus rundt da det burde vært festeblødning, men TR kom likevel :( Men noen får visst festeblødning, og kan se det som et tidlig tegn. 

Du kan forresten multisitere, sånn at du får sitert alle i ett innlegg hvis du ønsker :) På pc er det bare å trykke på det plusstegnet ved siden av "svar på innlegget". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Atziri skrev:

Du skal i utgangspunktet kunne det, ja :) Men langt ifra alle har festeblødning, så vidt jeg har skjønt er det nokså sjeldent. Jeg hadde en blødning forrige syklus rundt da det burde vært festeblødning, men TR kom likevel :( Men noen får visst festeblødning, og kan se det som et tidlig tegn. 

Du kan forresten multisitere, sånn at du får sitert alle i ett innlegg hvis du ønsker :) På pc er det bare å trykke på det plusstegnet ved siden av "svar på innlegget". 

Takk for tips :fnise: Sitter mest med smarttelefon og prøver å bli kjent med forumet så setter stor pris på tips, har jo feilet par ganger allerede. *Flaut* :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er normalt å være så testegal som meg. Har ikke hørt om noen som el-tester hver dag gjennom hele syklusen, men det gjør jeg altså nå denne syklusen. :laugh: #Storforbruker

Billige-tester er nok storfornøyd med meg som kunde. Men siden jeg havnet helt på slutten av dag 6 før Pergo-start av "liten-bygd-lite-apotek"-grunner, så ble jeg usikker på hva det gjør med syklusen min og kroppen. 😳 

Og jeg blir ikke klokere akkurat, fra dagen etter el og fire siste dager var alle el-testene kun med en strek (÷) men i dag var den andre streken igjen liiitt tilbake (-+). :ohmy:

Leser på forskjellige forum at folk har forskjellige erfaringer, noen får bare en og andre får begge strekene med test-streken utydeligere, men begge betyr negativ. Men at en person får oppleve alle deler er for meg frustrerende, bare hold deg til det samme resultat jevnt over el-test, tenker jeg! ;-/

Men kanskje det er Pergotime som fucker opp det ene og andre nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå vet ikke jeg helt hvordan EL-tester virker, i og med at jeg aldri har brukt det selv. Vil bare si at kjære deg, slutt å bruk EL-tester :fnise: Du har jo hatt EL! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Atziri skrev:

Nå vet ikke jeg helt hvordan EL-tester virker, i og med at jeg aldri har brukt det selv. Vil bare si at kjære deg, slutt å bruk EL-tester :fnise: Du har jo hatt EL! :biggrin:

*ler høyt* :laugh: Men "tenk hvis"! Tenk hvis det ikke var ordentlig el den 14., da jeg for første gang ikke opplevde to HELT tydelige streker? Tenk hvis testene viser el igjen, pga Pergo og sånt? Ja, ja, egentlig har du helt rett da, men.. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du hadde hatt nytte av å ta tempen hvis det blir en til syklus? :) Hvis du tar den til samme tidspunkt hver dag så vil du se en temperaturøkning når EL har vært. Hvis du har det i tillegg til EL-test så slipper du kanskje å gå rundt å tenke "enn hvis..."? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med @Atziri. Jeg hadde skrekk for at jeg ikke hadde ordentlig EL, og temping har beroliget meg. Jeg er ikke så god på det, og har en jobb som gjør at jeg ikke kan tempe helt gjennomført (man skal helst ha uavbrutt søvn en del timer før man måler). Men etter å ha testa det til og fra, ser jeg tydelig at jeg har to nivåer, med lavere temperaturer før EL og høyere etter. Så måler jeg noen dager på rad etter at jeg tror EL har vært, får jeg det bekreftet. Veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...