Gå til innhold

Er det vanlig å like jobben sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke jobben min. Jeg vet det er midlertidig(til jeg er ferdig å studere) og jeg søker og søker.. Problemet er arbeidsmiljøet er pill råttent og sjefen er frekk, har gått over mine intimgrenser flere ganger(jeg er 19 år og han godt over 50). Jeg blir kjefta på, får null mestringsfølelse og alt er et eneste stort kaos. Vi skulle gå igjennom brannøvelse for noen uker tilbake, og vi har et gulv som ikke tåler så mye. Så før meg går en litt overvektig mann, så sier han: "Du er feit, så du må gå alene" og holdt meg igjen(jeg veier 60kg). Jeg får heller ikke tillegg(i det hele tatt) og dette skal være en 60% stilling og jeg jobber 1-2 dager i uken.. Mange av oss har også mindre lønn enn andre ansatte(uansett bakgrunn). Dette gjør at noen tjener 300kr på to timer mens jeg tjener 160kr på samme tidsrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri likt jobben min særlig og har ofte gruet meg til å gå på jobb (så mye at jeg ofte har vært fysisk syk i helgene før jeg skal på jobb på mandag feks). Har til tross for dette ALDRI klaget,og kolleger og ledere ville nok bli svært overrasket om de hadde visst dette. Jeg er aktiv på jobb,sier ja til overtid og gjør mer enn jeg blir bedt om. Har ikke nevneverdig fravær,men har vært så sliten at jeg har skadet meg for å ha legitim grunn til å være hjemme et par dager. 

Har hatt flotte kolleger og også noen fine dager,men det hjelper lite på totalen. 

Vært i arbeidslivet i 14 år. 

Nå har jeg startet i ny jobb, og håper det blir bedre :)

Anonymkode: 957b0...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du å jobbe med mennesker? Ingen dager er like med mennesker? Jeg liker jobben min fordi jeg er glad i de jeg jobber med (brukerne). Det er tilfredsstillende å vite at jeg har gjort dagen deres bedre.

Anonymkode: 496af...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym...

 

Er sykepleier og har to jobber a ca 50 %. Den ene jobben er fantastisk! Gleder meg til hver dag, selv om det kan være utfordrende. Føler jeg virkelig er på rett plass der! Fantastiske kolleger som alle backer opp hverandre, masse faglig utvikling, et veldig trygt arbeidsmiljø.

Den andre jobben er stikk motsatt. Veldig dårlig arbeidsmiljø. Gruer meg før hver arbeidsdag. 

Anonymkode: f134b...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det likedan. Jobben er utrolig kjedelig. Og jeg er ikke utadvendt, så vil ikke ha utadrettede yrker. Den jobben jeg har er ikke den verste, fordi den er ikke så krevende, men dagene blir jo lange og kjedelige og slitsomme likevel. Jeg skulle ønske jeg var kreativ og ung. I så fall ville jeg valgt et kreativt yrke. Det virker så gøy.

Anonymkode: 80f87...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...