Gå til innhold

Kunne du vært sammen med noen som er kristen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei.

Jeg har vært gift med en som hadde en religiøs trosretning, og det ble bare tydeligere og tydeligere at det ikke ville fungere. Meningsforskjellene ble for store.

Anonymkode: 86893...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før hadde jeg sagt ja. Etter å ha vært sammen med en svært kristen fyr som har en svært kristen familie, så er svaret nei. Nå kan det være det er den familien som ikke er ok, men jeg har aldri opplevd folk som er så stygg mot andre som det de var (også snakk om tanter, onkler og søsken barn). Den mindre hyggelige måten å oppføre seg på gjorde de fordi de mente at det var Guds vilje å gjøre det. Og at alt galt de gjorde kom uansett til å bli tilgitt av Gud og Jesus, for alt man ba om tilgivelse for fikk man tilgivelse for. 

 

 

Anonymkode: 86e5a...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke... Jeg kommer ikke til å stifte familie og få barn med et menneske som har moraler som er basert på en fullstendig utdatert og gammeldags tankegang.
Med en gang man lar valgene sine påvirkes av et vesen man bare gjetter at eksisterer, er man fullstendig utilregnelig, i min bok.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kunne det! Men det spørs om den kristne personen vil ha meg, da. Hehe

Anonymkode: 7917e...673

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, felles livssyn er for meg helt grunnleggende og religiøs tro er ikke kompatibelt med mitt verdisyn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke....

Noen som tror på eventyr og lever deretter er ikke aktuelle for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ulogisk for meg å bli sammen med en som har andre verdier enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en som er personlig kristen, nei. En som er kulturelt kristen, slik som jeg også kan sees på som, er helt i orden. 

Anonymkode: 6c047...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fullstendig uaktuelt. Jeg mener oppriktig at de som er religiøse er mindre intelligente, og derfor kunne jeg aldri vært sammen med noen som stolte på noe ubegripelig som skapelsen, fremfor evolusjonsteorien feks. 

Anonymkode: d4a88...5fa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før hadde jeg sagt ja. Etter å ha vært sammen med en svært kristen fyr som har en svært kristen familie, så er svaret nei. Nå kan det være det er den familien som ikke er ok, men jeg har aldri opplevd folk som er så stygg mot andre som det de var (også snakk om tanter, onkler og søsken barn). Den mindre hyggelige måten å oppføre seg på gjorde de fordi de mente at det var Guds vilje å gjøre det. Og at alt galt de gjorde kom uansett til å bli tilgitt av Gud og Jesus, for alt man ba om tilgivelse for fikk man tilgivelse for. 

 

 

Anonymkode: 86e5a...a0c

Uff. Hvis troen gjør at folk oppfører seg som halvpsykopater som dette, så er svaret nei. 

Anonymkode: ce06c...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Nei. Det er så langt fra meg og mitt livssyn som det går an å få blitt. Jeg har vært sammen med en religiøs en gang og aldri mer. Ikke at det er noe galt med religiøse, men jeg vier ikke mitt liv til en religion og en gud. Jeg vil leve livet slik jeh selv vil og gjøre ting fordi fornuften sier det og ikke en religiøs bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uaktuelt, jeg kunne ikke vært sammen med noen som ikke evner å tenke selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne jeg ikke. Vi hadde nok sett veldig forskjellig på ting, så jeg tror heler ikke en kristen fyr hadde ønsket å vært sammen med meg, hehe :) Etter hva jeg har skjønt, så vil jo gjerne kristne bli sammen med en som er kristen, for de mener jo (etter hva jeg har forstått) at Jesus er det viktigste i livet, og de skal sette Jesus høyest. Jeg kunne godt vært sammen med noen som trodde det kanskje fantes en Gud og lignende, men tror ikke noe annet enn det hadde funket så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med noen som er kristen, som leser bibelen, går i kirken og tror på Gud og Jesus? 

Anonymkode: 974db...f62

Har vokst opp med en slik person og aldri mer.

Anonymkode: 300ae...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært sammen med en som følger strømmen. Jeg trenger en rebell.

Anonymkode: ce06c...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig med både meg selv og alle andre, må det bli nei.

Redigert: Som vanlig kommer jeg gående inn i en tråd, svarer på spørsmålet i hovedinnlegget og trykker "Send inn svar" helt uvitende om alt dramaet som foregår rett ovenfor hodet mitt. :popcorn:

Endret av PaperFlower
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Alle veit jo at religiøse er siste sort.

 

Ehehe neida ;)

Men nei, jeg vil ikke date religiøse. Jeg har opplevd så mye dritt og tull derfra at nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...