Raven Emerald Skrevet 10. juni 2016 #101 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har selv ADHD og har defor prata med mange spesialister.ADHD er en nevrologisk medfødt lidelse.Så selvom folk kaller det(ref dine kilder) en psykisk lidelse så betyr ikke det at det er en psykisk lidelse. En psykisk lidelse kan man bli frisk av,men ADHD er en medfødt kronisk lidelse som man er født med og vil dø med.Ja man kan lære seg å kontrolere den,men den vil ikke forsvinne Anonymkode: a8959...b75 En psykisk lidelse er ikke noe man nødvendigvis blir frisk fra. https://no.wikipedia.org/wiki/Psykisk_lidelse 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #102 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, Raven Emerald skrev: En psykisk lidelse er ikke noe man nødvendigvis blir frisk fra. https://no.wikipedia.org/wiki/Psykisk_lidelse Legger meg flat der. Jeg vet at det finnes noen lidelser som man ikke vil bli kvitt,men jeg skrev det vel litt mer på generelt grunnlag i den sammenhengen for å vis e forskjell mellom en medfødt nevrlogisk lidelse kontra en psykisk lidelse Anonymkode: a8959...b75
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #103 Skrevet 10. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg gjort det? Jeg spurte enkelt å greit om hun hadde lest det,slik at hun kunne se det fra flere sider, og ikke bare fra hennes side. det var ingenting i innlegget mitt som viste til at jeg fortalte henne at NEI du kan og burde ikke få barn. Jeg synes heller du burde ha skrevet det uten sitering. Anonymkode: 7ee71...868 Du spør om ts har lest tråden der du og andre deler deres opplevelser av psykisk syle foreldre. Jeg antar at du spør dette retoriske spørsmålet, fordi det ikke er gode opplevelser? Eller mener du at tråden belyser begge sider? Hvis det er det siste, er det et ok spørsmål å stille. Men det kan tolkes annerledes. Anonymkode: ba69f...e6e
Raven Emerald Skrevet 10. juni 2016 #104 Skrevet 10. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Legger meg flat der. Jeg vet at det finnes noen lidelser som man ikke vil bli kvitt,men jeg skrev det vel litt mer på generelt grunnlag i den sammenhengen for å vis e forskjell mellom en medfødt nevrlogisk lidelse kontra en psykisk lidelse Anonymkode: a8959...b75 Hmm, er du sikker på det? Sjekket en liste over vanlige nevrologiske lidelser, og ADHD står ikke der, men det står på psykiske lidelser. Ikke fordi jeg vil krangle på det, altså, for jeg aner ikke. Men det er jo et interessant tema. =) Jeg har forstått det sånn at nevrologiske lidelser er sykdommer/ lidelser som påvirker nervesystemet; eksempelvis epilepsi, migrene, og mer "fysiske" sykdommer. Mens psykiske lidelser kommer av stoffer som mangler, eller blir produsert for mye av, i hjernen, men som ikke gir direkte fysiske symptomer? Som sagt, jeg aner ikke, men det er sånn jeg har fordelt dem i mitt hode...lol. Spennende å høre hvordan andre skiller dem. =)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #105 Skrevet 10. juni 2016 Det som er skummelt er de som er psykisk syke uten å innse det selv. Ellers finnes det jo et hav av variasjoner når det kommer til psykisk syke. Mange er omsorgs- og ansvarsfulle, intelligente og generelt mennesker som burde formere seg for at verden skal forbli et fint sted å bo. Anonymkode: ee643...5a5 1
Raven Emerald Skrevet 10. juni 2016 #106 Skrevet 10. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Legger meg flat der. Jeg vet at det finnes noen lidelser som man ikke vil bli kvitt,men jeg skrev det vel litt mer på generelt grunnlag i den sammenhengen for å vis e forskjell mellom en medfødt nevrlogisk lidelse kontra en psykisk lidelse Anonymkode: a8959...b75 Såvidt jeg kan finne, er ADHD klassifisert både som en nevrologisk, og som en psykisk lidelse, så da har begge sider rett. =)
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #107 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er i tilsvarende situasjon, og kommer ikke til å anskaffe barn. I verst tenkelige fall kan det gå som i Nils Malmros' familie: http://www.dagbladet.no/2014/03/06/kultur/film/malmros/32155694/ Anonymkode: f25ef...7e4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #108 Skrevet 11. juni 2016 11 timer siden, Raven Emerald skrev: Såvidt jeg kan finne, er ADHD klassifisert både som en nevrologisk, og som en psykisk lidelse, så da har begge sider rett. =) ADHD kan ofte bli plassert i kategorien psykisk lidelse fordi mange som har adhd kan utvikle angst,depresjon,tvang etc som følge av sykdommen,men i bunn og grunn er ikke ADHD en psykisk lidelse. Som sagt har jeg selv ADHD og dette er informasjon/kunnskap jeg har fått fra et flertall av spesialister innenfor feltet gjennom flere år. Anonymkode: a8959...b75 1
butterfly28 Skrevet 23. juni 2016 #109 Skrevet 23. juni 2016 Jeg synes det blir gitt for lite opplysninger til å vurdere noe som helst. Og det er ikke opp til oss å vurdere, dette er noe du må ta opp med behandleren din. Jeg har selv bipolar 2 og går mange runder med meg selv ang barn. Jeg har lyst på barn, men er redd for å bli syk igjen. Samboeren min er stabil, og jeg har bare mindre svingninger nå når jeg går på medisin og de fleste merker ingenting på meg. Jeg jobber og klarer meg egentlig fint. Men man vet aldri med hormonene.. Det beste hadde vært å kunne hoppet over babytida, for det er da det står på som verst med søvnmangel. Samboeren min har sagt at han vil ta på seg størstedelen av ansvaret hvis jeg blir syk. Har aldri vært psykotisk, selvskadet eller prøvd å tatt livet mitt så det er vel positivt da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå