Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2

Nautika

Anbefalte innlegg

Flotte vogner! 

Kjenner meg veldig igjen i tankene dine. Som regel tenker jeg at Humla blir en reprise på Spetakkelet, men jeg vet jo at det slett ikke trenger å bli sånn. Sannsynligvis ikke i det hele tatt. Og det er så rart å tenke på. Hvordan er h*n? Hvem ligner h*n på? Hvilken personlighet gjemmer seg der inne? Veldig spennende altså! 

Sist så droppet jeg rett og slett å kjøre. Det var ikke forsvarlig lenger når jeg var så trøtt. Kunne like gjerne ha kjørt med promille liksom. Nå har jeg heldigvis ikke søvnproblemer denne gangen, men vet så alt for godt hvordan det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fine magen! :nigo: Jeg gleder meg noe enormt til vår Emmaljunga kommer i hus :jepp: Vi hadde Brio happy sist, den var lett og fin, men jeg savnet følelsen av kvalitet. Vil tro det blir noe helt annet å trille en splitter ny Emmaljungavogn :) 

Vi tenker også mye på hvordan lillebror blir seende ut. Vi har jo fått et ganske fint 3D-bilde av ham og ser han er mer lik meg og broren min enn hva E er, så mulig det er større sannsynlighet for at han blir mørkhåret! Blir utrolig spennende å se :) Personlighet er jo et kapittel for seg selv. Jeg ser for meg det stikk motsatte av E. Bortsett fra staheten. Den tror jeg er dømt til å gå i arv :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fine magen da! :rodmer: 

Håper du har hatt en kjempefin alenedag, det var nok vel fortjent! Jobber du 10-14 sånn til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for magekomplimenter! :)

Jeg pleier å komme på jobb mellom 10 og 11 en gang, og jobber som regel 4 timer pr dag. Egentlig burde jegå forsøkt å komme meg litt tidligere på jobb, for som regel får jeg ikke tid til å hvile noe særlig før de andre kommer hjem fra jobb og barnehage. Jeg går som regel tur med bikkja og begynner på middagen, så plutselig er de hjemme. 

Alenedagen var sårt tiltrengt. Jeg stod opp rundt 8 fordi jeg ble vekket av de andre, så tok jeg en rolig frokost og tur med hunden før jeg kjørte til nærmeste kjøpesenter og kjøpte en muffins. Der ble jeg sittende en stund, ble så trøtt så kjørte hjem igjen og la meg nedpå i senga. Hadde håpet jeg fikk sovet ordentlig, men jeg lå bare og døste i halvannen time omtrent. Så kom M hjem og hentet T etterhvert. Så ble det vafler til middag :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden i går ettermiddag har jeg hatt en del kynnere, og hatt vanskelig for å sove i natt fordi jeg fikk vondt når lillesøster bevegde seg mens jeg hadde kynner. De slipper ikke ordentlig opp, og jeg kjennes støl ut i nedre deler av ryggen og på hver side av magen. Jeg ringte til føden i morges og fikk beskjed om å dra til legevakta for å sjekke om jeg har uvi, så her sitter jeg da... har ventet en time, og det er fremdeles en del folk som ikke har kommet inn som satt her da jeg kom. Jammen godt med fullt batteri på mobilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Verdande skrev:

Usj, da, var det UVI? :klem:

Kjempefin mage! :rodmer:

Godt med en sånn fridag innimellom :jepp:

Jeg fikk antibiotika mot det, men de kunne ikke fastslå med sikkerhet. Jeg hadde 2+ på leukocytter og 1+ på protein, ikke noe blod i urinen. Det kan være at prøven ble forurenset da jeg tok den, selv om jeg nettopp hadde dusjet. Jeg fikk beskjed om å ta kontakt med føden hvis det forverret seg eller det ikke ble noen bedring de neste dagene. 3 timer på legevakta det :dry: Jeg syns kanskje at det allerede har blitt litt mindre press og ubehag, men det er mulig det er psykisk :P 

Jeg fikk sovet halvannen time da jeg kom hjem, det var godt etter en urolig natts søvn i natt. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, ikke akkurat drømmen å tilbringe fridagen på legevakta :( Utrolig kjedelig! Bra du fikk sove litt da du kom hjem, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte magen! :) 

Det er så spennende det der med hvordan de blir seendes ut. 
Synes det er så gøy at noen søsken ser nesten ut som tvillinger mens andre ser ut som om de kommer fra to vidt forskjellige familier. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det helt sluttet med den fæle pressende følelsen, så enten hadde det gått over av seg selv uten antibiotika eller så var det en begynnende uvi som fremkalte kynnere. Det er godt at det er tilbake til normalt :)

Nå har jeg fått skrevet ned det vi trenger av utstyr til lillesøster. Vi trenger sprinkelseng med madrass, tripptrapp-stol, muligens en base til til bilstolen, søskenbrett til vogna, koppholder/organizer til vogna, kanskje bilstoladapter og til slutt: bleier :hoho: 

Jeg tenkte jeg skulle prøve å få ryddet plass i en kommode til lillesøsters klær etterpå i dag, så kan jeg begynne å vaske klær! :nigo: #redebygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Redebygging er så koselig. Gleder meg til jeg kan begynne skikkelig med det. Vi skal gjøre om rommet til S og da flytter jeg klærne hans fra kommoden på badet inn i skapet på rommet hans. Og da kan jeg dra frem babyklærne igjen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen er bedre. Kos deg med redebyggingen :) Jeg gleder meg veldig til å starte med det, høres så koselig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Redebygging er igang, og jeg har fått gjort det mest kjipe ved å rydde plass i kommoden. Klærne til lillemor blir tørket i tørketrommelen nå, så da blir det bretting av små, søte klær i morgen :hjerte: 

Siden sist har jeg fått vite at enda en kollega og ei venninne skal ha barn til sommeren, babyboom! Veldig koselig at vennegjengen følger etter oss, siden vi var først ut. 

På torsdag er det duket for glukosebelastning igjen, håper at jeg står med glans! Det blir litt sukker for tiden, så hvis jeg hadde måttet kutte ut det vet jeg ikke hva jeg skulle spist :sjenert: Jeg har kommet meg opp på startvekt nå da, har vel gått opp 3-4 kg siden før jul :fnise: Håper det ikke skal eskalere noe mer enn denne raten da, erfaringen fra sist er jo at gravidkiloene sitter som støpt. Hvis jeg går opp 2 kg i måneden havner jeg på +6 kg, og det kan jeg jo egentlig være greit fornøyd med. Frykter det blir mer da :sjokolade::arwen:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kriteriet for å ta glukosebelastning? Jeg måtte nemlig ikke, så kan ikke så mye om det.. Og hva det er godt for? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, malicious skrev:

Hva er kriteriet for å ta glukosebelastning? Jeg måtte nemlig ikke, så kan ikke så mye om det.. Og hva det er godt for? :P

Avdekke mulig svangerskapsdiabetes tidlig. Noe overvektige har en tendens til å være mer utsatt for enn normalvektige. At normalvektige også kan få det, er ikke så farlig å undersøke.. :dry: Gleder meg til det blir fast praksis på alle gravide... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, FruN skrev:

Avdekke mulig svangerskapsdiabetes tidlig. Noe overvektige har en tendens til å være mer utsatt for enn normalvektige. At normalvektige også kan få det, er ikke så farlig å undersøke.. :dry: Gleder meg til det blir fast praksis på alle gravide... 

Tror det var snakk om at det blir fast praksis og at den skal tas i uke 28(ca?) :Nikke: Det er flere normalvektige i min termingruppe som har måttet ta den. Det er vel ulik praksis mellom forskjellige leger enda. 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...