Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #81 Skrevet 3. november 2004 Så derfor må vi nesten bare ha litt forståelse for at menn er forvirret, og godta en liten voldtekt her og et lite overgrep der... Stakkars menn, det er hårda bud. Det er vel nettopp her problemet ligger. Menn kommer aldri til å FÅ respekt for kvinner heller, så lenge vi forklarer og forstår alt helt i hjel, og aldri stiller noen krav til anstendig oppførsel. Har noen sagt det? Har du lest hele tråden eller datt du bare litt inn på slutten her? Dette med at menn muligens (ikke de fleste for guds skyld) kanskje er litt forvirret og at dette kanskje kan få sånne utfall, er kun et forslag til en del av forklaringen på det, og har ikke noe med noe forsvar av en voldtektsmanns handlinger. Jeeezez...... Les alle innleggene så ser du hva jeg i hvert fall mener om dette, kontra de som mener det er jentas egen skyld når hun er så dum at hun stoler på sine venner...
Polly Ester Skrevet 3. november 2004 #82 Skrevet 3. november 2004 Jeg bare lurer litt jeg - sånn litt utenfor tema igjen - om folk som skriver det at jenter må slutte å drikke, ikke ta meg seg noen hjem, kjente eller ukjente, ikke ha utfordrende klær, og helst ikke smile, for da flørter de og da vil de ha sex... Lurer på om de virkelig mener i virkeligheten at det ikke er menns skyld at de voldtar, men at det er jentene som ber om det? Eller om de skriver sånt for å provosere? Undrer litt, for jeg forstår ikke tankegangen...
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #83 Skrevet 3. november 2004 Ja' date=' faktisk så må vi det, om vi vil unngå problemer selv. Som min samboer sier, går jeg på byen og møter en gjeng bråkmakere, tar jeg heller en omvei enn å havne i trøbbel selv bare fordi jeg på død og liv skal hevde min rett til å gå korteste veien hjem. I prisippet har han selv sagt rett til å få gå i fred i gata der bråkmakeren/erne står, men hevder han sin rett kan han faktisk bli slått ned. Hva er da hans valg, bruke 5 minutter lenger hjem, eller kanskje havne på sykehus eller kirkegården fordi han ble slått ned. De to siste alternativene ønsker han ikke, og tar dermed forhåndregler.[/quote'] Og vi gjentar til det kjedsommelige: De fleste voldtekter begås av menn som offeret kjenner godt. Også i tilfellet til trådstarter. Hvordan beskytter man seg mot dette? Man slutter å være på tomannshånd med menn, uansett! Fordi man må ta ansvar for eget liv. MÅ vi virkelig finne oss i at det er sånn? Skal vi virkelig måtte bite i gresset og godta dette og leve etter den regelen? Det er i grunnen det dere sier, jenter.... Selvfølgelig skal man ikke ta med fremmede hjem, enten man er full eller ikke. Alle skjønner dette - selv om man heller ikke da fortjener å bli voldtatt. Min datter Liten ble voldtatt for noen uker siden, men av en tilfeldig fremmed på gata som hun var så teit å spørre om å få bomme en røyk av. (Ved Akerselva) Hun var ikke full, og ikke utfordrende kledd, men burde selvfølgelig ikke ha snakket til en fremmed voksen mann. Hun skulle ikke vært der hun var heller, men var nå engang det da... Brødrene hennes ga henne grei beskjed om at det var teit gjort av henne og hun fortjente det sikkert. Skal vi godta det? Ellers skal vi ta balltreet i egne hender og banke dritten ut av drittsekkene....... ...så kanskje de noen gang lærer... jeg mener, det må jo nesten være like legitimt, for .... hadde han ikke voldtatt så hadde han jo ikke fått bank?! Det burde han ha skjønt sjæl, ellers måtte han jo ha vært helt teit.
Gjest sexysadie Skrevet 3. november 2004 #84 Skrevet 3. november 2004 Skal man slutte å stole på kompisene også nu?
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #85 Skrevet 3. november 2004 Jaa... og jeg skal straks og med en gang sende en sms til mine venner av det motsatte kjønn og bekjentgjøre at heretter om de skal treffe meg, så må de si fra på forhånd slik at jeg rekker å skaffe anstand til møtet. Noe annet kan jeg ikke tillate... det KAN jo faktisk være farlig. Jeg mener, ulykker kommer ALLTID når du MINST venter det, og det gjør sikkert voldtekter også..
waco Skrevet 3. november 2004 #86 Skrevet 3. november 2004 mysan nå blir jeg litt sliten her... La meg si det sånn, i all fremtid vil det være ulykker. I all fremtid vil det være voldtekter, kan vi ikke bare forholde oss til det, og diskutere hvordan vi kan BEGRENSE dette, i stedet til å oppmuntre jenter til å leve et "sosialintimt" liv med hvem som helst og hvor som helst i en slags illusjon om at alle skal forstå tankekodene deres? Waco Hvorfor vil dere være dumme?
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #87 Skrevet 3. november 2004 mysan nå blir jeg litt sliten her... La meg si det sånn, i all fremtid vil det være ulykker. I all fremtid vil det være voldtekter, kan vi ikke bare forholde oss til det, og diskutere hvordan vi kan BEGRENSE dette, i stedet til å oppmuntre jenter til å leve et "sosialintimt" liv med hvem som helst og hvor som helst i en slags illusjon om at alle skal forstå tankekodene deres? Waco Hvorfor vil dere være dumme? Hvordan mener du at jenter skal opptre for å unngå og bli voldtatt av nære venner, samboere og ektemenn? Alltid ha en venninne i nærheten? Og jeg gjentar: De fleste voldtekter begås av en offeret kjenner godt. HVORDAN???
Polly Ester Skrevet 3. november 2004 #88 Skrevet 3. november 2004 I all fremtid vil det være voldtekter, kan vi ikke bare forholde oss til det, og diskutere hvordan vi kan BEGRENSE dette, i stedet til å oppmuntre jenter til å leve et "sosialintimt" liv med hvem som helst og hvor som helst i en slags illusjon om at alle skal forstå tankekodene deres? Waco Hvorfor vil dere være dumme? Og hvorfor skal det være sånn at det skal kunne unnskyldes at noen menn voldta? Menn må slutte å voldta. Der kan vi begrense voldtekter. Ikke blant jenter som er "sosialintime", men menn som ikke tar et nei for et nei. For å begrense voldtekter, så må menn skjønne at de ikke skal voldta. Det er faktisk så enkelt - menn slutter å voldta og dermed går antall voldtekter ned... Du syns kanskje det høres teit og dumt ut, og jeg er jo bare et dumt kvinnfolk. Men, det er menn som voldtar og da er det menn som må tas for det. Ikke jenter som blir voldtatt. Og som Mysan sier igjen og igjen og igjen; det er stort sett kjente av voldtektsofferet som voldtar. Hvordan mener du man skal begrense det? Skal man slutte å stole på vennene sine?
Gjest Fighter Skrevet 3. november 2004 #89 Skrevet 3. november 2004 Kanskje waco mener at vi skal slutte å omgåes menn i det store og hele? Skal vi la være å snakke med menn? La være å danse med dem? Kanskje vi skulle bli lesbiske hele gjengen. Når mannen voldtar, og folk mener det ikke er hans feil, gjør man ikke da menn om til totalt sosialt uintelligente vesener? Jeg er i hvert fall glad for at jeg har guttevenner, en flott mann og flotte menn i familien. De som mener jeg burde slutte å ha kontakt med vennene mine, slutte å ta buss i tilfelle det er menn der eller slutte å prate med menn i familien, de synes jeg alvorlig synd på. Waco og dere andre som ikke mener det er mannens feil at han voldtar, vil dere ha et sånt samfunn? Der ingen er venner på tvers av kjønn, der vi har damebusser og guttebusser, der utestedene er delt etter kjønn og der man ikke kan hilse på naboen? Waco skrev så ivrig at han ikke ville at folk skulle ha hemmelig nummer fordi det ville føre til isolasjon, men samtidig sier han at vi ikke må omgåes menn for da ber vi om å bli voldtatt! :o
Krølltoppen Skrevet 3. november 2004 #90 Skrevet 3. november 2004 Og hvor får enkelte menn (tenker spes. på waco her) det fra at det bare er å forsyne seg med sex fra kvinnfolk som er syke eller sover??? Er det kun når vi aktivt skriker nei og slår det ikke skal være lov? Har menn en automatisk rett på sex fra hvem de vil liksom?
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #91 Skrevet 3. november 2004 Hehe - de mener ikke at det er lov å voldta skjønner du, men de mener at kvinner selv ikke må utsette seg for situasjoner hvor muligheten kan oppstå.... Og når vi da vet hvem som står for flesteparten av voldtektene (altså venner, samboere, kjærester og ektemenn) så må dette i praksis bety at vi må slutte og stole på menn - period. Og altså sørge for å alltid ha en venninne med, eller en bror når vi skal bevege oss ut i Manneland.
Krølltoppen Skrevet 3. november 2004 #92 Skrevet 3. november 2004 Hehe - de mener ikke at det er lov å voldta skjønner du, men de mener at kvinner selv ikke må utsette seg for situasjoner hvor muligheten kan oppstå.... Og når vi da vet hvem som står for flesteparten av voldtektene (altså venner, samboere, kjærester og ektemenn) så må dette i praksis bety at vi må slutte og stole på menn - period. Og altså sørge for å alltid ha en venninne med, eller en bror når vi skal bevege oss ut i Manneland. Frem med sjalet jenter! Her gjelder det å skjule seg for mennene! Neimen altså, seriøst. Det er skremmende at noen menn har denne holdningen som enkelte her viser. At menn ikke har eget ansvar for egne handlinger. At vi kvinner som må passe oss. For et skremmende menneskesyn! :-x Vel, det forklarer hvorfor det finnes så mange voldtektsmenn der ute.
ps Skrevet 3. november 2004 #93 Skrevet 3. november 2004 Det er visst noen kvinner som mener det her også :o ....men jeg er ganske ny, så jeg er ikke helt sikker på alles kjønn i forhold til nic, så jeg tar et lite forbehold.....
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #94 Skrevet 3. november 2004 Det er visst noen kvinner som mener det her også :o ....men jeg er ganske ny' date=' så jeg er ikke helt sikker på alles kjønn i forhold til nic, så jeg tar et lite forbehold.....[/quote']De fleste er kvinner her inne
Polly Ester Skrevet 3. november 2004 #95 Skrevet 3. november 2004 Og hvor får enkelte menn (tenker spes. på waco her) det fra at det bare er å forsyne seg med sex fra kvinnfolk som er syke eller sover??? Er det kun når vi aktivt skriker nei og slår det ikke skal være lov? Har menn en automatisk rett på sex fra hvem de vil liksom? Vi skal ikke få lov til å si at det er mannens feil da heller, hvis vi har flørtet eller danset eller gått med litt for lite klær... som f.eks bare en topp og skjørt... vi må ikke vise fram noen del av kroppen vår - for da må vi skjønne at menn ikke klarer å styre seg, og da er det vår skyld...
Gjest Hel Skrevet 3. november 2004 #96 Skrevet 3. november 2004 Ingen dame kan etterpå komme og fortelle meg at hun ikke visste om regelen, for sånt passer jeg på å forklare ganske tidlig på kvelden, - i tilfelle jeg måtte finne på å kaste bort penger på drikke fra fancy flasker om det ikke fører til litt "hyggelig avslutning" på kvelden om du forstår hva jeg mener... Waco: 'Hei.. kan jeg spandere på en drink?' Jente: '*smile* Ja, hadde vært hyggelig det.' Waco: 'Ok meen.. du vet reglen da, sier du nei til sex etterpå har jeg lov til å voldta deg.'
Gjest Fighter Skrevet 4. november 2004 #97 Skrevet 4. november 2004 waco til et kvinnelig bekjentskap: "ja, vi kan godt være i samme rom, men du vet at det betyr at jeg har rett til å ha sex med deg enten du vil det eller ikke?" Det er jo greit at han advarer oss da, så vi vet hva vi skal forholde oss til hvis vi treffer han irl.
Gjest *Fiona* Skrevet 4. november 2004 #98 Skrevet 4. november 2004 Dette er jo fantastisk. Trådstarter, stakkar, lurte på om det var forståelig at hun var litt nedfor pga det som hendte. Takket være denne tråden, veike menn og feige kvinner, har hun nå fått slått fast at - jada, han var en dritt, men ærlig talt, det har han full rett til å være, og fra nå av holder du deg edru til dommedag så slipper du sånt, din tøs! Må stikke nå. Skal ut og kjøpe ny burka. Lurer på om det er for utfordrende med en blå en? Nei, det er best jeg holder meg til sort. I tilfelle det skulle gå over styr med hormonene til en stakkar.
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2004 #99 Skrevet 4. november 2004 Ingen dame kan etterpå komme og fortelle meg at hun ikke visste om regelen, for sånt passer jeg på å forklare ganske tidlig på kvelden, - i tilfelle jeg måtte finne på å kaste bort penger på drikke fra fancy flasker om det ikke fører til litt "hyggelig avslutning" på kvelden om du forstår hva jeg mener... Du burde vel egentlig heller kjøpe deg ei hore da? Man prostituerer seg vel for pokker ikke for en drink? Er du helt lam i bollen?
Gjest Gjest idag Skrevet 4. november 2004 #100 Skrevet 4. november 2004 :o Der har du et poeng. Jeg skulle jo selvsagt tatt meg betalt! Hvorfor tenkte jeg ikke på det egentlig? Med det kvinnesynet/menneskesynet som kommer frem her, kommer jeg frem til at prostitusjon faktisk er nokså undervurdert. Sant å si får jeg ny respekt for de prostituerte - de har skjønt for lenge siden det alle vi andre lukker øynene for - kvinner er og blir en forbruksvare uansett tilstand. Så hvorfor ikke begynne å ta betalt for det??????? Jeg skal rett og slett fakturere ham! Giro: 1000,- Spesifikasjon: 1,5 timer. Ekstra gebyr for: - manglende bruk av kondom og tilhørende risiko for sykdom - kostnader til legemidler pga påførte sår - manglende samtykke - enveis nytelse - x antall timer filosofering over fenomenet Sant å si var 1000,- litt billig. Go ho's!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå