Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noen som er kristen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Maleficenta skrev:

Man må ikke gifte seg i en kirke. Å gifte seg er ikke en religiøs greie.

Jeg respekterer kristne, men kunne ikke vært i forhold med noen som tok troen sin veldig seriøst, fordi man ville hatt så ulike verdier og holdninger. Noe som spesielt hadde blitt vanskelig om man fikk barn, ifh til oppdragelse og sånn.

Hvem sier at man har ulike holdninger og verdier? Og ulikt syn på barneoppdragelse? Kjæresten min er frs en sterk kristen familie, jeg agnostiker. Vi er prikk like i synet på verden, mennesker og relasjoner, oppførsel og hvordan vi behandler hverandre. Jeg har barn, og det viser seg at vi har likt syn på oppdragelse også. 

Tror det er mye fordommer ute å går 

Anonymkode: a6f2d...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne aldri vore saman med nokon som ikkje var kristen av følgjande grunnar:

1. Vil ikkje at den eg elskar skal gå til helvete.

2. Viktig å kunne dele det viktigaste, ha åndeleg fellesskap etc.

3. Vil oppsede born i den kristne forsaking og tru.

4. Vil vere saman med nokon som deler synet på ekteskapet som ei heilag pakt innfor Gud.

5. Sjansen for å verte skilt er større hos ikkje-kristne.

6. Sjansen for at framtidige born vender seg bort frå trua og går til helvete er større dersom ein av partane er ikkje-kristen.

7. Bibelen seier at venskap med verda er fiendskap mot Gud. Bibelen åtvarar mot å inngå nære relasjonar med ikkje-kristne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Er det noen her inne som har sagt de skal gifte seg i en kirke da? Dessuten er man ikke kristen selv, men er sammen med en kristen, så er det like mye feil at den som ikke er kristen velger å gifte seg i en kirke..

Beklager, that made no sense.. Du har en utrolig tungvinn måte å formulere deg på, har jeg merket ved flere anledninger.

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristne damer er så snerpete. Jesus meg her og Jesus meg der. Han har aldri eksistert, og når du sier at han er din beste venn fremstår du som sprøyte gal. Man er ikke noe annet fordi man har overbevist seg selv om at noe er sant. Baregimegmusa di. 

Anonymkode: cf224...88a

Så sprøyte gal er jeg ikke.

Anonymkode: ef056...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. mai 2016 at 7.25, OPIgirl skrev:

Dere som sier nei, jeg tror ikke en kristen person ville valgt å være sammen med en hedning. 

Ehm, finnes det hedninger lengre? Ville ikke gått for en som tror på Odin og Tor jeg heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pautina skrev:

Ehm, finnes det hedninger lengre? Ville ikke gått for en som tror på Odin og Tor jeg heller:)

Hehe er ikke det kult da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, mann_86 skrev:

Beklager, that made no sense.. Du har en utrolig tungvinn måte å formulere deg på, har jeg merket ved flere anledninger.

Det sier litt om deg da. Så vanskelig var det ikke. Men siden du sliter så får jeg forklare på en lettere måte:

- du sier det blir feil av en ikke kristen person å ville gifte seg i kirken. Så to ateister er kjempeteite som gifter seg i kirken

-du syns det er uproblematisk å gifte deg med en kristen selv om du selv ikke er kristen... men DU kan likevel gifte deg i kirka?...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en som er sterk relgiøs uansett hvilken religion han kommer i fra.

Anonymkode: 683fc...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.5.2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med noen som er kristen, som leser bibelen, går i kirken og tror på Gud og Jesus? 

Anonymkode: 974db...f62

Nei.

Anonymkode: 683fc...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på. Jeg kunne godt vært venner med en som har dette livssynet, men jeg tror nok pianospilling, og masse gospel hadde fått meg til å kjede livet av meg. 

Anonymkode: fb80f...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer veldig an på. Jeg kunne godt vært venner med en som har dette livssynet, men jeg tror nok pianospilling, og masse gospel hadde fått meg til å kjede livet av meg. 

Anonymkode: fb80f...ae0

Hva slags tullete forestillinger er det du og andre har om kristnes dagligliv egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at jeg vil ikke være i ett forhold med noen som tror på "usynlige folk som sitter i himmelen". Overtroiske tullinger kan holde seg langt unna meg.

Anonymkode: 65c0a...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at jeg vil ikke være i ett forhold med noen som tror på "usynlige folk som sitter i himmelen". Overtroiske tullinger kan holde seg langt unna meg.

Anonymkode: 65c0a...ae3

Tulling kan du selv være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
7 timer siden, Arabella skrev:

Jeg tror jeg elsker deg, HarryDotter. Ditt innlegg er det mest fornuftige jeg har lest hittil i tråden. :)

 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎05‎.‎2016 at 23.08, L'amie skrev:

Liker at du gikk så grundig til verks. Selv om dette er ting jeg allerede vet. Jeg svarte på Babylon4ever sitt innlegg, der han hevdet å ha motbevist Gud. Der er ikke mulig, og det var det jeg ville fram til.


Guden som beskrives i bibelen, når man faktisk leser bibelen ord for ord, og ser hvordan den beskriver han, er motbevist, og det var nok det personen sikta til.
Men, som sagt, er det sånn at alle disse kristne rundt om kring, har sin helt egen ide og tanke om hva gud er, og mange av dem forholder seg ikke til bibelen i det hele tatt, og de gudene der er ikke motbevist, og kan ikke motbevises, fordi de er såpass vage, og ofte skifter form... Det er litt sånn at om man påpeker en enrom logisk brist, forandrer gud form, pga ting som "Herrens veier er uransakelige" og den slags. Man kan rett og slett ikke motbevise noe som skifter karaktertrekk hver gang man påpeker en glippe i hvordan han angivelig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bergtekjen

Før eg blei saman med ein kristen mann, var eg ikkje sikker på det, men no tenker eg at eg kunne det. Eg er ikkje kristen, men me deler same verdier rundt det meste. Det finnes faktisk fornuftige kristne og andre religiøse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.6.2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at man har ulike holdninger og verdier? Og ulikt syn på barneoppdragelse? Kjæresten min er frs en sterk kristen familie, jeg agnostiker. Vi er prikk like i synet på verden, mennesker og relasjoner, oppførsel og hvordan vi behandler hverandre. Jeg har barn, og det viser seg at vi har likt syn på oppdragelse også. 

Tror det er mye fordommer ute å går 

Anonymkode: a6f2d...277

Men da er ikke din mann så veldig kristen da selv om foreldrene er det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. En praktiserende religiøs person er nok ikke for meg. Jeg finst ikke særlig religiøs eller spirituell, og har ikke et behov for å ha religion prakket på meg. Venner - ingen problem. Kjærester - desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men da er ikke din mann så veldig kristen da selv om foreldrene er det. 

 

Og det baserer du på? Hvordan oppfører en kristen seg og hvordan oppfører en agnostiker seg? 

Anonymkode: a6f2d...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...