Gå til innhold

Fra valmuefrø til vannmelon. Vol 2


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg kastet opp en gang i timen omtrent til 21-tiden i går. Det var godt når det endelig stoppet! Nå har jeg nettopp fått i meg dagens frokost, 3 salte kjeks og en biola. 

I morges ringer plutselig rørleggeren på døra, han kommer med badekaret som vi har bestilt :bond: Heldigvis hadde ikke M dratt på jobb enda, for vi måtte jo rydde plass til badekaret ved å hive ut stellekommoden og skittentøyet. Hva er det med å komme uanmeldt sånn? Så da blir det badekar på oss, så får de ta på sin kappe om de blir smittet av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, all mulig medfølelse fra meg. Det å kaste opp er det VERSTE! Spesielt når magen er helt skrapa og man ikke klarer å la være å brekke seg likevel. Bra det høres ut som om du er over den verste toppen nå. 

Meget spesielt å komme uanmeldt synes jeg... Da er det jo virkelig ingen garanti for at noen er hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fremdeles ganske uggen, men i morges klarte jeg å få i meg litt fast føde annet enn salte kjeks. Det er greit at kroppen får litt energi og noe å jobbe med, annet enn cola og saft :fnise:

Nå har jeg vært så lenge borte fra jobb at jeg har gått over fristen for å skifte passord, så nå har jeg ikke oversikt over om jeg får noen mail som jeg burde videresende til andre :plystre: Burde kanskje sende sms til sjefen for å si fra, for jeg er ikke i form til å stikke innom jobb for å hente pc og fikse det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fast føde! :hoppe: Håper du har klart å få i deg litt mer i løpet av dagen, jeg ble hvertfall mye bedre med en gang jeg klarte å få i meg litt næring igjen. (Usikker på kausaliteten da, kan vel gjerne være at jeg fikk i meg noe fordi jeg begynte å bli bedre...) 

Ellers må jeg virkelig si at du har fått nok nå, nå bør du være fullstendig sykdomsfri i flere år for å få balanse i regnskapet! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen går i riktig retning! Får håpe du blir litt mindre shaky etter hvert som du får spist litt mer og får tilbake energien. Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har og hva som er konsekvensene dersom ting må ligge til mandag, men om det er noe som virkelig haster og folk ikke får tak i en, er min erfaring at de ringer/mailer noen andre istedenfor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i meg noe som kan kalles lunsj i går og så ble det burgerking til en sein middag (måtte på apoteket for å kjøpe canesten pga antiobiotika-kuren :rolleyes: ) Jeg fikk testet ut badekaret i går også, det var ganske digg! :nigo: Vannmåleren vår får nok helt sjokk nå, sånn som vi bader :hoho:

Merket da jeg gikk rundt på senteret i går kveld at det ikke akkurat skal mye til før jeg blir uvel og svimmel. Jeg fikk spist en litt større porsjon med frokost i dag, håper det hjelper på formen utover dagen. Nå har jeg kommet meg igang igjen med antibiotika-kuren også, så da er jeg nødt til å spise 4 ganger i døgnet for å ikke få altfor mye bivirkninger av dem. Jeg kan ikke akkurat si det fristet å starte med dem igjen, savner ikke å være kvalm akkurat :sjenert: 

@miore Jobben min er nok ganske lik din, og de aller fleste vet jo at jeg har vært syk en stund. Kolleger kan også se at jeg ikke har vært pålogget på 14 dager og at det står Syk i kalenderen min. Jeg har ikke fått fikset med automatisk svar på mail, men nå er det jo bare 2 arbeidsdager før jeg forhåpentligvis er tilbake på jobb. :) Jeg har ikke gitt beskjed til sjefen, så får jeg være lykkelig uvitende om det som fyller seg opp i mailboksen frem mot mandag :P 

I morgen håper jeg å være i form til å være med på foreldretreff i barnehagen. Jeg hverken henter eller leverer i særlig stor grad, så syns jeg må benytte de sjansene jeg har til å hilse på både barn, foreldre og ansatte. Mange foreldre og ansatte spør hvordan det står til med meg og magen når de møter på M ved henting, og så er det jo greit å vise at M ikke er alenepappa selv om det kan se sånn ut :sjenert: 

 

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 uker i dag :nordvesta:

Lillesøster skal visst være rundt 1800 gram og 38 cm lang. Det er full fart i magehuset, og jeg er så spent på om hun ligger med hodet ned sånn som jeg tror og håper. Nå er det 59 dager til termin og 29 dager til permisjon :nigo: Etter omgangssyken er jeg nå på +0,5 kg, og jeg kan virkelig se i speilet at både lår og armer har blitt en del tynnere. Ikke at det er noen krise, for det er mer enn nok å ta av! :fnise: 

I går fikk jeg faktisk lyst på mat også, en skål med eple, banan og vaniljeyoghurt. Det ble det samme til frokost i dag :sjenert: Jeg tenkte å smøre meg et par brødskiver med nugatti til stafetten, kanskje med et stooort glass sjokolademelk. Uvelheten er på vei bort altså :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når man kommer på kjøkkenet og oppdager at nugatti-boksen er bunnskrapet og melka er glemt på kjøkkenbenken :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nautika skrev:

Den følelsen når man kommer på kjøkkenet og oppdager at nugatti-boksen er bunnskrapet og melka er glemt på kjøkkenbenken :kjempesinna:

:troest: Jeg kjenner på skuffelsen helt hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nugatti og sjokomelk til frokost i dag da :nigo: 

Nå har jeg fått hentet vogna til lillesøster også :strix: Så fornøyd! Nå har jeg skikkelig lyst til å få på plass resten av det vi trenger, men jeg tviler på at jeg får med meg M på ikea på en lørdag, og ikke orker jeg selv heller :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overlevd de 3 første arbeidsdagene denne uka! :hoppe: Nå er det bare 17 arbeidsdager igjen før permisjon!

Formen har vært grei frem til nå i kveld, men nå kjenner jeg meg litt varm rundt øynene og det kjennes ut som om en forkjølelse er på vei :sjenert: Håper immunforsvaret mobiliserer styrkene!

I dag var jeg på kontroll hos jordmor. Hodet var vendt ned, sånn som jeg trodde, og alt av tall var som det skulle være. Jeg fikk tatt en spørreundersøkelse for å avdekke svangerskapsdepresjon og scoret veldig bra :nigo: Neste kontroll blir hos fastlegen i begynnelsen av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 arbeidsdager igjen og under 7 uker til termin :hoppe:

T hadde sin første overnatting uten oss i helga. Naboen hadde hatt fest, så det ble en sen kveld og en ganske trøtt jente som ble hentet dagen etterpå. Det går nok bedre neste gang! Vi benyttet anledningen til å stikke på "badeland for voksne" :hoho: Det var litt i varmeste laget for min del der inne med hovne kroppsdeler, men M fikk endelig testet det ut. Det blir nok ikke siste gang, men det blir nok en stund til neste anledning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Oi, oi, det nærmer seg! :jepp:

Ooh, digg med voksenbadeland, da, selv om det blir litt klamt og varmt for ei som nesten er høygravid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg på befaring på jobb, og det betyr 1 times reisevei i bil hver vei. Deilig å komme seg litt ut av kontoret, og siden jeg skal dra alene kan jeg styre det litt selv. For anledningen har jeg tatt frem joggebuksa :hoho:

I morgen skal jeg ha fri, ta igjen for vinterferien som ikke ble noe av. Bare synd jeg kjenner det kribler litt i halsen nå, det hadde vært så typisk å bli syk til fridagen :bond: 

Magebilder! De er tatt med 2 sekunders mellomrom. Jeg holder magen ubevisst inne ganske ofte, så på det andre bildet slapper jeg av i magemusklene :ler: 

Spoiler

IMG_0369.thumb.JPG.ed074341f1248fe4f4c3d1936edbaec7.JPGIMG_0370.thumb.JPG.e6449e9fb4b1394f6a870f43333afdf4.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! :rodmer: Jeg så først ikke størrelsesforskjellen så godt, men så la jeg merke til hvor magen sluttet i forhold til dørkarmen. :fnise:

Jeg antar at det badelandet for voksne dere var på er det samme som jeg har fått gavekort på. ;) Men hvordan gjorde du det med badetøy? Passer det de selger der til den magen vi nettopp har sett bilde av, liksom? :klo::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imponert over at du klarer å holde inn magen i det hele tatt jeg :fnise: Du ser flott ut da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juliane skrev:

Så fin mage! :rodmer: Jeg så først ikke størrelsesforskjellen så godt, men så la jeg merke til hvor magen sluttet i forhold til dørkarmen. :fnise:

Jeg antar at det badelandet for voksne dere var på er det samme som jeg har fått gavekort på. ;) Men hvordan gjorde du det med badetøy? Passer det de selger der til den magen vi nettopp har sett bilde av, liksom? :klo::sjenert:

Det funket med bikinien som de selger der. Siden sist hadde de fått enda en type bikini, jeg hadde den med knyting fra sist, men kjøpte den andre nå. Sistnevnte var litt mer behagelig ;) Man får lov til å prøve med undertøy på hvis man er usikker på størrelse. Jeg så andre gravide som hadde badedrakten, men de hadde ikke så stor mage som meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker og lillesøster har blitt 41 cm lang og 2,3 kg :strix: Eller muligens litt tyngre, for barna er som regel store i familien. T var 3,7 og ble født 11 dager før termin. Jordmora kalte henne blubbe da jeg løftet henne opp på brystet mitt :hoho: 

2 uker igjen på jobb før permisjon, det skal bli så deilig! Jeg har fri i dag, typisk nok våknet jeg litt over 6 :murvegg: Nå venter jeg bare på at storsenteret skal åpne, tenkte å tusle litt rundt og sette meg ned med en kopp kaffe og litt italiensk is etterhvert. Så skal jeg hjem igjen og sove :nigo: 

Kan jo kanskje begynne å kjøpe inn ting til fødebaggen også. Jeg kjøpte meg noen boksertruser her om dagen, hadde én av samme typen etter fødsel sist, og den var så deilig å bruke med ømt underliv og store bind :fnise: Ellers trenger jeg kanskje et par lange cardigans for å skjule bleierumpa og en ny kosebukse? Pluss bind og bleier til store og små. Jammen godt at lønningen min kom på konto allerede i dag, og ikke på mandag som egentlig er lønningsdag :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker! :hoppe: 

3,7 og blubbe? :fnise: Lillemor var 4,6 :fnise: Men ho var ganske lang og da, 53 cm. 

Deilig med litt tidlig lønn når man har et lite shoppingbehov :nigo: Jeg gleder meg til jeg skal kjøpe lillebrors første plagg, jeg :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...