Gå til innhold

Dagbok - La oss prøve


banso2016

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Atziri skrev:

Kanskje du hadde hatt nytte av å ta tempen hvis det blir en til syklus? :) Hvis du tar den til samme tidspunkt hver dag så vil du se en temperaturøkning når EL har vært. Hvis du har det i tillegg til EL-test så slipper du kanskje å gå rundt å tenke "enn hvis..."? :)

Hmm.. Jeg eier ikke engang en temp.måler, men kanskje jeg bør kjøpe inn og følge litt ekstra med ja, thanks :) 

Skal lese meg litt opp på hva er greia med temping, har aldri skjønt det der. Det jeg derimot har lest, er at man må tempe til samme tid hver dag, og akkurat det kan være litt ubeleilig når man jobber 3-delt turnus, med morgen-,kvelds-, og nattevakter,  :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Illy skrev:

Jeg slenger meg med @Atziri. Jeg hadde skrekk for at jeg ikke hadde ordentlig EL, og temping har beroliget meg. Jeg er ikke så god på det, og har en jobb som gjør at jeg ikke kan tempe helt gjennomført (man skal helst ha uavbrutt søvn en del timer før man måler). Men etter å ha testa det til og fra, ser jeg tydelig at jeg har to nivåer, med lavere temperaturer før EL og høyere etter. Så måler jeg noen dager på rad etter at jeg tror EL har vært, får jeg det bekreftet. Veldig godt!

Skrev akkurat det samme til ho nå nettop, ang. jobb med "oddetider" og sånt :) Men tusen takk for at dere forteller det går ann og er til hjelp! 👏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være vanskelig, men som Illy sier så kan det hende du ser en endring selv om du ikke får tempet til nøyaktig samme tid :) Jeg må teste til samme tid, hvis ikke har jeg en helt absurd temperaturchart, skjønner seriøst ingenting av den :fnise: Men tror det er individuelt altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg også følge med.

Jeg tempet da vi prøvde på eldstemann (brukte over et kalenderår, usikker på antall PPer, på å få ham. Og var da 30 år), og kjøpte med et termometer på billige-tester.no til 99 kr. Det er digitalt og med to desimaler. Sistnevnte er vesentlig for å få nøyaktige mål når man temper etter EL og graviditet. Det kommer levert like raskt som testene deres, etter kun et par dager. 

og 9 PPer kan fortsatt være "innafor". :) Heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjeger. Jeg hater den her perioden mellom el og mens. Hater. "DPO-landet". De her dagene er sååå lange, og alt jeg gjør er å se etter symptomer. 

Jada, jeg vet, "kjære dagbok", at man ikke bør gjøre det. Men jeg gjør det allikevel. Gang på gang. Også gråter jeg litt hver gang tr kommer. Men nå håper jeg liiiitt ekstra, da gyn.spes. sa at Pergoen gir eggene boost, og han tror det er eneste som skal til for å hjelpe oss med å bli gravide.. 

Jeg lurer på hvor dårlig man egentlig blir med Pergotime, da jeg har masse luftsmerter, kvalm, humørsyk, og ene nippelen er lilla (!). Fuuuck, og nå må jeg på do å spy. Høres! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Hei! Her vil jeg også følge med.

Jeg tempet da vi prøvde på eldstemann (brukte over et kalenderår, usikker på antall PPer, på å få ham. Og var da 30 år), og kjøpte med et termometer på billige-tester.no til 99 kr. Det er digitalt og med to desimaler. Sistnevnte er vesentlig for å få nøyaktige mål når man temper etter EL og graviditet. Det kommer levert like raskt som testene deres, etter kun et par dager. 

og 9 PPer kan fortsatt være "innafor". :) Heier på dere!

Takk for tips! :) Skal faktisk bestille flere el-tester snart fra billige-tester (er storforbruker) og folat, like greit å bestille temp.måler og. Må nok lese meg litt opp på temping i tillegg. Og ang. jobb så har jeg jo fin utg.punkt å tempe jevnlig i ferien :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, banso2016 skrev:

Symptomjeger. Jeg hater den her perioden mellom el og mens. Hater. "DPO-landet". De her dagene er sååå lange, og alt jeg gjør er å se etter symptomer. 

Jada, jeg vet, "kjære dagbok", at man ikke bør gjøre det. Men jeg gjør det allikevel. Gang på gang. Også gråter jeg litt hver gang tr kommer. Men nå håper jeg liiiitt ekstra, da gyn.spes. sa at Pergoen gir eggene boost, og han tror det er eneste som skal til for å hjelpe oss med å bli gravide.. 

Jeg lurer på hvor dårlig man egentlig blir med Pergotime, da jeg har masse luftsmerter, kvalm, humørsyk, og ene nippelen er lilla (!). Fuuuck, og nå må jeg på do å spy. 

 

 

Edit: Tror jeg må bare ha vært matforgiftet eller noe. Etter oppkast føler jeg meg oppegående igjen. Heldigvis senvakt i dag :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig lovende symptomer du har da :) Der er jo ikke så ofte man blir matforgiftet, så jeg syns symptom er en like logisk forklaring! Kan selvsagt være bivirkninger av pergotime og. Men jeg hadde blitt litt forhåpnigsfull. Hvordan går det nå? Har du vært noe mer kvalm? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Illy skrev:

Det er jo egentlig lovende symptomer du har da :) Der er jo ikke så ofte man blir matforgiftet, så jeg syns symptom er en like logisk forklaring! Kan selvsagt være bivirkninger av pergotime og. Men jeg hadde blitt litt forhåpnigsfull. Hvordan går det nå? Har du vært noe mer kvalm? 

Tror nok at det eeegentlig er omgangssyke som går og pluss det at jeg er superdyktig å kjenne etter hva som foregår i kroppen for tiden. :tongue: 

I dag har jeg ikke kastet opp, men hatt sånn sure oppstøt som kommer helt i munnen (😨😵) og gjør meg uvel, og løs mage eneste. Tror jeg reagerte på noe jeg spiste, chili-tomatsuppe har nok mye sånn syre tror jeg.. 😂😂😂

Og ja, nå forbereder jeg mentalt igjen på at, til tross for Pergo, så går det nok ikke denne pp heller. Jeg har sånn elsk/hat-forhold til DPO-tiden. Jeg 💓 elsker 💓 å leve i håpet om at NÅ skjer det nok noe, men hater å roe meg selv ned igjen for å slippe skuffelsen. :opplyser:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, banso2016 skrev:

Tror nok at det eeegentlig er omgangssyke som går og pluss det at jeg er superdyktig å kjenne etter hva som foregår i kroppen for tiden. :tongue: 

I dag har jeg ikke kastet opp, men hatt sånn sure oppstøt som kommer helt i munnen (😨😵) og gjør meg uvel, og løs mage eneste. Tror jeg reagerte på noe jeg spiste, chili-tomatsuppe har nok mye sånn syre tror jeg.. 😂😂😂

Og ja, nå forbereder jeg mentalt igjen på at, til tross for Pergo, så går det nok ikke denne pp heller. Jeg har sånn elsk/hat-forhold til DPO-tiden. Jeg 💓 elsker 💓 å leve i håpet om at NÅ skjer det nok noe, men hater å roe meg selv ned igjen for å slippe skuffelsen. :opplyser:   

Jeg kjenner til den elsk/hat-følelsen. Det er skikkelig slitsomt (og fint). Hvis det ikke går denne perioden, så var det den første med pergo. Og selv om det er vanskelig å tenke på når man sitter der og er kjempeskuffa, så er det bare 20-30 % sjanse for klaff i en periode, selv når alt ligger til rette. Så om det ikke går nå, betyr ikke det at det ikke går neste gang. Det er sannsynlig at det går til slutt! 

Men håpet er ikke uten i denne runden heller enda da! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kjære Dagbok".. I dag er det 23.juni. Og 9DPO etter første enkle Pergo-kur. Forrige gang jeg ble gravid (og mistet) fikk jeg svakt positivt rundt 9DPO. I morges var testen negativ som bare det. Og resten av dagen har jeg vært like negativ. Jeg hater det her. :icon_frown: 

I dag hater jeg kroppen min, og jeg hater den her prøvinga. *snufserlitt* Så jeg har vært på treningssenteret og løpt på tredemølla til all pust var borte, beina ble til gelè, og alle vonde tanker måtte vike fordi det eneste som fikk plass var pulsen som dundret i hodet og blodsmak i munnen. DET var deilig! 💪

I helga feires 60 + 40 = 100års dag, og dit skal jeg, og jeg har lovt meg selv å bare glemme det her for en stund og prøve å nyte livet litt. :P

Håper dere fine folk får en herlig St.hans feiring. 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at testen var negativ. 9 DPO er tidlig, og det trenger ikke å være som sist denne gangen, så håpet er ikke helt ute enda :) Men jeg skjønner at du hater prøvinga nå. Det er kjipt å bli skuffa igjen og igjen. 

Håper du klarer å kose deg i 100-årsdagen! Jeg tror og håper fortsatt at testene dine kan bli positive. Men gjør de ikke det, satser vi på juli! Jeg tror sjansene er gode i juli. Det er jo så utrolig mange folk som blir født i april. Sommer og sol og fritid gjør susen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan variere stort i hcg stigning fra svangerskap til svangerskap. Behold håpet til mensen slår til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Kjære dagbok" :P I går, 27/06, på sekundet til rett tid, begynte jeg å spotte.. Så da var håpet ute. TIL TROSS for Pergo, skjønner ingenting, hadde virkelig tro på denne prøveperioden. Gode, gamle gubben min klarte jo til og med å legge inn aksjer annenhver dag hele "den viktige uka". Jaja. 

Men, igjen fikk jeg -skikkelig- kalddusj fra livet, her har jeg vært enormt sårbar/sutrete/skuffet/(ja dere vet hva jeg mener) fordi jeg mistet i uke 5 høsten -15 og fordi det ikke klaffer lenger, og så kommer begge de som ble gravide og forteller de har abortert. Kusinen min mistet i uke 15, og jeg har forferdelig sorg pga henne. Og dårlig samvittighet, - tenk at jeg misunte hennes graviditet. :icon_frown: Og tenk at jeg våger å whine når andre kan ha det så mye verre. Tenk. :angry:

Så nå skal jeg prøve å finne tilbake til ho godjenta som en gang eksisterte inni meg. Jeg skal prøve å nyte livet. Være lettere til sinns. Ha det morsomt. Ha sex fordi jeg elsker det med kjæresten fremfor å kun tenke å produsere. Dele tanker her inne og bli ferdige med de før de tar overhånd. Og huske at uansett hva som kommer min vei, så er jeg sterk nok til å håndtere det, fordi det kunne faktisk ha vært verre. 

Så, aprilbarn next, eller hva? *ler litt av meg selv* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var leit å høre banso :hug: Skulle sååå ønske at det klaffet for dere også nå samtidig. Men da er det jo bare å krysse fingrene for aprilbarn :) Som jeg skrev i min dagbok så har jeg hørt om flere som ikke får klaff på første pergotime, men som gjør det på andre, tredje eller fjerde. Så dette skal nok gå deres vei :)

Så dumt å høre om de andre som mistet... Jeg blir så bekymret når jeg leser sånn. Men tenker som deg, vi må jo bare prøve å være positivt innstilt og leve livet. Sammen er vi sterke, eller hva? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yes, aprilbaby next! :) Det er en utfordring å holde tankene om at det ordner seg uansett oppe når man står midt oppi det. Og det er ekstra vondt i de periodene man hadde mer håp og tro :klem: Men pergoen virker nok, det er bare det at det er så utrolig mange ting som skal klaffe samtidig uansett. Og som kommer til å klaffe :) Du har blitt gravid før, og sånn sett vet du at alt fungerer. Huff, jeg pleier å si sånne ting til meg selv, så jeg begynner automatisk å ramse dem opp til andre også, det er ikke sikkert at det er til så mye hjelp for din del. Men jeg mener det er sant. Jeg tror oppriktig at det kommer til å klaffe for dere. Og jeg håper det blir nå i juli! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"Kjære dagbok!" :laugh: Har prøvd å virkelig sette til side alt av tanker om den her prøvinga siste måneden, utenom EL-testinga, den gir ikke teste-dronninga slipp på. Jeg har ikke engang sett på forumet her, i håp om å "nullstille" hjernen. Og egentlig har det jo gått bra, har faktisk hatt mye mer hanky-panky enn på år og dager, hvor det nå var mer for moro enn for å lage baby. :tongue: 

Meeeen.. I dag, 26/07, begynte jeg på sekundet å spotte, med andre ord besøk av TR fra i natt av, på slaget to uker etter positiv EL-test. Så er jo selvfølgelig skuffa og lei meg nå. Da jeg IGJEN forrige uke begynte å spy, dårlig allmentilstand, løs mage, ømme pupper, hele greia, og håpet vokste jo, selvfølgelig. :icon_frown: Nå tenker jeg at det der er nok bivirkninger av Pergotime, da jeg jo har nå gått på Pergo to ganger, og begge gangene begynner jeg med oppkast ca rundt 7DPO. Da vet man det. Atter en dårlig spøk fra kroppens side. :sFun_sleeping:  

Så ingen april-baby på meg. Og ikke mai-baby heller, da jeg er på jentetur med jentene mine omtrent da når neste EL skjer. Og deretter har jeg da prøvd i over et år når jeg tar siste Pergotime kuren, og fungerer ikke den så er jeg faktisk så gammel at jeg må begynne å se på nye alternativer, hva er greia videre da? Danmark? Må vel begynne å google :tongue:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.6.2016 at 21.59, banso2016 skrev:

Påminnelser til meg selv ang. syklusen de siste månedene. 

TR: 01.april. EL: 15.april

TR: 29.april. EL: 13.mai kl. 17:00 noe svak (heretter nevnt som +-), kl. 01:00 natt til 14.mai tydelig to streker (heretter nevnt som ++), 14.mai kl. 10:00 ++.

TR: 29.mai. Enkel Pergostart på dag 6 den 03.juni, EL: 4.juni til 12.juni en strek hver gang (heretter nevnt som ÷), 13.juni, -+ kl. 07:00 og kl. 17:00. 14.juni kl. 07:00 ++-, samme kl. 18:00. Den 15.juni til i dag kun ÷

Til å bli gal av. :sprettoy: 😵

Hilsen #StorforbrukerAvTester 😂

 

 

Fortsettelse: 

Første TR etter Pergo - Spotting 27/06. TR 28/06. EL 11/07 ÷ kl. 09. EL 12/07 ÷+ kl. 09. EL 13/07 ++ kl. 08. EL 14/07 ÷ kl. 14. Andre TR etter Pergo - spotting 26/07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, banso2016 skrev:

Fortsettelse: 

Første TR etter Pergo - Spotting 27/06. TR 28/06. EL 11/07 ÷ kl. 09. EL 12/07 ÷+ kl. 09. EL 13/07 ++ kl. 08. EL 14/07 ÷ kl. 14. Andre TR etter Pergo - spotting 26/07.

Påstartet enkel Pergotime runde 2: 01/07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...