Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noen som er kristen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du vært sammen med noen som er kristen, som leser bibelen, går i kirken og tror på Gud og Jesus? 

Anonymkode: 974db...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kanskje. Er panseksuell, så måtte ha vært en kristen person som godtar alle legninger, samt forstår at jeg ikke skal være med i kirken eller å be før maten. Vil heller ikke oppdra mine barn kristne, så hadde vært problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Ja, så lenge vedkommende ikke er misjonerende.

MEN, jeg tror det ville vært vanskelig for meg å være sammen med ei som stemte Krf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.Og det ikke fordi jeg har noe i mot kristne,men det er så langt på yttersiden av hva jeg "tror" på at det ville ha blitt fullstendig skjærings.

Anonymkode: 0eaa5...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. aner ikke, kommer an på personen, og hvordan kristen personen er.. ikke alle er super kristne, og tror på alt som står i bibelen (ref legning osv), bare fordi de er kristne og går i kirken. 

Jeg har ei god venneinne som er kristen, og lesbisk. Så igjen, det kommer helt an på personen, ikke religionen :)

Anonymkode: d6b97...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om "leser Bibel og går i kirken" betyr på fast basis, så nei. Å være sammen med noen som åpner bibelen en gang i blant og går i kirken i høytidene, hadde vært greit, så lenge hverken jeg eller eventuelle barn må ta del i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er veldig kritisk til all religion, og kunne aldri vært sammen med noen med så ulike synspunkter enn meg. Kjæresten min og jeg er langt ifra enige om alt, men jeg syns det er viktig at vi er enige om "de store tingene". 

Anonymkode: d190b...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med noen som er kristen, som leser bibelen, går i kirken og tror på Gud og Jesus? 

Anonymkode: 974db...f62

Ja, klart det. Det er jo helt himmelsk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel noe av det viktigste jeg ser etter. Riktignok er jeg kristen selv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NEI   !!  

 

Tileggskommentar :   Jeg er oppvokst i ei lita bygd på Vestlandet, og har sett for mye jævelskap i Guds navn. Du/dere aaaner ikke ....

Endret av bullehurk
Tileggskommentar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det. Ser for meg at en kristen som praktiserer religionen sin i den grad at han går i kirken gjerne vil ha barn døpt, oppdratt i kristen tro og lagt press på om kristelig konfirmasjon. Det vil ikke jeg ha noe av. Sånn sett kommer det kanskje an på hvor praktiserende vedkommende hadde vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg nok. Men jeg tror det ville blitt vanskelig etter hvert. Og det ville vært på grunn av meg - jeg tror jeg har så store motforestillinger mot så mye innenfor det området, at jeg ville gjort alt til en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...