Gå til innhold

Dama tenner på "bad boys". Vurderer å avslutte forholdet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor i helvete er det lurt for "deres del" at partner "skaffer seg selvtillit"? Hva i helvete skal du bruke den til?

 

Ta hensyn, inneha et minimum av intelligens og empati, så trenger man ikke å "skaffe" mer selvtillit. Selvtillit er ikke, og har aldri vært, evnen til å blåse av all dritt og sårende ting lavpannede partnere klarer å blåse av seg. 

Anonymkode: cf641...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God selvtillit er ikke det samme som å gi fullstendig faen i alle sårende kommentarer. Det høres ut som du er blottet for empati.

Anonymkode: cf641...9fe

Det høres ut som jeg er blottet for empati? Hvorfor gjør det det, hva har jeg sagt?

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor i helvete er det lurt for "deres del" at partner "skaffer seg selvtillit"? Hva i helvete skal du bruke den til?

 

Ta hensyn, inneha et minimum av intelligens og empati, så trenger man ikke å "skaffe" mer selvtillit. Selvtillit er ikke, og har aldri vært, evnen til å blåse av all dritt og sårende ting lavpannede partnere klarer å blåse av seg. 

Anonymkode: cf641...9fe

Hm. Det du skriver der, det tyder på at denne diskusjonen er over for vår del.

Det virker ikke som det er håp for deg uansett.

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte deg noen spm tidligere i tråden TS. Håper du svarer...

Anonymkode: a071f...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Betty Blue skrev:

Du må bruke skikkelige sammenlikninger. Ved å lese gjennom tråden, så vil jeg si at parallellen her er om TS hadde sagt til kjæresten sin at han i sin ungdom hadde falt for jenter som var pene, men behandlet ham dårlig og ikke viste seg å ha så mange positive egenskaper. En helt grei ting å si!

Jeg hadde overhodet ikke hatt noe problem med at kjæresten min hadde sagt til meg at han som oftest hadde forelsket seg i en helt annen type jenter enn meg! Da hadde jeg tenkt at det var en grunn til at det var slutt med dem, men fungerte så bra med meg <3. Hadde heller syntes det var virkelig ekkelt og ubehagelig om det viste seg at jeg var en kopi av hans eks.... :o

 

Joda. Men pakk det inn i bomull og parfymer alt du vil. Her forsvinner nyansene. Det som oppfattes er jo at "de andre" var mer turn on, men du er snillere lizzom. Hun har rast fra seg og har nå funnet en snill mann til å bygge rede med. Det er slik det oppfattes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Commander skrev:

Joda. Men pakk det inn i bomull og parfymer alt du vil. Her forsvinner nyansene. Det som oppfattes er jo at "de andre" var mer turn on, men du er snillere lizzom. Hun har rast fra seg og har nå funnet en snill mann til å bygge rede med. Det er slik det oppfattes.

Ærlig talt, det vet vi ikke. Ts er så vidt jeg kan se ikke lenger her...men enkelte andre har gjort de få fjærene til fem personlige høner.

Anonymkode: b9efe...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det på en måte som jenter kanskje klarer å relatere til:

Det dama sier, slik TS oppfatter det, er at hun egentlig ikke er så voldsomt tiltrukket av ham og at hun egentlig liker andre menn bedre, men at han er "grei nok" til å være sammen med. 

Så er spørsmålet til dere jenter: Hvordan hadde dere reagert dersom kjæresten deres sa at han egentlig ikke var så voldsomt tiltrukket av dere og at han synes andre jenter var finere, men at dere var grei nok til å være sammen med?

Dere hadde brutt sammen i hysterisk krampegråt. 

Anonymkode: bf0cb...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Det du skriver der, det tyder på at denne diskusjonen er over for vår del.

Det virker ikke som det er håp for deg uansett.

Anonymkode: b9efe...f5b

Jeg er generell, du går rett på meg 😂

Godt jobba, jeg trenger nok ikke noe håp fra deg, jeg foretrekker at folk som er bedre enn meg, tror på meg 😘

Anonymkode: cf641...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor i helvete er det lurt for "deres del" at partner "skaffer seg selvtillit"? Hva i helvete skal du bruke den til?

 

Ta hensyn, inneha et minimum av intelligens og empati, så trenger man ikke å "skaffe" mer selvtillit. Selvtillit er ikke, og har aldri vært, evnen til å blåse av all dritt og sårende ting lavpannede partnere klarer å blåse av seg. 

Anonymkode: cf641...9fe

Jeg opplever at lite selvtillitt blandet med litt dårlig selvinnsikt kan føre til tolkninger som ikke trenger å ha noe grunnlag i virkeligheten. Da går det lett ut over partner eller omgivelser, fordi noen kan forvente empati og hensyn fra andre utfra egne oppfatninger om hva som skjer. Uten å se at de selv har lite empati og forståelse for den andre.

Det er ikke slik at jeg synes man skal drite i hvordan andre opplever ting, men noen ganger så kan det å ta hensyn til at noen oppfatter veldig mye på gal måte føre til veldige begrensninger i hvordan man lever.

Empati fungerer best når den er gjensidig.

Anonymkode: 1e96b...b97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Jeg syns damene i denne tråden er høyst usympatiske. Dere forkaster følelsene hans og mener at det han føler er feil. Dere mener at det er han som må jobbe med å overkomme følelsene sine.

For å snu litt på det. Hvis en kvinne hadde hatt en liknende følelse og var usikker på partneren og hans intensjoner, ville dere forkastet hennes følelser? Nei, dere ville aldri ment at det var hennes feil.

Problemet er at de fleste kvinner her inne grøsser av tanken på at menn skal føle slik. Da er den klassiske måten å få han til å skamme seg.

TS: ikke la henne få sjans til å forklare seg ytterligere. Kvinner er mestere på mentalgymnastikk. Hun prater seg ut av det. Ta tak i det du vet. Hun vet også at hun forsnakket seg. Dump henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at lite selvtillitt blandet med litt dårlig selvinnsikt kan føre til tolkninger som ikke trenger å ha noe grunnlag i virkeligheten. Da går det lett ut over partner eller omgivelser, fordi noen kan forvente empati og hensyn fra andre utfra egne oppfatninger om hva som skjer. Uten å se at de selv har lite empati og forståelse for den andre.

Det er ikke slik at jeg synes man skal drite i hvordan andre opplever ting, men noen ganger så kan det å ta hensyn til at noen oppfatter veldig mye på gal måte føre til veldige begrensninger i hvordan man lever.

Empati fungerer best når den er gjensidig.

Anonymkode: 1e96b...b97

Nettopp. Og et godt eksempel kommer med en eneste gang:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er generell, du går rett på meg 😂

Godt jobba, jeg trenger nok ikke noe håp fra deg, jeg foretrekker at folk som er bedre enn meg, tror på meg 😘

Anonymkode: cf641...9fe

Jeg har STOR tro på mennesker. Men dersom de møter alt jeg sier med en skepsis som er til å skjære i, vel, da er det ingen vits å begynne en gang.

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

Jeg syns damene i denne tråden er høyst usympatiske. Dere forkaster følelsene hans og mener at det han føler er feil. Dere mener at det er han som må jobbe med å overkomme følelsene sine.

For å snu litt på det. Hvis en kvinne hadde hatt en liknende følelse og var usikker på partneren og hans intensjoner, ville dere forkastet hennes følelser? Nei, dere ville aldri ment at det var hennes feil.

Problemet er at de fleste kvinner her inne grøsser av tanken på at menn skal føle slik. Da er den klassiske måten å få han til å skamme seg.

TS: ikke la henne få sjans til å forklare seg ytterligere. Kvinner er mestere på mentalgymnastikk. Hun prater seg ut av det. Ta tak i det du vet. Hun vet også at hun forsnakket seg. Dump henne.

Enig.

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det dama sier, slik TS oppfatter det, er at hun egentlig ikke er så voldsomt tiltrukket av ham og at hun egentlig liker andre menn bedre, men at han er "grei nok" til å være sammen med. 

Hvordan hadde dere reagert dersom kjæresten deres sa at han egentlig ikke var så voldsomt tiltrukket av dere og at han synes andre jenter var finere, men at dere var grei nok til å være sammen med?

Men det han oppfatter er jo ikke riktig. Jeg hadde blitt rimelig matt om kjæresten min dømte meg for noe jeg gjorde for flere år siden, og vurderte å dumpe meg fordi han antok at jeg var lik nå.

Det er jo ikke verre enn at man sier man gikk for feil type før. Folk som ikke var særlig hyggelige, trofaste og gode, men som var pene og "spennende"(=igrunn skumle). Nå vet man bedre, og vil ha en person å leve med som både er pen og har andre kvaliteter.

Kjæresten min ville gjerne ha blonde, blåste babes før. Ikke noe seriøse forhold såklart, men å være med dem litt. Men det er da ikke vanskelig å forstå at han nå, som mer voksen, ikke ønsker ei sånn å dele livet med? Jeg er den første som har vært med til foreldrene, det vet jeg er en big deal, og noe han aldri ville gjort om han ikke var sikker på at det var meg han vil ha heretter.

Det eneste rare er at dama til TS gjentar det hun sier. Det holdt liksom ikke med èn gang.. Og det kan jo tyde på at noe ikke stemmer helt. Derfor bør TS snakke med henne. Det kan jo være mye som gjør at hun tar opp dette nå. Sjansen for at det er fordi hun har lyst på bad boys, og synes TS er kjedelig er minimal.

Anonymkode: a071f...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det han oppfatter er jo ikke riktig. Jeg hadde blitt rimelig matt om kjæresten min dømte meg for noe jeg gjorde for flere år siden, og vurderte å dumpe meg fordi han antok at jeg var lik nå.

Det er jo ikke verre enn at man sier man gikk for feil type før. Folk som ikke var særlig hyggelige, trofaste og gode, men som var pene og "spennende"(=igrunn skumle). Nå vet man bedre, og vil ha en person å leve med som både er pen og har andre kvaliteter.

Kjæresten min ville gjerne ha blonde, blåste babes før. Ikke noe seriøse forhold såklart, men å være med dem litt. Men det er da ikke vanskelig å forstå at han nå, som mer voksen, ikke ønsker ei sånn å dele livet med? Jeg er den første som har vært med til foreldrene, det vet jeg er en big deal, og noe han aldri ville gjort om han ikke var sikker på at det var meg han vil ha heretter.

Det eneste rare er at dama til TS gjentar det hun sier. Det holdt liksom ikke med èn gang.. Og det kan jo tyde på at noe ikke stemmer helt. Derfor bør TS snakke med henne. Det kan jo være mye som gjør at hun tar opp dette nå. Sjansen for at det er fordi hun har lyst på bad boys, og synes TS er kjedelig er minimal.

Anonymkode: a071f...f2c

Helt enig!

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, PetterPanne skrev:

Jeg syns damene i denne tråden er høyst usympatiske. Dere forkaster følelsene hans og mener at det han føler er feil. Dere mener at det er han som må jobbe med å overkomme følelsene sine.

For å snu litt på det. Hvis en kvinne hadde hatt en liknende følelse og var usikker på partneren og hans intensjoner, ville dere forkastet hennes følelser? Nei, dere ville aldri ment at det var hennes feil.

TS: ikke la henne få sjans til å forklare seg ytterligere.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor dama sa det hun sa gjentatte ganger. Utifra det, står jo alle bedre rustet til å svare mer passende.

Har du aldri hatt lyst på damer med svære pupper, eller stor rompe f.eks, eller hatt korte forhold med damer som ikke var helt klare i toppen, men som var deilige, morsomme og chill å henge med? Det er da ganske typisk for unge gutter.

Det siste rådet ditt håper jeg virkelig ikke han tar til seg. Om han gjør, mener jeg det tyder på at hele forholdet var dømt uansett. Uten kommunikasjon, å prøve å forstå, og prøve å forsikre seg om at man blir forstått, er det lite håp.

Anonymkode: a071f...f2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at lite selvtillitt blandet med litt dårlig selvinnsikt kan føre til tolkninger som ikke trenger å ha noe grunnlag i virkeligheten. Da går det lett ut over partner eller omgivelser, fordi noen kan forvente empati og hensyn fra andre utfra egne oppfatninger om hva som skjer. Uten å se at de selv har lite empati og forståelse for den andre.

Det er ikke slik at jeg synes man skal drite i hvordan andre opplever ting, men noen ganger så kan det å ta hensyn til at noen oppfatter veldig mye på gal måte føre til veldige begrensninger i hvordan man lever.

Empati fungerer best når den er gjensidig.

Anonymkode: 1e96b...b97

Det underfundige med empati og forhold, er at det som oftest er èn av gangen som trenger den mest. Den kan gjerne være gjensidig, men hvis vi nå tar utgangspunkt i TS (som tydeligvis har forlatt skuta, kanskje det tom var bare tull), var det da vitterlig HAN som følte seg dårlig pga noe HUN sa. Burde han da lagt til side sine følelser for å hensynta hennes tidligere dårlige valg? Forstår du hva jeg mener?

 

Anonymkode: cf641...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det underfundige med empati og forhold, er at det som oftest er èn av gangen som trenger den mest. Den kan gjerne være gjensidig, men hvis vi nå tar utgangspunkt i TS (som tydeligvis har forlatt skuta, kanskje det tom var bare tull), var det da vitterlig HAN som følte seg dårlig pga noe HUN sa. Burde han da lagt til side sine følelser for å hensynta hennes tidligere dårlige valg? Forstår du hva jeg mener?

 

Anonymkode: cf641...9fe

Det er jo nettopp dette som var mitt poeng tidligere. Han burde IKKE ha lagt sine egne følelser til side og slått opp + gått hit på KG for å lufte sine tanker. Han burde ha sagt at hun skulle holde kjeft og ta til takke med det hun fikk.

Anonymkode: b9efe...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"jeg har andre kvaliteter som hun likte sammenlignet med de hun tidligere gikk for"

"Hun sa f.eks. at tidligere har hun gjort dumme valg og gått etter menn som hun synes var veldig attraktive, uten å tenke noe særlig på andre kvaliteter. Det var menn som hun synes var så tiltrekkende der og da, men som hun etterhvert oppdaget var dumme, egoistiske, upålitelige etc..." 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er negativt? Å være pen å se på er jo bare en av mange kvaliteter man ønsker seg i en partner. Dama har jo ikke sagt at TS ikke er attraktiv heller. Kanskje hun mener han er begge deler? Hva vet vi om det.

Anonymkode: 4a8ef...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"jeg har andre kvaliteter som hun likte sammenlignet med de hun tidligere gikk for"

"Hun sa f.eks. at tidligere har hun gjort dumme valg og gått etter menn som hun synes var veldig attraktive, uten å tenke noe særlig på andre kvaliteter. Det var menn som hun synes var så tiltrekkende der og da, men som hun etterhvert oppdaget var dumme, egoistiske, upålitelige etc..." 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er negativt? Å være pen å se på er jo bare en av mange kvaliteter man ønsker seg i en partner. Dama har jo ikke sagt at TS ikke er attraktiv heller. Kanskje hun mener han er begge deler? Hva vet vi om det.

Anonymkode: 4a8ef...6e1

Hvem i alle dager var det som trodde at en attraktiv mann er det samme som en pen mann.

Hvem i alle dager er det som ser på PENE menn? Pen er en dameting.

Anonymkode: b9efe...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne om det uten å bare anta!

Kanskje det er slik du tror, men det kan også være at dere misforstår hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...