AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1041 Del Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Måke, selvsagt! Riktig! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1042 Del Skrevet 9. juli 2016 Kveldsoppgave: Vi skal frem til et dyr i ubestemt form entall. Navnet på dyret er i ett ord, men består av to ord. Det første ordet er noe (i ubestemt form entall/flertall) som dyret spiser. Det andre ordet er noe som brukes til fisking, og det ordet er i bestemt form flertall. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1043 Del Skrevet 9. juli 2016 Kveldsoppgave: Med rettelse Vi skal frem til et dyr i ubestemt form entall. Navnet på dyret er i ett ord, men består av to ord. Det første ordet er noe (i ubestemt form entall/flertall) som dyret spiser. Det andre ordet er noe som brukes til fisking, og det ordet er i ubestemt form flertall. Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 9. juli 2016 #1044 Del Skrevet 9. juli 2016 Maursluker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1045 Del Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, Dr. A. Kula skrev: Maursluker Den var kjapp ! Riktig! Anonymkode: a95ed...74e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 9. juli 2016 #1046 Del Skrevet 9. juli 2016 Ord med flere betydninger, inkludert "sleng". To av betydningen er i dyreriket (inkl sleng), mens en tredje er i mineralriket. Ett enkelt, kort ord. Ene ordet i dyreriket har fysiske likheter med ord i mineralriket, unntatt pels, som er et stikkord for slengordet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1047 Del Skrevet 9. juli 2016 17 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ord med flere betydninger, inkludert "sleng". To av betydningen er i dyreriket (inkl sleng), mens en tredje er i mineralriket. Ett enkelt, kort ord. Ene ordet i dyreriket har fysiske likheter med ord i mineralriket, unntatt pels, som er et stikkord for slengordet. Mopp er et vaskeredskap i mineralriket (og er også sjargong for moped) Mopp er også slang for liten hund av en eller fere raser. Men jeg mangler det andre dyret... Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1048 Del Skrevet 9. juli 2016 Evt Moppe? Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1049 Del Skrevet 9. juli 2016 25 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ord med flere betydninger, inkludert "sleng". To av betydningen er i dyreriket (inkl sleng), mens en tredje er i mineralriket. Ett enkelt, kort ord. Ene ordet i dyreriket har fysiske likheter med ord i mineralriket, unntatt pels, som er et stikkord for slengordet. Det må jo være denne hunden! Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1050 Del Skrevet 9. juli 2016 25 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Ord med flere betydninger, inkludert "sleng". To av betydningen er i dyreriket (inkl sleng), mens en tredje er i mineralriket. Ett enkelt, kort ord. Ene ordet i dyreriket har fysiske likheter med ord i mineralriket, unntatt pels, som er et stikkord for slengordet. Her (Sorry, hadde problem med innlimingen i sted) Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 9. juli 2016 #1051 Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg tror mer på mus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1052 Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg poster en ny oppgave, da jeg går ut fra at Mopp/ moppe er riktig. Vi skal frem til et krydder. Ett ord. Ordet består av navnet på to dyrearter i ubestemt form entall. Hint. Den ene kan spise den andre Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1053 Del Skrevet 9. juli 2016 Muskat Anonymkode: 8ee3d...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1054 Del Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tror mer på mus. Jeg tror at du har rett Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1055 Del Skrevet 9. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Muskat Anonymkode: 8ee3d...a40 Riktig (jeg ser at jeg ga feil opplysninger i oppgaven, da krydderet har kun en t (som du har rett i svaret ditt) og ikke to som i katt som jeg tenkte) Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1056 Del Skrevet 9. juli 2016 5 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tror mer på mus. Hei @Dr. A. Kula PH har rett, ja? Jeg beklager at jeg lagde rot i systemet med å lage ny oppgave for tidlig. Anonymkode: a95ed...74e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1057 Del Skrevet 9. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riktig (jeg ser at jeg ga feil opplysninger i oppgaven, da krydderet har kun en t (som du har rett i svaret ditt) og ikke to som i katt som jeg tenkte) Anonymkode: a95ed...74e Tilgivelig med litt slingringsmonn. Anonymkode: 8ee3d...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 9. juli 2016 #1058 Del Skrevet 9. juli 2016 21 minutter siden, Pawn Hearts skrev: Jeg tror mer på mus. Her er vinneren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 9. juli 2016 #1059 Del Skrevet 9. juli 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei @Dr. A. Kula PH har rett, ja? Jeg beklager at jeg lagde rot i systemet med å lage ny oppgave for tidlig. Anonymkode: a95ed...74e Svaret er bekreftet. Det ble ikke rot for meg , men dere kunne jo ikke vente til jeg hadde spist ferdig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1060 Del Skrevet 9. juli 2016 3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Svaret er bekreftet. Det ble ikke rot for meg , men dere kunne jo ikke vente til jeg hadde spist ferdig. Takk! Ny oppgave: Ett kort ord med to betydninger: En del av oppdelt frukt. Fremkomstmiddel. (Denne er nok altfor lett) Anonymkode: a95ed...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå